Katselin tämän tässä aamuyön tunteina. Ja oli ihan mukava kuulla miesten jutustelua asiasta. Vaikka huomasihan sen, että aika mututuntumalla tässä mennään kun ei vastaavanlaista ennen olla nähty.
Sen enempää ottamatta kantaa itse otteluun..
Pohdin kuitenkin tätä ketjua lukiessani ja näitä videoita katsellessani, että on toisaalta myös aika surullista kun tämänkaltaiselle showlle on tilausta.
Raha edellä tehdään urheilusta teatteria.
Potapoff otti hyvin esille kuinka ennen vanhaan esim. Ali puhui oikeista ongelmista urheilun ympärillä. Nykyään haistatetaan vittua ja näytetään keskisormea ja leveillään rahoilla.
Onko maailma nyt siinä pisteessä, että kaikille on niin paljon tarjolla kaikkea, että se raha pitää saada revittyä näillä käsikirjotetuilla "hahmoilla" ja hyvin kyseenalaisilla roolimalleilla, urheilun näytellessä oikeastaan sivuroolia tässä kaikessa?
Aletaan olemaan ilmeisesti vähän turhan yltäkylläisiä.
Mä en nykyään oikeastaan yhtään paheksu niitä vanhan liiton miehiä jotka kaipailevat vanhojen aikojen perään mitä urheilun saralla tapahtuu.
Enää ei ole keskiössä välttämättä itse urheilu ja urheilijoiden paremmuus vaan kaikki kivet pitää kääntää myös, että show on hyvä, jotta saadaan lypsettyä rahat pois kuleksimasta. Sama ilmiö tullut todettua kendomatseissa. Ei jengi sinne jaksa tulla katsomaan ellei ole menestystä jo pohjalla, kunnon showta ja tarpeeksi istumapaikkoja - vitut lätkästä, kun voi himassakin katsoa. Kauas on tultu niistä ajoista mitä vanhat parrat muistelee kun talvitakki päällä täristiin seisomakatsomossa ja vedettiin röökiä, mutta tuvat oli täynnä ja lätkä oli keskiössä.
Tämä ei ole minua varten tämä leikkimatsi. Vaikka Conorin ja Floydin uraa olen seurannut tiiviisti. Conor jaksoi kunnolla kiinnostaa niin kauan kunnolla, kunnes raha ja maine alkoivat syrjäyttämään itse urheilua. Ei siinä. He ovat osanneet hyödyntää sen mitä on ollut tarjolla. Hienoja ottelijoita.
Tämä on mulle vain vähän liikaa. Se lyhyt pyrähdys kehässä edeltää tuntitolkulla pressitilaisuuksia ja yleisön kiihoittamistapahtumia.. tuntuu absurdilta jo.
Toivotaan, että minimalistisuus astelee takaisin muotiin muussakin kuin elämäntapaoppaissa ja kodin sisustuksessa.
Enkä edes ole kovin vanha.