Fitness EXPO 2009

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nytten kun tulokset on korjattu ja kiviniemi on cbb:n lyhyen sarjan ykkönen, niin kysymys kuuluu miten vitussa vahala pystyi voittamaan kiviniemen overall kisassa, kyllä nyt joku kusee ja tosi pahasti, tuomarointiinko ovealia oikesti ollenkaan, vai paransiko vahala kuntoaan overalia varten, vai onko tämä vain silmien lumetta tyhmille katsojille?
Siis overallissahan on eri sarjojen voittajat mittelöimässä, eli sehän oli vielä tuossa vaiheessa pistelaskun mukaan Vahala vastaan pitkän sarjan voittaja. Vai oliko tällä kertaa joku eri systemi?
 
On kyllä jo erikoista sekoilua :david: Ja kuten joku jo mainitsi niin ei varmana tunnu voitto samalta näin jälkikäteen tiedettynä kuin mitä siellä lavalla seistessä. Ja toisinpäin vitutus on varmana moninkertainen :(

Noh, jokatapauksessa onnittelut Timo Kiviniemelle :thumbs:
 
Kisoja seuranneena on pakko tarttua vielä fitnessmallikisaan. Säännöissä kielletään kisavärien käyttö.Kenen mielestä voittajalla EI ollut värejä päällä? Tsekatkaa tuo youtuben kakkososavideon loppu, siinä näkyy hyvin.
Olisi mukava kuulla Marjon kommentti, ilmeisesti tuomaroit tuon kisan?
 
Kun mä tämän asian täällä otin esille, vaikka siitä kyllä jo muutenkin keskusteltiin, niin ei ollut tarkoitus sanoa, että liitto on ihan totaalisen perseestä. Paljon on hyviäkin asioita, paljon on hyviä ihmisiä mukana - suur kiitos heille - , monet asiat toimivat, palkintorahoja nyt ei jaeta oikeen missään amatööriurheilussa kansallisella mestaruustasolla (ainakaan pikkulajeissa).. että ei se nyt niin kamalaa loppujen lopuksi ole. Mutta välillä ...

..välillä tuntuu siltä, että uutta verta tarvittaisiin. Sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole kyllästyneet asioihin, ja jotka välittävät, miten asiat menevät. Sellaisia ihmisiä, joiden ei tarvitse ärähtää ja vittuilla junnukisaajille, kun sattuvat kysymään "virkapukuiselta" jotain ensimmäistä kertaa kilpaillessaan. Sellaisia ihmisiä, jotka voivat vastata asiallisesti asiallisiin meileihin. Sellaisia ihmisiä, jotka hoitavat kilpailijoille tarkoitetut asiat kunnolla, vaikka se samalla merkitsisi sitä, että joudut itse olemaan paikalla puoli tuntia kauemmin. Ja sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti ottavat vakavissaan ja tosissaan ne kilpailijat ja heidän sijoituksensa, jotka ovat TOP kutosen ulkopuolella. Kyllä, urheilijalle merkitsee, oletko 14. vai 9., vaikka väliin asia on ilmaistu "no niillä sijoituksilla ei ole mitään väliä". Näyttää siellä pari uutta kaveria olevankin jollain tasolla pyörimässä, mutta ulospäin näyttää, että näitä kilpailijoitakin ajattelevia lähinnä potkitaan päähän. Kyllähän mä sen ymmärrän, että 2794. kerta vastata just samaan kysymykseen voi tuntua "come on" , mutta siinä vaiheessa olisi hyvä miettiä, että onko siinä toimessa oleminen enää hyvää lajille ja tapahtumille ja kilpailijoille, jos yksinkertaisesti ei kiinnosta eikä huvita, ja asioille on aivan sama. Mielestäni tämä pistelaskumoka tiivistää vähän kaiken sen, mitä tässä on jo kauan ollut menossa - asiat tehdään niin ja näin, ja - kuka tai ketkä sen takana ikinä onkaan - ei kiinnosta säännöt kovin syvällisesti. Liiton sivuilla viitattiin sääntötulkintaerehdykseen, mikä kuulostaa vähän naurettavalta, sillä tuo sääntö on ollut voimassa ja vuosia, ja sitä on tulkittu kyllä aivan loistavasti, välillä ainakin. Jos siis ei aidosti huvita ja kiinnosta, niin mikä siinä on niin vaikea myöntää se asia. Samoin tuo tuomaritoiminta - joka kyllä pääosin on meillä ainakin omiin silmiin todella hyvää - olisi varmasti vieläkin parempaa, jos olisi selkeästi lajituomarit. Vähän tuntuu hassulta, kun BF:ää on tuomaroimassa kaveri, joka on julkisesti sanonut, että "mä en kyllä tosta BF:stä tajua niinku yhtään mitään"..tai että julkisesti suureksi CBB-vihaajaksi julkistautunut tyyppi pistää CBB-kavereita järjestykseen. Hallooj, voi sanoa, että tä BF ei oo mun juttu, voisin keskittyä tuomaroimaan tuota bodypuolta,kun se mua oikeesti kiinnostaa ja niin edelleen..ja ottaa uusia tuomareita enemmän mukaan, joita koulutetaan muun muassa tuntemaan nämä säännöt (ja vaatimaan myös niiden seuraamista ja kehitystä.)

Tuolla aiemmin olikin asiaa koskien liittosääntökeskustelu, jossa monia hyviä pointteja tuli esille, joissa liiton tulisi vähän skarpata. Kaikki sääntöepäselvyydet ovat välillä katastrofaalisia esim IFBB.:n sääntökirjan mukaan sormenpäiden ei tarvitse koskettaa reisiä eikä lantiota eikä mitään, tätä samaa on välillä sanottu liiton leirillä, toisilla liiton leireillä on kuitenkin sanottu, että kyllä sormenpäiden pitää koskettaa lantiota, kisoissa silti kaunisääninen päätuomarimme ottaa siitä elämän tehtävän jne, ja ne ovat kyllä omiaan aiheuttamaan epäselvyyksiä kilpailijoiden keskuudessa, ja jälleen kun asiasta erehtyy kysymään, niin joko ei vastata tai tulee ärähdys. Välillä ollaan niinku niin ilkeitä ja käyttäydytään niiiiiiin huonosti.

All in all, paljossa olisi skarppaamista, vaikka edelleen painotan, että paljon on hyviä asioita ja etenkin hyviä ihmisiä lajissa mukana... toivottavasti vihdoin henkilökohtaiset intressit kaikissa muodoissaan .. rahan, ajansäästön, maineen ja muiden etuuksien unohtaminen käy ajankohtaiseksi, ja liiton tyypit ottavat pienen itsetarkastelun, tosissaan istuvat pyödän ääreen, ja laittavat asiat kuntoon. Hieno laji, kukkia ja suonenpätkiä.... josta vois nauttia kaikki osapuolet paljon enemmän ilman näitä kaikkia ihme sotkuja..
 
Nytten kun tulokset on korjattu ja kiviniemi on cbb:n lyhyen sarjan ykkönen, niin kysymys kuuluu miten vitussa vahala pystyi voittamaan kiviniemen overall kisassa, kyllä nyt joku kusee ja tosi pahasti, tuomarointiinko ovealia oikesti ollenkaan, vai paransiko vahala kuntoaan overalia varten, vai onko tämä vain silmien lumetta tyhmille katsojille?

Ja muunmuassa tässä ketjussa aikaisemmin kirjoittanut nimimerkki marjo on ilmeisesti tuomari, liiton valmentaja ja vetää liiton leirit, luuli että asiat menee niin kuin ne ennen tulosten korjaamista oli, vaikka säännöissä lukee jotain ihan muuta, miten ihmeessä lajin tuomari ei voi osata sääntöjä


Ja vielä se että miten body fitnesissä overall voittajaa ei lähetetty mm-kisoihin vaan 2 muuta, kisojen varmsti eniten päähänpotkittu kisaaja oli tiina sarlin.
Joku ilkeämielinen voisi ajatella että overall voitto tuli koska kyseinen henkilö pyörittää yhteistyösalia ja edellisessä lehdessä oli iso henkilökuva.

K.P kirjotti korjauksessaan myös että ottaa täyden vastuun, tarkoittaako tämä että aikoo nyt erota, niin se yleensä ainakin muitten lajien piirissä menee/mennyt.

Ei tässä ole enään mistään sääntötulkinnasta kyse vaan että taustalla oleva henkilö ei vaan välitä yhtään ja haluaa rahat pois, olisikohan jo boikotin paikka.
Heippa "Jemeli". Säännöt on varsin hyvin tiedossa. Vastasin lukuisiin epätietoisiin puheluihin aiheesta ja siksi tiedustelin asiaa liiton viralliselta edustajalta välittääkseni vastauksen eteenpäin. Se ei ollut oma tulkintani säännöistä vaan saamani vastaus.Tuomarit tekevät kilpailuissa kovan päivän jakaakseen jokaiselle kilpailijalle oikeudenmukaisen sijoituksen. Pisteenlasku on aivan erillinen tapahtuma. Lukuisia kertoja kilpailleena tiedän kyllä, ehkä jopa sinua paremmin, sen äärettömän työmäärän mikä kisakunnon saavuttamiseksi tarvitaan. Kaiken soisi sen tähden kisoissa menevän täydellisesti alusta loppuun Kenenkään puolustaminen tai syyttäminen ei muuta sitä tosiasiaa, että tämä on tapahtunut ja on äärimmäisen valitettava asia jokaisen kannalta.
 
Miltäs näyttää fitness expon lähetys " tässä kultamitalisti joka ei kuitekaan ole kultamitalisti blablablablabla" menee tavikset ehkä vähän sekasin? :D

Taidetaan lähetykset tehä niin, ettei näytetä pokaalikuvia ollenkaan ja lyödään tulokset ruutuun...

BTW ärsyttää kun tulee maxilta. Täytys hommata se MTV3 kanavapaketti, joka on ihan perseestä:D Joten no thanks...pelkän expon takia jotain 15 egee kuussa:david: No...makukysymyksiä nämäkin...
 
Pisteenlaskussa on toimittu ihan oikein, eli vaparin ja fysiikan finaalissa annetut pisteet lasketaan yhteen tuplaamatta fysiikkapisteitä. Vaparia sen sijaan ei arvostella pelkän koreografian mukaan vaan fysiikka ja esittäminen/ohjelma arvioidaan 50/50. Eli heikoimmalla fysiikalla ei käytännössä voi voittaa vaparikierrosta jolloin fysiikka kyllä painottuu lopullisissa pisteissä enemmän. Tämä näin "epävirallisesti" kun tämä asia alkaa kohta elää omaa elämäänsä täällä netissä, asiasta on tulossa virallisempaakin infoa piakkoin liiton tai Bodyn sivuille.

Heippa "Jemeli". Säännöt on varsin hyvin tiedossa. Vastasin lukuisiin epätietoisiin puheluihin aiheesta ja siksi tiedustelin asiaa liiton viralliselta edustajalta välittääkseni vastauksen eteenpäin. Se ei ollut oma tulkintani säännöistä vaan saamani vastaus.Tuomarit tekevät kilpailuissa kovan päivän jakaakseen jokaiselle kilpailijalle oikeudenmukaisen sijoituksen. Pisteenlasku on aivan erillinen tapahtuma. Lukuisia kertoja kilpailleena tiedän kyllä, ehkä jopa sinua paremmin, sen äärettömän työmäärän mikä kisakunnon saavuttamiseksi tarvitaan. Kaiken soisi sen tähden kisoissa menevän täydellisesti alusta loppuun Kenenkään puolustaminen tai syyttäminen ei muuta sitä tosiasiaa, että tämä on tapahtunut ja on äärimmäisen valitettava asia jokaisen kannalta.

ok eli ymmärsin sitten väärin, sellaisen kuvan sain vaan tuosta ylemmästä tekstistä, eli voidaanko nyt vetää johtopäätös että liiton edustaja ei osaa sääntöjä? outoa toimintaa.
 
On kyllä hienoa, että meillä on Anne P kertomassa täyttä asiaa tilanteessa, jossa esim. meikäläiseltä loppuu artikulointikyky ja lauseet rakentuu lähinnä superlatiiveista ja kirosanoista.

Olisi ehkä parempi vaan olla taas itte hiljaa, niin kuin useimmiten, mutta jumalauta kun on niin simppeli homma saatu nyt mokattua.:dance2: Se on peiliin katsomisen paikka. Ylimielisyys on ihan perseestä :pano::david:
 
Anne P:n teksti oli niin täsmällisen asiaa. Fiksu nainen! Lajeista oikeasti kiinnostunut.

Olen kuullut paljon keskustelua 'kentällä', että kisaajia on kohdeltu kisamatkoilla epähuolehtivasti, aloittelevien vihreiden kisaamisesta kiinnostuneiden valmennuskyselyihin ei olla edes aina vastattu, kritiikkiä ei saa antaa, koska sijoituksesi kisoissa todennäköisesti laskee, et saa antaa muihin alan lehtiin haastiksia('paitsi suosikit'), joistain kisaajista ei vaan tykätä, eivätkä he koskaan pärjää vaikka olisivatkin hyvänmaunmukaisia. Ja nämä kisamaksut ovat karseita, nousevat vaan ilman, että siitä saa extraa kun kerta maksua on korotettu. Kisaajia tulee kuin sieniä sateella kuulemma vuosivuodelta, joten on aivan sama kuulemma jos kisaajia tippuu pois.

Mielestäni IFBB:n muihin kisoihin pitäisi olla mahdollisuus päästä kenen tahansa dopinglisenssin maksaneen potentiaalisen kisaajan. Tietääkö kukaan edes moisesta mahdollisuudesta, vai onko sekin tosiaan evätty, vai johtuuko se siitä, ettei kenelläkään ole kiinnostusta tai uskallusta.

Niin hullulta kuin tämä kuulostaakin, ilmaisin liitolle kiinnostukseni tuomarointiin ja sain napakan vastauksen, etten voi tuomaroida, koska minulla ei ole auktoriteettia.Kun kisaisin itse, saattaisin 'kostaa' kanssakilpailijalle sijoituksessa ja suosia toisia... Sanokaas ketkä tuomarit kisaavat, sekä tuomaroivat... Kun lopetan kisaamisen, asiaani katsotaan mahdollisesti uudestaan.

Itse en edes 'uskalla' enää olla yhteydessä liittoon, koska joka kerta kun olen esittänyt kysymyksiäni tms olen tuntenut itseni maanmatoseksi. On tullut tunne, että olen suorastaan imbesilli, että mitäs helvettiä tänne kysymyksiäs lähettelet. Mulla on tunne, etten TODELLAKAAN ole tervetullut mihinkään liiton toimintaan tai kisoihin enää koskaan. Vaikka olisin joskus kunnossa, ei noteerattais ihan vaan siksi, että olen minä.

Nyt olen varmasti alinta kastia myös jatkossa kun ilmaisin asiani
 
Nyt olen varmasti alinta kastia myös jatkossa kun ilmaisin asiani

Eiks tää nyt nimenomaan ole se ongelma jos joutuu miettimään sanomisiaan ettei saa lokaa niskaan....

edit. ja siis nimenomaan jos on asiallista sanomista tai kyselyä tms.
 
Kisa järjestelyt, toimitsijoiden toiminta ja koko tapahtuma anniltaa surkea. Toivottavasti tulevaisuudessa kyseisen tapahtuman järjestää jokin taho, joka hallitsee hieman laajemmassa skaalassa ko. tapahtumien järjestelytoimet.

Kyseinen pisteiden lasku meni hienosti. Jos vielä joku laskisi kolmannen kerran niin saataisiin lottopallosta uudet voittajat. Aina kannattaa kokeilla. Tuskin enää kenellekään tulee paha mieli... vai saaattaisko tulla. Toivottavasti ¨oikea¨ pisteytystapa selviää ennen ensi vuoden sm - kilpailuja niin tietäävät ketkä puolustaavat mestaruutta ja ketkä havittelevat sitä.

Mahtavaa. Harvoin näkee mitään näin hyvin organisoitua asiaa. Uusi miehiä kehän reunoilla. Ja laskimet kaikille (joku sponssi tai vastaava).
 
Ehdotan ensi vuoden tuomaristoon/toimitsijoihin Stevie Wonderia, Peter Fryckmania, Hannu kailajärveä, sekä BB-Ninoa. Ei ainakaan taso putoa nykyisestä.
 
Ehdotan ensi vuoden tuomaristoon/toimitsijoihin Stevie Wonderia, Peter Fryckmania, Hannu kailajärveä, sekä BB-Ninoa. Ei ainakaan taso putoa nykyisestä.
Ettei nyt sotkea puuroja ja vellejä, niin käsittääkseni tuomarit hoitivat hommansa juuri niinkuin pitikin, mutta se kämmi tapahtui pisteenlaskutavassa, jonka hoitaa joku/jotkut muut kuin tuomarit.
 
Ehdotan ensi vuoden tuomaristoon/toimitsijoihin Stevie Wonderia, Peter Fryckmania, Hannu kailajärveä, sekä BB-Ninoa. Ei ainakaan taso putoa nykyisestä.
Ihan noin karkeasti tätä ketjua seuraamalla kävi jo jotensakin selväksi ettei tuomarit laske noita loppupisteitä. Eli miksi noi tuomarit pitäisi vaihtaa??
 

Suositut

Back
Ylös Bottom