Fedor Emelianenko

Miksi tuotte tuon pituuden aina esille ei pituuden mukaan mene painoluokat? Tuo on vain joku ihme tekosyy tuoda esille Fedorin "pienuus" matseissa kun otetaan pituus esille. Painoluokat erottelevat ottelijat toisistaan ei pituus, joten ei ole mitään väliä kuka on ollut minkäkin pituinen ikinä, täysin turha kirjoitus sen osalta.

Hendo ei sanonut ettei tuntenut oloaan hyväksi, vaan ei jaksanut laihduttaa, laiskuus iski, LHWhen pääsee käymättä saunassa.

Hendo halusi HW matsin varmaankin koska on ihan sama onko se 220 vai 265 jos matsi tulee, Hendo on myös perso rahalle joten sen takia varmaan on matsiin suostumassa, muistetaanhan että Hendo lensi UFCstä pihalle kun vaati enemmän rahaa kuin Danan mielestä ansaitsi. Mä oon sitä mieltä että jos Fedor haluaa MW vastustajan niin tiputtaa sitten painonsa alas, eikä keksitä tekosyitä miksi MW ottelijan pitää tulla ylöspäin.

Musta tuntuu, että Fedoria ei loppupeleissä hirveästi kiinnosta ketä vastaan ottelee kunhan vaan pääsee matsaamaan, ainakin tuommoisen kuvan hänestä on saanut haastatteluissa. Kaveri tuntuu muutenkin olevan vähän ulkona MMA-maailman tapahtumista, kun jossain haastattelussa ei tainnut tietää kuka Brock Lesnar on. :D

Ei olla ikinä käyty sinun kanssa väittelyjä sä käyt vaan aina huutelee sivusta etkä ikinä ota osaa keskusteluun, eikä siinä mitään ymmärrän kyllä ettei sulla riitä siihen kyvyt :/
Ei vaan mä en jaksa lähteä vaittelemään sun kanssa koska

a) sä olet täysin kujalla, imo
b) sä et osaa lopettaa

Useinkin, ja monet ovat olleet samankokoisia, hyvin harva on ollut mitenkään merkittävästi isompi, ja niistäkin osa on ollut jotain friikkejä sitten.

Kai sä iteki tajuat että jos olet just ja just HW:n painorajalla ja pituutta on "vain" 183cm. Niin lähes jokainen HW vastustaja on sua isompi, varsinkin tänä päivänä. Koita tajuta se.

Kuten Kanobag totesi, Hendo on vähän päälle 200 paunaa, taisi sanoa olevansa sen 204 paunaa offseasonilla ja nauttii LHWsta kun ei tarvitse tehdä mitään painon eteen.
Itse äkkiseltään näkisin että Fedorin ja Hendon painoero on 30 paunaa. Tosin Hendon ottelupaino on ollut normaalisti 50 paunaa vähemmän kuin Fedorin.

Fedor on tuuman pidempi ja rasvaa selvästi enemmän. Samoissa rasvoissa varmaan suht saman kokoisia. Ero on naurettavan pieni jos vertaa mitä Fedor yleensä on antanut vastustajille eteen.
Miksi sä et vain nauti ja iloitse siitä että lajin GOAT jatkaa ja antaa meille mielenkiintoa nousta yöllä klo 4 ylös. Mutta ei, tarvii kaikesta vääntää ja jauhaa. Menee hyvä keskusteluosio täysin pilalle.

ps. en jaksa enään enempää kommentoida asiasta, ei tästä ole mitään hyötyä kenellekään.

. Mä oon sitä mieltä että jos Fedor haluaa MW vastustajan niin tiputtaa sitten painonsa alas, eikä keksitä tekosyitä miksi MW ottelijan pitää tulla ylöspäin.

ööööö.. Mistä ihmeestä sä revit näitä? Missä on FE sanonut, että haluaa MW vastustajan? Voitko postaa tännekin tuon linkin?

Underdogilta muuten täyttä asiaa! :piis:

Alkaa muuten menee vähän yli nää Japin jutut. Fiksun oloinen kaveri ja on perillä vaparimaailmasta aikaisempien postien perusteella, mutta nyt selvästi yrittää trollata ja provota porukkaa, kun tietää että täällä on paljon Fedorin kannattajia. En vaan tiedä mitä saa irti tästä. Ilmeisesti kiva tulla hämmentämään soppaa? "dont feed the troll" sopisi varmaan tähän kohtaan hyvin..

Tätä keskustelua lukiessani en kyllä ymmärrä miksi kamppailu-urheilussa on painoluokat :D Miten se on majesteettirikollista voittaa toinen suuremmalla koolla? Miten on epäreilua olla pidempi kuin toinen samassa painoluokassa? Ja miksi suuremman urheilijan tulisi pudottaa painoa, jos haluavat kohdata pienemmän kanssa?

Esim jos ite häviin kädenväännössä itteäni vaikka 50kg suuremmalle kaverille, ei mulla tuu ekana mieleen että olipa epistä kun kaveri oli mua niin paljon isompi. Hävisin koska olin huonompi.

Samaa mieltä, Aldo vs Lesnaria odotellessa!

No ton jälkeen ihmettelen kyllä jos pystyt väittämään että Aldo on kovempi ottelija, kun ei tuota matsia pystytä epätasasuuden takia edes järjestämään.

Mutta, miksiköhän esim. yleisurheilussa ei oo painoluokkia? Kyllähän painosta (tai sen vähyydestä) on siinäkin hyötyä melko samalla lailla. Ei kukaan pidä sitä epäreiluna että Lesnar ei pärjää Begelelle 5000 metrin juoksussa. Mutta Lesnar saattaa silti olla kovempi "pound-for-pound" juoksija :( Epistä.

No ton jälkeen ihmettelen kyllä jos pystyt väittämään että Aldo on kovempi ottelija, kun ei tuota matsia pystytä epätasasuuden takia edes järjestämään.

Mutta, miksiköhän esim. yleisurheilussa ei oo painoluokkia? Kyllähän painosta (tai sen vähyydestä) on siinäkin hyötyä melko samalla lailla. Ei kukaan pidä sitä epäreiluna että Lesnar ei pärjää Begelelle 5000 metrin juoksussa. Mutta Lesnar saattaa silti olla kovempi "pound-for-pound" juoksija :( Epistä.

Vähän eri asia mennä kamppailemaan kehään tavoitteena satuttaa toista kuin juosta kilpaa.

Rauhottukaas nyt hei ihan oikeesti :D Ei sinne ketään väkisin raahata, jokainen noista kundeista varmaan tietää mitä ne tekee jos ne ottelee sitä isompaa tai pienempää vastaan. Ei tää nyt mikään Rooma oo jossa lyötiin äijiä leijonille. Mihin katos se ajatus siitä et on ihan kiva vaa katella noita matseja matsin takia?? Ku tntuu et jokaisen matsin pitää merkata jotain et kuka nyt nousee mihinki ja kenelle nyt maksetaan mitäki ja kuis moni sitä katto. Nauttikaa nyt vaan niistä hvistä ottelista :piis: :) :piis:

Vähän eri asia mennä kamppailemaan kehään tavoitteena satuttaa toista kuin juosta kilpaa.

Okei. Mutta eikö silloin voisi olla mieluummin divareita ja eri sarjatasoja kuin painoluokkia?

Painoluokaton vapari olisi sama kuin kuplavolkkari vs bugatti veyron kiihdytyskilpailussa.
Kilpailun jälkeen sanoisi vain kuplakuskille : "älä valita tehoista, olisit ajanut paremmin"

:D

Okei. Mutta eikö silloin voisi olla mieluummin divareita ja eri sarjatasoja kuin painoluokkia?

Nyt saadaan taitavimmat ottelijat omien luokkien ykkösiksi. Eli jos ei olisi painoluokkia hyvin taitavat ja urheilulliset kevyemmät ottelijat jäisivät pimentoon kun saisivat jatkuvasti koteloonsa huonommilta mutta isommilta. Jos ajattelet tätä painonnoston kautta, jota käsittääkseni jossain määrin seuraat. Niin haluaisitko että olympialaisissa olisi sama määrä nostajia, mutta ei painoluokkia? Eli kaikki huippunostajat kevyemmistä luokista olisivat kotona kun läskiluokan keskinkertaisuudet olisivat heidän tilallaan nostamassa.

Ei kai silloin voidakkaan sanoa että kupla ois ollu parempi tossa kilpailussa. Taino ehkä se "pound-for-pound" parempi. Toi koko termi kyl vituttaa mua :D

Nyt saadaan taitavimmat ottelijat omien luokkien ykkösiksi. Eli jos ei olisi painoluokkia hyvin taitavat ja urheilulliset kevyemmät ottelijat jäisivät pimentoon kun saisivat jatkuvasti koteloonsa huonommilta mutta isommilta. Jos ajattelet tätä painonnoston kautta, jota käsittääkseni jossain määrin seuraat. Niin haluaisitko että olympialaisissa olisi sama määrä nostajia, mutta ei painoluokkia? Eli kaikki huippunostajat kevyemmistä luokista olisivat kotona kun läskiluokan keskinkertaisuudet olisivat heidän tilallaan nostamassa.

No emmä tiiä onko se parempi joka nostaa vähemmän. Toiseksi Olympialaisten maratonilla kaikki juoksijat näyttävät aika samalta, eikä se oo mulle ongelma.

Mutta mun mielestä painoluokat toimii ihan hyvin siinä mielessä että ne lisäävät harrastajia lajiin ja sitä kautta tasoa. Toisaalta joku avoin sarja tulis aina olla missä määriteltäs se kaikkein kovin jannu. Siihen jos ei osallistu, ei voi oikeen jossitella mitään.

Kukaan ei kyl vielkään oo perustellu mulle miksi yleisurheilussa ei oo painoluokkia, kun taas esim painonnostossa on. Toi "sattuu pipi" perustelu ei oikeen siihen enää osu :(

Ei kai silloin voidakkaan sanoa että kupla ois ollu parempi tossa kilpailussa. Taino ehkä se "pound-for-pound" parempi. Toi koko termi kyl vituttaa mua :D

Mun mielestä se taas on aika kätevä ottelijan tason arvioimisessa. Esim. Jose Aldoa pidetään yhtenä parhaista ottelijoista, mutta ottaisi kuokkaan varmaan keneltä tahansa UFC/Strikeforcen HW-ottelijalta.

Mun mielestä se taas on aika kätevä ottelijan tason arvioimisessa. Esim. Jose Aldoa pidetään yhtenä parhaista ottelijoista, mutta ottaisi kuokkaan varmaan keneltä tahansa UFC/Strikeforcen HW-ottelijalta.

Mutta eikö se silloin oo huonompi ottelija kuin ne, jos se häviää? Tää voi kuulostaa lapselliselta jankkaamiselta, mutta harvoissa lajeissa aikuinen terve mies on toista parempi jos ei pärjää kyseisessä lajissa toiselle :D

Mutta eikö se silloin oo huonompi ottelija kuin ne, jos se häviää? Tää voi kuulostaa lapselliselta jankkaamiselta, mutta harvoissa lajeissa aikuinen terve mies on toista parempi jos ei pärjää kyseisessä lajissa toiselle :D

Tuo Counterfeithin esimerkki kuvaa mun mielestä aika hyvin sitä. Se iso koko vaan antaa yksinkertaisesti epäreilun etulyöntiaseman. Jos painoluokat poistettaisiin voisi saman tien poistaa aikarajat, rajatun ottelualueen, tuomarin ja suojukset.

Miten iso koko antaa sen enemmän epäreilua etulyönti asemaa kuin pieni koko maratoonilla? Tai pituus koripallossa. Tai leveys suhteessa massaan mäkihypyssä? Tai jalkojen pituus pikajuoksussa? Tai asenne painissa?

Miten elopaino on epäreilua?

Miten iso koko antaa sen enemmän epäreilua etulyönti asemaa kuin pieni koko maratoonilla? Tai pituus koripallossa. Tai leveys suhteessa massaan mäkihypyssä? Tai jalkojen pituus pikajuoksussa? Tai asenne painissa?

Sinä se sitten jaksat jankata. Eikö se nyt ole selvää, että painoluokat ovat siellä sitä varten, että saadaan tasaisia otteluita. Jos sotain baddest man on the planetia haluaa hakea niin se on varmaan isoimman organisaation raskaan sarjan mestari. Jos ei olisi painoluokkia, ottelijoita olisi reilusti vähemmän, koska pienemmät ja lahjakkaammat ottelijat jäisivät ismopien ottelijoiden jalkoihin.

Elopainolla ja muutenkin fysiikalla pystyy aika pitkälle kompensoimaan taitoeroja ja tietyissä lajeissa se kokoero antaa kuitenkin liian suuren etulyönti aseman. (kamppailulajit on hyvä esimerkki). Suurin osa kavereista koripallossa on kuitenkin keskimittaista miestä paljon pitempiä, pikajuoksussa fyysisesti paremmin sopivat äijät (sanotaan vaikka toi sun jalkojen pituus esimerkki) myös hallitsee sitä kärkeä.
Jujitsussahan tätä vapaata sarjaa käytetään koska siinä pienempikin kaveri pystyy pärjäämään paremmalla tekniikalla isommallekkin miehelle.

Elopaino on epäreilua!

Onks se epäreilua jos hallitsee jotain lajia ylivoimasella fysiikalla tai taidolla? Eihän siinä muut mahda mitään..

Joo asia tuli varmaan selväksi. Lopetan ärsyttävät (jankkaavat) kysymykset :)

Back
Ylös Bottom