flunssassa reenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Mitäs mieltä olette kun olen tässä ollut jo muutaman viikon flunssan kourissa (räkä valuu, kurkku kutisee, yskittää, vetelä olo). tänään menin armottoman kurkkukivun takia terveydenhoitajalle (ei pysty nielemään jne) ja diagnoosi oli seuraava: 2 perättäistä virusperästä tautia, mitään lääkettä ei ole kuin kuumaa juomaa ja olemista vaan. Poskionteloista valuva räkä ärsyttää kurkunpäätä ja näin ollen aiheuttaa vittumaisen kivun :curs:

Kannattaisko odottaa että tervehtyy täysin ja olla menemättä salille vai reenata kevyesti ja odottaa parantumista. Kiitos vastanneille mielipiteistänne :thumbs:

selvä homma..ois tänään ollut tissireeni, mutta nyt otetaankin levon kannalta. kiitoksia mielipiteistä !

Muutaman viikon? Syö niitä vihanneksia! Niitä on vaikea syödä liikaa jos meinaa pysyä fittinä. Ja pari hedelmää päivässä.

Laitetaas tähän lisäkysymys. Onko viisasta lähteä treenaamaan jos on todella mieto flunssa ? Eli oireina juuri ja juuri tunnettavissa oleva kurkkukipu ja lievä tukkoisuus (pari kertaa päivässä saa rykiä röörejä vähän auki). Lämpö ja yleinen olotila normaali. Tällasta on nyt ollut jo muutaman viikon ajan ja parit treenit oon jättäny väliin. Onko tässä tilanteessa haitallista/hyödyllistä treenata ?

trebla sanoi:
Laitetaas tähän lisäkysymys. Onko viisasta lähteä treenaamaan jos on todella mieto flunssa ? Eli oireina juuri ja juuri tunnettavissa oleva kurkkukipu ja lievä tukkoisuus (pari kertaa päivässä saa rykiä röörejä vähän auki). Lämpö ja yleinen olotila normaali. Tällasta on nyt ollut jo muutaman viikon ajan ja parit treenit oon jättäny väliin. Onko tässä tilanteessa haitallista/hyödyllistä treenata ?

Nyrkkisääntönä voisi pitää ettei kipeenää treenata. Itsehän olen kuitenkin pienen flunssan kourissa treenannu ihan normaalisti, tässä taas on vaarana sairastua vakavamminkin. Sit taas jos on oikeesti kipeänä niin sen kyllä tuntee eikä paljon edes huvita oksentaa puntteja päin.

latku sanoi:
Mitäs mieltä olette kun olen tässä ollut jo muutaman viikon flunssan kourissa (räkä valuu, kurkku kutisee, yskittää, vetelä olo). tänään menin armottoman kurkkukivun takia terveydenhoitajalle (ei pysty nielemään jne) ja diagnoosi oli seuraava: 2 perättäistä virusperästä tautia, mitään lääkettä ei ole kuin kuumaa juomaa ja olemista vaan. Poskionteloista valuva räkä ärsyttää kurkunpäätä ja näin ollen aiheuttaa vittumaisen kivun :curs:

Kannattaisko odottaa että tervehtyy täysin ja olla menemättä salille vai reenata kevyesti ja odottaa parantumista. Kiitos vastanneille mielipiteistänne :thumbs:

trebla sanoi:

Jahas, tätä samaa kierrettä minullakin. 19.4. alkoi ensimmäinen flunssa: kova väsymys, silmät ja nenä valuivat - yhden päivän olin poissa töistä ja treeneistä... ehti melkein parantua ja kesken (hammasta varten saadun) penisiliinikuurin alkoi seuraava tauti, jossa ainoastaan kurkkukipua illalla, yöllä ja aamulla sekä räkäiset keuhkot. Yleiskunto muuten ihan hyvä, eli treenaamassa kävin, kevyemmin vain. Varalta kävin lääkärissä, ei ollut (vielä?) keuhkoputkentulehdus, mutta kehotti kuitenkin huilimaan (2 päivää sairauslomaa). Varalta sain antibioottikuurin, jos vaikka tauti pahenee.

Tympiihän tämä oleminen. Onneksi pääsee huomenna töihin :kippis1: riuhtomaan.

Jos flunssa on mieto, ei ole kuumetta ja hengitys toimii, niin ilman muuta treenaamaan! Monet ihmiset ovat pienessä flunssassa vahvimmillaan, koska elimistö erittää silloin vahvistavia vasta-aineita. Treenaaminen levittää niitä ympäriinsä ja auttaa poistamaan myrkkyjä, mikä nopeuttaa tervehtymistäkin.

trebla sanoi:

No itse oon pitänyt silleen, että jos on selkeästi voimaton ja väsynyt ole, eli rauta ei liiku yhtään, niin sitten kotiin lepäämään. Mutta jos vähän on tukkoisuutta/yskää/nenä vuotaa, mutta treeni kulkee normaalisti, niin sitten salille vaan.

Eli samaa mieltä mitä MKM.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
No itse oon pitänyt silleen, että jos on selkeästi voimaton ja väsynyt ole, eli rauta ei liiku yhtään, niin sitten kotiin lepäämään. Mutta jos vähän on tukkoisuutta/yskää/nenä vuotaa, mutta treeni kulkee normaalisti, niin sitten salille vaan.

Eli samaa mieltä mitä MKM.

Eilen noudatin tota samaa kaavaa, menin salille ja tein ihan normaalin treenin. Puhtia riitti ja missään vaiheessa ei tullut heikko olo mitenkään. Tänään olisi vuorossa lajitreeniä, mutta treenikaveri on vähän pahemmassa flunssassa niin ajattelin itsekseen tehdä rennon fillarilenkin. Oon nyt ihan kahden vaiheilla lähdenkö vaiko enkö.. kurkku parantuis ja röörit aukeis varmaan nopeemmin levolla, mut en jaksais sisälläkään nyhjätä koko päivää (luen pääsykokeisiin).

Mulla on myös tämä sama kestoflunssa päällä, ja todellakin alkaa ottaa jo päähän. Päiväkirjan mukaan oireet alkoi 19.4 joten on kestänyt jo tovin. Töistä olin pois pari päivää flunssan ollessa pahimmillaan (27&28.4). Treeneistä lähes täystaukoa koko ajan. Nyt oireet on lievittyneet jo aika paljon, mutta kurkku on edelleen kipeä. Sunnuntaina tein tissireenin - meni ihan ok mutta vähän huono olo. Eilen yritin jalkatreenejä, tehot poissa ja tuli todella huono olo -> kesken pois. Lääkärissäkään en silti ole käynyt kun olen ketodieetillä --> varmasti ensin käskettäisiin lopettamaan nämä pelleilyt ennenkuin hoitoa/lääkitystä saa. Toivotonta puuhaa ja varsin turhauttavaa odotella vaan parantumista.

Kun nuorempana harrastin kilpauintia, seuran lääkäri sanoi että lievässä flunssassa saa kyllä treenata, mutta kuumeessa ei missään nimessä saa.

Jossain lääkärilehdessä sanottiin, että niin monta päivää kun on joutunut kunnolla lepäämään, pitää olla myös urheilematta. Eli jos on ollut sänkypotilaana 4 päivää, niin pitää vielä odottaa 4 päivää ennen kun aloittaa taas treenaamisen...ja tietenkin aluksi aloitetaan kevyemmällä treenillä. Itse olen tätä yleensä noudattanut..tänäänkin kävin salilla, vaikka on vielä pientä nenänvuotoa ja aivastelua. Ja tietenkin sen sitten huomaa, jos teho ei vielä riitä treeniin (syke nousee nopeasti jne.)

jees..no jokatapauksessa pidän salista nyt taukoa et tervehdyn kunnolla...jaksa koko ajan olla sairaana :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom