Kimillä oli Kiinassa sama ongelma kuin esim. McLareneilla ja Vettelillä. Ilma oli odotettua 10 astetta kylmempi, eivätkä Pirellin paikalle tuomat renkaat pysyneet toimintalämpöisinä. Kylminä pito katoaa, ja auton liukuminen nopeuttaa kulumista. Pari vuotta sitten oli Barcelonassa kylmä keli, ja silloinkin Alonso meni todella kovaa.
Kimin ajotapa säästää renkaita, ja siitä on ollut paljon etua viimeiset pari vuotta, kun Pirelli toi "liian pehmeitä" optiorenkaita kisoihin. Tästä on nyt luovuttu, ja ilmeisesti myös viime kaudella tulleet camber- ja ilmanpainerajoitukset ovat myös edelleen voimassa. Nämä hidastivat Kimiä jo viime kauden jälkipuoliskolla.
Ferrarilla valta vaihtui, ja puskaradion mukaan Kimi haluttaisiin taas tallista ulos. Ei kannata liikoja odottaa tästä kaudesta.