Formula 1 - 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Berof
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onhan tää perseestä sen takia, kun Kimi on hyötynyt tästä, jos näin ei olisi, niin ihan mielissään oltaisiin. Barcelonassa kaverit veti pinta kaasulla neljää pysähdystä, joten eipä tässä paljoa järkeä ollut. Mersu ajeli hitaampien autojen perässä vain sen takia, että renkaat ei lopu, ei sen takia että on hitaampi. Onko se sitten kilvan ajoa?
 
Niin, mutta eikö lopulta pintakaasulla ajelu ollut ihan oma vika kun ei edes yritetä säästää niitä renkaita? Lotus ja Ferrari tuntuu pärjäävän.

OK, myönnettäköön että ehkä Pirelli jonkin verran meni metsään tämän "designed to wear out in [x] laps" -tsydeeminsä kanssa, mutta pitäisikö mielummin olla niin että renkaat kestää maailman tappiin ja pysähdytään vain koska on pakko käyttää kahdenlaista rengasta kisan aikana?

Kilvanajosta, onhan tässä nyt jo tullut kerssit ja drs:t luomaan synteettisiä tilanteita.... mitä yhdet renkaat lisää. :)
 
Niin, toki toi on sama kaikille mutta kyllähän ykkösten pitäis olla selkeästi nopein luokka?

Ja mun mielestä Buttonilla ihan hyviä pointteja.

Ajaisihan sitä omallakin autolla hiljempaa jos olis faktaa että nopeammin ajamalla ei pääse perille kun renkaat ei kestä.
Kierrosaikojahan on kyllä yritettykin suitsia mutta aika hanurista on.

- - - Updated - - -

Onhan tää perseestä sen takia, kun Kimi on hyötynyt tästä, jos näin ei olisi, niin ihan mielissään oltaisiin. Barcelonassa kaverit veti pinta kaasulla neljää pysähdystä, joten eipä tässä paljoa järkeä ollut. Mersu ajeli hitaampien autojen perässä vain sen takia, että renkaat ei lopu, ei sen takia että on hitaampi. Onko se sitten kilvan ajoa?

No sikäli että Mersu kulkisi helvetisti kovempaa jos jonkun ulkopuolisen toimittama osa kestäisi paremmin. Eli tietysti ne on sitämieltä. Heidän auto kulkee ja on nopea.
Niin nopea että renkaat eivät sitä kestä. Ymmärrän että siviiliautoissa on renkaissa nopeusluokat. Kilpa-autoilussa, saati F1ssä en sitä ymmärrä.

Mietin etä miksi ennen vaihdettiin myös renkaat mutta se olikin välitankkausten takia. Kuitenkin piti pysähtyä niin kannatti vaihtaa.
 
Mun mielestä ihan oikein, ei kesken kauden ruveta sääntöjä/autoja/renkaita muuttelemaan. Eihän siitä mitään tule, joss etukäteen on säännöt ja materiaalit ollut tiedossa, niin niitä käyttämällä se auto kehitetään. Jos ei osaa kehittää autoa, niin ei osaa kehittää autoa. Muutetaan sitten seuraavalle kaudelle jos on jotain ongelmaa ja valittamista.
 
Jahas, Räikkönen lähtee Monacon kisaan viidennestä ruudusta edellä mersut ja Red bullit. Mersut todennäköisesti hyytyy taas kauas kärjestä kisan edestestä. Aika kuvaavaa, kun paalupaikka mies Rosberg sano lehdistötilaisuudessä että, töitä vielä auton kanssa pitää tehdä, mutta ihmeitä voi tapahtua, kun kisasta kysyttiin jotain.
Redbullit väh. kahden stopin pysähdyksellä ja Lotus todennäköisesti yhden. Ferrari väh. kahden. Monacossa kun erot ei taida olla kovin suuria, niin eiköhän Räkköinen ole ilman ongelmia voittaja. Singlenä pitää Räikköstä pelata kunhan kertoimet tulee.
Ainiin, Grosaani oli kiinnostunut Monacon kaiteista niin paljon, että oikein kahteen kertaan piti käydä auto niihin ajamassa, eiköhän se vedä vielä kerran huomenna.
 
Kimille sopis varmaa Grosjeanin pieni lipsahdus kesken kisan rata-aitaa ;) Ei tarvitta mitää suunnitelmallisuutta kuhan team-radioo vähä sanottas pojalle,että tarvitset nopeutta 0,6s lisää per kierros ni johan Roman alkas aitaa takoo Kimin eduks ;)
 
Nyt voi kyllä Monacossakin jotain tapahtua ja kisan aikana sijoitukset saattaa jopa muuttua, toisin kuin yleensä. Tuskin Mersut kauaa saa takana tulevia pidäteltyä, mutta varikkostrategioista ei taas voi varmuudella sanoa ja nehän ne sijoitukset Monacossa määrittelee.

Se toki jännittää, että saako Grosjean täyteen 2 vai 3 kierrosta, ennen kuin pamauttaa auton palasiksi. Ja Bottaskin voi saada pisteitä plakkariin, kunhan pysyy kaiteitten välissä ja edessä sopivasti sattuu ja tapahtuu.
 
Ihmekkään kuin Pariisissa on niin paljon auto-onnettomuuksia, kun Ranskan lupaus formulaskenelle on noin riskialtis :dance:
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tulihan Nicolle ja Mersullekin onnistuminen! Hienoa! Monaco on kyllä hienoin mahdollinen paikka tehdä tällainen nousu ja tasonnosto. Grosjean hoiti omalla tyylillään viikonlopun... mitään tietoa miten Kimi hoiti itsensä lopussa 10. sijalle?
 
Saatana mikä apina! Vois käydä Räkä ja Alonso mätkäsemässä turpaan tota meksikolaista kyrpää! Kimi toisena kuljettajien pojoissa, tallipojoissa Lotus kolmas ja Mersu pari pistettä vaan perässä. Toivottavasti Grosse herää seuraavaan kisaan.
 
Saatana mikä apina! Vois käydä Räkä ja Alonso mätkäsemässä turpaan tota meksikolaista kyrpää! Kimi toisena kuljettajien pojoissa, tallipojoissa Lotus kolmas ja Mersu pari pistettä vaan perässä. Toivottavasti Grosse herää seuraavaan kisaan.

Täysin samaa mieltä! Ei tuo mulkku saa kuitenkaan edes mitään rangaistusta tosta ni olis edes turpa verillä tänään. :)
 
Meinasin tulla punasen lipun aikana tänne kommentoimaan, kuinka hienoa ja agressivista kisaamista Pereziltä ja että koittaakohan viä tulla Räkästäkin ohi kerta selvästi oli flow päällä. No pitihän se arvata, että koittaa vaikka riskillä sitä ohitusta. Hieno suoritus Kimiltäkin päästä pisteille loppujen lopuks.

On se Crashjean vaan omaa luokkaansa! :hyvä:
 
Tulihan Nicolle ja Mersullekin onnistuminen! Hienoa! Monaco on kyllä hienoin mahdollinen paikka tehdä tällainen nousu ja tasonnosto. Grosjean hoiti omalla tyylillään viikonlopun... mitään tietoa miten Kimi hoiti itsensä lopussa 10. sijalle?

Käsittämättömällä raivolla
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom