Figure, Fitness ja Ms Olympia 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne P
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
X0001164.JPG

Kuka on tuo viides vasemmalta?;)

Eipä tuossa figuren finaalissa mitään ihan alan uusia ollut, muita kuin Jennifer Gates. Gina Aliotti on ollut jo useamman kerran finaalissa niin Arnoldissa kuin Olympiassakin. Lisäksi Gina voitti viikko sitten Tournament of Champions-kisan. Amanda Savell on ollut geimeissä niin monesti jo ihan huipulla, että siinäkin olisi ollut voittajamatskua. Olihan Amanda Figure Internationalissakin toinen. Samoin Amber LittleJohn, joka oli vuosi sitten Olympiassa toinen.

oikeastaan adcock ja gates olivat ne, joita pidin rookieina, toinen saanut pro-kortin tänä vuonna ja toinen n. vuosi sitten. aliotti, littlejohn ja savell ovatkin olleet pro-tasolla pidempään, mutta eivät vielä vuosikausia aivan terävimmässä kärjessä.

ehkä tässä vaan on joku ääneen lausumaton systeemi, että ensin täytyy pykiä siinä top kolmosessa läpi vähintään kolmet olympiat ja vasta sitten saattaa olla mahkuja voittajaksi. eli vaikka olisit voittanut joitain muita kisoja, sijoittunut hyvin arnoldissa, mutta et ole vielä menestynyt olympiassa montaa kertaa, olet liian "kevyt" voittamaan olympian. näin ollen esim. ginan ja amandan nousujohteinen menestys parin viime vuoden aikana ei vain ole tarpeeksi olympian standardeilla.

oikeastaan adcock ja gates olivat ne, joita pidin rookieina, toinen saanut pro-kortin tänä vuonna ja toinen n. vuosi sitten. aliotti, littlejohn ja savell ovatkin olleet pro-tasolla pidempään, mutta eivät vielä vuosikausia aivan terävimmässä kärjessä.

ehkä tässä vaan on joku ääneen lausumaton systeemi, että ensin täytyy pykiä siinä top kolmosessa läpi vähintään kolmet olympiat ja vasta sitten saattaa olla mahkuja voittajaksi. eli vaikka olisit voittanut joitain muita kisoja, sijoittunut hyvin arnoldissa, mutta et ole vielä menestynyt olympiassa montaa kertaa, olet liian "kevyt" voittamaan olympian. näin ollen esim. ginan ja amandan nousujohteinen menestys parin viime vuoden aikana ei vain ole tarpeeksi olympian standardeilla.

Hölmöähän toi koko homma yleensäkin tässä lajissa on, että nimellä pärjää joskus pidemmälle kuin sillä että oikeasti näyttäisi paremmalta kuin tuon nimen omaava henkilö :( Toisaalta ehkä omasta mielestä sitten eri ihmiset näyttää hyvältä kuin tuomareiden mielestä tms. Tosin esim. Annien kommentteihin voin kyllä yhtyä täysin. Miksi osallistua Olympiaan esimerkiksi löysässä tai muuten vain huonossa kunnossa :wtf: jos varsinkin aikaisemmin on pystynyt paljon paremman paketin lavalle tuomaan. Noh, tää on nyt vaan mun mietteitä ja helppo katsomosta arvostella joten pahoittelen jos menee nyt vähän :offtopic:

Ja ettei nyt luultaisi, että olen ihan täysin ymmärtämätön idiootti niin arvostan noita jenkkimimmejä (suurinta osaa) todella paljon :worship: Kyllä on itsellä ainakin vielä niiiiiiiiin paljon matkaa edes tuohon Ladon kuntoon...

kattelin bb.comin selostamaa figure finaalia ja siellä elaine goodlad vihjaili siitä että on kilpailioita (Lado) kenelle valmistautuminen on jäänyt lylyeksi ison painovaihtelun takia...

Noita vapareita on kyllä kiva kattoa. Tilpehööriäkin riittää lavalla ihan kuin suomessakin oli muinoin ;) Jen Hendershottin vapari oli ihan pimee :D ja energiaa on kuin pienessä pitäjässä. Mä tykkään siitä Oksanan vaparista (jossa se repi sen kirjeen), kaunista. Mutta kaikkien ohjelmat ei kyllä iske, esim Adelan vaparista mä en tykännyt (toki voimaa ja taitoa riittää, mutta silti joku ei vaan iske).

Hei figure fanit, lukekaapas tämä Olympia contest report by FigureRx. Olen niin onnellinen, että tässä maailmassa on vielä joku "taho" edes melkein samoine figure/bf ajatuksineen kuin minä:dance: Pari poimintaa:

"...And if that explanation doesn't work for you, just look at a picture of Gina Aliotti from the front in her two piece posing suit. After our Tournament of Champions report and our Olympia preview, do we really have anything else to say about her? How do you top the well deserved sea of accolades that she is currently receiving? If they were to publish a media guide for the IFBB then Gina should be on the cover, and she should also be on local television anywhere that she competes as a representative of the sport!

Gina came in full, muscular, conditioned, beautiful, and perfectly proportioned. Sometimes it's easy to forget how tall she is because she has the overall figure shape that you usually only see on shorter competitors. We're hard pressed to think of any way that Gina could have looked better at the Olympia, on her way to a unanimous second place finish. If this 23-year old mega star is able to hold her shape and conditioning for the next two weeks and then sweep the Palm Beach Pro we will be ready to declare her the favorite to win the 2008 Olympia."

Amanda Savellista:

Among the top six, we also want to give special recognition to Amanda Savell for her solid 5th place finish in what was the culmination of a great year for her. Amanda has done a lot to positively influence the direction of the sport in 2007, including her cover on Oxygen, a magazine that has not traditionally presented the more muscular athletes in figure.

Take a close look at her photos, because in a less competitive year Amanda might have been the champion. She has a perfect X-shape (that's the traditional shoulder-capped V-shape with the addition of a quad sweep, complete with superb development of her "teardrop" just above the knee) and almost every body part is a combination of ideal mass and conditioning. Amanda was able to hold her size while at the same time coming in ultra-conditioned with one of the best backs that we have ever seen on the Olympia stage. So mega-kudos to Amanda for the year that she has had as well as her showing in Las Vegas, and we're very excited to see how she will elevate her game next year.

sm-AmandaSavell1.jpg

Tosin en kyllä pitänyt yhtään heidän ajatuksistaan Amber LittleJohnista. Enkä kyllä niiden ajatuksista Jenny Lynnistäkään. Jos yhtään rohkeutta löytyy, pitäisi osata sanoa että Jenny Lynn oli perseestä eikä sen olisi kuulunut olla edes kuuden sakissa. Ja se sanonta siitä, että Jenny oli parempi kuin viime vuonna? No ei todellakaan ollut. Mun mielestä, edelleen kuvien ja webcastien perusteella, esimerkiksi 17.sijoittunut Heather Green on paljon parempi kuin Jenny..

sm-HeatherGreen1.jpg

Jen Hendershottin vapari oli ihan pimee :D ja energiaa on kuin pienessä pitäjässä. Mä tykkään siitä Oksanan vaparista (jossa se repi sen kirjeen), kaunista. Mutta kaikkien ohjelmat ei kyllä iske, esim Adelan vaparista mä en tykännyt (toki voimaa ja taitoa riittää, mutta silti joku ei vaan iske).

itse en ole vielä ehtinyt kaikkia vapareita katsoa, kelailin vain adelan ja jennyn vaparit esille ja olin kumpaankin pettynyt. adelan esitystä kutsuisin "hengettömäksi". voimaa, taitoa ja tyyliä on, mutta kunnollista fiilistä siinä ei ollut. jenny taas puolestani keskittyi ihan liikaa siihen hullutteluun eikä esittänyt todellista osaamistaan melkein yhtään. etukäteen hän oli sanonut, että hän on ainoa, jolla on ballseja tehdä tällainen vapari. no, varmaan hän onkin, mutta ballsien lisäksi pitäisi näyttää myös niitä skillsejä :rolleyes: .

olen nyt tosi kriittisellä päällä näköjään :D, mutta olen myös tottunut molemmilta näkemään paljon parempia vapareita.

itse en ole vielä ehtinyt kaikkia vapareita katsoa, kelailin vain adelan ja jennyn vaparit esille ja olin kumpaankin pettynyt. adelan esitystä kutsuisin "hengettömäksi". voimaa, taitoa ja tyyliä on, mutta kunnollista fiilistä siinä ei ollut. jenny taas puolestani keskittyi ihan liikaa siihen hullutteluun eikä esittänyt todellista osaamistaan melkein yhtään. etukäteen hän oli sanonut, että hän on ainoa, jolla on ballseja tehdä tällainen vapari. no, varmaan hän onkin, mutta ballsien lisäksi pitäisi näyttää myös niitä skillsejä :rolleyes: .

olen nyt tosi kriittisellä päällä näköjään :D, mutta olen myös tottunut molemmilta näkemään paljon parempia vapareita.

En mäkään vielä kaikkia, mutta monta --> työpäivän hyväksikäyttöä :) Joukossa on silti yllättävänkin keskinkertaisia vapareita. Toki tytöt osaa paljon upeita liikkeitä, mutta silti one vajaita ja epäpuhtaita suorituksia (paraskin kommentoimaan). Lisäksi mitä enemmän noita kattoo niin liiallinen tilpehööri ja sälä rasittaa... Joistain jutuista tietää jo etukäteen, miten ohjelma jatkuu, tossa kohtaa riisutaan vaatteita jne...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Katsoin koko pätkän, ja parhaiten mieleen jäivät Shipley-Childsin ja Lohren vaparit, molemmat olivat tyylikkäitä ja esittivät taitonsa tosi napakasti. Lohrella tosi oli hienot notkeusosiot, Shipley-Childsilla taas tosi persoonalliset liikkeet. Adelasta ei täälläkään tykätty, en muista että se ois juurikaan käyttänyt lavaa hyväkseen tai tehnyt muuta kuin niitä voima- ja taitoliikkeitä (ts. tanssiosia ois voinut painottaa enemmänkin). Jen ei tosiaan ollut parhaimmillaan, mutta liikkeet ovat aina silti teräviä ja viimeisteltyjä, lisäksi tanssiosiot oli joukon parhaimmistoa.

Mindi O'Brieniltä oisin odottanut enemmän, siinä on tyttö jolla on paljon taitoa ja voimaa, mutta asu oli tylsä, musat oli tylsät enkä muista oikeastaan koko vaparista mitään. Oksana taas oli tosi tyylikäs, eläytyminen ja esittäminen meni ainakin nappiin ja liikkeet oli hienosti viimeistellyt, mutta tuollaiset vaparit ei kai vaan sit vetoa tuolla Jenkkilässä.

Niin kuin Carina sanoi, liiallinen tilpehööri rasittaa, mutta kyllä noita muutamia vapareita katsoessa käy kateeksi, kun täällä meilläpäin ei saa käyttää propseja :rolleyes:

nyt olen minäkin nähnyt koko pätkän ja yllättäen suosikkini oli tanji johnson. hänellä oli yksi vähän höhlä kohta koreografiassaan, mutta muuten todella mahtavaa menoa. muutama täysin uusi pikkukikkakin hypyissä ja voimaliikkeissä ja ylipäätään esiintyminen oli varmempaa kuin aiemmin.

myös minuun iskivät molemmat juliet eli lohre ja shipley-childs. jälkimmäisellä oli varsinkin ohjelman alku todella hienoa katsottavaa ja asu oli hot.

joillakin ihan kärkipään kilpailijoilla ihmettelen sitä huitomisen ja sähläämisen määrää (ihan niinkuin en itse tekisi niin, mutta minäpä en olekaan pro :D ...). tanssiliikkeet yritetään tehdä ihan liian nopeassa tempossa, joten liikkeet jäävät vajaiksi ja näyttävät huitomiselta. ei kiva.

nyt vaparit katsottuani olisin sijoittanut tanjin johnsonin top 3:en.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom