Fast Vitamins, Omegas & minerals

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TKD
  • Aloitettu Aloitettu

TKD

Eli mitäs mieltä porukka on noista Fastin vitamiini, mineraali ja omega tuotteista, entiä onko tästä aikasemmin kirjoteltu, en ainakaan pikaetsinnällä mitään löytäny.

Sports Vitamins 120 tablettia, hinta noin 17 euroo:
Ravintosisältö per 1 tabletti:
Vitam.A 375 µg
Foolihappo 200 µg
Betakaroteeni 0,75 mg
Biotiini 50 µg
Vitam.D 2,5 µg
Koliini 6,25 mg
Vitam. E 33,5 mg
Inositoli 6,25 mg
Vitam.C 103,1 mg
PABA 6,25 mg
Vitam.B1 1,25 mg
Sinkki 5 mg
Vitam.B2 1,25 mg
Seleeni 25 µg
Vitam. B3 12,5 mg
Kromi 50 µg
Vitam.B5 6,25 mg
Vitam.B6 2,5 mg
Vitam.B12 6,25 µg

Sport Omegas 60 tablettia, hinta noin 15 euroo:
Keskimääräinen ravintosisältö per 1 kapseli:
Energiaa 45 Kj (10.9 Kcal)
Proteiinia 278 mg
Hiilihydraattia 128mg
Rasvaa 1 051 mg
Tyydyttyneitä rasvahappoja 57 mg
Tyydyttymättömiä rasvahappoja 765 mg
Omega-3-rasvahappoja 430 mg
EPA -rasvahappoja 225 mg
DHA -rasvahappoja 150 mg
Omega-6-rasvahappoja 143 mg
GLA >34 mg
Omega-9-rasvahappoja 163 mg

Sports Minerals 120 tablettia, hinta noin 15 euroo:
Ravintosisältö per 1 tabletti:
Kalsium 100 mg
Magnesium 150 mg
Kalium 50 mg
Sinkki 5 mg
Kupari 0,375 mg
Mangaani 1,25 mg
Rauta 2,5 mg
Jodi 25 µg
Seleeni 25 µg
Molybdeeni 25 µg
Kromi 50 µg
Boori 0,75 mg

Eli kun nämä 3 purkkia ostaa niin on vitamiini, mineraali ja omegapuoli kunnossa vai? C-vitamiinia näyttäs olevan suht vähän. Eli onko tuo yhdistelmä parempi kuin esim joku multivita-plus purkki ja möllererin kalanmaksaölykapselit?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä tiedä, että miten noi eroaa apteekissa myytävistä pillereistä, (kaikkien kolmen purkin sisällöt riittävät ihmiselle?)
mutta kun olin Bodystoressa työharjoittelussa viikon, niin yhtäkään purkkia ei ostettu.

Kun en mitään näistä asioista tiedä niin veikkaanpa vaan, että hinta saattaa olla liian korkea. Toisaalta noi kyllä sisältää paljon kamaa.

Ehkä toi pakkiksen verkkokaupassa myytävä Training Packs vois olla parempi vaihtoehto...

Mutta tosiaankin, en tiedä hewon vittua näistä asioista.
:nolo:

Aika pieniltä määriltähän nuo vaikuttavat. Yleensä ottaen nuo monivitamiini-hivenainevalmisteet pilleri muotoisina eivät ole kovin hyviä hinta-laatusuhteeltaan. Tuntuu vähän näissäkin olevan merkkilisää, parempia ja halvempia tuotteita on olemassa. Osta esim. Sf proteinin Vitamax (700 g / ~20€) jauheena on moninkertaisesti lähes kaikki ainekset ja sitten vaikka Pirkan tai Vitamarin (100 kpl/<10 €)omegat päällä ja ajaa saman asian halvemmalla ja paremmin.

Lisää esim. tuosta Vitamaxista löytyy searchilla....

Enpä jaksanut taas uutta threadi aloittaa, joten postaan tähän. Tuli vähän lueskeltua noita vitamiini thredeja tuossa ja ajattelin juuri tota Vitamaxia ostaa. Eikö Vitamax ja Trainig paks sisällä "suurinpiirtein" samaa kamaa? Hintakin on sama paitsi että Vitamaxista riittää annokset 140 kertaan, Training paksista 30:een :eek:

Syön tällähetkellä multitabseja yhden päivässä, voiko niitä 2 ottaa päivässä vaikka purkissa lukee 1? Ja miten on, voiko multitabseja ottaa Vitamaxin kanssa samaa aikaa? :)

Ja jos Vitamaxi kanssa juo sitä rypsäriä pari ruokalusikallista päivässä + juo paljon appelsiinimehua niin eikö vitamiinien ym. saanti ole turvattu? Älkää pitkästykö vaikka tulikin paljon kysymyksiä :zzzz:

Joo mulla menee joka päivä 2 multi tabsia päivässä, eikä oo ongelmia tullu :evil: täällä taitaa useemmat muutki ottaa vähä enemmänkuin 1 vaan päivässä:whip:

Itse otan Multivitaa (vastaava Multitabsin kanssa) 2 - 4 tabua päivässä ja C-vitamiinia 500 - 1000 mg päälle.

Huomioikaa se, että se sama 1 tabletti annetaan myös pikkulapsille joten eiköhän treenaavalla miehellä tarve ole "hieman" suurempi.

Syön tällähetkellä multitabseja yhden päivässä, voiko niitä 2 ottaa päivässä vaikka purkissa lukee 1?
Voi. Niissä on kyllä suunnilleen kaikkea mahdollista, mutta todella vähän kutakin vitamiinia ja hivenainetta.
Ja miten on, voiko multitabseja ottaa Vitamaxin kanssa samaa aikaa? :)
Voi, mutta ei tarvitse eikä kannata. Ovat niin samanlaisia tuotteita eli monivitamiineja.
Ja jos Vitamaxi kanssa juo sitä rypsäriä pari ruokalusikallista päivässä + juo paljon appelsiinimehua niin eikö vitamiinien ym. saanti ole turvattu?
Mihinkä tarvitset sitä appelsiinimehua enää? Vitamaxin c-vitskumäärä riittää hienosti ja jos ei riitä, niin ota 1 tai 2 Cevitabsia päivässä. Niissä on hitaasti imeytyvässä muodossa ceetä, mikä on hyväksi, koska se on vesiliukoinen vitamiini. Mun mielestä tuoremehut ovat siellä turhimpien elintarvikkeiden joukossa. Niissä on enemmän kaloreita kuin esim. rasvattomassa maidossa ja kaikki sokeria (hedelmäsokeria tosin, mutta silti) eli turhaa. Juo ennemmin vettä, maitoa tai piimää.

edit: äääh, nää quotet ny meni miten meni, en jaksa säätää, jospa siitä saisi selvän.

Aikas hyvältä näyttää tuo vitamax...se taitaa olla seuraava hankinta. Mutta mikä olisi hyvä (ja halpa) tuote mistä löytyy nuo Omega 3, 6 ja 9 rasvahapot?

Vitamaxin kanssa kannattais nappailla jotain b-vitamiini valmistetta, muistaakseni vitamax oli aika köyhä esim. tiamiinia kovin vähän. Näkeehän sen jo kun vertaa eriaineiden lukumäärääkin keskenään esim. training paksin kanssa.

Noita Fastin pillereitä saa iskeä kourallisen suuhun, että tulee kunnon määrät tavaraa. Hemmetin pikaisesti vilkaistuna;
-5 sport vitamins tablettia
-4 sport omegas tabua
-4 sport minerals tabua

Originally posted by Force
Noita Fastin pillereitä saa iskeä kourallisen suuhun, että tulee kunnon määrät tavaraa. Hemmetin pikaisesti vilkaistuna;
-5 sport vitamins tablettia
-4 sport omegas tabua
-4 sport minerals tabua

Jep, eli aika kalliiks tulee jos alkaa näitä säännöllisesti popsimaan, ei montaa päivää tuollainen vitamiinipurkkikaan kestä.

Originally posted by TKD
Aikas hyvältä näyttää tuo vitamax...se taitaa olla seuraava hankinta. Mutta mikä olisi hyvä (ja halpa) tuote mistä löytyy nuo Omega 3, 6 ja 9 rasvahapot?

Juu hyvä tuotehan tuo on ja päivittäiseksi hinnaksikin tulee 13-14 c. Itse olen syönyt juuri noita mainostamiani Vitamarin Omega kapseleita, mistä ainakin OMEGA 3:t löytyy. Luontaistuote liikkeistä löytää ja itse olen maksanut 8,5 €/100 kpl.

VitaMaxia olen itsekkin käyttänyt, mutta nyt huomasin, että siitä puuttuu kupari kokonaan. Kupariahan voisi ostaa erikseen ja käyttää VitaMaxia, mutta ajattelin testata ainakin muutaman tuollaisen Prolabin Training Paksin. Hemmetinmoiset määrät B-vitamiinia siinä ainakin on. :)

VitaMaxia olen itsekkin käyttänyt, mutta nyt huomasin, että siitä puuttuu kupari kokonaan. Kupariahan voisi ostaa erikseen ja käyttää VitaMaxia, mutta ajattelin testata ainakin muutaman tuollaisen Prolabin Training Paksin. Hemmetinmoiset määrät B-vitamiinia siinä ainakin on. :)

Kuinkas tärkeä tuo kupari sitten oikein on, ei itsellä ole tietoa tai en ole kuullut mistään?

Fastin/vitamaxin vitamiinin lisäksi tarvitaan C-vit. noin 1000mg ja E-vit. ainakin 100mg. Kannattaa ottaa erikseen.

Elikäs kannattaiskohan mun ottaa aamulla kaksi tabua Multitabseja? Nyt otan vain yhden ja illalla pari Möllerin tuplaa. En ole oikein perillä siitä, kuinka paljon noita vitamiineja todella tarttee ja mikä on liikaa. Tuossa Möllerin tuplassakin on kuitenkin A- ja D-vitamiineja ellen väärin muista.

http://www.tohtori.fi/eviva/kupari.php3

Ei kait se sen tärkeämpi tai vähemmän tärkeä ole kuin muutkaan mineraalit..

Ja saahan sitä kun juo vaan lämmintä vesijohto vettä :D

Ite en ois kuparista huolestunu, enemmänkin b-ryhmän vitamiineista tuon Vitamaxin kohdalla. Kunnon monivitamiini valmisteen päiväannoksen hinta on yleensä 30-50 snt.

Hyviä on tuo Training Paks, Twinlab Daily One, Solgarin Vm75..

Mitä ideaa tuossa on, kun Prolabin Training Paksissä on niin älyttömän jättimäärät B6 ja B12 vitamiineja, 100mg kumpaakin? Ja miksi siinä ei ole muita B-ryhmän vitamiineja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom