Final Fantasyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mv-
  • Aloitettu Aloitettu
Millon tämän ff 13 pitäisi ilmestyä? Japanissa julkaistaan ilmeisesti ensi vuonna, mutta mites euroopassa?

E: Play.comin julkasupäivä ei varmaankaan pidä paikkaansa?

27/03/2009

Millon tämän ff 13 pitäisi ilmestyä? Japanissa julkaistaan ilmeisesti ensi vuonna, mutta mites euroopassa?

E: Play.comin julkasupäivä ei varmaankaan pidä paikkaansa?

27/03/2009

No ei varmasti. Japanissa maaliskuussa julkaistavan FFVII:Advent Children Completen mukana pitäisi tulla FFXIIIn pelattava demo, joten valmis peli tulee siitä varmaan joitakin kuukausia myöhemmin. Sen jälkeen vasta aletaan askartelemaan Pohjois-Amerikan ja Euroopan julkaisuja, joten ihan varmasti saadaan odotella vielä aika pitkään.

Juorujen mukaan Jaappanissa kokonainen peli julkaistaisiin neljännellä kvartaalilla vuonna 2009, eli ilmeisesti jouluksi.

Ja kuten Halo sanoikin, vasta sitten aletaan askartelemaan. Noita länsimaiden julkaisuja voi vähän viivästyttää myös se, että tehdään samalla se X360-julkaisu, jota Japseissa ei taasen tehdä. Eli peli suunnitellaan käytännössä uudelleen. Ja sitten kun molemmille konsoleille on peli valmis, lyödään ne markkinoille. Toisin sanoen varmaan jauhamme vielä kesällä 2010 tästä julkaisuajankohdasta :( Toivottavasti olen pahasti väärässä, mutta kun sitäkin sattuu niin pirun harvoin..

mj461g.jpg

Edit. korjattu kirjoitusasua vähemmän huonoksi

No ei mitään, tässähän on vielä vaikka vuosi aikaa opetella japanin hieno kieli niin voi tilata pelin sitten sieltä ensi jouluksi. :D

Jaksoin nyt pelata XII:ssä Pharoksen toisen tason läpi, ja olin että MITÄÄÄ, vielä kolmas taso?! Eikö tuo koskaan lopu. :(

Jaksoin nyt pelata XII:ssä Pharoksen toisen tason läpi, ja olin että MITÄÄÄ, vielä kolmas taso?! Eikö tuo koskaan lopu. :(

Lol, good luck with that :D Muistan ajatelleeni ihan samalla tavalla. Tosin sit kun se loppuu, niin se loppuu kans kunnolla.

Kaupasta tarttui käteen Final Fantasy: Dissidia PSP:lle, en edes tiennyt että se oli julkaistu jo. Learning curve näyttäisi olevan aika korkea, pelissä on tosi paljon customoitavaa juttua eikä kaikkea varmasti tajua ensiselittämällä. Peli näyttää hyvältä kyllä, nopeatempoista kaunista mätkintää. Tarinaa ei kai ihan hirveästi ole, mutta mitä voi odottaa kun hahmoiksi on kasattu ovat jokaisen Final Fantasyn (pl 11 ja 12) päähyvis ja -pahis. Kukaan muu pelannut tätä?

Hankin samalla kertaa myös PS3:en, joten PSP:tä säästetään nyt vain reissuille ja muille siirtymille, himassa pelataan järeämmällä systeemillä :D

Viimeksi muokattu:
Siis meinasit ruveta japskiversiota pelaamaan? Eihän siinä, jos se japani vaan taittuu riittävän hyvin.

No en mä parin vuoden opiskelun jälkeen osaa sitä lukea vieläkään käytännössä, koska kanjit on suoraan sanottuna perseestä eikä edes kiinnosta opetella niitä vielä kunnolla. Kanat kyllä osaan ympäri ämpäri joten valikot ym. menee ja sanastoa sen verran että puhetta ymmärtää semihyvin, joten luulisi pelaamisen onnistuvan.

Toisaalta kun nyt ajattelee, en mä englantiakaan silloin vuonna 1997 osannut erityisen hyvin kun seiskaa pelasin ekoja kertoja, mutta niin sitä oppi lisää. :puntti:

Jaa no sitten. Kunhan et sitten tänne tule sen enempää pelistä spoilaamaan :D

En toki spoilaa. :)

Tänään oli postikusti käynyt oven takana tuomassa peliä, mutta duunissahan mä olen joten vasta myöhemmin sitä hakemaan ja illemmalla sitten pelikokemuksia. Ai että on malttamaton fiilis!

Kovin on hiljaista täällä ollut vaikka pelikin julkaistaan jo ihan pian (9.3.2010). Onkos moni jo ennakkotilannut? Jaappanissahan tämä jo julkaistiinkin kuulen ma.
Taitaapa mennä täälläkin ostoslistalle, vaikka pelattua tulee jo nytkin ihan liikaa... Sen tietää että tuohon uppoaa taas satoja tunteja ns. nuoruusvuosista :(

final_fantasy_xiii.jpg

Basso muuten hei! Miltäs peli on tuntunut? Onko koukuttanut yhtään, oliko hyvä?

Täälläkin kieltämättä odotellaan jo kieli pitkällä...

Mulla alkaa kohta olemaan stressi kun tuli jouluna kotiin äkspoksi ja pelattavia pelejä sillä on enemmän kuin liikaa mutta ei riitä aika! Nyt vielä tää Fantasykin pitää ilmeisesti hankkia, tosin edellinen FF kokemus on FF8 joka ei oikein iskenyt, kun taas FF7 iski kunnolla. Minkälainen tämä sarja on ollut tässä välissä?

Basso muuten hei! Miltäs peli on tuntunut? Onko koukuttanut yhtään, oliko hyvä?

Täälläkin kieltämättä odotellaan jo kieli pitkällä...

Peli meni oikeastaan juuri läpi ja nyt on sivutehtävien peluu menossa, hyvä pelihän tuo on ollut. Toki jotkut vanhat FF-elementit ovat puuttuneet ja hommaa on virtaviivaistettu, mutta siitä huolimatta varsin koukuttava.

Erityisesti plussaa taistelusysteemistä ja grafiikasta. Hahmot on mallinnettu ja animoitu loistavasti + ne maisemat välillä :eek:, ja musiikitkin on ihan hyvät.

n. 50 tuntia meni tuon pääjuonen pelaamiseen ilman sen kummempaa grindausta, tykkäsin tarinasta tosi paljon. Siinä sitten meneekin varmasti toiset 50 tuntia kun tekee sivutehtävät ja hommaa kaikki trophyt.

EDIT: Mainitaan vielä tuosta kun netissä jengi manaa että peli on yhtä putkea. Joo tarina on aikalailla, mutta se vie mukanaan ja loppuvaiheessa avautuu iso alue jossa pääsee tallustelemaan vapaasti, tekemään sivutehtäviä ja muuta. Ja pelin jälkeen voi tallentaa + jatkaa pelaamista.

Malta odottaa!!!

Sain muuten XIV:n PS3-betakoodin joka tuli XIII:n ekan painoerän mukana. ;) Itsekin odotan tuota tosi paljon.

ffxiii.webp

Back
Ylös Bottom