Fight Festival 16

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VKA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Maassa olevan stumppaaminen vartaloon on sallittua, jopa suotavaa. Selkärankaa pitää tietysti varoa, joten kun toinen on kilpparissa kannattaa mielummin vedellä steissi-mavoja.

Itse en oikeastaan nähnyt kuin Valtonen.vs.Prinz matsin jossa valtosen sprawl&prawl taktiikka toimi hyvin. Katselin myös hieman viimeistä K-! matsia, johon olisin kyllä kaivannut enemmän kombinatioita kovien "ykkösten" sekaan.

Omaan otteluuni olen hyvin tyytyväinen. Odotin selvästi kovempaa vastarintaa pystyssä, mutta agressiivinen geimpläänini toimi ilmeisen hyvin.
Kiitos katsojille kannustuksesta. Pahoittelen suhteettomia tuuletuksia... Kroonista.

T: Väkivaltataiteilija:thumbs:

sivarinlötkö sanoi:
Illan kohokohta oli kyllä kun Valtonen juoksi BUTTSCOOTTIA karkuun :hyper:

Kohokohta tai ei, mutta erittäin fiksua. Prinz oli matto-ottelijana (siis pelkästä grappling-näkökulmasta) ihan toista luokkaa, eikä avoin guard toisen istuessa ole pitkään kiva paikka jossei ole mitään visiota kuinka se pitäisi ohittaa.Etäisyyden ottaminen oli fiksua myös siksi että Vapaaotteluliiton nykyisellä tuomarilinjalla siitä seuraa lähes heti buttscoottaavan kaverin pystyynnosto, eli Valtonen sai matsin takaisin haluamalleen osa-alueelle.

sivarinlötkö sanoi:
Tarkoituksellisesta karkuunmenosta pitäisi lähinnä antaa miinusta passiivisuudesta eikä boonusta taktisuudesta, kuten nyt taidettiin tehdä.
Ajatteletko nyt vähän väärää lajia? ;) Ei tämä ole mitään BJJ:tä, jossa molempien pitäisi keinolla millä hyvänsä aina ja iankaikkisesti pyrkiä viemään ottelu mattoon ja pysyä kiltisti siellä.

Pystyottelijan näkökulmasta se pyllyllään istuskelu on ihan yhtä lailla karkuunmenoa ja nyrkistelyn välttämistä. Valtonen teki ratekisen ratkaisun, joka osoittautui menestyksekkääksi.

sivarinlötkö sanoi:
Tarkoituksellisesta karkuunmenosta pitäisi lähinnä antaa miinusta passiivisuudesta eikä boonusta taktisuudesta, kuten nyt taidettiin tehdä.

Höpö höpö. Jos toinen "hyökkää" perse mattoa laahaten, niin kyllähän sitä saa pois alta hypätä. Sitävastoin siitä mattoon pakenemisesta pitäis mun mielestä rangaista ainakin silloin, jos sitä tapahtuu jatkuvasti. Jos ei uskalla otella pystyssä, niin sitten pitää yrittää viedä vastustaja maihin eikä heittäytyä jatkuvasti selälleen odottelemaan.

P.s. Ottelutyylinsä puolesta Jasse on suomen Shogun.

Asse sanoi:
Höpö höpö. Jos toinen "hyökkää" perse mattoa laahaten, niin kyllähän sitä saa pois alta hypätä. Sitävastoin siitä mattoon pakenemisesta pitäis mun mielestä rangaista ainakin silloin, jos sitä tapahtuu jatkuvasti. Jos ei uskalla otella pystyssä, niin sitten pitää yrittää viedä vastustaja maihin eikä heittäytyä jatkuvasti selälleen odottelemaan.

Kumpis siinä sitten onkaan passiivinen jos toinen on selällään ja kumpikaan ei hyökkää? Kyllä Prinzillä oli musta ainakin jatkuvaa alasvientiyritystä. "Mattoon pakeneminen" on kyllä käsitteenäkin aika huvittava.

Ennemmin olisi tosiaan nähnyt Luussion kuristavan ilmat pihalle Valtosesta, niinku suunnitelma jossain vaiheessa taisi olla. :rolleyes:

Niin pakko todeta, että jos lajissa annettaisiin pisteitä siitä, että makailee selällään ja konttaa siten kohti vasstustajaa niin ei se kyllä kauhean viihdyttävää ole yleisön mielestä.
Lukkopaini ja BJJ on asia erikseen.

Tank Abbottilta joskus kysyttiin mitä mieltä hän on BJJ-kavereiden ottelutyylistä...Tokaisi tyylilleen uskollisena, että "Baarissa tapellessa ei voi vaan maata selällään niinkuin halpa hu*ra..."

sivarinlötkö sanoi:
Öh... Valtosta ei parhaalla tahdollakaan voi syyttää passiivisuudesta tai karkuilusta, luulen että Prinz sai kyllä enemmän kuin olisi halunnutkaan Valtosen aktiivisuutta. Äijä vain malttoi kerrankin olla työntämättä päätään jokaiseen vastustajan houkuttelemaan tilanteeseen.

Mikäli äijä vetää perseen mattoon, ennenkuin aloituskomennon jälkeen ehditään kissaa sanomaan tai nyrkkiä käyttämään, voitaisiin miettiä penaltin antamista pakoilusta, mutta nykysäännöillä ei siitäkään kovin äkkiä. Vastustajan maahanvientiyritykset ovat eri juttu.

sivarinlötkö sanoi:
Ennemmin olisi tosiaan nähnyt Luussion kuristavan ilmat pihalle Valtosesta, niinku suunnitelma jossain vaiheessa taisi olla.
Heh, taitaa olla tunteet pelissä

VKA sanoi:
Tank Abbottilta joskus kysyttiin mitä mieltä hän on BJJ-kavereiden ottelutyylistä...Tokaisi tyylilleen uskollisena, että "Baarissa tapellessa ei voi vaan maata selällään niinkuin halpa hu*ra..."
Säähän voisit näillä kauniilla sanoilla evästää oman seuran jätkiä. Prinz varmasti ilahtuis. :D :D

Mutta tämähän ei ollut baaritappelua ja jokainen valitsee taktiikkansa sääntöjen ja oman osaamisensa puitteissa. Ei sillä niin väliä, onko se tyyli yleisön mieleen, pääasia että voittais.

Pietiläisellähän vastaava taktiikka toimi tällä kertaa ihan hyvin, kun muisti pureutua heti siihen nilkkaan.

No niin no, kyllähän ne pellepainit voittaa vapaaottelut yleisön viihdyttävyydessä, jos sitä haetaan.

BJJ on jokseenkin kehittynyt haasteotteluita silmälläpitäen, eikä kyllä voi sanoa että pystyssä oleva jannu on kovempi, jos toinen makaa maassa, eikä muuta uskalleta tehdä kuin vähän nilkoille potkia ja mennä karkuun.

Henkilökohtaisesti ällöttää tuollaiset pitfighterit ja vapaa-ajallaan reuhoajat, vaikka ovatkin oikeassa että heidän tyylinsä sopii paremmin sinne baareihin ja kadulle tappeluun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sivarinlötkö sanoi:
Kumpis siinä sitten onkaan passiivinen jos toinen on selällään ja kumpikaan ei hyökkää?
No se on passiivinen, joka huilii siellä matossa eikä uskalla tulla ylös.

sivarinlötkö sanoi:
Kyllä Prinzillä oli musta ainakin jatkuvaa alasvientiyritystä. "Mattoon pakeneminen" on kyllä käsitteenäkin aika huvittava.
Ei ollut kuin pari yritystä ja Valtonen kyllä sprawlas niihin yllättävän hyvin. Se ei ole "alasvientiyritys", jos kaveri heittäytyy selälleen heti, kun tuomari komentaa "fight".

sivarinlötkö sanoi:
No niin no, kyllähän ne pellepainit voittaa vapaaottelut yleisön viihdyttävyydessä, jos sitä haetaan.
En tiedä miten toi kommentti liittyy aiheeseen, mutta mun mielestä pellepaini ei voita viihdyttävyydessään vapaaottelua. Saat toki olla tota mieltä.

sivarinlötkö sanoi:
BJJ on jokseenkin kehittynyt haasteotteluita silmälläpitäen, eikä kyllä voi sanoa että pystyssä oleva jannu on kovempi, jos toinen makaa maassa, eikä muuta uskalleta tehdä kuin vähän nilkoille potkia ja mennä karkuun.
Sittä ei ole kyse kuka on "kovempi" vaan siitä, että tahallinen perseelleen heittäytyminen on mun mielestä ottelun välttelemistä, ei sprawlaaminen. Jos ottelun haluaa viedä mattoon, niin vie sitten kunnolla. Pidän kyllä ihan yhtä paljon myös matto-ottelun seuraamisesta. Ei tässä ole tarkoitus mitään pysty vs. matto -väittelyä tehdä.

sivarinlötkö sanoi:
--BJJ on jokseenkin kehittynyt haasteotteluita silmälläpitäen, eikä kyllä voi sanoa että pystyssä oleva jannu on kovempi, jos toinen makaa maassa, eikä muuta uskalleta tehdä kuin vähän nilkoille potkia ja mennä karkuun.--
Tässähän ei ollut kyse kokonaisvaltaisen kovuuden mittaamisesta eikä BJJ:stä, vaan vapaaottelusta tietyin säännöin. Sääntöjen mukaan tuomari nostaa sen selällään makoilijan pystyyn, vaikka olisi kuinka kova jätkä ja Valtonen valitsi tällöin aivan oikean taktiikan.

Asse sanoi:
No se on passiivinen, joka huilii siellä matossa eikä uskalla tulla ylös.

Mä näkisin tän jutun niin, että se joka on pystyssä, on oletusarvoisesti paremmassa asemassa. Paremmassa asemassa olevan pitää tehdä niitä hyökkäyksiä, toiselle riittää puolustaminen, vertailuna vaikka mount.

Ei tuomarit voi sen perusteella ajatella, että toi on kova painimaan, ja sen takia se ei sitten olekaan matossa ollessaan altavastaajana.

Asse sanoi:
En tiedä miten toi kommentti liittyy aiheeseen, mutta mun mielestä pellepaini ei voita viihdyttävyydessään vapaaottelua. Saat toki olla tota mieltä.

Liittyi siten kun VKA toi kyseisen asian mukaan, ja tietääkseni pellepainissa liikkuu isommat rahat, joten voisi olettaa että se on keskimäärin viihdyttävämpää.

Asse sanoi:
Sittä ei ole kyse kuka on "kovempi" vaan siitä, että tahallinen perseelleen heittäytyminen on mun mielestä ottelun välttelemistä, ei sprawlaaminen. Jos ottelun haluaa viedä mattoon, niin vie sitten kunnolla. Pidän kyllä ihan yhtä paljon myös matto-ottelun seuraamisesta. Ei tässä ole tarkoitus mitään pysty vs. matto -väittelyä tehdä.

No tässä nyt alettiin brassijutsusta puhumaan, älä ota kantaa jos "kovuuden mittaaminen" jota haasteottelu on ei mielestäsi liity asiaan eikä kiinnosta.

Ei se perseelleen hyppääminen sen enempää ottelun välttelemistä ole kuin pystyottelussa vaikka paikallaan seisominen.

sivarinlötkö sanoi:
Liittyi siten kun VKA toi kyseisen asian mukaan, ja tietääkseni pellepainissa liikkuu isommat rahat, joten voisi olettaa että se on keskimäärin viihdyttävämpää.
Ei tässä nyt pellepainista ole tainnut puhua kukaan muu kuin sinä.
sivarinlötkö sanoi:
No tässä nyt alettiin brassijutsusta puhumaan, älä ota kantaa jos "kovuuden mittaaminen" jota haasteottelu on ei mielestäsi liity asiaan eikä kiinnosta.
No eikös ne pojat nyt lauantaina mittailleet sitä kovuuttaan oikein urakalla, ja tällä kertaa tulos näyttäis olleen, että Valtonen oli kovempi.

Aika hyvin oot lötkö omaksunu BJJ-uskonnon tärkeimmät opinkappaleet ja epistolat hyvin lyhyessä ajassa. :D

Mitä nää "haasteottelut" nyt on? Sitä että otetaan kaverit mukaan ja käydään pieksämässä joku sellainen, jolle varmasti pärjää. Ja yks kuvaa homman videolle. Ja sitten oikein eteläamerikkalainen karvarintamacho-uho päälle. :D
Sellaista kovuuden todistamista näkee Suomessa joka taksijonossa joka viikonloppu. Ei sen takia ole tarvinnut pistää kehää pystyyn tai ottaa videonauhuria mukaan.

reino sanoi:
No eikös ne pojat nyt lauantaina mittailleet sitä kovuuttaan oikein urakalla, ja tällä kertaa tulos näyttäis olleen, että Valtonen oli kovempi.

No sitä voidaan miettiä että mikä mittaa parhaiten "kovuutta". Mun mielestä kaikenlainen tuomaripeli, aikarajat, ynnä muut vähentää sitä mittaustarkkuutta. Voishan sitä muuten mitellä vaikka kivisaksipaperilla.

reino sanoi:
Mitä nää "haasteottelut" nyt on?

Et oo ikinä kuullut käydyistä otteluista joita käydään tarkotuksena mitata henkilön/lajin tehokkuutta, jotka päättyy jomman kumman luovutukseen, tajuttomuuteen ja jossa ei ole eräaikoja tai tuomariääniä? Hassua, mä kun olen juttuun törmännyt ihan tuolla itämaistenkin lajien puolella.

Kavereiden kanssa jonkun pieksäminen on väkivaltaa, ei haasteottelu.

sivarinlötkö sanoi:
No sitä voidaan miettiä että mikä mittaa parhaiten "kovuutta". Mun mielestä kaikenlainen tuomaripeli, aikarajat, ynnä muut vähentää sitä mittaustarkkuutta. Voishan sitä muuten mitellä vaikka kivisaksipaperilla.

Mun mielestä kovuutta mittaa se kuinka monta 9 mm kutia kestää.... Tai sitte ei. Mitä jauhat tollasta tyhjänpäivästä paskaa, säännöt oli molemmilla tiedossa että on tietyn mittaiset erät ja lyödäkin saa. Älytöntä jeesustelua.

sivarinlötkö sanoi:
Et oo ikinä kuullut käydyistä otteluista joita käydään tarkotuksena mitata henkilön/lajin tehokkuutta, jotka päättyy jomman kumman luovutukseen, tajuttomuuteen ja jossa ei ole eräaikoja tai tuomariääniä?
Joo, mä oon kuullu kauhunsekaisia myyttisiä kertomuksia tällaisista äärimmäistä kovuutta mittaavista otteluista.

Ja muutaman ottanu itsekin. Näissähän on tärkeää se, että viralliset haastesanat lausutaan riittävän painokkaasti: "Mä olin tässä jonossa ensin." Sen jälkeen normaalisti tuijotuksen kautta steissimavaan.

Joopa joo.

Se nyt vaan kävi niin, että American Boxing voitti BJJ:n. Mun nähdäkseni lajien paremmuusjärjestys on tästä lähin kiistatta todistettu. :D

Kaiken salaisuus oli ylivoimainen, yksinkertaistettu taktiikka. Nyt meillä on katkelma Espoon Kesähaiden salaisesta taktiikkapalaverista:

- Toni hei, sehän on normaalisti niinku Ground & Pound, eikö?
- Nih?
- No nyt se on sitten vaan Pound. Okei?
- Okei.

[Trollaus]Höpön löpön. BJJ on kovempi mutta sääntösettien ja tuomaroinnin takia meni puhtaan pitfaittingin eduksi.[/Trollaus]

Reinon snägärijonofetissillä ei näytä olevan rajaa :rolleyes:

Ps. Jotkut tuntuu ottavan tämmöset jälkipeliläpänheitot vähän liian tosissaan.

sivarinlötkö sanoi:

Et oo ikinä kuullut käydyistä otteluista joita käydään tarkotuksena mitata henkilön/lajin tehokkuutta, jotka päättyy jomman kumman luovutukseen, tajuttomuuteen ja jossa ei ole eräaikoja tai tuomariääniä? Hassua, mä kun olen juttuun törmännyt ihan tuolla itämaistenkin lajien puolella.

Tuomaripeli? Aikarajat? Lajin tehokkuus? Kivisakset? Painu nyt sinne itämaahasi ja pysy siellä. Tai jää ainakin pois katsomossa ja jää kotiin tsiigaan UFC I-IV. Nykypäivän vapaaottelussa on kysymys kamppailu-URHEILUSTA. Haasteet Louisille ja Tysonille kuuluvat sinne tarunhohtoiseen BJJ-propagandahistoriikkiin.

Tampereen ainoat haasteottelut on käyty Prinzin ja Pietiläisen välillä, Onkiniemen salilla maanantaiamuisin :hyper:

Buttscootingin sijaan minusta validi pohdinnan aihe on tilanne jossa heikompi matto-ottelija on matossa selkeästi passiivinen ja, pyrkien vain sitomaan ja jäädyttämään tilanteen pystyynnoston toivossa. Tällaisissa tilanteissa tulisi kehätuomarin minusta nykyistä herkemmin varoittaa passiivista ottelijaa keltaisella kortilla. Pelkkä pystyynnosto on passiiviselle kaverille ikäänkuin palkinto, kun pääsee takaisin vahvuusaluelleen. Asian merkityksellisyyttä lisää Vapaaotteluliiton ääneenkin ilmaistu tuomarilinjan muutos nopeammista pystyynnostoista.

Omoplata sanoi:
Tuomaripeli? Aikarajat? Lajin tehokkuus? Kivisakset? Painu nyt sinne itämaahasi ja pysy siellä. Tai jää ainakin pois katsomossa ja jää kotiin tsiigaan UFC I-IV. Nykypäivän vapaaottelussa on kysymys kamppailu-URHEILUSTA. Haasteet Louisille ja Tysonille kuuluvat sinne tarunhohtoiseen BJJ-propagandahistoriikkiin.

No ei se sitä muuta että jos joku vetää mukaan jotain BJJ-läppää että laji on kehittynyt paljolti siellä männävuosien vapaaottelumeiningeissä. Ja että nykymeiningit on erilaisia.

Omoplata sanoi:
Buttscootingin sijaan minusta validi pohdinnan aihe on tilanne jossa heikompi matto-ottelija on matossa selkeästi passiivinen ja, pyrkien vain sitomaan ja jäädyttämään tilanteen pystyynnoston toivossa. Tällaisissa tilanteissa tulisi kehätuomarin minusta nykyistä herkemmin varoittaa passiivista ottelijaa keltaisella kortilla. Pelkkä pystyynnosto on passiiviselle kaverille ikäänkuin palkinto, kun pääsee takaisin vahvuusaluelleen. Asian merkityksellisyyttä lisää Vapaaotteluliiton ääneenkin ilmaistu tuomarilinjan muutos nopeammista pystyynnostoista.

No tää on sitä massaviihdyttävyyden nostoa. Ei mattimeikäläinen mattomatsista niin paljoa ymmärrä, mutta selvästä turpaanvedosta kyllä. Pystyyn vaan ja nopsaan että saadaan silmäkarkkia kansalle, samaa suuntausta judossakin on ollut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom