Fysioterapeutteja??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja d33-b0
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, onko pakkislaisten joukossa fysioterapeutteja? Kiinnostus kyseistä ammattikuntaa kohtaan on noussut siihen pisteeseen, että aion hakea opiskelemaan sitä keväällä. Vinkkejä pääsykokeisiin, liikunnallisen taustan huomioiminen, työkokemukset etc. Kaikki tiedonjyvät ovat tervetulleita.

Kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jees, kiinnostaa myöskin. Kaks kertaa oon hakenut, mutta en oo päässyt pääsykokeisiin. Kyllähän mä ne klaaraisin tosta vaan, mut pitäis ensin päästä sinne asti ;)

Itseänikin kiinnostaa fysioterapeutin homma. Oletko d33-bo ottanut selvää Lappeenrannan opiskelumahdollisuuksista? Asun nimittäin itsekkin LPR:ssä. Kunhan nyt ensin saisi tuon koulun finaaliin ja sitten vielä intti ja ei tässä ihan heti olla kyllä lähdössä..prkl. :(

Ens keväänä itekin tarkoitus hakea opiskelemaan kyseistä alaa.
Sen verta kuulin amk:n avoimilla päivillä, että kuulemma miespuolisilla henkilöillä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet päästä opiskelemaan. Töitäkin pitäs löytyä kohtuu hyvin.
Valintakokeissa on psykologisia testejä ja sitten on toiminnallinen koe, jossa pitää esim. näytää palolla selkäliike yms :joulu6:
Itse aattelin hakea Kemiin tahi Rovaniemelle. Luulis että sinne on helpompi päästä. :thumbs:

Originally posted by Fiona
Jees, kiinnostaa myöskin. Kaks kertaa oon hakenut, mutta en oo päässyt pääsykokeisiin. Kyllähän mä ne klaaraisin tosta vaan, mut pitäis ensin päästä sinne asti ;)

Työkokemusta peliin ja pääsy amk:n pääsykokeisiin on taattu!

Physio

Opiskelen kolmatta vuotta fysioterapiaa ja voin kertoa teille hyvät lukijat, että TÄMÄ on minun ala. Kuten tossa jo tuli esille työkokemus on isoapu hakuvaiheessa. Pääsykokeisiin pääsee vaan n 20 prosenttia hakeneista ja sisälle 10 prosenttia. Pääsykokeiden eriosa-alueita painotetaan erilailla eri kouluissa, mutta haastattelu on aina tosi tärkee. Jos olet hyvä tyyppi, pääset sisään vaikka muut osiot ei olis menny nappiin.

Tsemppiä yritykseen!!!:whip:

Koulutus löytyy mutta päivääkään en ole ft:n duunia tehnyt enkä tee! Paitsi jos tykillä uhataan. Koulutuksessa on aika vitusti ihan huuhaata jonka omilla aivoilla varustettu yksilö kyllä huomaa. Varsinkin jos viitsii etsiä tutkimus perusteita. Ja se palkka, aivan syvältä ja poikittain. Ft kun ei ees saa niitä vuorotyönlisiä mitä melkein kaikki muu henkilökunta saa. Onnee vaan ja menestystä jos haluaa sillä palkalla pistää pähkinöitä talteen.

Hyviä puolia: Opiskeluaikana saa hengata ihan hyvännäköisten kissojen kanssa ja mies-nais suhde on kivasti kallellaan. Eli hyvät tsäänssit saada piparia.:D
Koulutus antaa hyvät valmiudet erilaisiin liikunnallisiin töihin.

95% fysioterapeuteista tekee kuitenkin sitä perustyötä missä revitään halvaantuneita ylös sängystä, talutetaan mummoja käytävillä ja haistellaan eritteitä. Aika pieni osa pääsee fitness lehden mega cooliksi personal traineriksi tai Kimi Räikkösen omaksi fysioterapeutiksi. Että tältä pohjalta ei pysty tajuun miks ihmiset haluu alalle kun 90% kurssikavereista haluaa alalta pois.

:offtopic:

Onko fysiokoulutuksen saaneiden seassa kavereita jotka osaisivat neuvoa jotain tee-se-itsemiehen oppaita? Ei ole tarkoituksena alkaa niksauttelemaan lähisuvun selkää, mutta olen jo kauan aikaa haaveillut siitä että jos olisi edes karkea kokonaiskuva siitä miten kroppa toimii anatomian puolesta ja miten fysioterapeutit kuntouttavaa treeniä määräävät, niin olisi tosi paljon helpompi estää treenausvammojen syntyä. Olisi pirun siistiä jos voisi kaikenlaiset liikerajoitteet tai epäsymmetriat korjata oikealla tavalla, eikä vaan käyttämällä tunteja venytyksiin jotka hyvällä mäihällä osuvat oikeisiin paikkoihin.

Eli minkälaista matskua voisi lukea? Fysioterapian perusteet, 4 ov? Nykyisellään on tiedonmurua sieltä ja täältä, mutta kokonaiskuva esim. lonkan ja alaselän alueen lihaksistosta puuttuu.

Jees, mutta tolla mun todistuksella saa tehdä töitä 5 vuotta ennen ku on tarvittavat pisteet kerätty.. heh.. :rolleyes:

Laajennetaas aihetta vähäsen, elikkäs onko täällä PERSONAL TRAINEREITA?? Tilasin FAF : lta esitteen, jossa oli kurssien ajankohdat, mutta koulutuksen hintaa ei ollut missään.. Kiinnostaisi tuo kovasti..

Fysioterapeutiksi en ole aikomassa, mutta Personal Training kyllä kiinnostaa! Tarkoitus olisi päästä kuntosaliohjaajan kolutukseen vierumäelle, jonka jälkeen jatkaa opiskelua Personal Traineriksi :joulu6:

www.faf.fi

Originally posted by Fiona
Jees, mutta tolla mun todistuksella saa tehdä töitä 5 vuotta ennen ku on tarvittavat pisteet kerätty.. heh.. :rolleyes:

Laajennetaas aihetta vähäsen, elikkäs onko täällä PERSONAL TRAINEREITA?? Tilasin FAF : lta esitteen, jossa oli kurssien ajankohdat, mutta koulutuksen hintaa ei ollut missään.. Kiinnostaisi tuo kovasti..

Kuntosaliohjaajan kurssi
-tekniikkaosa 697e
-lisenssiosa 697e
(varausmaksu kursseille 50e)

Personal Trainer koulutus
-viikonloppukoulutukset 1950e kaikilla herkuilla
-vierumäki huikeat 2365e kaikilla herkuilla
(100e varausmaksu)

...loput hinnat www.faf.fi :joulu5:

Latest posts

Suositut

Back