Mua vähän huvittaa nuo "pilvilinna" sun muut vertaukset. Missään kukaan ikinä ei ole sanonut, etteikö vapareita saisi arvostella tai muita kisasuorituksia kritisoida.
Tottakai saa ja pitää, sehän on tämän lajin suola. Mutta samalla tapaa, kun te voitte antaa kritiikkiä, niin muut voivat antaa vasta-argumentteja. Oli ne sitten pilvilinnamaisia tai eivät. Ja myöskaan se, että vastaa kritiikkiin ei tarkoita sitä, etteikö kestäisi kritiikin antamista.
Ja eiköhän se lajin eteenpäin vieminen tapahdu jossain muualla, kuin netissä kirjoittamalla, että olipas sulla susipaska vapari. Olen edelleen takuuvarma siitä, että jokainen kilpailija tietää ihan tarkalleen oman tasonsa ja sen myös sijoituksessaan näkee. Ei niille mikään elämän ja uran pelastus ole se, että ne sattuu lukemaan netistä että "Aa, mun vapari olikin huono, luulin liikkuvani kuin Adela..". Edelleen arvostella saa ja pitää, sitä ei ole kukaan koskaan kieltänytkään, mutta asioita voi myös ajatella hieman laajemmin ja miettiä, mikäkähän senkin anti on, että sanoo jotakin kilpailijaa ihan helvetin huonoksi. Sillä edelleen, kyllä jokainen kilpailija omat kykynsä ja tasonsa tietää. Että se siitä lajin edistämisestä näillä kommenteilla. Sitten jos haluaa lähteä antamaan sellaista rakentavaa palautetta, niin mielestäni se on jotain muuta kuin "Hirveen näköstä räpellystä." Jos haluaa tosiaan antaa vinkkejä, niin se voisi kuulostaa ennemmin vaikka siltä että .. "Tosi näyttävät ja korkeat hypyt sulla oli ja käytyt koreografiassa hyväksi lavan eri tasoja. Kuitenkin liikkeet on vielä kovin epäpuhtaita, eli puhtauteen kannattas kiinnittää huomiota. Eli nilkanojennukset jäi puuttumaan ja paikoin oli hieman koukkupolvisuutta.." Pientä vivahde-eroa?
Mä itse syynään ja kyttään näitä lajeja koko ajan. Arvostelen ihan helvetisti, kritisoin, annan lauselmia vaikkei se tehtäväni olisikaan :D Eli arvostelen kyllä itsekin, mutta mielestäni teen sen suhteellisen fiksulla tavalla.(Paitsi tämän vuoden olympiaa kommentoidessani:lol2
Oltiin sitten netissä tai ei, aina voi käyttäytyä asiallisesti. Mutta en edelleenkään kuvittele edistäväni figuren tasoa, että uskallan arvostella Jenny Lynnin lihatonta ja huonoa kuntoa. :lol2: Tiedän myös, etteivät kaikkien näkemykseni ole samanlaisia kuin omani, enkä ole myöskään ruikuttamassa, että ei kestetä kritisointia, jos joku esittää eriäviä aatoksia.
Painotan vielä, että tässä ketjussa ja siirretyssä ketjussa keskustelu oli pääosiltaan todella hyvää ja asiallista puolin ja toisin.