Formula 1 2009

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kovalainen on alkanut rasittaa tosi kovasti.

On kyllä vähän mystinen tapaus kyseessä. Aika-ajot menee yleensä ihan ok tai tosi hyvin, mutta kisassa tulee aina takapakkia ja usein reilusti. Nytkin oli ekojen kierroksien aikana pelkkä liikkuva shikaani radalla. Myös kaikki omituiset vastoinkäymiset osuu aina Heikin kohdalle ja vain harvoin Lewisin. Vaikee kuvitella, että McLaren haluis pitää tällasen kaverin jos homma jatkuu samanlaisena. Kovasti kyllä toivoisin onnistunutta kisaa vaihteeksi Kovalaiselle.
 
Räkällä on kyllä sujunut hyvin viimeisimmät kisat. Pysyy vielä aika kylmänä, vaikka koko kisan roikkuu joku perässä. Nyt tietysti Hämäläisen keskeytys auttoi podiumille, mutta mitäs ajoi ulos. Oma moka.

Kovalainen on alkanut rasittaa tosi kovasti. Aika-ajon jälkeen tilanne näyttää hyvältä. Ei jää paljoa tallikaveristaan, vaikka on vähintään 500 kiloa enemmän polttoainetta. Mutta kisataktiikka on aina ihan perseestä. Mummoko sen sille laatii. Saatana!

Näin nätisti sanottuna kyllä se vika taitaa olla siinä kuskissa, eikä aina niissä rankaissa, taktiikassa tai inhottavassa tallissa joka vihaa Heikkiä. En minäkään tyrkyttäisi uusia osia ensimmäisenä Heikille, jonka kisavauhti on lähes säälittävää.
 
Kovalainen on alemmissa luokissa ollut ihan varmasti loistava kuski mutta ehkä miehen taidot eivät vain ykkösissä riitä aivan sinne kärkeen. Hyvä yhden kierroksen vetäjä mutta kisavauhti on "aina" aika vaatimatonta.

Ja tuota...eikös Barichello ollut kovilla renkailla ja yhden pysähdyksen taktiikalla kuten Kovalainenkin ja voitti kisan vaikka starttasi kauempaa kuin Kovalainen? Kovalaisesta tulee mieleen Mika Salo jonka mielestä myöskin vika oli aina jossain muualla kuin omassa suorituksessa.Tiettyyn pisteeseen voi laittaa huonoja suorituksia olosuhteiden piikkiin mutta kun näin tapahtuu vuosikausia putkeen se vaan rupeaa kuulostamaan epäuskottavalta.

Olisi hauska nähdä tilasto jossa olisi Kovalaisen aika-ajosuoritukset ja kisasuoritukset rinnakkain viimeisen kolmen vuoden ajalta. En tiedä onko näin varmasti mutta intuitio sanoo että kiusallisen usein ollut itse kisassa ottavana osapuolena vaikka aika-ajo ois menny kuinka hienosti.
 
Kovalainen on alemmissa luokissa ollut ihan varmasti loistava kuski mutta ehkä miehen taidot eivät vain ykkösissä riitä aivan sinne kärkeen. Hyvä yhden kierroksen vetäjä mutta kisavauhti on "aina" aika vaatimatonta.

Ja tuota...eikös Barichello ollut kovilla renkailla ja yhden pysähdyksen taktiikalla kuten Kovalainenkin ja voitti kisan vaikka starttasi kauempaa kuin Kovalainen? Kovalaisesta tulee mieleen Mika Salo jonka mielestä myöskin vika oli aina jossain muualla kuin omassa suorituksessa.Tiettyyn pisteeseen voi laittaa huonoja suorituksia olosuhteiden piikkiin mutta kun näin tapahtuu vuosikausia putkeen se vaan rupeaa kuulostamaan epäuskottavalta.

Olisi hauska nähdä tilasto jossa olisi Kovalaisen aika-ajosuoritukset ja kisasuoritukset rinnakkain viimeisen kolmen vuoden ajalta. En tiedä onko näin varmasti mutta intuitio sanoo että kiusallisen usein ollut itse kisassa ottavana osapuolena vaikka aika-ajo ois menny kuinka hienosti.

Toisaalta, Kovalainen saa aina vanhemman kaluston, ja ilmeisesti myös soittaa tiimitaktiikoissa toista viulua. Silti Heikki ei ole mitenkään hirveästi perässä Hamiltonia MM-pisteissä.

Eipä silti, tainnut jokin kolari tms. vaikuttaa alitajuisesti Kovalaiseen, kun ei tosiaan usein häikäisen nopeudellaan.
 
Hieno laji tuo F1. Tallimääräyksiä, teollisuusvakoilua, tahallisia kolareita. Varsinainen kusetuksen kuninkuusluokka. MotoGP FTW :rock:

Kyllähän tuo kyseinen kolari haisi alunperinkin aika pahalta, ihan siis kirjaimellisesti, istuttiin rantakatsomossa ehkä 20-25 m päässä tuosta seinäänajokohdasta ja helvetinmoinen palaneen käry peitti koko katsomon :urjo:
 
alonso toisi kyllä melkoisesti rahaa ferrarille, mutta kysymys kuuluu nyt paljonko he menettävät rahoittajia. Siis kannattaako?

Tällä hetkellä moni istuu miettimässä miten alonso viedään tämän läpi tahraantumatta. voiko enää ketään vakuuttaa alonson syyttömyydestä? (siis ASää lukuunottamatta). Ferrari ei massan nykytilasta johtuen voi häntä laittaa syrjään ja Räikköstä on jo kauan oltu korvaamassa Alonsolla. Saa nähdä mitä tapahtuu. Ferrarilla ehkä kaipaa Schuminkaltaista juonittelijaa ja Alonsossa nähdään sellainen. Niin tai näin, tämän kauden mielenkiintoisin kisa ajettiin jo viime vuonna...


Flaviolla ei muuten taida olla hätää, onhan hänellä talous varsin hyvin taattu miljardööri kun on, ja pari vuotta sitten jo puhui vakavasti että olisi lopettamassa F1ssä.
 
No mut hei eihän Alonso tiennyt koko hommasta mitään... maailman paras kuski, on ainakin minun silmissä laskenut hepun osakkeet aika roimasti viime vuosien aikana. Mitä tapahtui Mcferrarilla ja nyt vielä tämä.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
http://www.iltalehti.fi/formulat/2009093010342079_fo.shtml

Nyt se mulkku menee Ferrarille, Kimi toivottavasti Brawnille tai McLarenille. Osittain siksi ottaa päähän koska Ferrarilla on luultavasti kunnon auto ensi kaudella, kun taas McLarenista ei koskaan tiedä, varsinkaan luotettavuudesta. Mikä hinku Ferrarilla on muutenkaan vaihtaa Kimiä pois? Mieshän on parempi ajamaan kuin Alonso? Paskalla autolla pärjännyt paremmin kuin Alonso AINA, tälläkin kaudella Ferrarilla ja Renaultilla tuskin on juurikaan eroa ja silti Kimi siellä pallilla on heilunut.

McLarenilla taas Kimillä on parempi fiilis, varsinkin kun väitetty ongelmapukari Dennis on poissa. Joten siellä voisi olla hyvä paikka ensi kaudella, sanoihan siellä jehut ottavansa Kimin jos hän haluaa tulla. Kovalainen saa painua helvettin McLarenilta, menkööt vaikka Force Indialle kehittymään pariksi vuodeksi.

Ja oli muuten ennätys epäluotettava auto kaudella 2004 muistaakseni, keskeytti melkein joka kisa.
 
Kyllä mä väittäisin niin, että jos Kimi McLarenille menee niin siirto on helvetin hyvä asia, ainuu mikä voi olla huono siellä on niiden suosima Hamilton. Ja mitä tulee macin kestävyyteen niin taitaa olla yksi luotettavimpia autoja ollut muutamat viime vuodet.

Siellä tiedetään kuitenkin millaisella autolla Räkä osaa ajaa, eri asia otetaanko sitä autoa suunnitellessa paljonkaan huomioon.

Se on jo nähty, että Ferrari ei joko halunnu tai osannu tehdä räikkösen ajotyyliin sopivaa autoa. Auto on ollu kimin näkökulmasta paska koko ajan. Kimi on yrittäny paikata huonoa ajettavuutta hyvillä ajotaidoilla ja osaksi onnistunutkin siinä.

Ainuu huono koko asiassa on se et Kovalaisella voi olla vaikeuksia löytää tallia tai sitten tulevaisuus on häntäpään talleissa joka ei ole kovinkaan hyvä asia.
 
Rokulia puhuu asiaa. Varsinkin aika-ajot ovat olleet suuri ongelma Ferrarilla. Kimihän sen on itsekin myöntänyt ja varsinkin kevyellä autolla on ollut vaikeuksia saada kunnon aikakierroksia. Vielä kun huomioidaan se, että ensi kaudella ajetaan myös aika-ajon kolmas osio tyhjällä tankilla niin pahoja ongelmia olisi tullut. Tällä kaudellahan on ollut vaikeuksia päästä toisesta osiosta (tyhjällä tankilla) jatkoon, mutta kolmannessa osiossa (kisalöpöillä) ollaan oltu jo meiningissä mukana. Sääntöuudistus olisi siis ollut ainakin Kimille myrkkyä. Kukaties sama ongelma on edessä toisessa tallissa, mutta positiivisena näen silti homman.
 
"Espanjalaisen AS-lehden tietojen mukaan Alonso vaatii osana Ferrari-siirtoaan, että hän saa tuoda talliin haluamansa insinöörit ja mekaanikot. Alonson haluamia ihmisiä siirtyy Red Bull-, Renault- ja McLaren-talleista." @mtv3.fi

Just :D
 
Integrandi sanoi:
Rokulia puhuu asiaa. Varsinkin aika-ajot ovat olleet suuri ongelma Ferrarilla. Kimihän sen on itsekin myöntänyt ja varsinkin kevyellä autolla on ollut vaikeuksia saada kunnon aikakierroksia. Vielä kun huomioidaan se, että ensi kaudella ajetaan myös aika-ajon kolmas osio tyhjällä tankilla niin pahoja ongelmia olisi tullut. Tällä kaudellahan on ollut vaikeuksia päästä toisesta osiosta (tyhjällä tankilla) jatkoon, mutta kolmannessa osiossa (kisalöpöillä) ollaan oltu jo meiningissä mukana. Sääntöuudistus olisi siis ollut ainakin Kimille myrkkyä. Kukaties sama ongelma on edessä toisessa tallissa, mutta positiivisena näen silti homman.

Ja jos vielä otetaan huomioon, että mersun kone on tehokkain mylly nykyään niin kyllä McLaren taitaa olla auton puolesta hyvä vaihtoehto Ferrarille ensi kaudella.

Toinen asia onkin se miten Whitmarsh osaa hoitaa sen että tallissa on 2 tasa-arvoista erittäin kovaa kuskia. Ron Dennisin aikana tämä ei koskaan toiminut. Aina jos oli 2 kovaa rattimiestä tallissa niin tuli jossain vaiheessa tappelu. Viimeisimpänä Alonso ja Hamilton.

Kovalainen taas ei nykyisillä näytöillään pääse mihinkään kovaan talliin. BMW lopettaa, ehkä myös Renault, Williamsille menee Barrichello ja Hulkenberg, Brawnille Button ja Rosberg, Red Bullilla on Vettel ja Webber. Jäljelle jää Toyota, jossa on Trullilla jo sopimus ja en näe mitään syytä miksei Glockin sopimusta uusittaisi. Muut tallit (Force India, Toro Rosso ja uudet) eivät todennäköisesti pysty kovin tasokasta kalustoa tarjoamaan. Heikolta näyttää Heikin osalta, mutta noilla näytöillä ei se nyt ole yllätys.
 
Aika odotettavaahan Alonson siirto oli viime aikaisten kirjoitusten johdosta.
Varmaan Ferrari saanut aika paljon painetta uusilta sponsoreilta kuten Santarder pankilta, että tarvitaan Alonso ajamaan, jotta rahaa saatte.
Eiköhän tuo ole yksi suurimmista syistä, vielä kun ne sponssit maksaa Kimin ensi kauden palkan joka kumminkin on vaatimattomat 30 miljoonaa.
Ois kyllä hienoa jos Kimi ens vuonna Mäkillä voittais mestaruuden pisteella ennen Alonsoa, niin vois vittuilla hyvin Ferrarille. :rock:

Toyota on jo päättänyt ettei ne uusi Clockin sopimusta, mutta samalla Toyota on myös väläyttänyt vetäymisestä formuloista.
Toyotalle vois Heikki siis päästä ens kaudeksi tai sitten johonkin uuteen talliin
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom