(Finnish strength) Mathias Karjalainen

Tähän on pakko kommentoida sen verran, että Mathias kyllä omalla käytöksellään ajoi myös itsensä miinaan. Harva bodari tuolla vastaavaa julistusta itsestään tulevana starana on tehnyt ja vittuillut koviakin tuloksia tehneille (esim. Mike), jotka ovat vaan yrittäneet neuvoa. Normaalisti käyttäytyvä ihminen vastais eri mieltä ollessaan tyyliin "Olen eri mieltä koska X" tai "Kiitos mietin asiaa", eikä "haista vittu penkkaan enemmän kun sää vitun spede älä neuvo mua". Mun on vaikee kuvitella, että täällä olis samaan tapaan negattu, jos Mathias olis jättäny egoilun pienemmälle ja käyttäytyny asiallisesti. Kyllähän fiksusti käyttäytyneiden voimanostajien ketjuissa on mun mielestä ihan positiivinen fiilis ollut.

Olis eriasia jos kyseessä olis teinipoika, mutta kyllä vaan aikuinen ihminen joka käyttäytyy tohon tapaan aiheuttaa ihan oikeutetusti vastareaktion ihmisissä. Ei täällä nähty aika rajukin lynkkaus siltikään varmaan perusteltua ole, mutta on tässä ollut kyse muustakin kun pelkästään jengin suhtautumisesta skeneen.
Tuo nyt ei pelkästään soittanut suutaan täällä, vaan käyttää mua astimena näkyvyyteen, eli snäpissä ja laudalla tekee mun nimen kautta itselleen näkyvyyttä. Mulle vittuilu on takuuvarma hitti ja askel näkyvyyteen. Sikäli älytöntä, että edelleen olen ottanut yli 30kg kevyempänä enemmän penkistä. Nostanut kisoissa tuomareiden alla 17,5kg enemmän 25kg kevyempänä. Eli Mathiaksella on todellisuus vääristynyt tai on asteen yksinkertainen.

Kummalta ottaisitte penkkiin valmennuksen :D

Ite oon koittanu ottaa ton siltä kantilta kaiken että helppo ymmärtää muuten kun kerta on lauta vastassa, mutta tosiaan ihan myötähäpeää (jolle joku sanoi hyvin "olevansa kovin allerginen) herättävää touhua tulla toisen nimellä raidaamaan.
Tosin huomasin tätä mielipidettä kirjoittaessa että olen jo sen verta kauan avannut toiston lähes päivittäin, että olisin tässä vaiheessa valmis äänestämään Mikeä suomen kuninkaaksi.
Olisko 90k pohjaääntä paljon? Ja vähän sukulaisia ja puolisoita lisäksi :) Sekä aina jokunen tulee ihan muilla avuilla...

Tuossa kun viestiketjua lukasin, niin kyllä se kuittailu ja nälviminen alkoi jo ennenkuin Mathias avasi suunsa. Ketjun kolmas viesti heitti roina kortin kehiin. Tekniikka vinkitkin tyypilliseen pakkotoisto tyyliin vittuillen ilmaistu. Sitä oon aina täällä ihmetellyt miksi porukka ei osaa antaa neuvojaan asiallisesti. Kaikilla vissiin testot tapissa😉 Ihan oikeutetusti Mathias konahti takaisin. Sitä saa mitä tilaa.

Kyllä tuossa iässä monesti muutenkin kehittyy. Ite aloin 2-kymppisenä natuna vasta kunnolla kehittyä. Salipenkki 140kg->210kg penkissä neljässä vuodessa. No oma paino nousi yli 30 kiloa mutta sitähän tässä ei kysytty, eli sikabulkki. Eli kehitystahti oli lähemmäs 20kg/vuosi tasaisesti jaettuna. Siitä eteenpäin se on ollut keskimäärin 4,5kg/vuosi ja on muutakin kokeiltu kuin kaurapuuroa tuossa välissä. Eli aika haihattelua nuo "saisin 800kg totaalin". Tuolla laskukaavallasi olisin minäkin saanut jo 300kg raw-penkin, mutta 250kg on ehkä siellä potentiaalin aikalailla yläpäässä mitä on edes mahdollista saavuttaa. Kukaan ole Suomessa kisatuloksena sitä 300 kiloa all time nostanut, edes ne isokokoiset luonnonoikut, joiden lähtötaso on penkissä 100-140kilon välillä ollut. Ite ysiluokalla penkkasin 67,5 kiloa. Jotkut harrastelijat sen takia ihmettelee miksi ammattilaispuolella taso on kokonaisuudessaan jopa välillä heikompi kansallisesti kuin ipf-kisoissa. Yksittäisiä huippuja toki löytyy, jotka pesee kovimmat testatut nostajat, mutta marginaali ei ole mikään iso. Johtuu siitä, että tietyn pisteen jälkeen yleensä on ne kilot aika tiukassa voimantuoton suhteen. Ja kenen kroppa nyt sattuu edes vuosia kestämään treeniä niillä huipputason romuilla. Joillain kestää, mutta onhan Hautalankin kohdalla loukkaantumiset ja vaivat jarruttanut kilpanostelua kovin. Vaikka on superlahjakas tyyppi kyseessä. Normijamppahan menis jo keskeltä kahtia yli 300kg raw-kyykyssä tai lähemmäs 400kg vedossa. Tosin ei ole pelkoa, että sinne kovin moni ikinä pääsee muutakuin mielikuvissaan.

Tuollainen Mathiaksen kehitystahti nuorella iällä kyllä osoittaa suurta lahjakkuutta voimailulajeihin. Mutta ei sekään kehitys jatku loputtomiin, paitsi niillä tyypeillä se kehitys jatkuu aika pitkälle, jotka siellä WSM-ympyröissä pyörii. Vaikka tuo Mathiaksen maastavedon kehitystahti tippuisi pian esim. 10kg/vuosi tasolle, niin kymmenen vuoden päästä kolisteltaisi kansainvälisiä rautamääriä. Ja miten helvetissä 45 kiloa puolessa vuodessa ei ole kehityksenä merkittävä? Harva treenaaja tuohon pääsee kuin korkeintaan ensimmäisenä treenivuotena tekniikan ja liikekohtaisten taito-ominaisuuksien hioutumisessa. Ja nekin niissä liikkeissä, joissa absoluuttisesti liikutellaan suurimpia kuormia kuten juuri maastaveto tai kyykky. Huomaa tämän internet-aikakauden vaikutukset. Katsellaan somesta pelkästään huipputason lahjakkuuksien tekemistä, niin unohtuu mikä se totuus keskimäärin on.
Lainasin nyt satunnaisesti tätä postausta, kun en jaksa ihan kaikkea lukea...
Kysymys tämän mestarin kohdalla on tuosta vittumaisesta asenteesta ja selkeästi myös kusipäisestä luonteesta. Ei kukaan jaksa tommosta klovnia katsella, paitsi siima jostain syystä. Läski on vielä heikko, no nuori myös. Vittu tolla asenteella yhteistyökumppanit on vähissä, ellei sitte ylilaudalta löydy.

Sit myös ottaa päähän ton nuoren ja vielä heikon läskin vittuilu Mikelle, joka nyt ihan todistettavasti pesee ton kurapöksyn amiskalsarit mennessä sekä tullessa, mitä kisatuloksiin tulee.

Niitä sponsseja vaan tulee tämäkin läski tarvitsemaan, jos meinaa ihan tosissaan lajissa pärjätä.
Oma arvaus on, ettei miehestä parin vuoden jälkeen enää kuulla.

Tuo nyt ei pelkästään soittanut suutaan täällä, vaan käyttää mua astimena näkyvyyteen, eli snäpissä ja laudalla tekee mun nimen kautta itselleen näkyvyyttä. Mulle vittuilu on takuuvarma hitti ja askel näkyvyyteen. Sikäli älytöntä, että edelleen olen ottanut yli 30kg kevyempänä enemmän penkistä. Nostanut kisoissa tuomareiden alla 17,5kg enemmän 25kg kevyempänä. Eli Mathiaksella on todellisuus vääristynyt tai on asteen yksinkertainen.

Kummalta ottaisitte penkkiin valmennuksen :D
No näinhän se on. Tuo alempi oma viesti oli kirjoitettu tätä lukematta.

Kysymys tämän mestarin kohdalla on tuosta vittumaisesta asenteesta ja selkeästi myös kusipäisestä luonteesta. Ei kukaan jaksa tommosta klovnia katsella, paitsi siima jostain syystä. Läski on vielä heikko, no nuori myös. Vittu tolla asenteella yhteistyökumppanit on vähissä, ellei sitte ylilaudalta löydy.

Sit myös ottaa päähän ton nuoren ja vielä heikon läskin vittuilu Mikelle, joka nyt ihan todistettavasti pesee ton kurapöksyn amiskalsarit mennessä sekä tullessa, mitä kisatuloksiin tulee.

Niitä sponsseja vaan tulee tämäkin läski tarvitsemaan, jos meinaa ihan tosissaan lajissa pärjätä.

Totta kaikki, siis mitä tulee kusipäiseen ja ylimieliseen ulosantiin. Sellaista tyyppiä on monen täysin mahdoton arvostaa, vaikka omaisikin voimailullista potentiaalia. Ja nuo hyökkäykset esim Miken antamaa kritiikkiä vastaan täysin lapsellisia. Minä nyt lähinnä olen keskittynyt noita hänen voimailusuorituksia kommentoimaan sulkien muut asiat pois. Toivottavasti itse tajuaa, että yliksen kiusaajaluonteet uhalla vain ruokkii tuota tyhmää käytöstä ja nauravat selän takana sitten. Elämänhallinta kuntoon ja sitten on helpompaa pääkopallekin voimailla tavoitteellisesti. Jos elämä alkaa pyöriä pelkästään yhden asian ympärillä, niin se ei tee kenenkään psyykkeelle hyvää. Asiahan ei välttämättä niin ole mutta siihen viittaavia piirteitä tässä keississä mielestäni on.

Suomen tasolla ei tarvitse ainuttakaan sponssia. Kuka vain pystyy kilpailemaan suomen vahvin tittelistä. Turha mistään wsm ja muista maailman huippu tason kisoista horista noin nuoren ja kokemattoman kilpailijan tapauksessa. Kaveri on vasta pääsemässä lajiin sisään. Parikymmentä vuotta vielä hyvää kilpailu aikaa Mathiaksella. 4-kymppisenä on ukot parhaillaan. Ihan naurettava väite ettei kuultaisi kahden vuoden päästä. Erittäin lyhyt aika lajissa jossa ei talvella juurikaan kilpailla suomessa.

4-kymppisenä on ukot parhaillaan. Ihan naurettava väite ettei kuultaisi kahden vuoden päästä. Erittäin lyhyt aika lajissa jossa ei talvella juurikaan kilpailla suomessa.
Onko Suomessa tosiaan kärkinimet luokkaa 40v? Maailmallahan tuntuu noi piikkikunnot osuvan tuohon +-30v, jos katsoo WSM/arnold voittajia. Kaksi kaikkien aikojen kovinta nimeä (Big Z, 43v ja Shaw, 38v) ovat jo huippukuntonsa selvästi ohittaneet. Realistisia WSM-haastajia löytyy niinkin nuorista kun 26-vuotiaista ja kansallisissa kisoissa kärkiniminä näkyny jotain reilu parikymppisiä.

Se on aivan varma, että Mathiaksesta voi tulla suomen vahvin vaikka kahden vuoden päästä. Taso vaihtelee täällä erittäin rajusti vuositasolla, kun suosio on niin pientä että parin kärkinimen pois jäänti tiputtaa sitä tasoa merkittävästi ja avaa pelin kenelle tahansa.

Onko Suomessa tosiaan kärkinimet luokkaa 40v?
Suomen vahvin mies 2018 ja 2019 on 40 vuotias😉 Ja ura vasta alussa. Riippuu minkä ikäisenä aloittaa. Jos alottaa 18 vuotiaana, onhan se selvä että kroppa ei välttämättä kestä niin pitkälle. Jos taas alottaa 35 vuotiaana, ura jatkuu vaikka 5 kymppiseksi. Nummisto oli vajaa 50v kun voitti pari suomen vahvin titteliä.

Tuo nyt ei pelkästään soittanut suutaan täällä, vaan käyttää mua astimena näkyvyyteen, eli snäpissä ja laudalla tekee mun nimen kautta itselleen näkyvyyttä. Mulle vittuilu on takuuvarma hitti ja askel näkyvyyteen.

No jaa, en ole herran nimeä valtamedioissa nähnyt, joten eipä sillä kovin kummoista näkyvyyttä ole saanut. Saman henkisiä kavereita varmasti riittää eri foorumeilla.

No jaa, en ole herran nimeä valtamedioissa nähnyt, joten eipä sillä kovin kummoista näkyvyyttä ole saanut. Saman henkisiä kavereita varmasti riittää eri foorumeilla.
Kukaan nykyinen vahvinlajien harrastaja ei ole saanut nimeään tunnetuksi. Ei edes suomen kärki kilpailijat. 90% perus ihmisistä ei edes tiedä kuka on hallitseva suomen vahvin mies. Marginaali laji nykyään.

Se on aivan varma, että Mathiaksesta voi tulla suomen vahvin vaikka kahden vuoden päästä. Taso vaihtelee täällä erittäin rajusti vuositasolla, kun suosio on niin pientä että parin kärkinimen pois jäänti tiputtaa sitä tasoa merkittävästi ja avaa pelin kenelle tahansa.
Sainpas itteni vihdoin kirjautumaan tänne forumille, ja ensimmäisenä iski silmään tämä kommentti.
Ei Mathiaksesta tule koskaan suomen vahvinta kun olen ymmärtänyt että postimerkkimaksu on liikaa hänelle. Monella videolla tullut sama selitys vastaan, että adt-sopimusta tai osallistumista suomen vahvin kilpailuun ei tapahdu kun se on liian kallista ja vaikeaa.
Tämä menee todellisuudessa varmaan siihen samaan kategoriaan kuin tämä ihme feikkinatuilu.

Tähän on pakko kommentoida sen verran, että Mathias kyllä omalla käytöksellään ajoi myös itsensä miinaan. Harva bodari tuolla vastaavaa julistusta itsestään tulevana starana on tehnyt ja vittuillut koviakin tuloksia tehneille (esim. Mike), jotka ovat vaan yrittäneet neuvoa. Normaalisti käyttäytyvä ihminen vastais eri mieltä ollessaan tyyliin "Olen eri mieltä koska X" tai "Kiitos mietin asiaa", eikä "haista vittu penkkaan enemmän kun sää vitun spede älä neuvo mua". Mun on vaikee kuvitella, että täällä olis samaan tapaan negattu, jos Mathias olis jättäny egoilun pienemmälle ja käyttäytyny asiallisesti. Kyllähän fiksusti käyttäytyneiden voimanostajien ketjuissa on mun mielestä ihan positiivinen fiilis ollut.

Olis eriasia jos kyseessä olis teinipoika, mutta kyllä vaan aikuinen ihminen joka käyttäytyy tohon tapaan aiheuttaa ihan oikeutetusti vastareaktion ihmisissä. Ei täällä nähty aika rajukin lynkkaus siltikään varmaan perusteltua ole, mutta on tässä ollut kyse muustakin kun pelkästään jengin suhtautumisesta skeneen.
nyt lakkaa keksimästä noita juttuja samantien! mä en ole koskaan vittuillut niille jotka on neuvonut mua VAAN ne jotka tahallaan aukoo päätä mulle ja provosoi niin siihen olen kylläkin vastannut jotain tyyliin et vedä ite 212,5kg penkissä mut ethän sä nyt herranjumala voi tulkita tän kaltasia kommentteja neuvoiksi ja vinkeiksi "vittu sä oot nii lihava mathias laihduta 60kg" "vitun roinasika yhyy yhyy" "koska ostat rintaliivit" "tuleeko rintamaitoa yhyy yhyy" näihin vastaan aina vittuilemalla takasin niin jos mä oon sen takia ylimielinen nii se on voi voi mut ei se sitä tarkota että olen oikeasti ylimielinen, alkaa pikkuhiljaa vituttaa teitä pakkislaisia ja ylilautalaisia kun leimaatte mua mulkeroksi ilman mitään syytä, mä en ymmärrä et missä kohtaan se muuttu niin että se joka sanoo takasin on ilkeä eikä se joka alotti koko pään aukomisen

Tuossa kun viestiketjua lukasin, niin kyllä se kuittailu ja nälviminen alkoi jo ennenkuin Mathias avasi suunsa. Ketjun kolmas viesti heitti roina kortin kehiin. Tekniikka vinkitkin tyypilliseen pakkotoisto tyyliin vittuillen ilmaistu. Sitä oon aina täällä ihmetellyt miksi porukka ei osaa antaa neuvojaan asiallisesti. Kaikilla vissiin testot tapissa😉 Ihan oikeutetusti Mathias konahti takaisin. Sitä saa mitä tilaa.
kiitos äijä! jollaki on onneks järkeä päässä täällä

nyt lakkaa keksimästä noita juttuja samantien! mä en ole koskaan vittuillut niille jotka on neuvonut mua VAAN ne jotka tahallaan aukoo päätä mulle ja provosoi niin siihen olen kylläkin vastannut jotain tyyliin et vedä ite 212,5kg penkissä mut ethän sä nyt herranjumala voi tulkita tän kaltasia kommentteja neuvoiksi ja vinkeiksi "vittu sä oot nii lihava mathias laihduta 60kg" "vitun roinasika yhyy yhyy" "koska ostat rintaliivit" "tuleeko rintamaitoa yhyy yhyy" näihin vastaan aina vittuilemalla takasin niin jos mä oon sen takia ylimielinen nii se on voi voi mut ei se sitä tarkota että olen oikeasti ylimielinen, alkaa pikkuhiljaa vituttaa teitä pakkislaisia ja ylilautalaisia kun leimaatte mua mulkeroksi ilman mitään syytä, mä en ymmärrä et missä kohtaan se muuttu niin että se joka sanoo takasin on ilkeä eikä se joka alotti koko pään aukomisen
Mitäs ne sun snäpit ja ylilauta? Älä viitti edes esittää ettetkö koittaisi ratsastaa mun nimellä hakemalla huomiota lapsilta. Onko sulla jotain kommenttia tähän? Mä tiedän kyllä että saat pikku kasan faneja vittuilemalla mulle, mutta mä en faneja hakenut kun neuvoin, että tekniikat pitäisi parantaa. Sun vastaus kovemman ja kokeneemman penkkaajan neuvoihin oli aukoa päätä muualla.

Jos jaksaisin, etsisin tästä langasta ne asialliset kommentit, joihin Mathias reagoi vittuilemalla täysin asiattomasti.

Mathias, älä valehtele itsellesi ja meille, kun todisteet on löydettävissä tästä langasta. :)

Mike eli oikeesti mika :D jos luulet olevas noin kova jätkä niin herra on hyvä ja tulee kilpailee mua vastaan, yritä nostaa pään päälle 162,5kg ja mavettaa 310kg, et muuten nostanut hevonpaskaakaan 20 vuotiaana samalla kun mä olen penkannut jo 212,5kg, ensin te auotte päätä mulle ja servaan mut sit jotenki mulla on noussut se kusi päähän :D jaahas
Tossa on Mathiaksen eka kommentti tähän ketjuun, Mike ei ollut mitenkään vittuillut vaan kauhisteli nostotekniikoita ja koitti neuvoa mutta se ei mestarille sopinut.

Helposti voi tulla ainakin paperilla, mutta virallisesti kisoissa ei sitä titteliä tule koskaan hakemaan, koska Suomen vahvin mies -kisoissa vaaditaan tietääkseni se ADT-soppari jota Karjalainen ei tule koskaan kirjoittamaan, eikä sillä mitään väliä olekaan jos maailmalle haluaa.

Mitäs ne sun snäpit ja ylilauta? Älä viitti edes esittää ettetkö koittaisi ratsastaa mun nimellä hakemalla huomiota lapsilta. Onko sulla jotain kommenttia tähän? Mä tiedän kyllä että saat pikku kasan faneja vittuilemalla mulle, mutta mä en faneja hakenut kun neuvoin, että tekniikat pitäisi parantaa. Sun vastaus kovemman ja kokeneemman penkkaajan neuvoihin oli aukoa päätä muualla.
sanoit mua läskiksi pojaksi niin kuuntele vähä itteäsi ihan oikeesti :D ja muutenki on nii kulunut läppä jo toi et rikon itteeni ja rikon sitä rikon tota, sä provosoit joka ikistä bodyskeneläistä ja et sano mitään hyvää kenestäkään niin ihmetteletkö oikeesti miks sulla on huono maine :D

Back
Ylös Bottom