Fitness EXPO 2009

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Ja jos joku ihmettelee Fitnessin pisteitä (kuten allekirjoittanut ensin) niin vaparikierroshan oli poikkeuksellisesti ekana.

Edit. Carina ehti väliin kun kirjoitin niin kauan ;) Eiks meillä oo vapari kolmannes? Noita Tiinan pisteitä en kyllä tajua, typo? No jos Bodylehden sivuille tulis näistäkin scorecardit niin sieltähän sen näkis...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sulla ei satu olemaan vaparifitnesstytöistä lauantailta kuvia (haluaisin vaan nähdä nuo Terhin lauantaibikinitkin kuvissa :nolo:)?
No en taas muistanut, että lauantai on eka kierros, eikä karsinta. Jätin kuvaamatta vallan fitneksen lauantaina kun tiesin, että sama poppoo on sunnuntainakin lavalla. Tein saman bodauksessa ja classicissa, jätin kuvaamatta reippaasti noita finalisteja.
 
Ja jos joku ihmettelee Fitnessin pisteitä (kuten allekirjoittanut ensin) niin vaparikierroshan oli poikkeuksellisesti ekana.

Edit. Carina ehti väliin kun kirjoitin niin kauan ;) Eiks meillä oo vapari kolmannes? Noita Tiinan pisteitä en kyllä tajua, typo? No jos Bodylehden sivuille tulis näistäkin scorecardit niin sieltähän sen näkis...

Joo kyllähän noi kaikki kierrokset yhteen lasketaan, tarkistin säännöistä :) Typo sen on pakko olla, mielenkiintoista kyllä nähdä scorecardit :D

Jatkokyssäri, ei kellään sattuisi olemaan videota vapareista? :D
 
Ei. Ei fitnessin ja bf:n kierroksia kerrota kahdella missään säännöissä. Niissä vaan kaikki kierrokset lasketaan yhteen, toi meneekin ihan oikein sen osalta eli kaikki kierrokset vaan yhteen.

Sen sijaan kehossa ja classicissa sen PITÄISI mennä niin että loppupisteet muodostuvat vaparipisteistä (x1) ja finaalin fysiikkakierroksen pisteistä, jotka on siis kerrottu kahdella.
 
Haluaisin tähän nostaa oman uuden suosikkini BF:n pitkästä sarjasta. Eli Maria Vitikkalan, joka löytyy tuloslistalta sijalta 10. Toivottavasti hänet nähdään pian uudestaan lavalla, sillä tuossa kropassa on potentiaalia vaikka mihin. Vähän kireyttä lisää, taka-asennon viilausta hartialinjan osalta, värit ja lookki kuntoon, ni voi jösses, ihan pitelemätön :)


ps. Mike, ihan omalla luvalla saksin nuo kuvat sinun ottamista kuvista..
 

Liitteet

  • maria vitikkala.jpg
    maria vitikkala.jpg
    79,4 KB · Katsottu: 2 728
Osaako joku sanoa onko säännöt muuttunut vapaaohjelman pituuden suhteen kun osalla porukasta oli jopa 1,5min vaparit..?
 
Osaako joku sanoa onko säännöt muuttunut vapaaohjelman pituuden suhteen kun osalla porukasta oli jopa 1,5min vaparit..?

Ei taida olla muuttunut, Lappeenrannassa ainakin musiikki feidattiin 60s jälkeen...expossa ei ollut kovin tarkkaa...
 
Pitäis edelleen olla 60 sekuntia. "up to a maximum 60 seconds".

Ja lainaus kehonrakennusliiton säännöistä: " Kilpailijat esittävät musiikin mukaan tehdyn vapaaohjelmansa, jonka kesto on maksimissaan 60 sekuntia."

Näkyy kehonrakennusliiton säännöissä itsessäänkin olevan tuosta finaalin fysiikka tuplauksesta, harmi, ettei näin kuitenkaan tapahtunut.

"Finaalin ensimmäisen kierroksen pisteet (pakolliset asennot)
Alkukilpailun pisteet lasketaan vain sijoille 7-15. Kärkikuusikon pisteet nollataan alkukilpailun jälkeen ja pisteet tulevat finaalin ensimmäiseltä kierrokselta seuraavalla tavalla:
Jokainen tuomari laittaa kilpailijat paremmuusjärjestykseen siten, ettei kaksi kilpailijaa saa samoja sijoituksia. Kaksi ylintä ja kaksi alinta pistettä eliminoidaan yhdeksällä tuomarilla.
Tämä tulos kerrotaan kahdella. Kilpailija saa finaalin ensimmäisestä kierroksesta 2/3 finaalin pisteistä."
 
Pisteitä kun näin äkkiseltään laskee yhteen niin Terhi Partasen pisteet ovat 33 ja Tiina Kasvin 34, jolloin Terhi olisi vienyt fitness mestaruuden?!

Fitness, vapaaohjelma
1. Tiina Kasvi, Hardcore Team, Helsinki 9 17 8 25
2. Terhi Partanen Wellmax Team, Helsinki 17 7 9 33
3. Johanna Lind, Team Body, Vantaa 6 24 24 54
4. Mari Huhtanen, Team Body, Oulu 25 16 14 55
5. Petra Rautakallio, Team Gym 99, Kuopio 18 20 21 59
 
Voihan noissa pisteiden syöttämisessä koneelle (/purkaminen exel taulukosta) aina poikia pieniä mokiakin. Tuomarikorteistahan ne sitten näkyy, kun ne tulevat joskus online..

Mut mua kyllä harmittaa tuo kehonrakennuksen ja CBB:n vapari 50% ja fysiika 50% juttu, etenkään kun sekä ifbb:n että kehonrakennusliiton ja fitnessliiton (cbb) säännöt toisin ilmoittavat, ja kun mistään muutoksesta ei ole etukäteen kerrottu. Joo ei, asia ei suoranaisesti kosketa minua, mutta nostinpahan asian esille...
 
Yhtään NGV:tä väheksymättä, niin kaiken tuon bodymunkki elämän ym. hifistelyn jälkeen olisin pikkusen kovempaan kuntoa odottanu, mutta eipä oi nyt kummonen ollu.:zzzz:
Heh, et ole siis koskaan lukenut, että olen suhteellisen geenitön kynis. :D
 
Haluaisin tähän nostaa oman uuden suosikkini BF:n pitkästä sarjasta. Eli Maria Vitikkalan, joka löytyy tuloslistalta sijalta 10. Toivottavasti hänet nähdään pian uudestaan lavalla, sillä tuossa kropassa on potentiaalia vaikka mihin. Vähän kireyttä lisää, taka-asennon viilausta hartialinjan osalta, värit ja lookki kuntoon, ni voi jösses, ihan pitelemätön :)

Marialla on komiasti lihaa ja kova tyttö reenaamaan kunnon painoilla. Olen mm. nuita takareisiä kuolannut ja ihmetellyt, potentiaalia todellakin näihin karkeloihin on. Toivottavasti vielä nähdään lavalla ;)
 
nyt on kyllä kehonrakennuksessakin pisteet laskettu ihan päin helvettiä tai sitte on typoja tuolla expon sivuilla esim. kasikympissä laineen olisi pitäny olla kakkonen yms.
 
Heh, et ole siis koskaan lukenut, että olen suhteellisen geenitön kynis. :D

Älä änkkäri välitä moisista dissauksista. Olin itse lavan edessä katsomassa finaalin, ja hienolta se kuntosi näytti. Etenkin kun muistetaan, millaisesta kondiksesta olet kroppaasi lähtenyt muokkaamaan. Ja kyseessähän oli junnukisat. Kuuluit line-upiin, eikä kenenkään varmasti tarvinnut kärsiä mitään myötä-häpeää, vaikka kuntosi ei näissä ekoissa kisoissa kirein mahdollinen ollutkaan.

Seuraavassa skabassa esittelet sitten taas paremman kondiksen. :thumbs:
 
Älä änkkäri välitä moisista dissauksista. Olin itse lavan edessä katsomassa finaalin, ja hienolta se kuntosi näytti. Etenkin kun muistetaan, millaisesta kondiksesta olet kroppaasi lähtenyt muokkaamaan. Ja kyseessähän oli junnukisat. Kuuluit line-upiin, eikä kenenkään varmasti tarvinnut kärsiä mitään myötä-häpeää, vaikka kuntosi ei näissä ekoissa kisoissa kirein mahdollinen ollutkaan.

Seuraavassa skabassa esittelet sitten taas paremman kondiksen. :thumbs:
Meikäläistä ei hetkauta dissaus jos toinenkaan, mutta tuossa nyt piti osoittaa, että kaikkia ei oltu yksinkertaisesti luettu, mitä olen kirjoittanut. Kaikki palaute on +:ssaa ja niistä otetaa opiksi ja kiitos olet tuota mieltä.
 
nyt on kyllä kehonrakennuksessakin pisteet laskettu ihan päin helvettiä tai sitte on typoja tuolla expon sivuilla esim. kasikympissä laineen olisi pitäny olla kakkonen yms.
Mitä epäselvää noissa on? Vai enkö mä osaa tulkita oikein...

1. Mikko Mantila, Hardcore Team Helsinki 24 11 11 22 (11+11=22)
2. Sami Maaniemi, Hardcore Team, Helsinki 12 7 18 25 (7+18=25)
3. Jari Laine, Mansen Body Club ry., Tampere 6 20 8 28 (20+8=28)
 
Todellakin. Hyvin järkätyt kisat:thumbs:

Kasikymppi ja ysikymppi oli kyllä sellasia sarjoja, että alta pois. Virtasen olisin kyllä laittanu kolmanneks ysissä ennen Heikkistä, mutta ok.

Jääskeläinen oli sen verran pehmee, että joutui palaamaan taas kakkospallille, kun Aaltonen sai ittensä elämänsä kuntoon.

Heinonen oli parantanu eilisestä, mutta ei riittäny Raatikaiselle. Voitto ois vaatinu kunnon persekutsit:rolleyes:

Niin ja Ossi, Raatikainen, Aaltonen, Heinonen, Jääskeläinen ja Mantila siis PM-kisoihin.

Heikkinen näytti ysikympin finaalin löysimmältä ukolta ... tuli vähäsen lahjaksi toi pronssi kyllä tällä kertaa, olis melki saanu olla kuudes.
 
Vaparin pituudesta

Ei taida olla muuttunut, Lappeenrannassa ainakin musiikki feidattiin 60s jälkeen...expossa ei ollut kovin tarkkaa...

Juu 60s vaparin pituus on. Joskus naisilla oli SM-kisoissa 90s. Nyt heilläkin 60s.
Tulee mieleen ainakin kaksi vaparia menneiltä vuosilta. Jos musiikki olisi katkaistu 60s jälkeen kilpailija olisi ehtinyt tehdä ehkä yhden posen.
Boogiella ja Godsilalla meni musiikin soidessa lavalle tuloon ja lähtöasennosta liikkeelle lähtöön noin miinutti.:dance2:
Varsinkin tällaiset turhat "vedätykset" pitäisi lopettaa. Yleensä vaparit kestää 60-70s. Joskus 80-luvun lopulla kilpailuissa kilpailun juontaja sanoi aina "AIKA" kun minutti oli täys.
Ei sekään hyvän kuulosta joka vaparin lopussa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom