Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä mä sen allekirjoitan, että moni nyrkkeilypuristi Conoria mitenkään tuntematta antoi ennen matsia ihan älyttömiä lausuntoja Conoria vastaan. Mutta kyllä silläkin puolella osattiin suhtautua ja analysoida matsia ihan ammattimaisestikin, kuten esim. Pekka Mäki. Ja näissä puheissa ei puhuttu mitään ekan erän tyrmäyksestä ym. Itse veikkasin täällä ennen ottelua, että erissä 6-9 päättyy. Moni tiesi aikaisemmasta kokemuksesta, että May ei juuri lyö kertaakaan ensimmäisten erien aikana ja erät menevät vastustajalle. Monta lyöntiä May löi ekassa erässä? May on ollut aikaisemmin häviöllä jopa 4-0. Ja May kyllä prässäsi suurimman osan otteluajasta kunnolla päälle. Aloitti prässäämisen kun katsoi ajan olevan sopiva. Ei se ole muuta kuin nyrkkeilyälyä.
Nyt muutaman kerran matsin nähneenä ei voi kun ihailla, miten May pelasi kortit. Antoi Conorin väsyttää itsensä turhaan volyymilyönneillä eikä niissä enää kolmannen erän jälkeen ollut vähäistäkään kippiä. Itse asiassa hämmästyttävän nopeasti Conorin lyönnit meni läpsyiksi kun taas Maylla säilyi tehot koko ajan. Kertoo miten kaksi aivan eritasoista lyöjää kyseessä ja miten erilaista on lyödä oikeasti lyömiseen tehdyillä hanskoilla tehokkaasti läpi ottelun kuin neppailla säkkiä kameroiden edessä.
Lisäksi Conorin lajikestävyys iskujen kumuloituessa omaan kroppaan on heikkoa. Suu auki jo neljännestä erästä alkaen ja tehot vaan katoaa. Joku sanoikin tuossa ylhäällä miten May pystyy ottamaan iskuja vastaan ihan toisella nyrkkeilymatsien edellyttämällä tavalla. Tämä vielä korostuu nyrkkeilyerien huomattavasti vaparia kovemman intensiteetin/rytmin vuoksi. Conor taisi lyödä ja saada yhdessä erässä enemmän iskuja kuin monessa vaparimatsissa yhteensä.
Useimmat ovat tylsiä vaikka ymmärtääkin.BJJ matsit ne vasta tylsiä ovat, jos ei ymmärrä ;)
No se kerto tuo "gameplanin" matsin jälkeen. Ite kyl tuntu et se otti rehdisti tukkaan ekat erät. Oli pakko laittaa pakkia päälle. Ei kehdannu vaan myöntää.
Ennen matsiahan se sano et se menee suoraan päin ja ottaa luulot pois..
Täysin samaa mieltä. Huomaa että nuoret miehet täällä kirjoittelee. No, ei sitä itsekään parikymppisenä tajunnut tällaisia asioita vaan nelikymppinen oli käytännössä jo kuollut. Todellisuudessa se on yksilöstä kiinni. Sitä on vaikeaa nuorten hannujen/jannujen tajuta ellei itse ole kokenut. Nelikymppinen voi ihan hyvin olla vielä loistavassa kunnossa. Ja järki, strategia-asioissa siivosti elänyt nelikymppinen on taatusti nuorempiaan edellä. JOKA osa-alueella elämässä."Eläkkeeltä ja 40-vuotias". Vuosi ottelutaukoa, ihan normi settiä ja 40v oo nyrkkeilyssäkään ikä eikä mikään. Jos ois se 50v mittarissa, niin asiaa voisi hehkuttaa.
Tunnetko yhtään entistä ammattinyrkkeilijää? Jos tunnet, oletko huomannut miten tämän "keinotekoisuus" on vaikuttanut heidän pääkoppaansa? Tosi keinotekoistaHeh, nauratti ne pari kohtaa joissa Conor oli ottamassa Floydin selkää ja kopautteli vähän takaraivoonkin. On se nyrkkeily kyllä niin keinotekoista kamppailua.
Esimerkki sen vuoksi, että kukaan ei voi mielestäni nähdä BJJ:tä yhtään jännittävänä jos ei ole omaa kosketuspintaa kokemuksen kautta lajiin. Nyrkkeilyä on ehkä helpompi ymmärtää, koska siinä lyödään ja sitä kuka tahansa juntti ymmärtää edes jossain määrin, ymmärtämättä kuitenkaan sitä itse lajia yhtään. Jos on seurannut nyrkkeilyä aktiivisesti tai vielä parempi, nyrkkeillyt itse, lajin näkee ihan erilaisena taiteena.Useimmat ovat tylsiä vaikka ymmärtääkin.
Mayweatherin parhaat puolet ovat hyvä pelisilmä, rauhallisuus ja reaktiot. Alilla oli erinomainen reaktiokyky, mutta hän menetti sen paljon aiemmin kuin Maywaether, tämän ominaisuuden menettää yleensä nuorena. Foremanin kaltaiset nyrkkeilijät, joilla on hyvä pelisilmä ja uskomaton lyöntivoima, ovat hieman eri juttu. Nämä ominaisuudet eivät katoa niin aikaisin. Oikeasti ihmettelen miten Maywaether vielä nyrkkeillessään selvisi viimeisimmistä matseistaan samoilla ominaisuuksilla, tätä show-matsia ei tarvitse viimeiksi nyrkkeilyottuleksi laskea."Eläkkeeltä ja 40-vuotias". Vuosi ottelutaukoa, ihan normi settiä ja 40v oo nyrkkeilyssäkään ikä eikä mikään. Jos ois se 50v mittarissa, niin asiaa voisi hehkuttaa.
Kyllä 40 on ihan korkea ikä nyrkkeilijälle. Varsinkin näin pienillä miehillä, joilla nopeus ratkaisee paljon. Ja 49 matsia kyllä kuluttaa konetta.