Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Weidman esim. osasi kunnioittaa vastustajaansa vastaavassa tilanteessa. Ja kyseessä oli sentään UFC:n tittelimatsi.
Ja tästä yksi odotetuimmista!
HUOM!! VÄÄRÄT NIMET VIDEOSSA!!
-77.1kg
VALAMAA VS VÄNTTINEN
Mä en ymmärrä mikä logiikka tässä on? Miksei se toimisi, että samassa illassa on vapaaottelua ja thainyrkkeilyä? Nytkin jälkikäteen tästä illasta on kuullut todella paljon positiivista palautetta miten hyviä ottelut oli. Ainahan esimerkiksi Fight Festivalilla on mennyt hyvin, vaikkei thainyrkkeilyottelut ole ollut läheskään tätä luokkaa ja seassa on ollut myös potkunyrkkeilyä.Täytyy kyllä sanoa vielä, että aikoinaan nuorena sällinä nyrkkeily oli kaikki kaikessa, kunnes löysin thainyrkkeilyn. Nyrkkeilyt jäi siinä samassa, kun tajusin kuinka paljon hienompi laji thainyrkkeily oli. Myöhemmin tuli vielä K-1:t ym:t. Sydämessä on aina siten erityinen paikka thainyrkkeilylle. Mutta silti, ei se vaan toimi että on vapaaottelua ja thainyrkkeilyä samassa tapahtumassa. Kaunis ajatus tässä ehkä on, että jokaiselle on jotakin, ja paikalle saadaan kummankin lajin arvostajia ja samalla uusia faneja kummallekin lajille. Mutta ei se käytännössä niin mennyt. Myötävaikutuksella/seurueessa vaikutuspiirissä oli 11 osallistujaa omat lapset mukaanlukien. Vapaaottelun takia paikalle tulleet tutut olivat vaivautuneita thainyrkkeilystä ja eivät kunnolla viitsineet katsoa matseja, vaikka ne olivat hemmetin hyviä! Ja muutama kaveri jätti tulematta sen takia, että eivät kokeneet lipun hintaan nähden saavansa tarpeeksi monta vapaaottelumatsia. Samalla tavalla thainyrkkeilyä seuraavat tuttavani puolestaan eivät pidä ollenkaan vapaaottelusta, suorastaan vihaavat sitä, ja he eivät halunneet tulla paikalle muutaman matsin takia.
Väkisin tässä tulee se tilanne, että enemmän kurkotetaan vapaaottelufanien suuntaan thainyrkkeilyn puolelta. Sitä sitten nakertaa kaikki alkutanssit ym jotka ovat osa lajin filosofisempaa puolta, mutta pahasti ajasta jäljessä. Maailmalla thainyrkkeily on hyvin erilaista. Olen nähnyt viimeisen viiden vuoden aikana otteluillan Ranskassa ja USA:ssa. Siellä matsit oli toteutettu hyvin eri tavalla ja temmolla. Suomalainen thainyrkkeily on pahasti 90-luvulle jumittunut.
Joka tapauksessa, ajatus eri lajien sotkemisesta samaan otteluiltaan on kaunis ja pitäisin siitä itse. Mutta ei se vaan yksinkertaisesti toimi.
Minulla on aina ollut vaikeuksia ymmärtää thainyrkkeilyn pisteytystä, mutta ei tuo minusta nyt kyllä niin selvältä ryöstöltä vaikuta kuin jotkut ovat puhuneet.
Mä en ymmärrä mikä logiikka tässä on? Miksei se toimisi, että samassa illassa on vapaaottelua ja thainyrkkeilyä? Nytkin jälkikäteen tästä illasta on kuullut todella paljon positiivista palautetta miten hyviä ottelut oli. Ainahan esimerkiksi Fight Festivalilla on mennyt hyvin, vaikkei thainyrkkeilyottelut ole ollut läheskään tätä luokkaa ja seassa on ollut myös potkunyrkkeilyä.
Sinun seurueessa olevat vapaaottelufanit olivat vaivautuneita thainyrkkeilystä? Miksi? Siksi, kun ne tanssi pillimusiikin tahdissa?
Mitä taas tulee taas thainyrkkeilijöihin, jotka vihaavat vapaaottelua ja jäävät sen takia takia kotiin, niin niillä onkin varmasti kotona parempi paikka kuin liikkua tavallisten ihmisten seurassa. Näitä ihmisiä on onneksi todella vähän.
Itse tykkään katsoa kaikkea kamppailu-urheilua mikä vain on tasokasta. Fanina Helsinki Fight Night tarjosi mulle parhaan kamppailu-urheiluillan mitä olen koskaan katsonut ja tiedän, että minunlaisia yleisöstä löytyi enemmän kuin kourallinen.
Helposti upposi. Antonin UFC haaveet on syytä haudata kun tollaiset ehkä UFC:n alemman tason LW:t vetävät tylysti vitin pimeeksi. Kuitenkin ensimmäinen UFC:ssa voittanut suomalainen. Taso on vaan liikaa.
Onko kenelläkään heittää linkkiä nykyisiin kotimaisiin arvostelukriteereihin tai edes pisteytyksiin? Pitänee katsoa uudestaan, että onko vanhalla miehellä jo näössä sen verran vikaa että heittää väärään suuntaan. Mitä mieltä potkunyrkkeilyihmiset ovat, kummalle olisi mennyt potkunyrkkeilyn ammattilaissäännöillä?
Tässä on se Jomhodin ottelu josta horisin aiemmin ja jonka tuomiosta olen eri mieltä:
Jomhod vs Chaibi