Formula 1 - 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Berof
  • Aloitettu Aloitettu
Onko pääsuoralla väliaikatietojen näyttäminen loppunut radio yhteyksien jälkeen? Tuli pieni tinka kaverin kanssa, että onko niitä enään olemassa :D

Käytetään edelleen aktiivisesti. Toimii radioviestinnän backuppina. Varmaan kuljettajankin kannalta mukavampaa katsoa, jos kiinnostaa, varikkomuurilta eroa takana-tulevaan kuin kuunnella keskellä mutkaa sitä radiosta.
 
Käytetään edelleen aktiivisesti. Toimii radioviestinnän backuppina. Varmaan kuljettajankin kannalta mukavampaa katsoa, jos kiinnostaa, varikkomuurilta eroa takana-tulevaan kuin kuunnella keskellä mutkaa sitä radiosta.

Okei, kiitti. Ihme ettei FIA oo vielä kieltänyt sitä turvallisuussyistä :D
 
Toivottavasti Lotuksella on vielä rengasetu puolellaan. Räikkösen täytyy myös onnistua startissa, sillä Ferrarit tulevat olemaan todella vahvoja kilpailussa. Itse veikkaan, että Alonso ajaa ruutulipulle ensimmäisenä Räikkönen ja Vettel perässään.
 
Barcelonan rata oli ainakin viime vuonna hyvå Lotukselle + Kimi on ollu suht nopee tolla radalla aina. Kaks ekaa kierrost ratkaisee aika paljon voittotaistelun osalta.
 
Mercedeksen kisa meni kyllä täysin penkin alle. Autot ei tominut ollenkaan, mitä kuvaa hyvin se Hamiltonin kommenttikin: "I just got passed by Williams." :jahas:
Pääsi kulmakarvakin aika helposti Kimin ohi siinä alussa, kun Hamilton meni sen pitkän nopeen mutkan niin hitaasti, että Räkä joutu jaruttaan kesken kaiken ettei aja pyrstöön.

No parin viikon päästä sitten Monaco.

Sky Sportsin selostajatkin huomas, että oli aika iso kokoero Alonson pystillä ja Kimin/Massan pystillä. Se Massan pokaali oli jo ihan naurettavan pieni. :D
 
Ei enää mediakaan hehkuta Kimin kakkossijoja. Kaikkeen tottuu. Ei malta odottaa Monacoa, se on kauden mielenkiintosin kisa kyllä. Jokohan mersut pysys siellä vauhdissa kun ei ole niin paljon pitkiä suoria.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitä siellä Mersulla ryssitään? Tuskin on kuskien vika, vaan tekniikka ei kestä pitkää matkaa...
Jotain alustaan liittyvää ogelmaa luultavasti. Tarjoaa muutamalle kierrokselle kaiken pidon mitä renkaista saa irti, mutta renkaat vaan loppuu kesken pidemmässä vedossa.
 
Pirelli tuo viime kauden renkaat takaisin. Ei tiedä hyvää Lotukselle ja Räikköselle. Aika-ajot todennäköisesti huononee ja samoin kisa vauhti. Toivottavasti Räikkönen osaa säästellä noita vanhojakin renkaita, mutta saattaa vauhti olla pelottavan hidasta muihin verrattuna. Tämän vuoden Lotus kuitenkin suunniteltu juuri noille Pirellin uusille renkaille ja niitä säästäen. Nyt sitten ei löydy niin paljon pitoa, jos ei sitten ole helle sää. Mersu tulee olemaan nytten tosi kova. Nyt kisassakaan ei enää hyydytä. Redbullista puhumattakaan. Harmi...
 
Pirelli tuo viime kauden renkaat takaisin. Ei tiedä hyvää Lotukselle ja Räikköselle. Aika-ajot todennäköisesti huononee ja samoin kisa vauhti. Toivottavasti Räikkönen osaa säästellä noita vanhojakin renkaita, mutta saattaa vauhti olla pelottavan hidasta muihin verrattuna. Tämän vuoden Lotus kuitenkin suunniteltu juuri noille Pirellin uusille renkaille ja niitä säästäen. Nyt sitten ei löydy niin paljon pitoa, jos ei sitten ole helle sää. Mersu tulee olemaan nytten tosi kova. Nyt kisassakaan ei enää hyydytä. Redbullista puhumattakaan. Harmi...
No johan on perkele, taivuttiin sitten? Olihan tuo Lotukselta ihan perusteltu pointti, että kaikki pysty aivan yhtä hyvin suunnittelemaan autonsa säästämään niitä nakkeja...
 
Teksti-tvllä oli joku Buttonin avautuminen renkaista.
Ei kannata peitellä kun renkaat hajoo, ajetaan hitaammin kuin GP2t aika-ajoissa kun renkaat ei kestä.
Maksimi vauhdeilla 8-10 stoppia - tää tais tulla Red Bull omistajalta.

En jaksa kaivaa ja copypastee mutta kyllähän toi on perseestä. Saihan Räkä viimevuonnakin etua renkaan säästymisestä.
Mihin se nyt muuttuu?

Niin no, pienet marginaalit, voi toki muuttuakkin...
 
Onhan tää perseestä sen takia, kun Kimi on hyötynyt tästä, jos näin ei olisi, niin ihan mielissään oltaisiin. Barcelonassa kaverit veti pinta kaasulla neljää pysähdystä, joten eipä tässä paljoa järkeä ollut. Mersu ajeli hitaampien autojen perässä vain sen takia, että renkaat ei lopu, ei sen takia että on hitaampi. Onko se sitten kilvan ajoa?
 
Back
Ylös Bottom