Fitness ja kilpailuissa menestyminen: puhtaan urheilun kannattajana, mahdollista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GHIA
  • Aloitettu Aloitettu
Itse olen tässä aivan sattumalta miettinyt muutamana päivänä tätä "tabua" eli sitä, että tässä lajissa täytyy mukamas käyttää kiellettyjä aineita. Tuntuu, että usealla aloittevalla on todella se käsitys, että kielletyt aineet ovat välttämättömia aina niissä lajeissa, joissa heilutaan vähänkään punttien kanssa.:puntti:

Minusta olisi hyvä asennoitua sillä tavalla, että MINÄHÄN pystyn pääsemään varteenotettavaksi kisaajaksi aivan "luomuna". Jos ihmisestä ei tähän ole, niin ei hänellä ole sitten riittävästi uskoa itseensä ja tahdonvoimaa harrastaa tätä lajia. Harrastakoon sitten jotain vähemmän vaativaa lajia, vaikka virkkausta. (Vähän tuli äksysti tuo, mutta varmasti ymmärsitte yskän:curs:) Ja huippu-urheiluahan tämä on, kun puhutaan menestymisestä tässä lajissa.

Kyllä mäkin uskon, että suurin osa kisaajista on natuja. Ja todellakin on mahdollista päästä kireeseen kuntoon ja hyviin lihoihin, kun jaksaa vaan panostaa ravintoon ja treeniin kunnolla :puntti: Itse olen nousemassa lavalla taas 2010 ja toivon, että kanssani lavalla seisoo yhtä natuja tyttöjä kuin itsekin olen.

Ei maailmasta aika treenaamisen lopu ja kyllä se lihas kasvaa ajan kanssa :thumbs:

onhan se nyt kumma juttu, jotku mömmöpäät änkee viel bodyfitnesiin. Sen jos tiedän, kiinnostus lajiin loppuu välittömästi. Oma mielipide on, jos ei omilla avuillaan ole edustuskelpoinen, turha tulla esitteleen sitä feikkikroppaa lavalle! Prkl!

Kyllä se doping on lajin kuin lajin vitsaus, ei sille mitään mahda.

Itseä mietityttää mikä on se juttu mikä ajaa ihmiset vaarantamaan terveytensä ja laittamaan rahaakin aika paljon menemään (ei kai ne mömmöt ilmaisia oo..) tällaisissa marginaalilajeissa. Ehkäpä en kovin kilpailuhenkisenä hokaa..?
Jotenkin sen panostuksen määrän ymmärtää, jos oma elanto on siitä kiinni eli olet ammattiurheilija ja taistelet huomattavista rahasummista vaikkapa yleisurheilun Golden leaguessa. En tietenkään kuitenkaan hyväksy sitä tässäkään tapauksessa.

Nooo- hieman ihmettelen näitä vuodessa tapahtuneita "hurjia muodonmuutoksia".. Voihan toki kyseessä olla luonnon oikkuja ja muuten vaan tyyppejä jotka osaavat treenata paljon kovempaa ja syödä vielä paremmin kuin muut :rolleyes:

Nooo- hieman ihmettelen näitä vuodessa tapahtuneita "hurjia muodonmuutoksia".. Voihan toki kyseessä olla luonnon oikkuja ja muuten vaan tyyppejä jotka osaavat treenata paljon kovempaa ja syödä vielä paremmin kuin muut :rolleyes:

kerro ihmeessä mullekin ketkä on vuodessa muuttunut hirveästi! kiinnostaa kattoa muutoksia ja miten ihmiset on päässy tavotteisiin. ite en ole semmoista löytäny vielä että olisin selvästi sanonu että ei tuo voi normaalikeinoilla noin nopeaa muuttua, sinä ilmeisesti olet? kiinnostaa :D

ne hurjat muodonmuutokset ei välttämättä kovin hurjia edes loppujen lopuksi ole,pari kolme kiloa kevyempänä seuraavissa kisoissa voi näyttää hurjalta. Lihasmassaa ei välttämättä ole juurikaan tullut lisää,sitä ollaan kireämpiä jolloin näytetään isommilta,kuvissa etenkin hämääntyy. Jos ajatellaan että on vuos kisojen välissä,painoa ei nostettu välissä hirveän ylös ,treenattu kovin,saatu pikkasen lihaa oikeisiin paikkoihin ja ollaan vähän kireämmässä kunnossa ni ei se muuta mielestäni vaadi...

:kuvia: näistä hurjista muodonmuutoksista, kiitos.

No en mää nyt ala sormella osottelemaan ketään.. Lähinnä tarkotin näitä "hurjia muodonmuutoksia" lavan ulkopuolella tai toisin sanoen ennen kisaamista. Olen nähnyt itse samalla salilla reenanneena mistä lähtökohdista vuoden reenillä on saavutettu mielestäni uskomattomia tuloksia. Kun ei siellä läskin alla oikeesti kyde tiukkaa lihaa jos et tee montaa vuotta kovaa työtä ja syö oikein- valitettavasti!

Juu, olis kyllä hauska jos olis antaa joku esimerkki. Ite en kyllä ole tällaisia muodonmuutoksia vielä nähnyt.. ja lajia on tullut seurattua jo jokunen vuosi..

Vuodessahan voidaan saavuttaa yllättävän hyvä lihaskasvu varsinkin jos on täysin aloittelijasta kyse.

Hirvee akne ihan tuosta noin vaan ja teinipojan ääni- ei mulla vaan puntin nostelu ja puhtaan ruokavalion noudattaminen oo tuonut tuollaisia sivuvaikutuksia.. Mutta kukin tyylillään- kukapa minä olen arvostelemaan toisten tekemiä ratkaisuja. Harmittaa vaan niiden puolesta jotka pelaa puhtailla papereilla!

Hirvee akne ihan tuosta noin vaan ja teinipojan ääni- ei mulla vaan puntin nostelu ja puhtaan ruokavalion noudattaminen oo tuonut tuollaisia sivuvaikutuksia.. Mutta kukin tyylillään- kukapa minä olen arvostelemaan toisten tekemiä ratkaisuja. Harmittaa vaan niiden puolesta jotka pelaa puhtailla papereilla!

Onko tämä tapaus siis bodyfitness/fitness kisaaja tai kenties menossa ensimmäistä kertaa kisaamaan?

en avaudu yhtään sen enempää, enkä syytä ketään yksilöä. enkä näytä sormea mihinkään suuntaan. jokainen perehtyköön asiaan itse ja tehköön omat huomionsa. jos asiat ei käy silmään tai mikään ei häiritse, niin hyvä. mulle on periaatteessa ihan sama, ymmärrän huippu-urheilun ja kilpaurheilun kotkotukset. eipä se perustreenarillakaan aina helppoa ole mennä sieltä missä aita on korkein. ja toisaalta, tekeehän ihmiset itselleen muitakin hulluja asioita...

Kyllä mäkin uskon, että suurin osa kisaajista on natuja. Ja todellakin on mahdollista päästä kireeseen kuntoon ja hyviin lihoihin, kun jaksaa vaan panostaa ravintoon ja treeniin kunnolla :puntti: Itse olen nousemassa lavalla taas 2010 ja toivon, että kanssani lavalla seisoo yhtä natuja tyttöjä kuin itsekin olen.

Ei maailmasta aika treenaamisen lopu ja kyllä se lihas kasvaa ajan kanssa :thumbs:

tässä olen juuri samaa mieltä ja arvostan tällaista kroppaa tuhatmiljoonaa kertaa korkeamalle kuin doupattua "fitnessiä". mitäs "fitnesstä" siinä edes enää on jos terveydellä leikitään ja kropassa on sinne kuulumattomia aineita?

Kyllähän se nyt on aivan päivän selvää, että BF/Fitness puolella aineet on läsnä siinä missä ihan missä tahansa kilpaurheilussa...

Mutta kuten sanottu, se on jokaisen oma valinta. Harmillista se on sikäli, että BF:n lihasmassaan/kireyteen niitä ei todellakaan tarvita. Mutta asiasta ruikuttaminen ei asia auta tai sitä muuksi muuta. Siksi puhtauden puolesta vaahtoavien olisi parempi keskittyä omaan tekemiseensä, ja jättää toisten tekemisten miettimiset ja arvailut ainepolitiikasta. Etenkin sellaiset arvailut, jotka perustuvat pelkästään siihen, että joku on hyvin kehittynyt..... Onko se sitten reilua, että toiset käyttävät ja toiset eivät? Ei. Mutta kuten K Aaltonen eräässä Body-lehden jutussa kirjoitti osuvasti, kenenkään toisen piikittelyt ja suloisten nappien nieleminen ei estä SINUN kehitystäsi, tai ole mikään syy sille, ettetkö SINÄ voisi kehittyä tai pärjätä. Eli jokainen tekee valintansa, ja siten edetään, siitä mariseminen ei asiaa auta. Turha maalailla ennenkuin kusi näyttää plussaa.

Kyllähän se nyt on aivan päivän selvää, että BF/Fitness puolella aineet on läsnä siinä missä ihan missä tahansa kilpaurheilussa...

Mutta kuten sanottu, se on jokaisen oma valinta. Harmillista se on sikäli, että BF:n lihasmassaan/kireyteen niitä ei todellakaan tarvita. Mutta asiasta ruikuttaminen ei asia auta tai sitä muuksi muuta. Siksi puhtauden puolesta vaahtoavien olisi parempi keskittyä omaan tekemiseensä, ja jättää toisten tekemisten miettimiset ja arvailut ainepolitiikasta. Etenkin sellaiset arvailut, jotka perustuvat pelkästään siihen, että joku on hyvin kehittynyt..... Onko se sitten reilua, että toiset käyttävät ja toiset eivät? Ei. Mutta kuten K Aaltonen eräässä Body-lehden jutussa kirjoitti osuvasti, kenenkään toisen piikittelyt ja suloisten nappien nieleminen ei estä SINUN kehitystäsi, tai ole mikään syy sille, ettetkö SINÄ voisi kehittyä tai pärjätä. Eli jokainen tekee valintansa, ja siten edetään, siitä mariseminen ei asiaa auta. Turha maalailla ennenkuin kusi näyttää plussaa.

muuten samaa mieltä, mutta punaisella kirjoitettuun en yhdy. kyllä naisilla ne merkit on niin vahvasti räikeimmissä tapauksissa nähtävillä, että mulle riittää vähempikin kuin plussainen kusi. jaa mihin? no siihen että arvostus tippuu.

Ite en hyväksy kiellettyjen aineiden käyttöä ja on surullista että jotkut niihin päätyy. Lajin parissa niitä varmasti on, ei niitä ulkoisia tekijöitä mitä aineet aiheittaa, niin vain peitellä. Se on kuitenkin kaikkien oma valinta haluaako kultaa ja kunniaa heti vai malttaako tehdä työtä pitkäjänteisesti. Mutta oon sata varma että Suomen kisoissa voi pärjätä loistavasti ilman aineitakin vaikka se ei välttämättä tapahdu vuoden tai kahden treenillä. Ja uskon myös että ylivoimasesti suurin osa Suomen fitness kisaajista on puhtaita.

anyway, tämmöiset keskustelut on kyllä aika turhia kuten Anne totesi. Jos kusinäyte on puhdas niin eikös silloin tarkoita sitä että mitään kiellettyä ei oo käytetty? Joten turha sitä tosiaan on pohtia että kuka käyttää ja kuka ei, jokainen tekee niin kuin ite parhaaksi näkee...

Ite en hyväksy kiellettyjen aineiden käyttöä ja on surullista että jotkut niihin päätyy. Lajin parissa niitä varmasti on, ei niitä ulkoisia tekijöitä mitä aineet aiheittaa, niin vain peitellä. Se on kuitenkin kaikkien oma valinta haluaako kultaa ja kunniaa heti vai malttaako tehdä työtä pitkäjänteisesti. Mutta oon sata varma että Suomen kisoissa voi pärjätä loistavasti ilman aineitakin vaikka se ei välttämättä tapahdu vuoden tai kahden treenillä. Ja uskon myös että ylivoimasesti suurin osa Suomen fitness kisaajista on puhtaita.

anyway, tämmöiset keskustelut on kyllä aika turhia kuten Anne totesi. Jos kusinäyte on puhdas niin eikös silloin tarkoita sitä että mitään kiellettyä ei oo käytetty? Joten turha sitä tosiaan on pohtia että kuka käyttää ja kuka ei, jokainen tekee niin kuin ite parhaaksi näkee...

tavallaan vastaat ensin myöhemmin esittämääsi kysymykseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom