Fast High Protein Snacks

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja meri935
  • Aloitettu Aloitettu
FitnessExpoilla oli tarjolla kyseistä tuotetta. Mitkäköhän mahtoivat olla ravintoarvot? Protskuu oli 45g ja hiilareita 20g. Entä rasva ja kalorit? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos joku luulee että jätesnakseista tulee "terveysruokaa" kun niihin lisää hieman proteiinia niin se on henk.koht. voi voi

Jos joku luulee että jätesnakseista tulee "terveysruokaa" kun niihin lisää hieman proteiinia niin se on henk.koht. voi voi

tai sitten niiden tarkoitus on olla "terveellisempi vaihtoehto sipseille", ei niinkään jokapäiväiseksi superfoodiksi tai lisäravinteeksi ;)

45 proteiinia ja kuulemma 20 g hiilareita ja 20 g rasvaa, eli johonkin ~450 kcal se 100 g pussi menee. Ainakin se messuilla tarjottu paprika oli niin hyvää, että Sourcream & Onion -versio loppuu luultavasti mun lähikaupoista :kuola:

tai sitten niiden tarkoitus on olla "terveellisempi vaihtoehto sipseille", ei niinkään jokapäiväiseksi superfoodiksi tai lisäravinteeksi ;)

Näinhän se on. Tuskin noita nyt kukaan, paitsi minä, alkaa mihinkään aamusmoothieen lyömään.

Okei, eli paprika maistuu kuselle? :)

Millos nää ny tulikaan kauppoihin?

Siis oli oikeasti niin hyvää, että tuo jos oma (sipsien) lempimaku, Sourcream & Onion, on vielä astetta parempaa = WIN.

Ständin mirri puhui lokakuusta ;)

Fasti keksiny pähkinät uudestaan ? :hyper:

Voiko näitä kombottaa Fitnessmurojen kanssa?

Proteiini on päivän sana. Kaikki on nykyään proteiini-jotain. Pakkislaiset juoksee ikenet hulmuten Prismaan hakee vähäc snägxei, ku niisson on vittubrotzzgguuuu. Hohhoijjaa.

Voiko näitä kombottaa Fitnessmurojen kanssa?

Proteiini on päivän sana. Kaikki on nykyään proteiini-jotain. Pakkislaiset juoksee ikenet hulmuten Prismaan hakee vähäc snägxei, ku niisson on vittubrotzzgguuuu. Hohhoijjaa.

Joskus nauroin oikeesti ääneen, kun sähköpostiin kilahti viesti fitnesstukulta, jossa mainostettiin proteiiniketsuppia ja proteiinikahvia. Miksi proteiini on niin ihmeellistä kaikille? Mulle siinä ei ainakaan oo mitään kummallista, kun syön sitä yli kilon viikossa. Toki, hyvä se on, että ihmisiä kiinnostaa terveellisesti syöminen jne. mutta joku proteiiniketsuppikin...

E: Puhumattakaan kaikkien näiden "proteiiniruokien" hinnoista (btw miksi valio mainostaa profeel-rahkojaan erityisesti proteiinirahkoina vaikka niissä on ihan tavallista ei-proteiinirahkaa vähemmän proteiinia?).

Joskus nauroin oikeesti ääneen, kun sähköpostiin kilahti viesti fitnesstukulta, jossa mainostettiin proteiiniketsuppia ja proteiinikahvia. Miksi proteiini on niin ihmeellistä kaikille? Mulle siinä ei ainakaan oo mitään kummallista, kun syön sitä yli kilon viikossa. Toki, hyvä se on, että ihmisiä kiinnostaa terveellisesti syöminen jne. mutta joku proteiiniketsuppikin...

E: Puhumattakaan kaikkien näiden "proteiiniruokien" hinnoista (btw miksi valio mainostaa profeel-rahkojaan erityisesti proteiinirahkoina vaikka niissä on ihan tavallista ei-proteiinirahkaa vähemmän proteiinia?).

Kuten lainauksessasi todettiin: Proteiini on päivän sana. Toinen on ravintokuitu. Jos jossain tuotteessa on vähänkään kuitua tai proteiinia, niin varmaan paketin kyljessä lukee "Sisältää runsaasti proteiinia ja/tai kuitua", vaikka todellisuudessa kuitu- tai proteiinipitoisuudet eivät olisi mitenkään erikoiset. Muistaakseni johonkin mehupurkkiin oli läväytetty runsaskuituinen -tarra ja ravintosisältöä tutkimalla huomasin sen sisältävät kuitua varsin huikeat 1g/100g.

Johtopäätökseni mukaan tuo jossain määrin jopa harhaanjohtava mainostus on kohdistettu niille, jotka perustaa tietonsa luuloon, eikä osaa/viitsi/jaksa tutkia tuotteiden ravintosisältöjä. Lisäksi kaikki fitnessgurut mainostaa proteiinia ihmeaineena, joka polttaa rasvat, kasvattaa lihakset ja pitää nälän loitolla. Firma nauraa paskasesti, kun "tyhmät" ostaa näitä supertuotteita. Tuo Valion Profeel on kyllä yksi pahemmista kusetuksista mainostuksensa suhteen: "Sisältää runsaasti proteiinia ja vain vähän hiilaria". Mun mielestä proteiinijuomassa ~20g sokeria on aika paljon hiilaria. Kermaperseiden fitnessimago pysyy koholla, kun voi syödä tuollaisia kahvitunnilla. On niin hyvää ja luullaan tuon olevan parasta tarjolla olevaa. Voisin tähän avautua ihmisistä, jotka perustavat ruoan terveellisyyden ja laadun luuloihin sekä mainostukseen, mutta sen paikka ei taida olla tässä. Valitettavan paljon tunnen sellaisia ihmisiä.

Loppukaneettina voisin todeta, että vetäkää ne herkut herkkuina, kuten M&M viime podcastissa totesi. Leivokset ovat helvetin hyviä, mutta kaiken voin, sokerin ja muun pahan korvaaminen jollain proteiinijauholla ja näiden herkkujen nauttiminen päivittäin vääristää mun mielestä käsitystä ns. normaalista ruokavaliosta aika paljon. Itse ainakin ajattelen olevani sen verran aikuinen, että en tarvitse joka päivä mitään vanukkaita tai protsukakkuja. Jos sellaista tekee jonain päivänä mieli, niin soitan konditorioon, tilaan voileipäkakun ja jatkan elämääni ilman sen suurempaa tuskaa.

Johtopäätökseni mukaan tuo jossain määrin jopa harhaanjohtava mainostus on kohdistettu niille, jotka perustaa tietonsa luuloon, eikä osaa/viitsi/jaksa tutkia tuotteiden ravintosisältöjä. Lisäksi kaikki fitnessgurut mainostaa proteiinia ihmeaineena, joka polttaa rasvat, kasvattaa lihakset ja pitää nälän loitolla. Firma nauraa paskasesti, kun "tyhmät" ostaa näitä supertuotteita. Tuo Valion Profeel on kyllä yksi pahemmista kusetuksista mainostuksensa suhteen: "Sisältää runsaasti proteiinia ja vain vähän hiilaria". Mun mielestä proteiinijuomassa ~20g sokeria on aika paljon hiilaria. Kermaperseiden fitnessimago pysyy koholla, kun voi syödä tuollaisia kahvitunnilla. On niin hyvää ja luullaan tuon olevan parasta tarjolla olevaa. Voisin tähän avautua ihmisistä, jotka perustavat ruoan terveellisyyden ja laadun luuloihin sekä mainostukseen, mutta sen paikka ei taida olla tässä. Valitettavan paljon tunnen sellaisia ihmisiä.

Johtopäätöksesi on itsekeskeinen ja osittain väärä. Taitaa olla vaan niin, ettei sulla ole varaa ostaa maustettua rahkaa ja kuset housussa imet niitä Ehrmannejas funlightin kaa?

Mielestäni Profeel -rahkat on hyviä välipaloja, p ja hh -suhde 50/50 ja ku tunkee vaikka mantelilastuja sekaan, niin avot, on täydellinen välipala. Ei se välttämättä kaikkia kiinnosta, mikä imago / hinta sillä tuotteella on, helppous on päivän sana.

Antaa "kermaperseiden" vetää kalliit ylihypetetyt tuotteensa, ei se ole meiltä pois? Parempi se profeelkin, kuin pulla ja kahvi kuitenkin.

Johtopäätöksesi on itsekeskeinen ja osittain väärä. Taitaa olla vaan niin, ettei sulla ole varaa ostaa maustettua rahkaa ja kuset housussa imet niitä Ehrmannejas funlightin kaa?

Mielestäni Profeel -rahkat on hyviä välipaloja, p ja hh -suhde 50/50 ja ku tunkee vaikka mantelilastuja sekaan, niin avot, on täydellinen välipala. Ei se välttämättä kaikkia kiinnosta, mikä imago / hinta sillä tuotteella on, helppous on päivän sana.

Antaa "kermaperseiden" vetää kalliit ylihypetetyt tuotteensa, ei se ole meiltä pois? Parempi se profeelkin, kuin pulla ja kahvi kuitenkin.

Ei opiskelijana ole varaa rahoilla rehennellä, mutta kyse ei ole siitä, ettenkö voisi Profeel -rahkoja syödä. Saisin niitä ihan yhtä halvalla kuin Valion pehmeää maitorahkaakin, mutta teen tämän valinnan. Ehrmannia en ole ikinä edes maistanut, Funlightiä menee joskus, mutta sekään ei tule niin nopeasti läpi, että tarvitsisi housuja kusella kastella.

Ruokavalioita on monenlaisia; jonkun dieetille voi helposti sopia levy Fazerin sinistä päivässä tai toisen makroihin ei sovi välipalaksi 25g proteiinia, eikä kyse tässä tapauksessa ole siitä. Mun mielestä on hiukan tökeröä mainostaa tuotetta runsasproteiinisena ja vähähiilihydraattisena, jos se ei sitä ole verrattuna firman muihin saman kategorian, tässä tapauksessa rahkan, tuotteisiin nähden.

Ei ole multa tosiaankaan pois, jos joku profeeliä syö, päinvastoin. Minun laariini saattaa itseasiassa jokunen sentti sataa, kun jengi noita Valion tuotteita yleensäkin käyttää. Mun mielestä on jossain määrin typerää verrata rahkaa kahviin ja pullaan kehonrakennusfoorumilla. Miksi pitää aina verrata siihen huonoimpaan vaihtoehtoon? Et sä varmaan salillakaan valitse liikkeitä ja käytettäviä painoja niin, että on tää pelkällä tangolla tehty mave parempi kuin ei mitään?

Vaivannäönpuute on syy helppouden hyväksikäyttöön. Mieluummin runkataan yöchatin juontajalle kuin sulatetaan pakastimesta mustikat maitorahkan maustamiseen. Ja kyllä, en mäkään aina jaksa nähdä vaivaa, mutta en mä siihen tarvitse tekosyitä. On helpompi vain myöntää olevansa niin saatanan laiska ja mukavuudenhaluinen.

Nyt niitä saa! (Ainekin Prismoista) Kaikkia makuja lähti mukaan ja testataan illalla hyvän arska pätkän kera. :D

Kaikki maut testattu kannelmäen prismassa. Mukaan tarttui BBQ-pussi tarkempaa analyysiä varten. Maut alustavasti ihan ok, ei tietenkään oikeille sipseille pärjää. Ehkä omatunto pysyy puhtaampana jos noilla joskus korvaa tavalliset sipsit. Hinta 3.7e/100g, eli ei mikään ihan törkeän kallis, ei näitä kuitenkaan päivittäin syödä. 100g sis. 45g P, 26g HH ja 16g R.

edit: Miinusta sipseille liian pienestä fyysisestä koosta, vaikee dipata sotkematta sormia!

Kaikki maut testattu kannelmäen prismassa. Mukaan tarttui BBQ-pussi tarkempaa analyysiä varten. Maut alustavasti ihan ok, ei tietenkään oikeille sipseille pärjää. Ehkä omatunto pysyy puhtaampana jos noilla joskus korvaa tavalliset sipsit. Hinta 3.7e/100g, eli ei mikään ihan törkeän kallis, ei näitä kuitenkaan päivittäin syödä. 100g sis. 45g P, 26g HH ja 16g R.

edit: Miinusta sipseille liian pienestä fyysisestä koosta, vaikee dipata sotkematta sormia!

Kalliskin on suhteellista. Halvemmalla saa jättipussin sipsejä. Lisäksi aineosalistakin on oikeissa sipseissä aika paljon pienempi. Ja kuten sanoit ei noita päivittäin syödä niin aika sama vaikka söisikin kerran kuussa oikeita sipsejä :)

Kalliskin on suhteellista. Halvemmalla saa jättipussin sipsejä. Lisäksi aineosalistakin on oikeissa sipseissä aika paljon pienempi. Ja kuten sanoit ei noita päivittäin syödä niin aika sama vaikka söisikin kerran kuussa oikeita sipsejä :)

Hyvin sanottu. Mäkin katoin, että halpaahan noista ei saa tekemälläkään – mä ostin tossa viikko sitten 200g sipsipussin ja se makso jotain 3€ (tai vähän alle). Ja kenenkään lihaskasvun / terveyden ei pitäisi olla yhdestä sipsipussista kiinni. Kerran kuussa tai jopa kerran viikossa voi ihan hyvin syödä vaikka tavallisen 400g sipsipussin ja silti voi pysyä aivan terveenä ja kasvattaa isot ja vahvat lihakset, jos vaan muuten syö suht hyvin.

Nää on just tämmösiä selkärangattomien nilviäisten omantunnon buustaajia. Olen pahoillani rankoista sanoista, mutta edellä olevien kanssa täysin samaa mieltä. Jos herkutellaan, niin sitten voidaan herkutella kunnolla. No kukin tyylillään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom