Foorumin perustaminen?

Ikä
57
Ajattelin tällä kertaa testata foorumin perustamista.. ja imutin phpbb 2 softan. Ohjeen mukaisesti siirsin mbnet:n palvelimelle, mutta asennuksessa tuli heti ongelmaa. Asennusvaiheessa pitää valita mm.
"tietokannan tyyppi"
Tietokantapalvelimen nimi / DSN:
Tietokannan käyttäjätunnus
Tietokannan salasana:

Nämä yllämainitut siis sellaisia että en ollut varma mitä niihin syöttää? Eli voiko sinne mbnet:n palvelimelle ylipäätään perustaa foorumia? Neuvoista jälleen kiitollinen..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sulla pitää olla joku tietokanta mihin se foorumi ne viestit+muut tallentaa. Eli ei taida onnistua mbnetin kanssa.

Juu, justerr oikeassa. Tarttet isp:ltä semmosen tilin johon kuuluu tietokanta ja tietysti PHP. Tietokanta yleensä MySQL. phpBB on ihan ok softa, mutta robotit pystyy siihen autoreggautumaan ja spämmäämään mainoksia foorumin täyteen. Koita mieluummin Simple Machinesia.

Juu, justerr oikeassa. Tarttet isp:ltä semmosen tilin johon kuuluu tietokanta ja tietysti PHP. Tietokanta yleensä MySQL. phpBB on ihan ok softa, mutta robotit pystyy siihen autoreggautumaan ja spämmäämään mainoksia foorumin täyteen. Koita mieluummin Simple Machinesia.

Tämä on muuten harvinaisen vittumaista. Millään noista boteista ei meinaa päästä eroon, vaikka kuinka fiksailis erilaisia suotimia ja rajoittimia päälle. Jollain tavalla ne suotimet aina kierretään, ja sitten on taas palsta paskaa täynnä.

User Name

Tämä on muuten harvinaisen vittumaista. Millään noista boteista ei meinaa päästä eroon, vaikka kuinka fiksailis erilaisia suotimia ja rajoittimia päälle. Jollain tavalla ne suotimet aina kierretään, ja sitten on taas palsta paskaa täynnä.
Ongelman kanssa melkoisesti painineena löysin tähän asti toimineen ratkaisun. Asenna modi joka lisää rekisteröitymiseen suomenkielisen kysymyksen niin johan loppuu spämmeribottien toiminta. Löytyy phpbb:n sivuilta nimellä "Textual Confirmation"

Ongelman kanssa melkoisesti painineena löysin tähän asti toimineen ratkaisun. Asenna modi joka lisää rekisteröitymiseen suomenkielisen kysymyksen niin johan loppuu spämmeribottien toiminta. Löytyy phpbb:n sivuilta nimellä "Textual Confirmation"

Toinen vaihtoehto on, että uudet rekisteröinnit vahvistetaan manuaalisesti. Tuo toimii ihan ok, jos niitä käyttäjiä ei rekkaa samaan tahtiin kuin Pakkikselle ;)

Juu toki.

Simppelissä on myös tiedostoliitteet vakiona. Kerran olen phpBB:hen ruuvannut tiedostoplugin kiinni. Ei ollut normaaliukon touhua se...

training_day, niin hämmästyttävältä kuin se kuulostaakin, tuo manuaalivahvistus ei auttanu asiaa. Jostain hitosta ne onnistuivat puskemaan reggauksia ja viestejä läpi ilman että mulle tuli minkään maailman ilmotusta siitä.

training_day, niin hämmästyttävältä kuin se kuulostaakin, tuo manuaalivahvistus ei auttanu asiaa. Jostain hitosta ne onnistuivat puskemaan reggauksia ja viestejä läpi ilman että mulle tuli minkään maailman ilmotusta siitä.

Outo homma... Yksi ratkaisu olisi sitten ehkä tehdä niinkuin forumilla, jos mä olen modena, eli pelkällä rekisteröinnillä ei tule vielä täysiä kirjoitusoikeuksia vaan pääsee ainoastaan yhdelle osiolle. Vasta kun admin antaa lisäoikeudet, pääsee kirjoittamaan muuallekin. Se ei poistaisi spammia, mutta ainakin rajoittaisi sen yhteen paikkaan...

Juu, saas nyt nähdä mikä softa tulee alle seuraavaksi, pitäisi ettiä uusi web-hotelli, jossa on valmiina jonkin sorttinen palsta. Ei jaksaisi ite enää alkaa askartelemaan semmosta.

Mutta joo, alko jo pikkuhiljaa ne backgammon-mainokset ottamaan päähän.

Sulla pitää olla joku tietokanta mihin se foorumi ne viestit+muut tallentaa. Eli ei taida onnistua mbnetin kanssa.

Onnistuu MBNetissä, jos softa on sellainen, joka tallentaa kaikki tiedot tekstitiedostoihin. Eli ei tarvitse esim. mysql kantaa.

User Name

Toinen vaihtoehto on, että uudet rekisteröinnit vahvistetaan manuaalisesti. Tuo toimii ihan ok, jos niitä käyttäjiä ei rekkaa samaan tahtiin kuin Pakkikselle ;)
Ei tuollaista jaksa, tietokoneet on sitä varten että ne tekevät työt ;)
Textualconfirmation todella toimii, mulla on 2 foorumia joissa on käyttäjiä n.2700 ja 2000, viestejä tähän mennessää 80 000 / 26 000 ja spämmi loppui kuin seinään tuon asennuksen jälkeen ilman mitään ylimääräistä käsityötä.

PhpBB:llä itse pyöritän ainejärjestön foorumia ja suht leppoisaa se on ollut kun laittoi Visual confirmationin päälle ja selaa päivässä pari kertaa uusimmat rekkautujat. Tosin tää foorumi on niin pieni, että meille tulee ehkä kerran viikossa uusi käyttäjä :D

Suositut

Back
Ylös Bottom