FNF: Helsinki Fight Night 14.6.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja phaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Weidman esim. osasi kunnioittaa vastustajaansa vastaavassa tilanteessa. Ja kyseessä oli sentään UFC:n tittelimatsi.

Osasiko? Siitähän purnattiin jopa täällä pakkiksella, kuinka epäkunnioittava Weidman oli, kun tuuletti voittoaan ennen kuin tajusi kuinka Silvalle oikeasti kävi. Pyyhkikö Weidmanin halit Andyn maatessa kehässä kaiken tämän siis pois?

Tällä analogiallahan Von Flue chokella voittavatkaan ei saisi tuulettaa koska se on epäkunnioittavaa? Samalla laillahan yleensä siinä yritetään counteroida toisen vahingoittamisyritys, giljotiini tässä tapauksessa. Weidman vielä sanoi, että potkut olivat ainoa Silvan ase ensimmäisessä ottelussa, joiden blokkaamiseen käytettiin paljon aikaa toisella campilla. On kyllä tosiaan supisuomalaista jengiä, kun ei saa edes omaa treenauksen tulosta juhlia :face:

No jos multa kysyt niin halimiset on yks ja sama, ja voiton juhliminen on tottakai OK, mutta siinä vaiheessa kun on ilmiselvää että kävi pahasti, niin juhlimisen jatkaminen on aika urpoa. Näinhän Weidman kuitenkaan ei toiminut.

Dakotakin heti Kuivasen voiton jälkeen haastattelussa sanoi kuinka tänään oli mun päivä ja blaa blaa blaa eikä aaltomaisesti että onpa hölmöjä vastustajia, kun eivät tällä tasolla osaa suojautua hyppypolvelta.

Ja tästä yksi odotetuimmista!
HUOM!! VÄÄRÄT NIMET VIDEOSSA!!

-77.1kg
VALAMAA VS VÄNTTINEN

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja tästä yksi odotetuimmista!
HUOM!! VÄÄRÄT NIMET VIDEOSSA!!

-77.1kg
VALAMAA VS VÄNTTINEN

Turkulaisena on pakko myöntää että nyt vielä videovarmistuksen jälkeenkin on helppo todeta; helvetin hyvä ja tasanen matsi. Voittaja meni myös ansaitusti ihan oikein. Valamaa oli puolet matsista selällään ja vänttinen oli vielä pystyssäkin suht aktiivinen. Ensi kerralla sitten ehkä toisin.

Täytyy kyllä sanoa vielä, että aikoinaan nuorena sällinä nyrkkeily oli kaikki kaikessa, kunnes löysin thainyrkkeilyn. Nyrkkeilyt jäi siinä samassa, kun tajusin kuinka paljon hienompi laji thainyrkkeily oli. Myöhemmin tuli vielä K-1:t ym:t. Sydämessä on aina siten erityinen paikka thainyrkkeilylle. Mutta silti, ei se vaan toimi että on vapaaottelua ja thainyrkkeilyä samassa tapahtumassa. Kaunis ajatus tässä ehkä on, että jokaiselle on jotakin, ja paikalle saadaan kummankin lajin arvostajia ja samalla uusia faneja kummallekin lajille. Mutta ei se käytännössä niin mennyt. Myötävaikutuksella/seurueessa vaikutuspiirissä oli 11 osallistujaa omat lapset mukaanlukien. Vapaaottelun takia paikalle tulleet tutut olivat vaivautuneita thainyrkkeilystä ja eivät kunnolla viitsineet katsoa matseja, vaikka ne olivat hemmetin hyviä! Ja muutama kaveri jätti tulematta sen takia, että eivät kokeneet lipun hintaan nähden saavansa tarpeeksi monta vapaaottelumatsia. Samalla tavalla thainyrkkeilyä seuraavat tuttavani puolestaan eivät pidä ollenkaan vapaaottelusta, suorastaan vihaavat sitä, ja he eivät halunneet tulla paikalle muutaman matsin takia.

Väkisin tässä tulee se tilanne, että enemmän kurkotetaan vapaaottelufanien suuntaan thainyrkkeilyn puolelta. Sitä sitten nakertaa kaikki alkutanssit ym jotka ovat osa lajin filosofisempaa puolta, mutta pahasti ajasta jäljessä. Maailmalla thainyrkkeily on hyvin erilaista. Olen nähnyt viimeisen viiden vuoden aikana otteluillan Ranskassa ja USA:ssa. Siellä matsit oli toteutettu hyvin eri tavalla ja temmolla. Suomalainen thainyrkkeily on pahasti 90-luvulle jumittunut.

Joka tapauksessa, ajatus eri lajien sotkemisesta samaan otteluiltaan on kaunis ja pitäisin siitä itse. Mutta ei se vaan yksinkertaisesti toimi.
Mä en ymmärrä mikä logiikka tässä on? Miksei se toimisi, että samassa illassa on vapaaottelua ja thainyrkkeilyä? Nytkin jälkikäteen tästä illasta on kuullut todella paljon positiivista palautetta miten hyviä ottelut oli. Ainahan esimerkiksi Fight Festivalilla on mennyt hyvin, vaikkei thainyrkkeilyottelut ole ollut läheskään tätä luokkaa ja seassa on ollut myös potkunyrkkeilyä.

Sinun seurueessa olevat vapaaottelufanit olivat vaivautuneita thainyrkkeilystä? Miksi? Siksi, kun ne tanssi pillimusiikin tahdissa?

Mitä taas tulee taas thainyrkkeilijöihin, jotka vihaavat vapaaottelua ja jäävät sen takia takia kotiin, niin niillä onkin varmasti kotona parempi paikka kuin liikkua tavallisten ihmisten seurassa. Näitä ihmisiä on onneksi todella vähän.

Itse tykkään katsoa kaikkea kamppailu-urheilua mikä vain on tasokasta. Fanina Helsinki Fight Night tarjosi mulle parhaan kamppailu-urheiluillan mitä olen koskaan katsonut ja tiedän, että minunlaisia yleisöstä löytyi enemmän kuin kourallinen.

Lisää videoita putoilee taas.

Lisää thaikkumatseja:

Luukkanen vs Hynynen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helsinki Fight Night Main event:

-70.3kg
Anton Kuivanen vs Dakota Cochrane

Helposti upposi. Antonin UFC haaveet on syytä haudata kun tollaiset ehkä UFC:n alemman tason LW:t vetävät tylysti vitin pimeeksi. Kuitenkin ensimmäinen UFC:ssa voittanut suomalainen. Taso on vaan liikaa.

Minulla on aina ollut vaikeuksia ymmärtää thainyrkkeilyn pisteytystä, mutta ei tuo minusta nyt kyllä niin selvältä ryöstöltä vaikuta kuin jotkut ovat puhuneet.

Näytti omiin silmiinki ihan oikealta tuomiolta. Deo voitti mielestäni erät 1, 3 ja 5.

Niin, miksi se ei toimi? Hyvä kysymys. Minusta se toimi hyvin. Minulla sattuu olemaan pojan kaveripiirissä ja sitä kautta samassa seurueessa nuoremman sukupolven vapaaottelukansaa, joille thainyrkkeily on vitsi, jota alkutanssit vielä entisestään pahentavat. Mitään perustettahan sille ei ole. Vanhakantaiseen thainyrkkeilyyn kuuluu tietty showmeininki, väistöt ja potkut ja se, että lyöntejä ei välttämättä edes niin paljon harrasteta. Vanhassa thainyrkkeilyssä jopa pyrittiin nolaamaan vastustaja, mikä sopii thaimaalaiseen mielenlaatuun täydellisesti jos heidän kulttuuriaan yhtään tuntee. Nykypäivän kamppailuun tottuneet eivät sitä ymmärrä. Dahlbeck on selvästi enemmän tällainen uuden sukupolven sähäkkä K1-henkinen ottelija, joka liikkuu hyvin. Deo taas tällainen paikallaan steppaava ja seisova ottelija, vanhanliiton taistelija. Ehkäpä Fight Festivalin huonotasoisia otteluita voi syyttää maineen laskusta, siellä oli joskus kyllä sellaista tasoa että oksat pois... Yritin nytkin sanoa ihmisille että katsokaa nyt, nämä matsit ovat hemmetin hyviä, mutta siinä vaan näprättiin kännyköitä ja oli jo etukäteen päätetty että matsi on huono.

Ja todellakaan kaikki nämä vanhan liiton thainyrkkeilyn ystävät eivät ole hyväksyneet vapaaottelua. Eivät nyrkkeilijätkään hyväksyneet potku- tai thainyrkkeilyä, vapaaottelusta nyt puhumattakaan. Poikkeuksia onneksi on. Heitä ei varmasti parilla matsilla raahata paikalle.

Minusta lajien sekoittelu toimii hyvin, jos ottelut toteutetaan mielummin K1-säännöillä tai ainakin kovemmalla rytmillä. Ja vältetään ottamasta kehään tätä vanhan liiton pelleilijäporukkaa, jotka ottelee vieläkin sillä 90-luvun meiningillä. Muuten thainyrkkeilyt jää kuivaksi alkupalaksi pääruokaa odotellessa. Kunnon pystyottelu voi olla parhaimmillaan ihan yhtä viihdyttävää kuin vapaaottelukin.

Mä en ymmärrä mikä logiikka tässä on? Miksei se toimisi, että samassa illassa on vapaaottelua ja thainyrkkeilyä? Nytkin jälkikäteen tästä illasta on kuullut todella paljon positiivista palautetta miten hyviä ottelut oli. Ainahan esimerkiksi Fight Festivalilla on mennyt hyvin, vaikkei thainyrkkeilyottelut ole ollut läheskään tätä luokkaa ja seassa on ollut myös potkunyrkkeilyä.

Sinun seurueessa olevat vapaaottelufanit olivat vaivautuneita thainyrkkeilystä? Miksi? Siksi, kun ne tanssi pillimusiikin tahdissa?

Mitä taas tulee taas thainyrkkeilijöihin, jotka vihaavat vapaaottelua ja jäävät sen takia takia kotiin, niin niillä onkin varmasti kotona parempi paikka kuin liikkua tavallisten ihmisten seurassa. Näitä ihmisiä on onneksi todella vähän.

Itse tykkään katsoa kaikkea kamppailu-urheilua mikä vain on tasokasta. Fanina Helsinki Fight Night tarjosi mulle parhaan kamppailu-urheiluillan mitä olen koskaan katsonut ja tiedän, että minunlaisia yleisöstä löytyi enemmän kuin kourallinen.

Erittäin hieno ottelu tämä Deo Phetsangkhat vs. Sanny Dahlbeck ja kiitokset videosta. Kehä oli luvattoman liukas, sen huomasi varsinkin Luukkanen - Hynynen matsissa mutta myös tässäkin.

Samaa mieltä fredan kanssa, ihan oikeaan osoitteeseen meni voitto. Dahlbeck meni koko ajan eteenpäin ja sai muutamia hyviä osumia toki, mutta silti.

Ennen vanhaan puhuttiin thainyrkkeilyn arvostelussa tilanteiden voittamisesta. Se kumpi jää tilanteissa niskan päälle, ja voittaa useampia tilanteita, on parempi. Esim. torjuu vastustajan hyökkäyksen ja saa torjunnan jälkeen omansa sisään. Toki tekniikoiden vaikuttavuus ja muutakin huomioidaan. Ja Deo voitti enemmän tilanteita voittaakseen enemmän eriä.

Eikä Dahlbeck tässä mitenkään käkättimeen saanut, eikä ollut millaan lailla altavastaajana, ei todellakaan. Vaikutti siltä että Deo teki vain sen verran minkä tiesi riittävän voittoon eikä yhtään enempää. Vika erässä sen hyvin huomasi miten lopetti jo ottelemisen erän lopussa ja alkoi tuuletella ja pakitella.

Onko kenelläkään heittää linkkiä nykyisiin kotimaisiin arvostelukriteereihin tai edes pisteytyksiin? Pitänee katsoa uudestaan, että onko vanhalla miehellä jo näössä sen verran vikaa että heittää väärään suuntaan. Mitä mieltä potkunyrkkeilyihmiset ovat, kummalle olisi mennyt potkunyrkkeilyn ammattilaissäännöillä?

Tässä on se Jomhodin ottelu josta horisin aiemmin ja jonka tuomiosta olen eri mieltä:

Jomhod vs Chaibi

Helposti upposi. Antonin UFC haaveet on syytä haudata kun tollaiset ehkä UFC:n alemman tason LW:t vetävät tylysti vitin pimeeksi. Kuitenkin ensimmäinen UFC:ssa voittanut suomalainen. Taso on vaan liikaa.

Kyllähän noita sattuu ihan ufc:n mestaruusmatseissakin. Mutta samaa mieltä että tais Kuivasen ufc juna mennä jo .

Onko kenelläkään heittää linkkiä nykyisiin kotimaisiin arvostelukriteereihin tai edes pisteytyksiin? Pitänee katsoa uudestaan, että onko vanhalla miehellä jo näössä sen verran vikaa että heittää väärään suuntaan. Mitä mieltä potkunyrkkeilyihmiset ovat, kummalle olisi mennyt potkunyrkkeilyn ammattilaissäännöillä?

Tässä on se Jomhodin ottelu josta horisin aiemmin ja jonka tuomiosta olen eri mieltä:

Jomhod vs Chaibi

Lomakkeet | Suomen Muay Thai - liitto ry

-> kilpailuopas

"Pisteiden jako:
Jokaisen erän päätteeksi tuomarit antavat pisteet molemmille ottelijoille Pistemäärä riippuu
kummankin ottelijan saamista osumista. Huomioon otetaan vain sääntöjen mukaiset osumat.
Huomioon ei oteta torjuttuja iskuja eikä niitä, joita annettaessa ei käytetä vartalon painoa tai hartioiden
voimaa (=vahva tekninen suoritus).
Pisteitä saa lyönneistä, potkuista, pysäytyspotkuista, polvipotkuista, kyynärpäälyönneistä tai
vastustajan kaatamisesta thainyrkkeilyn sääntöjen mukaisesti.
Jokaisesta thainyrkkeilyn pääperiaatteisiin kuuluvasta suorituksesta tulee antaa piste, jos se selvästi
väsyttää vastustajaa. Otteluiden kaikki erät arvostellaan jai erät ovat keskenään samanarvoisia.

Pisteitä annetaan seuraavien normien mukaan:
§ Kun sääntöjen mukainen suoritus nyrkillä, jalalla, polvella tai kyynärpäällä osuu vastustajaan,
on tuomariston otettava huomioon iskun teho, osumakohta ja vaikutus ottelijaan.
§ Vastustajan hyökkäyksen torjunta.
§ Hyökkäysaktiivisuus, puolustuskyky ja thainyrkkeilyesiintyminen.
§ Jos ottelu päättyy tasan, aktiivisempi ottelija voittaa.
§ Jos tuomari joutuu tilapäisesti keskeyttämään ottelun ottelijan tahattoman rikkeen takia,
arvostelutuomarit voi poistaa tältä pisteen kehätuomarin ohjeen perusteella."

Suositut

Back
Ylös Bottom