POWERLIFTING Fredrik Smulter vuoden urheilijaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pena79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ääni superhurrille annettu, eiköhän se ole iki-SFI:läisen entisen penkkipunnertajan velvollisuus. Jos maailman vahvin penkkipunnertaja ei ole Suomen parhaiden urheilijoiden listalla, niin Suomessa ei ymmärretä urheilusta yhtään mitään.

Ääni superhurrille annettu, eiköhän se ole iki-SFI:läisen entisen penkkipunnertajan velvollisuus. Jos maailman vahvin penkkipunnertaja ei ole Suomen parhaiden urheilijoiden listalla, niin Suomessa ei ymmärretä urheilusta yhtään mitään.

+1

"Marginaalilaji mediassa" , vaikkakin kaikilta treenalvilta aina se legendaarinen kysytäänkin. "Paljonko penkki? " Liikaa ei voi Freddin suoritusta hehkuttaa, joten toivottavasti omankin ääneni lisäksi Freddi saa niitä vielä paljon lisää!!! Ylelle ja lähinnä YleFemmalle, tässä kohtaa kiitoksia dokumenteistä ja kaikesta kiinnostuksesta lajia ja Freddiä kohtaa. :thumbs:

Edit: Loistava keulakuva lajille ja tulevaisuuden penkkimiehille -ja naisille! Lisänäkyvyys julkisuudessa, saattaa saada muutaman koltiaisen pois pahanteosta raudan pariin...:nolo:<---- Ei toki mitään vanhoja muistella tässä.

Äänestetty!

Voimailu saa mielestäni aivan liian vähän tilaa mediassa ja urheilun kentällä ylipäätään. Urheiluruudut jne. ovat pyhitetty melkein pelkästään palloilulajeille. Olympialaisissa lajeina on kymmenittäin kestävyyslajeja, marginaalilajeja kuten ammunta (sisältäen 9 eri ammuntalajia) ja ratsastus. Lisäksi olympialajeja ovat elitistiset lajit kuten golf ja purjehdus (vain harvoilla varaa/mahdollisuus harrastaa tosissaan). Maksimivoimalajeja on vain yksi - painonnosto. Jos itse saisin päättää niin voimanosto, voimamieslajit ja lisäpainoleuanveto olisivat olympialajeja!

Kiitoksia olen otettu! Mutta vaikka omistan kova egokin niin tämä "vuoden urheilija juttu" on minulle yksi keino saada penkki/voimannosto/voimalu eteenpäin. Saan kaikki egoboostit siitä kun laitan youtubiin hyvän penkkireenin, urheilugaalajulkisuuta voin olla ilman mutta toivotaan että tästä syntyisi jotain. Jos ei muuten mutta Virtanen,Jurkko,Toivanen,Lehto,Sandvik,Hokkanen jne jne olisi ansainnut kunnioitusta, niin nyt voime "SOMEn" kautta tehdä jotain voimailun puolesta.

Tänään oli saarnaamassa Kuortaneella ja YLEkin halusi kuulla saarnaamista... Viikon nostot jopa 100 000 kiloa ? penkkipunnerruksen ME-mies otti yleisönsä Kuortaneella | Yle Urheilu | yle.fi

Kovin nosto oli 287,5 ja tyyli aika lähellä kisanostoa. 300 ei tullut mutta oli lähellä. Oli vaikeeta palautua nostojen välillä kun piti kävell/seisoa ja puhua. https://www.youtube.com/watch?v=lta3lskOJJ8

Kiitoksia olen otettu! Mutta vaikka omistan kova egokin niin tämä "vuoden urheilija juttu" on minulle yksi keino saada penkki/voimannosto/voimalu eteenpäin. Saan kaikki egoboostit siitä kun laitan youtubiin hyvän penkkireenin, urheilugaalajulkisuuta voin olla ilman mutta toivotaan että tästä syntyisi jotain. Jos ei muuten mutta Virtanen,Jurkko,Toivanen,Lehto,Sandvik,Hokkanen jne jne olisi ansainnut kunnioitusta, niin nyt voime "SOMEn" kautta tehdä jotain voimailun puolesta.

Tänään oli saarnaamassa Kuortaneella ja YLEkin halusi kuulla saarnaamista... Viikon nostot jopa 100 000 kiloa ? penkkipunnerruksen ME-mies otti yleisönsä Kuortaneella | Yle Urheilu | yle.fi

Kovin nosto oli 287,5 ja tyyli aika lähellä kisanostoa. 300 ei tullut mutta oli lähellä. Oli vaikeeta palautua nostojen välillä kun piti kävell/seisoa ja puhua. https://www.youtube.com/watch?v=lta3lskOJJ8
"jos joku vie mun maailmanennätyksen, niin sitten se on pakko viedä takaisin" :D
loistopuhetta ja tsemppiä treeneihin!
ps. äänestin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vielä pitää mainita tuo mikä tuli ilmi että puhun sitä että olen kisaamassa liittossa joka on ADT/WADA alaisena. Totta tuon sen esille MUTTA en lähde "puhumaan paskaa" muista liittoissa näissä tapahtumissa jne. Puhun asioista mikä koskettaa minua. Muiden juttuja en käsittele millään tavalla
Sakke oli Seminaarilla ja kuunteli ja kysyin hänestä jos sanoin jotain "epäsopivaa" kun käsittelin näitä asioita ja vastaus oli selvä: Ei missään tapauksessa.

Nyt on oiva tilaisuus saada lajille näkyvyyttä ja vihdoin kansan tietoisuuteen!
Ei tällaisia Fredrikin kaltaisia moninkertaisia maailmanmestareita Suomessa liukuhihnalta tule.
Tämä urheilumuoto kaiken muun urheilun perusta, mitataan liikuttavaa voimaa kaikessa raakuudessaan,
Tulisi saada enemmän huomiota normaalikansan keskuudessa.

Tämä on kyllä hieno juttu lajille. Oma kokemukseni on, että kyllä penkkipunnerrusta arvostetaan ihmisten parissa, mutta medianäkyvyys on ollut olematonta. Tuo, että penkkipunnerrus on marginaalilaji, on vähän niin ja näin. Penkkipunnerrustahan harrastetaan kuitenkin paljon.

Kyllä tuo 400 kiloa oli mieletön nosto. MM-kisoissa ja viimeisellä nostolla. Käsittämättömän raakavoiman lisäksi en voi edes kuvitella miten kova pää noissa raudoissa pitää olla. Toivottavasti mahtava suoritus huomioidaan vuoden urheilijan valinnassa.

Hyvin mielenkiintoista.
Jos nyt tämä pitää paikkansa mitä täällä kirjoitetaan ja Facebookilla niin minulla olisi jo 150-300 ehdotusta. (Riippuu jos laskee tykkääjiä tai vain ne jotka ovat kommentoineet että he olisivat äänestäneet.) En usko että tulee tuhansia ehdotuksia koko Suomesta? Voiko päätöksen tekijät vielä jättää huomaamatta tämä asia? Hyvin mielenkiintoista...

Täältä lähti ääni myös. En äänestänyt sen takia, koska Fredrik on voimailuharrastaja, nii kuin minäkin, vaan koska urheilulliset meriitit puhuvat puolestaan. Toki arvostan korkealle myös Iivo Niskasen olympiakultaa ja neljättä sijaa 15km pertsalla ja alle 23vuotiaiden maailmanmestaruutta, mutta silti pidän Freddyn saavutuksia kovempina hiuksenhienosti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom