Formula 1 - 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Berof
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jännittävä kisa tulossa huomenna, sillä silloin nähdään todennäköisesti paljon erilaisia varikkotaktiikkoja. Räikkönen taitaa vetää kahden stopin taktiikalla. :rock:
 
Onhan Kimillä nyt kaikki saumat voittaa toi kisa, kuhan ei tuu vaa mitään yllätyksiä.. Onhan toi Lotuksen rengasetu kyllä aika huikee muihin nähden. Ainoo joka haastaa huomenna on mersut.
 
Mä luulen että on muitakin haastajia.
Mersu on kova kuluttamaan rengasta, joten ne stoppaa vähintään 3 kertaa.

Pitää tässä viritellä supertriplaa :D
 
Huomenna näkee kunnolla kuinka suuri rengasetu Lotuksella todellisuudessa on. Australiassa Kimi pysty kontrolloida kisaa kärjessä ja sai säästettyä kumeja siinä samalla. Huomenna Kimi joutuu tod näk kisata ihan eri tavalla kuin Australiassa koska Hamiltoni ei anna mitään ilmaseks ja kulmakarva painelee takana. Mielenkiintosta nähä myös miten Vettelin (ja miksei Buttoninkin vaikka auto on paska) taktiikka osuu.

Mut oishan se kova temppu jos Lotus pärjäis taas yhellä stopilla vähemmän ku muut.
 
Miksi kaikki starttaa tuohon viimeiseen osioon aivan viime hetkillä? Silloin radalla on ruuhkaa ja esim Buttonilla taisi jäädä 2 sekuntia aloittaa oma viimeinen kierros.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Rengassääntöjen mukaan 10 parasta kuljettajaa joutuu starttaamaan kisaan samoilla renkailla, joilla kuljettaja on ajanut aika-ajon kolmannen jakson. Tämän takia aika-ajojen viimeinen jakso yritetään mennä läpi mahdollisimman vähillä kierroksilla. Lisäksi mitä myöhemmässä vaiheessa kuljettaja ajaa aikansa, sitä todennäköisempää on ettei kukaan riko kyseistä aikaa. Vastaus sitältää aika paljon mutuilua. Joku asioista paremmin perillä oleva voisikin kertoa lisää.

e. Toivotaan Kimille huomiseksi hyvää starttia. Viime kisoissa tippui lähdössä turhan monta sijaa.
 
Rengassääntöjen mukaan 10 parasta kuljettajaa joutuu starttaamaan kisaan samoilla renkailla, joilla kuljettaja on ajanut aika-ajon kolmannen jakson. Tämän takia aika-ajojen viimeinen jakso yritetään mennä läpi mahdollisimman vähillä kierroksilla. Lisäksi mitä myöhemmässä vaiheessa kuljettaja ajaa aikansa, sitä todennäköisempää on ettei kukaan riko kyseistä aikaa.
Miten tuo rengassääntö vaikuttaa siihen, että pitää ajaa tämä nopea kierros viime tinkaan? Ja jos ajat niin nopean kierroksen kuin mahdollista, niin mitä väliä ajaako heti viimeisen jakson alussa vai viimeisenä?
 
Rata monesti myös parantuu mitä myöhemmäksi mennään. Se voi jopa hieman lämmetä, mutta ainakin se puhdistuu ja siihen tarttuu kumia ja viimeisenä ajanut yleensä hyötyykin näistä eniten.
 
Leveältä radalta löytyy pitkien suorien lisäksi erittäin tiukkoja mutkia - etenkin kierroksen alussa oleva mutkien 1, 2 ja 3 yhdistelmä, joissa käännytään parhaimmillaan 270 asteen verran.
Rataprofiili omiaan Lotukselle. :) Kunhan rengas- ja varikkohommat menee nappiin niin Räikkönen pitää kyllä sijansa tai nousee ykköseksi.
 
Rata monesti myös parantuu mitä myöhemmäksi mennään. Se voi jopa hieman lämmetä, mutta ainakin se puhdistuu ja siihen tarttuu kumia ja viimeisenä ajanut yleensä hyötyykin näistä eniten.
Pitää nyt ajan kuluksi vääntää vastaan... Ihan yhtä hyvin se voi kylmentyä ja vaikka alkaa sataa. Ja sitä ruuhkaongelmaa nuo eivät selitä.
 
Pitää nyt ajan kuluksi vääntää vastaan... Ihan yhtä hyvin se voi kylmentyä ja vaikka alkaa sataa. Ja sitä ruuhkaongelmaa nuo eivät selitä.

No tottakai se kylmentyy jos alkaa sataa, mutta luuletko ettei siellä joka tallilla ole 10 miestä pelkästään tarkastelemassa olosuhteita? Saat tuon nyt kuulostamaan siltä, että se sade voi iskeä ilman että kukaan sitä olisi etukäteen mitenkään tietoinen :) Jos sateen uhka on olemassa niin kyllähän sillon monesti yritetään juuri päinvastoin eli jokainen ukko lähtee radalle heti kun vaan mahdollista. Otit kuitenkin tämän päivän esimerkiksi ja tänään ei ollut sitä sateen uhkaa. Ja siinä radalla on kuitenkin vaan 10 autoa vimeisessä osiossa ja kyllä nuo kaverit varmaan jokainen osaa jättää sen verran siihen eteen tilaa, että oma kierros ei ruuhkan takia mene pilalle.
 
Tällä kaudella olen fanittanu Rosbergiä. Löytyykö muita "maanpettureita" linjoilta?:)

Nico oli vahva eilen ja paikoitellen aika-ajojen alussa... valitettavasti lopussa ei potku riittänyt eturiviin. Nelospaikkakin on toki hyvä lähtökohta huomiseen :rock:
 
Toi säähomma on totta. Mutta ei se rata kyllä minuutissa lämpene. Tänäänkin Vetteliä lukuun ottamatta kaikki muut 9 taisivat lähteä viimeisen 2 minuutin aikana? Vaikka rata olisi viimeisellä minuutilla 0,1 astetta lämpimämpi, niin luulisi, että se ruuhka on suurempi haitta. Ja tottakai ne tallit tietävät, mitä tekevät, mutta kiva olisi kuulla perustelut sille.
 
Toi säähomma on totta. Mutta ei se rata kyllä minuutissa lämpene. Tänäänkin Vetteliä lukuun ottamatta kaikki muut 9 taisivat lähteä viimeisen 2 minuutin aikana? Vaikka rata olisi viimeisellä minuutilla 0,1 astetta lämpimämpi, niin luulisi, että se ruuhka on suurempi haitta. Ja tottakai ne tallit tietävät, mitä tekevät, mutta kiva olisi kuulla perustelut sille.

Minä en muuta osaa tähän enää sanoa kun saman mitä aiemmin kirjoitin, eli radan pintaan tarttuu myös kumia ja se puhdistuu samalla. Esimerkiksi Kiinan rata on melkein 5,5 km pitkä, joten kyllä siellä mahtuu 10 tuon tason kuskia ajamaan ilman, että tarvitsee ruuhkasta välittää. Eriasia ekassa ja tokassa aika-ajossa. Vaikka ne kaverit lähtevätkin varikolta peräkkäin niin jos katsoit maaliin tuloa niin kyllä siinä oli reilut erot jokaisella edellä ajavaan. Ei mulla muuta :)
 
Tällä kaudella olen fanittanu Rosbergiä. Löytyykö muita "maanpettureita" linjoilta?:)

Nico oli vahva eilen ja paikoitellen aika-ajojen alussa... valitettavasti lopussa ei potku riittänyt eturiviin. Nelospaikkakin on toki hyvä lähtökohta huomiseen :rock:

Nico on kyllä "vahva" aina harjoituksissa ja aika-ajojen kahdessa ensimmäisessä osiossa, mutta jännästi tuo Hamiltoni on vahvempi silloin kun sillä merkitystä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom