farkut reitevälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanilja
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on tullut eteen tälläinen ikävä ongelma...Reidet ovat sen verran kookkaat, etten tahdo löytää enää sopivia farkkuja. Reisi on paksuimmalta kohdalta 45cm. Eli ei sitä kokoa nyt ihan hirveesti kauheesti ole. Mutta kun vyötärö on tosi kapea, eikä jenkkakahvoja tai mahaa ole ollenkaan.
Kun löydän farkut, jotka ovat sopivat vyötäröltä(28-29), niin reisissä ei kierrä veri. Ja kun reisissä olisi väljyyttä, niin vyötäröltä farkut ovat monta numeroa liian isot. Jos täällä on saman ruumiinrakenteen omaavia, niin kertokaa ihmeessä mistä löydätte farkkuja, jotka istuvat. Muuten tykkään suht matalavyötäröisistä ja lahkeista hieman levenevistä housuista.
En tahtoisi siirtyä kokonaan verkkarilinjalle:-(

Mulla on aivan tismalleen sama ongelma. Kapea vyötärö (n. 62 cm), mutta lantion leveys päälle 100 cm. Farkut löytyy useimmiten tuuripelillä, pääsääntönä on kuitenkin matalavyötäröisten mallien etsiminen. Nyt on onneksi kesä ja kellohameet, joten lanteiden leveys ei juurikaan haittaa. :D

Niin ja kyllä mullakin reisistä leveyttä löytyy. Tein muutama kuukausi sitten ahtamisen maailman ennätyksen kun sain jalkaani sovitettua Miss Sixtyn farkut (tosin varaston suurin koko). Onneksi farkut venyvät, eli kun muutaman viikon kärvistelee puristavissa pöksyissä niin kyllä se siitä.

Epätoivoisen etsinnän jälkeen löysin Lindexiltä stretch-farkut jotka sopii jopa meikäläiselle (reiden ympärysmitta 64cm ).
Ihan perusfarkut, joissa suht matala vyötärö, ei siis mitään mummomallia, hintaa tais olla 34,95e. Huono puoli on se, että ostin farkut syksyllä ja nyt ne ovat reisien sisäpuolelta kuluneet puhki, että se niistä farkuista :curs:

Juuh meikäläiselläkin nämä reidet tuppaavat olemaan ongelma. Reiden ympärys 50 cm, takapuoli 85 cm ja vyötärö 55 cm. Lindexiltä minä suurimman osan farkuista (ja yleensäkin vaatteista...) hankin. Viimeisin ostokseni on 36 kokoa olevat extra low-vyötäröiset. Pitää vähän kihnutella (?) että pesun jälkeen saa jalkaan mutta on ihan tosi mukavan napakat ja hyvännäköset vyötäröltä.

Edit: reiden ympärys ei suinkaan ole 55 :)

She Devil sanoi:
Epätoivoisen etsinnän jälkeen löysin Lindexiltä stretch-farkut jotka sopii jopa meikäläiselle (reiden ympärysmitta 64cm ).
Ihan perusfarkut, joissa suht matala vyötärö, ei siis mitään mummomallia, hintaa tais olla 34,95e. Huono puoli on se, että ostin farkut syksyllä ja nyt ne ovat reisien sisäpuolelta kuluneet puhki, että se niistä farkuista :curs:
Mä olen turvautunut samaan lafkaan. ostin yhdet stretchfarkut tuolta, ja olin tosi innoissani kun ne istui täydellisesti. Vaan annas ollakaan ekan pesun jälkeen ne levähti käsiin ja nyt onkin sitten varsinaiset lökäpöksyt. No ehkä mulle osui joku sunnuntaikappale.... Ja mullakin tota reittä taitaa olla vielä kolmisen senttiä enempi kuin sulla SheDevil :kippis1:

Ja threadin aloittajalle: Mun mielestä täysikäinen ihminen, jonka reidenympärys on 45cm, ei VOI kutsua itseään reiteväksi :evil:

Käytän farkkuja tosi harvoin, mutta kaapista löytyy kahdet, mitä vois suositella. Ovat samanlaiset, mutta vaan eri kokoiset :hyper: Istuvat tosi hyvin, ja jouston ansiosta menee tukimpaankin reiteen. Pesujen ja käytön jälkeen ovat pitäneet mallinsa kiitettävästi.

En tiedä tehdäänkö kyseisiä pöksyjä enää, mutta ovat Very Nice-merkkiset, kotimaiset stretch-farkut. Löysin pari vuotta sitten Sokoksen nuorten osastolta.

Ostin tuossa taannoin ONLY Jeans:it jostakin nuorisovaateliikkeestä kokoa 33/34, (ilmeisesti suurimpia kokoja mitä saatavilla) malli on matalavyötäröinen ja ovat aivan sairaaan hyvät tällaisellekin reitevälle ja persevälle taapertajalle. Vanhat Levikset 507-mallia tuntuu näiden uusien rinnalla et vyötäröä riittäis kainaloihin.

PMLats sanoi:
ostin yhdet stretchfarkut tuolta, ja olin tosi innoissani kun ne istui täydellisesti. Vaan annas ollakaan ekan pesun jälkeen ne levähti käsiin ja nyt onkin sitten varsinaiset lökäpöksyt. No ehkä mulle osui joku sunnuntaikappale....

Stretch-vaatteita pestäessä ei saisi käyttää huuhteluainetta. Erään kaupan myyjä kertoi että se stretsi-materiaali löystyy huuhteluaineen takia ja tulee sillä tavalla näkyviin siihen vaatteen pinnalle. Näytti vielä omia housujaan mitkä olivat löystyneet ja näin oli tapahtunut.

onni sanoi:
Stretch-vaatteita pestäessä ei saisi käyttää huuhteluainetta. Erään kaupan myyjä kertoi että se stretsi-materiaali löystyy huuhteluaineen takia ja tulee sillä tavalla näkyviin siihen vaatteen pinnalle. Näytti vielä omia housujaan mitkä olivat löystyneet ja näin oli tapahtunut.

Joo mut en ikinä käytä huuhteluainetta. Eli paska laatu oli pöksyissä yksinkertaisesti :( Mutta hyvä tietää tuokin.

Mä puolestaan oon löytänyt Lee:n farkut, jotka istuvat todella hyvin sekä reisistä että vyötäröltä. Hmm - pitäneekin mennä joku päivä katteleen, josko vastaavaa mallia olis vielä muitakin värejä. Niitä just 100% sopivia farkkuja kun ei joka päivä vastaan tule.

Ympärysmitasta en osaa sanoa, mutta aika paksut reidet löytyy tältäkin punttimimmiltä. Mä olen ratkaissut farkkuongelman siirtymällä miesten osastolle. Nykyiset naisten (lue:tyttöjen) koot ei mene päälle kirveelläkään (tai no, ehkä just sillä). Miesten malleista löytyy mukavasti myös matalahkoa vyötäröä ja leveähköjä lahkeita. Edellinen ostos oli merkkiä Jack&Jones, ja olen ollut tyytyväinen.

Helou,
oonkohan vähän myöhässä tähän keskusteluun...

Mä löysin aivan mielettömän upeet farkut Jim & Jillistä keväällä.
Stocker-merkkiset tummansiniset ja matala vyötäröiset.
Ne istuu kuin unelma (ja voin kertoo että harvat farkut istuu mun latta-arseni päällä :itku: ), reiden mitta n. 58cm
ja vyötärö 62 cm. Nekin on stretchiä, eikä ole löystynyt vaikka olen pessyt ne jo monta kertaa.

Ja siitä huuhteluaineesta: se tuhoaa elastaanin, jota löytyy lähes kaikista joustavista vaatteista.

Lady Marmalade sanoi:
Ja siitä huuhteluaineesta: se tuhoaa elastaanin, jota löytyy lähes kaikista joustavista vaatteista.

Tämä on totta. Lisäksi farkut yleensäkin pitäisi pestä erikseen (eli yksinään, olkoon kuinka epäekologista tahansa), mielellään vielä nurinperin käännettyinä, elastaania sisältävät sellaisella pesuaineella jossa ei ole valkaisevia aineita mukana (turvallisin on ns mustien vaatteiden pesuaine). Yleensä stretchfarkut kannattaa pestä 30 asteessa ettei elastaani tuhoudu.

t. nimim alalla oleva :D

HÄH?! mistä lähtien 54cm reidenympärys on ollut reitevä? itselläni on about sama, ja oon ajatellut, että jestas mikä riukujalka :D ja aluks kun vielä luin ton 45cm...

Hyzenthlay sanoi:
HÄH?! mistä lähtien 54cm reidenympärys on ollut reitevä? itselläni on about sama, ja oon ajatellut, että jestas mikä riukujalka :D ja aluks kun vielä luin ton 45cm...

Nimenomaan! Mulla kaikki housut aina roikkuu löysinä just reisistä ja perseestä ja reiden ympärys on siinä 55 senttiä. En todellakaan kutsuisi itseäni reiteväksi, lähinnä ruikulajalkasi. Mutta kauneus on katsojan silmässä ja silleen...

miepä luulen että punttia nostavalla naisella ei ongelma ole niinkään se reiden leveys,( emme puhu kehonrakentajista ) vaan polven yläpuoleinen kohta, jota vaikka asekoteloksi kutsuttakoon.

Minulla se housu ei siitä kohtaa yleensä mahdu, tai jää niin sanotusti kinnaamaan, tästä seuraa ettei housu nouse ylös asti vaan jää haarustasta liian alas, ja aiheuttaa saman kammon tunteen jota saan sukkahousuista. en ikinä käytä sukkiksia !!!!!!!!!!

edit: reidenympärys tällä hetkellä 54 cm offilla himpun enempi ( riuku mikä riuku )

Viivi sanoi:
miepä luulen että punttia nostavalla naisella ei ongelma ole niinkään se reiden leveys,( emme puhu kehonrakentajista ) vaan polven yläpuoleinen kohta, jota vaikka asekoteloksi kutsuttakoon.

Minulla se housu ei siitä kohtaa yleensä mahdu, tai jää niin sanotusti kinnaamaan, tästä seuraa ettei housu nouse ylös asti vaan jää haarustasta liian alas, ja aiheuttaa saman kammon tunteen jota saan sukkahousuista. en ikinä käytä sukkiksia !!!!!!!!!!

edit: reidenympärys tällä hetkellä 54 cm offilla himpun enempi ( riuku mikä riuku )

Kyseessä voi olla myös ihan rehellisen väärin mitoitetut housut. Varsinkin housuissa, jotka kapenee polveen ja sitten levenee, voi polven kohta olla joko liian ylhäällä tai liian alhaalla, riippuen minkämallisen immeisen päälle housuja on tekovaiheessa sovitettu mitoitusta varten. Ja vaikka housun lahkeenpituus olisi kohdallaan, voi raajan "mittasuhteet" (eli esim. pitkät sääret verrattuna muuhun jalkaosastoon) olla eri kuin omissa kintuissa. Ja jotkut housut vaan tehdään sellaisille tikkujaloille, ettei niihin kukaan normaali nainen mahdu saati sitten terve ja lihaksikas punttimimmi :)

Mutkun mie en mahu mihinkään housuihin, paitsi suoriin kangas housuihin jossa on tilaa kahdelle perseelle.

Muutamat kivemmat housut oon löytäny Onlyn valikoimista, niissä se pyllylle tarkoitettu tila on aika matala, ( siis lantion ja haarustan väli ) samoin lantio on matala, niissä olen sitten kulkenut, niin että lahkeet on jo riparutsis.

En ole moneen vuoteen löytänyt sopivia farkkuja yhdet miesten farkut ostin, mutta niistä pylly lököttää joten ne vaan kerää koisia kaapissa !

ei kai ne nyt kaikki voi olla väärin mitoitettu, vika taitaa olla minussa, väärin mitoitettu ja ymmäretty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom