Final Fantasyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mv-
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Jäi kyllä harmittamaan tuossa kutosen lopussa se että Shadow ilmeisesti riisti tahallaan henkensä :(

Sama juttu. Samoin jäi hieman harmittamaan, ettei kaikille hahmoille, kuten Banon, Returnersien jäsenet ylipäänsä, ja monille muille tarinan varrelle tavatuille henkilöille oltu keksitty omaa tarinaa World of Ruinissa. Kuitenkin kaikkien hahmojen taustoja puidaan hieman enemmän Kefkan tuhottua maapallo, niin miksei niitäkin olisi voinut.

Loistava peli kyllä joka tapauksessa. Useasti tulee pyöriteltyä läpi sen tapahtumat ja mietittyä, pitäisikö peli vielä kahlata kertaalleen läpi. Valitettavasti jäljellä ei ole MITÄÄN mitä ei jo olisi ehtinyt tekemään :(

Mä en tykännyt ysistä juurikaan vaikka sen systeemit on kai aika lähellä tuota vanhaa final fantasya. Jotenkin tuntui että hahmojen kehitys oli todella vaikeaa, ja jokainen pomotaistelu ihan perhanan hankala (joka on kyllä omalla tavallaan todella hyväkin asia). Ehkä kai oon tottunut liikaa tuohon 7 ja 8 pelaamiseen että hahmoista saa muutaman kymmenen tunnin panostuksella puoljumalia joita ei voi voittaa kukaan eikä mikään, joilla saa sitten kohdata noi vaihtoehtoiset pääpahikset. Siinä on kai ollu toi final fantasyiden hienous meikäläiselle.

Tuo oli kyllä meikäläisen mielestä todella hyvä juttu ysissä. Samoin ysissä parhautta on se, että kaikki pelurit ovat erilaisia (yksi osaa black magicit, yksi whitet jne.). Ja kuulun juurikin siihen joukkoon, joka tykkää ysistä enemmän kuin kasista. Vaikkakin kasi oli ensimmäinen final fantasy mitä koskaan olen pelannut. Ysi on myöskin ainoa final fantasy, jossa en ole saavuttanut lvl99/lvl100 yhdelläkään ukolla. Muissa olenkin sitten tahkonnut kaikki pelaavassa tiimissä olevat ukot maksimileveleille. Juurikin leveleiden puute harmittaa tuossa kolmessatoista.

Jos ei ole alla ihan museokone, kannattaa kokeilla emulaattorilla final fantasyjä, herää kummasti uudelleen eloon. Lähinnä meinaan ps2:lle tulleita, on meinaan kaunista! Oon tässä pelaillut kympin international editionia vähän aikaa, coolia kun on tuttuja ääninäyttelijöitä eri animeista. Mm. Tidusta dubbaa Bleachissa Ichigoa vetävä jannu. Ja viel paree, Wakkan roolin hoitaa One Piecestä tutuksi tullut Roronoa Zoron ääninäyttelijä!

Pitäisi kyllä jossain vaiheessa emulaattorilla nuo ps2:n final fantasyt hakata läpi. Ovat ainoita mitkä on väliin jääneet, kun en koskaan kyseistä konsolia vinkumisesta ja vonkumisesta huolimatta saanut.

Aloitinpa ketjun innoittamana FF6:n androidilla ja kyllä tuntuu mahtavalta heti alun Terra's themestä lähtien. Viimeksi pelasin vuosi sitten FF13:sta, joka jäi kesken koska tarina ei napannut yhtään mukaansa ja peli oli täysi pettymys.

Yhtään Final Fantasya en ole vielä itse asiassa pelannut kokonaan läpi. Seiska jäi kesken kymmenen vuotta sitten, kun tallenustiedosto hajosi kolmannen CD:n aikana. Nyt seiskaa on tullu heräteltyä uudelleen PS3:lla ja taitaapi olla hakattavana läpi heti kun kutonen on pelattu.

Squaren toiset japsiropet Chrono Trigger ja Chrono Cross ovat olleet ne elämää suuremmat pelit itselleni. Triggerin eeppinen aikamatkustusseikkailu mahtavan soundtrackin kanssa on semmoinen peli, joka pitää vieläkin pelata vähintään kerran vuodessa läpi pelkän nostalgian takia. Jatko-osa Chrono Crossin juoni vaati alussa paljon imaistakseen mukaansa, mutta pelin loppuosa olikin pelkkää parhautta kaikkineen twisteineen.

Mutta jatkanpa FF6:sta ->

Dragon Quest VIII pleikka kakkosella on ehkäpä paras JRPG mitä oon pelannut. Se reilu 110 tuntia mikä meni läpipeluuseen tuntu liian lyhyeltä. Skies Of Arcadia gamecubella on jäänyt mieleen. Laaja maailma on se mikä mua näissä peleissä ehkä eniten kiehtoo. Final Fantasy 7 :ssa on mahtava juttu, kun pääsee klaustrofobisesta kaupungista ulos vapaaseen maailmaan. Pian lennetäänkin jo, sukelletaan meren pohjaan ja mennään avaruuteen saakka. Koko ajan tulee yhä isompia ja isompia käänteitä ja lopussa kohdataan itse Sephirot.

Ensimmäinen FF mulle oli kymppi, mitä tuli pelattua ikäänkuin joukkueurheiluna parin kaverin kanssa. Muistan ihmetelleeni, kuinka saatanan hyvännäköinen mimmi manaa valtavan kokoisia demoneja ja taistelee vielä isompia otuksia vastaan. Ajattelin, että what tö fuk is this. Oli pakko hommata pleikkari itselle ja pelata peli varmaan viisi kertaa läpi. Kehittelin mitä omituisimpia taistelustrategioita, mikä on mun mielestä kympin vahvuus.Se antaa tilaa erilaisille pelityyleille. Seiskan materiasysteemi on myös aika joustava. Sitä aikaisemmissa osissa taistelu on vähän puuduttavaa napin hakkausta. Oon FF 1:ssä hoitanut grindaamisen teippaamalla hyökkäysnapin alas. Siinä välissä voi vaikka kattoa toista kanavaa ja juoda kahvia ja tasot sen kun nousee.

FF 10 on kyllä liian aliarvostettu. Omastamielestäni toisiksi paras Final Fantasy heti seiskan jälkeen. Hahmonkehitys veti vertoja jopa seiskan materia systeemille.

FF 10 on kyllä liian aliarvostettu. Omastamielestäni toisiksi paras Final Fantasy heti seiskan jälkeen. Hahmonkehitys veti vertoja jopa seiskan materia systeemille.

Agreed! Olisiko 150-160h koneessa, sphere grid pyyhitty ja uudelleen täytetty. Dark aeonit pyyhitty kartalta Yojimboo lukuunottamatta. Nyt latasin ps2 emulaattorin läppärille ja ostin langallisen xboxkapulan, jonka saa kytkettyä tietokoneeseen. Voisi kohta alottaa taas pelin.

Kymppi on tosiaan loistava peli. Ainoat asiat mitkä häiritsivät oli täysin häpäisty Pal-käännös, sekä jossain määrin open worldin puuttuminen. Myös ääninäyttely kävi välillä hermoon.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Olen nyt alotellut tuota FF13 pelaamaan, ja ensimmäiset mietteet pelistä on hiukan kaksijakoiset. Taistelu systeemi on aika vaikeasti ja "hienosti" selitetty vaikka ainakin minusta kyseessä on ihan normisettiä, eikä mitään sen ihmeellisempää. Grafiikat on aivan helvetin upeat, ja veikkaankin että tekijätiimi on niihin enemmän panostanut, kuin tarinaan ym. osa-alueisiin. Hahmot ovat myös ihan karismaattisia, mutta hahmonkehityksestä ei kyllä vielä pysty mitään sanomaan, kun peli on niin alussa. Jospa tämän jaksaisi sairaslomapäivien ratoksi läpipelailla.

itse en oo oikein ymmärtäny että miksei square koita ihan suoraan paluuta ff 6-7 maisemiin. paljon kiinnostavampia tarinoita ja hahmoja. panostaisivat käsikirjoitukseen ensin ja sitten vasta pistetään paska näyttään konvehdilta.

itse en oo oikein ymmärtäny että miksei square koita ihan suoraan paluuta ff 6-7 maisemiin. paljon kiinnostavampia tarinoita ja hahmoja. panostaisivat käsikirjoitukseen ensin ja sitten vasta pistetään paska näyttään konvehdilta.

Sitä ff7 remakee huudeltiin, mutta square ilmotti ainakin jossain, että kustannukset siihen olisi liian suuret, jos kunnolla tekisi. Ihmetyttää kyllä, koska charactööri, juoni ym olisi jo valmiina.

Eikä suoranaista uusintaa ff7 , mutta paluuta tosta hightec mössöstä kunnolla taikuuteen ja isoihin miekkoihin. tää uusin ff on hyllyssä mutta ei oo saanu ittestään irti edes alottaa sitä kunnolla.

FF6-remake ennen seiskaa!

Kansa on erimieltä. Squarelta oli joskus kysely, mistä pitäisi tehdä remake, niin FF7 sai jotain 80% kaikista. Jotkut huhut kertovat, että tämän myötä FF Advent children tehtiin FF7 pohjalle..

Sitä ff7 remakee huudeltiin, mutta square ilmotti ainakin jossain, että kustannukset siihen olisi liian suuret, jos kunnolla tekisi. Ihmetyttää kyllä, koska charactööri, juoni ym olisi jo valmiina.

Squaren puolelta on myös sanottu, että seiskän kääntäminen ps kolmelle kestäisi arviolta noin 10 vuotta. En muista mikä oli tuohon syy, mutta kuulostaa kyllä uskomattomalle.

Squaren puolelta on myös sanottu, että seiskän kääntäminen ps kolmelle kestäisi arviolta noin 10 vuotta. En muista mikä oli tuohon syy, mutta kuulostaa kyllä uskomattomalle.

Tais olla siinä samassa jutussa. En kyllä ymmärrä koko hommaa. Olishan tuo saatanan hienoa, jos sen saisi käännettyä, mutta ei tule tapahtumaan.

Tais olla siinä samassa jutussa. En kyllä ymmärrä koko hommaa. Olishan tuo saatanan hienoa, jos sen saisi käännettyä, mutta ei tule tapahtumaan.

En mie jotenkin usko, että tuo on tottta. 10 vuotta on kumminkin niin saatanan pitkä aika, että siinähän kerkeää tehdä jo uudenkin final fantasyn.

En muista olenko kuullut semmoistakin huhua, että ff fanit olisivat alkaneet tuota kääntämään, mutta Square oli sitten laittanut stopin kyseiselle projektille?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom