FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
jepjep

Katsoin ton kananmunan tuolta http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
En sitten tiedä, kun ei osaa arvioida montako prosenttia valkuaista siellä aina on. Valitsin keitetyn.
Voisko tuo peruna ja makaroni tehdä mulle pömppömahaa kun aina iltaisin maha pullottaa aamuisin se on "melko" litteänä.

Tosiaan vaikea saada proteiinia lisää kun tonnikala ei maistunut ollenkaan kun yritin sitä purkista syödä ja raejuustokin menee vain salaatin seassa. Olisko jotain ehdotelmaa, esim jonkun aineen lisäystä tjsp

Katsoin ton kananmunan tuolta http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
En sitten tiedä, kun ei osaa arvioida montako prosenttia valkuaista siellä aina on. Valitsin keitetyn.
Voisko tuo peruna ja makaroni tehdä mulle pömppömahaa kun aina iltaisin maha pullottaa aamuisin se on "melko" litteänä.

Tosiaan vaikea saada proteiinia lisää kun tonnikala ei maistunut ollenkaan kun yritin sitä purkista syödä ja raejuustokin menee vain salaatin seassa. Olisko jotain ehdotelmaa, esim jonkun aineen lisäystä tjsp

Kananmunasta 2/3 valkuaista..

Tota sun ruokavaliota katselin, niin ei silmään pistäny ollenkaa, että mitä tavoittelet? Oot 24v, jos nickistä päättelen? Ikä ja paino? Treenimäärät?

Yritän ihan nostaa painoani ja saada lihasta. 23,5 vuotias joo ja pituus 179 ja paino n .64,5
Yritin ihan muiden esimerkkien avulla saada rakennettua jonkinlaista ruokavaliota jottai tietäisin mitä syön, koska aiemmat syömiset on mitä sattuu.
Treeniä joskus nuorempana koitin harrastaa ja nyt uudestaan innostuin. Viikko sitten aloitin tekemään tuota 1-jakoista starting strength eli ihan alussa ollaan. Penkissä nousee 42.5 ,5-6 kertaa joten aika huonot voimat näin alussa. Maastaveto jotain 45 x 5, kyykky n. 40kgx5
Varmaan jotan lisättävää tuohon ruokavalioon olisi... :rolleyes:

Lisäät vaan tohon lounaan ja aamupalan väliin välipalan... Maitorahka + leipää ja sekaan sotket esim. funlightii tai heität ananaspurkin sekaan. Treenin jälkeen otat vielä palkkarin, niin alkaa lähennellä 3000.. Jos meinaa jäädä vajaaks, niin otat vaikka öljyä kulauksen. Se on helppo sotkea esim. päivällisen sekaan tai sit ihan pullosta. Rypsäri ei edes maistu pahalle, kun näytät makua kammoksuvan..

Alussa paino saattaa nousta hujauksessa pari kiloa, mutta siitä se lähtee sit taas tasaantumaa, eli ei kannata säikähtää..

Palautusjuoma kannattaa sotkea itse, kun sulle ei tuo laktoosi ilmeisesti sovi. Pakkikselta käyt katsomassa vaikka tätä.. Mulla nimittäin kanssa tuo laktoosi saattaa aiheuttaa pieniä vatsanväänteitä, mutta ostettuani tätä ei vatsassakaan turhaan enää kupli.. :thumbs: Siihen vielä maltoa sekaan ja makua funlightilla, niin alkaa olla sekin homma kunnossa ja ei muuta kun tulta päin :thumbs:

Lisäät vaan tohon lounaan ja aamupalan väliin välipalan... Maitorahka + leipää ja sekaan sotket esim. funlightii tai heität ananaspurkin sekaan. Treenin jälkeen otat vielä palkkarin, niin alkaa lähennellä 3000.. Jos meinaa jäädä vajaaks, niin otat vaikka öljyä kulauksen. Se on helppo sotkea esim. päivällisen sekaan tai sit ihan pullosta. Rypsäri ei edes maistu pahalle, kun näytät makua kammoksuvan..

Alussa paino saattaa nousta hujauksessa pari kiloa, mutta siitä se lähtee sit taas tasaantumaa, eli ei kannata säikähtää..

Palautusjuoma kannattaa sotkea itse, kun sulle ei tuo laktoosi ilmeisesti sovi. Pakkikselta käyt katsomassa vaikka tätä.. Mulla nimittäin kanssa tuo laktoosi saattaa aiheuttaa pieniä vatsanväänteitä, mutta ostettuani tätä ei vatsassakaan turhaan enää kupli.. :thumbs: Siihen vielä maltoa sekaan ja makua funlightilla, niin alkaa olla sekin homma kunnossa ja ei muuta kun tulta päin :thumbs:

Totta kai kannattaa palautusjuoma tehdä itse. Tulee paljon halvemmaks. Ton sun linkin tuote on aika kallis. Fastin hera on paljon halvempaa. Marketeista saa.

Totta kai kannattaa palautusjuoma tehdä itse. Tulee paljon halvemmaks. Ton sun linkin tuote on aika kallis. Fastin hera on paljon halvempaa. Marketeista saa.

Ensinnäkin... Yhdys sanat! ;) Ja asianomainen sattu mainitsemaan tuon laktoosimattomuuden.. Joten se siitä Fastista

Oisko 2500 kcal sopiva määrä energiaa koska joku 60 kiloinen täällä kirjoitellut että hänelle riittää 2200 ja mulla on vain 4 kiloa enemmän painoa. Kun tuntuu nyt aika ahtamiselta koska en ole tottunut niin paljon syömään ? Onko muuten 57 grammaa rasvaa liikaa 64 kiloiselle ? Riittääkö proteiini 2.1 grammaa painokiloa kohtyi.

Sitäkin ihmettelen että' miten saatte kaikki ruokahetket mahtumaan työpäivään/ koulupäivään tai esim. vuorotöihin :p

Oisko 2500 kcal sopiva määrä energiaa koska joku 60 kiloinen täällä kirjoitellut että hänelle riittää 2200 ja mulla on vain 4 kiloa enemmän painoa. Kun tuntuu nyt aika ahtamiselta koska en ole tottunut niin paljon syömään ? Onko muuten 57 grammaa rasvaa liikaa 64 kiloiselle ? Riittääkö proteiini 2.1 grammaa painokiloa kohtyi.

Sitäkin ihmettelen että' miten saatte kaikki ruokahetket mahtumaan työpäivään/ koulupäivään tai esim. vuorotöihin :p

Entä jos tällä 60 kiloisella on eri vaaka ja se painaaki sun vaa'an mukaan 62... Tai se menee autolla töihin ja sä pyöräilet...
Pointtina siis se, että oikeaa vastausta ei löydy täältä. Kulutus on niin monen asian summa. Kannattaa seurailla sitä painon kehitystä viikon välein, ehkä jopa pidemminkin.

elasto... :)

Goldeng Six
2 jakoinen

Mimmosta ohjelmaa sitä kannattas ruveta miettimään kun viimeset kaks ohjelmaa ollu tommosia ?
Tään kuun loputtua about tarkotus vaihtaa taas ohjelmaa, mutta jotenkin ei tule mieleen mitään, että millasella sitten jatkais..
Joku 4 jakoinen vai mitä ?

Tarkotuksena ois painottaa: Ojentajia(lihasta), selkä(lihasta), penkin ykköstä ylös (voimaa), jaloille massaa ja voimaa, hauikselle varmaan kans voimaa, massaa sille haen olemattomista ohjentajista..

Kannattaa tutusta treeni-osion 5x5 systeemiin.

Miten paljon kannattaa laittaa vastuksia niihin laitteisiin? Kannattaako tehdä tuota perusjuttua ensiksi näin aloittelijana? Jostain luin, että kannattaa tehdä rauhallisesti liikkeet, eikä liian nopeasti, niin saa helpommin tulosta. Ainiin, ja sitten tuosta lämmittelystä ja venyttelystä, eikö oo aika tärkeitä myös?

Olen tehnyt SS:ää reilun 1,5kk ajan ja tälläisella ruokavaliolla menty pari kuukautta:

Aamupala klo 8.30-9.00: Kaurapuuroa (1,5dl leseitä) tehtynä 2,5dl kevyt maitoa, ruisleipä juustolla ja ehrmann rahka + monivitamiini tabu

Lounas klo 10-11: Tummaa riisiä/tummaa pastaa/perunaa + lihaa/kanaa/kalaa, salaattia reilusti, iso lasillinen kevyt maitoa, ruisleipä juustolla ja 50-100g raejuustoa

Välipala klo 14-15: Banaani ja ehrmannin rahka

(Treenipäivinä palkkari)

Päivällinen klo 16-18: sama kuin luonas

Välipala2 klo 18-19: ruisleipä juustolla ja ehrmannin rahka

Iltapala klo 22: 1,5dl maapähkinöitä, 15ml rypsiöljy ja ehrmannin rahka

+ vettä tulee hörpittyä pitkin päivää joku pari litraa enemmänkin

Paino noussut parissa kuukaudessa jonkun parin kiloa. Mutta mitä mieltä kokonaisuudessaan? Kaloreita en ole laskenut mutta kun paino nousee niin varmasti tarpeeksi.

Mitat 182cm/n. 75kg

Hmm... Tässä kun viime viikolla suunnittelin, että olisin alkanut tekemään 4- tai 5-jakoista ohjelmaa, niin mites sitten noissa monijakoisissa ohjelmissa tuo nousujohteisuus? Jos nyt yhdellekin lihalle, vaikkapa etureisille tehtäisiin se 3-4 eri liikettä ja 3-5 sarjaa, niin pitääkö siinä sitten joka viikko yrittää nostaa jokaisessa liikkeessä niitä painoja?
En noista monijakoisista tiedä tuon taivaallista, mutta kuvittelisin sen menevän juuri noin. Nyt kun ajattelee, niin siinä taitaa olla lihat aika muusia treenin päätteeksi, ja ruokaakin taitaa kulua pikkusen enempi jos haluaa lihojen kasvavan ja voimien lisääntyvän?

Kyllä näyttäs olevan tarpeeksi safkaa listalla :)

Syöt enemmän kuin minä, ja mulla on tullut tässä 1,5kk ajassa painoa lisää 3kg. Mitat tosin 179/67 että tähän on helppo lisätä :D

Back
Ylös Bottom