FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Sijoita ne siihen mihin hyvältä tuntuu, yksi vaihtoehto on tuo mitä esitit ja varmasti toimii noinkin kunhan et ahnehdi liikaa sarjoja kerralla tehtäväksi. 2-3 sarjaa riittää vallan mainiosti.

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

Ton ajattelin nyt ottaa ruokavalioksi mutta lounas vaihtelee sen mukaan mitä koulussa on tarjolla. Ja tuo makaroninkin paino on varmaan kuiva? ja millä tuon mehukeiton voi korvata jos sitä ei ole saatavilla?

tompsa sanoi:
ja millä tuon mehukeiton voi korvata jos sitä ei ole saatavilla?
Hmm, jos tuo mehukeitto on sokeriton niin voi käyttää minusta vaikka Fun Lightia, kun ei noissa ole kuin joku 10 kaloria per dl joten ei varmaan haittaa jos et saa 40 kaloria siitä, voi esim. ottaa jonkun tuon tilalle..

saanko kysyä miksei mehukeittoa ole saatavilla?

siis ajattelin vaan että voiko sitä vaihella joskus johonkin muuhun jos ei vaikka kotona satu sitä olemaan. ja kyllä sitä täällä myydään :D

Frederik sanoi:
mitenkä ootte tuon 3-jakosen "jakanut", treenaatteko joka toinen päivä vai vain sen 3 kertaa viikossa? :david:

No teet niinkuin itsestäsi hyvältä tuntuu ei tuolla juurikaan eroa ole teetkö jokatoinen pävä vai 3-viikossa

Jos treenaa joka toine päivä, on kierto päivän lyhyempi eikä se ainakaan huono juttu ole. 2-jakoisessa taas tuo kolmesti viikossa on enemmän kuin hyvä treenitahti. Sama koko kroppa kerralla treenissä.

Nyt kyselen tyhmiä, kun en oikeasti tiedä treenaamisesta mitään.

Olen koittanut kovasti lukea tätä forumia, ja oppia ymmärtämään treenaamista. Olenkin nyt ihmetellyt kovasti, että miks noitten sarjojen ja toistojen määrät on niin vähäisiä? Olen nyt käynyt hiukan aikaa salilla ja tuntuu kauheen "kevyeltä" toi treeni. Haen treenillä massaa ja voimaa. Olen tehnyt treenin sellaisilla painoilla, että jaksan tehdä viimeisen sarjan viimeiset toistot vain hirveällä väkipakolla, tai sitten esim. penkissä on kaveri hiukan joutunut etusormilla avittamaan. Olen tehnyt seuraavan treenin kokonaisuudessaan 3 kertaa viikossa:

Penkki: 3x8 + 1x6
Ransakalainen punnerrus: 4x8
Rintakone: 3x8
Haukkarit käsipainoilla: 4x8
Viparit sivuille: 4x8
Jalkaprässi: 4x8
Vatsat koneella: 3x20
Selät koneella: 3x20

Miksi siis tuntuu liian kevyeltä treenin jälkeen? Painoja ei pysy nostamaan, siis teen sarjat niin kovilla painoilla kun pystyn, ja onhan tulokset nouseet hiukan aloituksesta.

Ja sanokaas te kokeneemmat, jos tossa ohjelmassa jotain oleellista päin hemmettiä.

Kiitos jo etukäteen :thumbs:

tää on vähän offtopic viesti mutta täällä on paljo kumminki juttua tosta faq-osiosta, oonko muuttunuu oikeesti sokeeks ko on pitkä aika ko oon käyny täällä mutta en löydä tota FAQ osioo tota pakkiksen foorumin pääsivulta. :confused:

*huolestunut*

Henkka. sanoi:
Penkki: 3x8 + 1x6
Ransakalainen punnerrus: 4x8
Rintakone: 3x8
Haukkarit käsipainoilla: 4x8
Viparit sivuille: 4x8
Jalkaprässi: 4x8
Vatsat koneella: 3x20
Selät koneella: 3x20

jalat, jalat JALAT! ne on kuiteskin puolet kehon lihaksista ja teet jaloille pelkästään jalkaprässin 4sarjaa. ja missäs selkätreeni on? tasapuolisesti koko kroppaa, haulla löytyy varmasti kunnon esimerkkejä 1-jakosesta, varmaan on tämän threadin etusivullakin, en jaksa nyt vaan tarkistaa.

HaBa88 sanoi:
tää on vähän offtopic viesti mutta täällä on paljo kumminki juttua tosta faq-osiosta, oonko muuttunuu oikeesti sokeeks ko on pitkä aika ko oon käyny täällä mutta en löydä tota FAQ osioo tota pakkiksen foorumin pääsivulta. :confused:

*huolestunut*
Joo ei ole enää entisellä paikallaan näköjään, mutta löytyy kuitenkin tosta mustasta palkista tuosta yläpuolelta.

erkjetter sanoi:
jalat, jalat JALAT! ne on kuiteskin puolet kehon lihaksista ja teet jaloille pelkästään jalkaprässin 4sarjaa. ja missäs selkätreeni on? tasapuolisesti koko kroppaa, haulla löytyy varmasti kunnon esimerkkejä 1-jakosesta, varmaan on tämän threadin etusivullakin, en jaksa nyt vaan tarkistaa.
Samaa mieltä jalat eivät saa whoppia kunnolla pelkästään neljällä sarjalla jalkaprässiä, siinä etureisi saa ärsykettä ja takareisi jää huomioimatta. Ja selkää ei äijä näköjään treenaa olenkaan joten sitä treenailemaan esim. kulmasoututangolla/käsipainoilla ja mavea sekä ylätaljaa. :whip:

Niin, siis kyllä mä olen selkää tehnyt selkäkoneella 3x20, mutta se ottaa kyllä enimmäkseen alaselkään. Jos siihen ottais vielä päälle alataljan, vaikka 4x10, niin sitten tulis selkää otettua riittävästi?

Jalkoihin vaikka koukistajille 4x10, ja pohkeille samat lisää, niin riittäisikö se?

Mutta siis, mikä on kun reeni ei erityisen raskaalta tunnu? Mitä haittaa on jos tekee liikaa sarjoja? Vai onko se vaan paras tehdä 3-4 sarjaa, jos hakee lihasta ja voimaa tasapuolisesti?

jos hirveesti lisäät liikkeitä niin aika täynnä toi sun ohjelmas on, voisit sinne lisätä kyllä alatalja/kulmasoutu/t-kulmasoutu/kulmasoutu kp, ja vaihdella sitä vuoroviikoin ylätaljan/leuanvedon kanssa. tosin en paljoa näistä 1-jakosista tiedä.

jos 1-jakosella treenaa niin ei kyllä hirveesti saiskaan tuntua seuraavana päivänä, niin tiehä tuo tahti on.

Jos Henkka treenaat koko kropan 3 kertaa viikossa läpi, niin lueppa treeni&ravinto osiolta HST- ketju läpi ja ota sieltä ohjelman perusrunko (liikkeet, sarjat, toistot).

Tämän ketjun ykkössivulla on ohjelmia väliltä 1-5 jakoinen, eli varmasti jokaiselle jotainkin. Ota Henkka sieltä joku ohjelma itsellesi.

Back
Ylös Bottom