Fighter ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P_etri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos olkapäiden kans ongelmia niin en suosittele tekeen mitään suoranaisesti olkapäihin kohdistuvia liikkeitä puntilla. Ainakin mulla meinaa kipeytyä/tulehtua/jotain olkapäät jos punnertelen painojen kanssa lajijumpan lisäksi.

Toisaalta kahvakuulan heiluttelu ei oo haitannu.

Punttien nostelu vaikuttaa usein etuolkapäihin, joka taas saa olkapään epäbalanssiin. Takaolkapään treenaaminen voi poistaa ongelman.

Yksi hyvä keino olkanivelen särkyyn on ottaa joku pieni muutaman kilon käsipaino ja pienessä etukumarassa käsisuorana roikottaa ja pyörittää kättä ympyrää pienellä kaarella aivan rentona. (vaikeaa selittää) On erinomainen liike olkapäälle.

Kahvakuulat taas harjoittaa niin moninaisesti lihaksia ja lisää hyvin tasapainoa niiden välillä, että ei ihme, että olkapäät tykkää sellasesta harjoittelusta.

Varmin tapa saada on olkapäät hajalle on ottaa dippiä isoilla painoilla.

Kevyt viikko joko kokonaan lepoa, tai sitten niin että samat liikkeet, toistot ja sarjat mutta tosi pienillä painoilla. Jos normaalisti teet 10*120 penkissä niin sitten tekee sen kympin 80 kilolla.

P_etri kun mietit noita penkkitoistoja ja painoja niihin, niin suosittelen tekemään esim kolmoset prosentuaalisen ykkösen mukaan, eli jos penkkisi on 100kg niin teet 5x3x85kg, eli aina 85% ykkösestäsi (ja sullahan on varmasti ykköspena puolet kovempi, joten käytin tässä 100kg esimerkkinä että on helpompi selittää) Oon itse aiemmin kilpaillut penkkipuolella ja nykyään vaparia vedän, joten uskon omaavani jonkinlaisen ajatusmaailman siltä puolelta, ja tosiaan nämä ajatukset sellaisia jotka ovat itselläni toimineet. Ja oli toistomäärä ja paino penkissä tai ylipäätään missään, niin tee kaikki aina mahdollisimman räjähtävästi - joka ikinen nosto. Runttaa tanko suorille käsille tai jaloille niin nopeasti kuin pystyt. Näin painot pysyvät riittävän alhaisina, paikat kestää ehjänä, nopeaa voimaa kehittyy etkä ole aina täysin jumissa.. :)

aatu77 sanoi:
P_etri kun mietit noita penkkitoistoja ja painoja niihin, niin suosittelen tekemään esim kolmoset prosentuaalisen ykkösen mukaan, eli jos penkkisi on 100kg niin teet 5x3x85kg, eli aina 85% ykkösestäsi (ja sullahan on varmasti ykköspena puolet kovempi, joten käytin tässä 100kg esimerkkinä että on helpompi selittää) Oon itse aiemmin kilpaillut penkkipuolella ja nykyään vaparia vedän, joten uskon omaavani jonkinlaisen ajatusmaailman siltä puolelta, ja tosiaan nämä ajatukset sellaisia jotka ovat itselläni toimineet. Ja oli toistomäärä ja paino penkissä tai ylipäätään missään, niin tee kaikki aina mahdollisimman räjähtävästi - joka ikinen nosto. Runttaa tanko suorille käsille tai jaloille niin nopeasti kuin pystyt. Näin painot pysyvät riittävän alhaisina, paikat kestää ehjänä, nopeaa voimaa kehittyy etkä ole aina täysin jumissa.. :)

Kiitos, pitää laittaa muistiin :thumbs: :piis:

Ymmärsinkö tuon ohjelman oikein niin, että se tehdään justiinsakkin vuoroviikoin voimaa ja sitten räjähtävää? eli nyt vaikka viikolla 8. voimaa ja sitten 9. räjähtävää?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom