Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten tuo rengassääntö vaikuttaa siihen, että pitää ajaa tämä nopea kierros viime tinkaan? Ja jos ajat niin nopean kierroksen kuin mahdollista, niin mitä väliä ajaako heti viimeisen jakson alussa vai viimeisenä?Rengassääntöjen mukaan 10 parasta kuljettajaa joutuu starttaamaan kisaan samoilla renkailla, joilla kuljettaja on ajanut aika-ajon kolmannen jakson. Tämän takia aika-ajojen viimeinen jakso yritetään mennä läpi mahdollisimman vähillä kierroksilla. Lisäksi mitä myöhemmässä vaiheessa kuljettaja ajaa aikansa, sitä todennäköisempää on ettei kukaan riko kyseistä aikaa.
Rataprofiili omiaan Lotukselle. Kunhan rengas- ja varikkohommat menee nappiin niin Räikkönen pitää kyllä sijansa tai nousee ykköseksi.Leveältä radalta löytyy pitkien suorien lisäksi erittäin tiukkoja mutkia - etenkin kierroksen alussa oleva mutkien 1, 2 ja 3 yhdistelmä, joissa käännytään parhaimmillaan 270 asteen verran.
Pitää nyt ajan kuluksi vääntää vastaan... Ihan yhtä hyvin se voi kylmentyä ja vaikka alkaa sataa. Ja sitä ruuhkaongelmaa nuo eivät selitä.Rata monesti myös parantuu mitä myöhemmäksi mennään. Se voi jopa hieman lämmetä, mutta ainakin se puhdistuu ja siihen tarttuu kumia ja viimeisenä ajanut yleensä hyötyykin näistä eniten.
Pitää nyt ajan kuluksi vääntää vastaan... Ihan yhtä hyvin se voi kylmentyä ja vaikka alkaa sataa. Ja sitä ruuhkaongelmaa nuo eivät selitä.
Toi säähomma on totta. Mutta ei se rata kyllä minuutissa lämpene. Tänäänkin Vetteliä lukuun ottamatta kaikki muut 9 taisivat lähteä viimeisen 2 minuutin aikana? Vaikka rata olisi viimeisellä minuutilla 0,1 astetta lämpimämpi, niin luulisi, että se ruuhka on suurempi haitta. Ja tottakai ne tallit tietävät, mitä tekevät, mutta kiva olisi kuulla perustelut sille.
Tällä kaudella olen fanittanu Rosbergiä. Löytyykö muita "maanpettureita" linjoilta?
Nico oli vahva eilen ja paikoitellen aika-ajojen alussa... valitettavasti lopussa ei potku riittänyt eturiviin. Nelospaikkakin on toki hyvä lähtökohta huomiseen