Mediatiedote
FINNFIGHT X – HEILIMÖ KOHTI MESTARUUTTA
Turun Caribiassa järjestetään Suomen Itsenäisyyspäivänä 6.12.2008 FINNFIGHT 10 tapahtuma. Ilmassa on siis extremeä FINNFIGHT -hengessä! Vapaaottelukilpailun järjestää FFG Promootio, yhdessä Shooto Finlandin kanssa.
Turkulainen Sauli Heilimö taistelee vapaaottelun ammattilaisten EM-vyöstä. Lisäksi turkulaisverta kehään tuovat Timo-Juhani Hirvikangas ja Toni Linden. Molemmat taistelivat itselleen lukkopainin EM-tittelin lokakuussa Puolassa. Voitot saatiin kotiin myös amatöörien pohjoismaiden vapaaotteluturnauksesta Kööpenhaminasta.
Järjestyksessä kymmenes FINNFIGHT (FF) on Euroopan vanhin vapaaottelukilpailu, joka tekee legendaarisen paluun Turkuun kansainvälisenä kamppailu-urheilun huipputapahtumana. Finnfightin kautta maailman areenoille ovat ponnahtaneet mm. Joachim Hansen, Jani Lax, Sauli Heilimö sekä David Bielkheden.
Finnfighters Gymiä edustava Sauli Heilimö ottelee ammattilaisten EM-vyöstä. Heilimö kilpaili toukokuussa 2007 Lukkopainin MM-kilpailuissa New Yorkissa ja sijoittui upeasti viidenneksi. Vapaaottelun EM-karsintaottelussa Sauli tyrmäsi Brazilian jiu-jitsun maailmanmestari Nic Osein toisessa erässä!
- ”Olen valmistautunut matsiin hyvin ja sparrauseriä on takana toistasataa. Vastustajalla on kova pystytausta, joten parasta mulle on ottaa se mahdollisimman pian mattoon ja hakea siellä lopetus. Guldbaek on ottelutyyliltään aggressiivinen ja puskee päälle koko ajan. Olen nähnyt hänen K-1 matsinsa ja kaveri on huippuhyvä pystyottelija” kertoo Heilimö.
Heilimö on Shootoliiton maailman rankinglistan kuudennella sijalla ja kilpaillut mm. Japanissa ja Yhdysvalloissa. Heilimö on treenannut Brasiliassa Ultimate Fightingin (UFC) maailmanmestari Murillo Bustamanten tiimissä.
EM-tittelivyön voittaja saa ottelusopimuksen Japaniin maailman suurimman vapaaotteluliiton SHOOTO:n kanssa!
Lisätietoa: Marko Leistén, GSM 044 5209 118
marko.leisten@pp.inet.fi
Liput lippupalvelusta
www.lippupalvelu.fi
VIP-pöydät ja ringside-paikat
marko.leisten@pp.inet.fi