Flunssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla toimii sellainen konsti, että aina kun tuntuu että olen tulossa kipeäksi, niin alan syödä ihan helvetisti (siis tavallistakin enemmän). Kun tossa viikko sitten oli sellainen tunne, että kohta iskee kurkkukipu, niin aloitin oikein kunnon bulkin. Aamupalaksi puuroa, rahkaa, maitoa, marjoja, Beroccaa, leipää, kinkkua ja sulatejuustoa ym., koulussa tavallistakin reilumpi ateria ja monta lasia maitoa, välipaloja reilusti ja valtava ateria illalla.

Parin päivän päästä olin jo salilla mavettamassa :D

Katso se mun alottama vanha threadi "Flunssasta parantumisen niksit" tai vastaava, siinä oli tuosta paljon puhetta.

Niin ja mun konsti flunssaa vastaan on kova treeni, joka toimii. Laakereillaan lepäily laukaisee lentsun takuuvarmasti jos sellainen on tulossa. Tätä konstia en kellekään suosittele.

Tuo johtunee siitä että treenin rasituksen ansiosta vastustuskyky nousee hetkellisesti.

Originally posted by turre101
Niin ja mun konsti flunssaa vastaan on kova treeni, joka toimii. Laakereillaan lepäily laukaisee lentsun takuuvarmasti jos sellainen on tulossa

Ei mitään järkeä. :eek:

Treeni on viiminen asia , joka tulee mieleen!3:s viikko jo lepoa salilta...tuskaa tekee!Ei auta valitus, mutta takapakkia paranemiselle tekee jo työssäkäynti, treenistä puhumattakaan.:itku:

Hmm... järkeä ei olekaan mutta siis jos tilanne on että on sellainen olo että flunssa on hiipimässä päälle, esim. nokka vähän vuotaa tai muuten vetämätön olo, niin jos rupeaa lepäilemään - varmasti tulee kipeäksi. Jos taas jatkaa treenejä normaaliin tapaan niin se jää siihen ja lähtee pois. Näin on mun kohdalla näyttänyt käyvän monta kertaa. Jos ihan kuumetta on +37,5 ja olo paska niin ei tietenkään salille, siis jos tauti on jo päässyt niskan päälle. Enkä muutenkaan suosittele treenillä tautia karkottamaan...

pointtini vaan oli että taudin ennakko-oireista välittämättä kun jatkaa treenimetodejaan niin mulla myös pysyy ne taudit poissa, jos ne iskee, ne iskee lähes poikkeuksetta muutamaa päivää pitemmällä tauolla. Myös ruokailulla iso osa tuohon, runsaalla mätöllä pysyy tauti pois.

+4 buranaa ja marjamehun kanssa vällyjen väliin koko päiväksi on mun mielestä se viimeinen konsti houkutella tauti iskemään.

Originally posted by turre101
Hmm... järkeä ei olekaan ...pointtini vaan oli että taudin ennakko-oireista välittämättä kun jatkaa treenimetodejaan niin ..../B]

Ei kyllä kannata vaarantaa terveyttään leikkimällä tuolla tavalla. Flunssan jälkitaudit kun voivat olla todella vakavia, esim. sydälihaksen tulehdus jälkitautina lopettaa treenamisen pitkäksi aikaa, joskus jopa lopullisesti

Kukin tavallaan, mutta jos jokaisen flunssanalun tapaisen kohdalla pistää treenit poikki ja odottelee että on parantunut ja pari päivää lisää, tulee treenistä aikamoisen katkonaista.

Tiedän kyllä sydänlihastulehduksen ja sen että siinä usein minimitauko treeneihin on muutama kuukausi, tai paljon pitempään, ja paljoa ei saa edes liikkua tervehtymisaikana ettei syke nouse. Mutta miten flunssan jälkitaudit liittyy tähän kun puhuin tilanteesta missä flunssa ei ole edes alkanut?

Tosta höyryhengityksestä, kun tuntus että ei meinaa kurkusta ja vähän syvemmällä(keuhkoputkiin?) tuo lima irrota niin kai se sinne jeesaa kanssa? Ja kannattaako tohon ottaa pään ylle joku pyyhe roikkumaan niin kohdituu paremmin se lämpö ja höyry? Ja eihän tota voi liikaa tehdä?

Suositut

Back
Ylös Bottom