FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Miten ton 2-jakoisen rullaaminen käytännössä menee? Kolmisen vuotta tullu käytyä 3-jakoisen mukaan, mutta nyt aattelin huomenna alottaa käymään 4 kertaa viikossa (ma,ti,to,pe) 2-jakoisella, jos sais vähän piristystä treeniin.
Oon aatellut tota
Päivä 1: Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
Päivä 2: Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

Mietin vaan, että tuleeko tota samaa ykkös päivän ohjelmaa tehdä sekä maanantaina, että torstaina? Vai pitääkö liikkeitä vaihtaa torstaille? Eikös se käy turhan raskaaks, jos esimerkiksi tekee raskaan penkin vain kahden huilipäivän jälkeen?

Kannattaa tehdä kaksi ihan erilaista työntävää ja vetävää treeniä. Tässä esimerkkinä mun 2-jakoinen: http://elasto.org/2-jakoinen_v3.txt

Onko se toistojen määrän vaihtelu tarpeen jos sarjapainoa saa lisätä jatkuvaan tahtiin lisää...?Toistot siinä 8-12 paikkeilla....

Ei periaatteessa. Jos pystyt lisäämään sarjapainoja loputtomiin, riittää se varmasti saamaan lihaksille aina uutta ärsykettä. Epäilen, että näin ei tule kuitenkaan kauhean pitkään käymään.

Mietin vaan, että tuleeko tota samaa ykkös päivän ohjelmaa tehdä sekä maanantaina, että torstaina? Vai pitääkö liikkeitä vaihtaa torstaille? Eikös se käy turhan raskaaks, jos esimerkiksi tekee raskaan penkin vain kahden huilipäivän jälkeen?
Vaikka en mistään mitään tiedäkään niin kommentoin kuitenkin. Jos teet tuota elaston ohjelmaa niin perjantaina oleva Alataljan vois korvata Kulmasoudulla. Muutenkaan noita kaikkia liikkeitä ei tarvitse vaihtaa

elasto: Voiko mielestäsi tiistain SJMV tilalle laittaa maastavedon. En kerta kaikkiaan saa tuota SJMV tuntumaan takareisissä.

Kertokaas mulle et mikä ero tai vaikutus on 3 ja 2 jakosella ohjelmalla,-> ku jos maalaisjärjellä aattelis niin 2 jakoinen tehoaa nopeammin ja paremmin kuin 3 jakoinen,koska samat lihasryhmät tulee tehtyä 2 kertaa viikossa ja 3 jakoisessa kerran?

Joten eikö voi sanoa että2-jakoinen on parempi ja kehittävämpä muoto?:jahas:

Kertokaas mulle et mikä ero tai vaikutus on 3 ja 2 jakosella ohjelmalla,-> ku jos maalaisjärjellä aattelis niin 2 jakoinen tehoaa nopeammin ja paremmin kuin 3 jakoinen,koska samat lihasryhmät tulee tehtyä 2 kertaa viikossa ja 3 jakoisessa kerran?

Joten eikö voi sanoa että2-jakoinen on parempi ja kehittävämpä muoto?:jahas:

Ei se frekvenssi ole mitenkään siitä jaosta kiinni. Voihan 3-jakosellakin treenata kropan kahdesti viikossa läpi. Ei noista voi mitään tollasta yleispätevää analyysiä sanoa. Toisella toimii 3-jakonen,toisella 2-jakonen ja kolmannella kenties joku muu. Mulla on kylläkin hyviä kokemuksia 2-jakosesta neljästi viikossa tehtynä.

-Hauis scott kp / tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2

mitä eroo noil on?:O ja sit tosta 4 jakosessa et monen sarjoja kannattas tehä?
kun eiks toi oo niinkun kahen toisto...

liikkeiden kierto

mite menee ku tehdään esim 3xpenkki nii tehäänkö yhen kerran penkki ja sitte seuraava liike vai heti kerralla 3 kertaa penkki ja sitten vasta seuraava liike? pienet huilit tietenki välillä...

Minun tietääkseni yleinen tyyli on tehdä ne kolme sarjaa putkeen taukojen kera, mitä siis voi käsittää tuosta, mutta kukaan ei kiellä tekemästä jotain erikoisempaa, toimivuutta eikä toimimattomuutta voi taata.

hyvä että selvisi tämäkin asia:) reenasin tosiaan, että tein kaikki liikkeet ja tämän jälkeen uusi kierros. koitetaan tuolla toisella tavalla nyt :D

Tuleeko kolmijakoisen ohjelman ylätalja tehdä leualle vai selän taakse?

Ei tohon ole olemassa mitään sääntöä. Mielummin tekisin eteen, koska se on monille paljon olkapääystävällisempi liike kuin niskan taakse tehtynä. Kokeile ja päätä itse kummasta tykkäät enemmän.

Pari kysymystä 2-jakoisesta treeni ohjelmasta. Pari vuotta on tullut käytyä salilla enemmän tai vähemmän, mutta nyt 3,5kk 3kertaa viikossa Timban 2-jakoista ohjelmaa noudattaen.

1. Kevyt viikko? Olen lueskellut että porukka pitää joka 4. viikko kevyen viikon ja tuntuu kyllä itselläkin, että tarpeen tulisi, mutta mihin väliin? Teen 2-jakosta siten, että 1. 2vkoa 12-15toistoa, 2. 2vkoa 8-12toistoa ja 3. 2vkoa 5-8toistoa.
Olisiko kuuden viikon viikon kierto ja sitten 7.viikko kevyt? Ja mitä kevyt viikko käytännössä tarkoittaa? Kevyemmät painot vai lyhyemmät sarjat??

2. SJMV:n jätin pois, kun selkä ei tykkää siitä, vaikka tekniikan pitäisi olla kunnossa. Jos otan 4 sarjaa koukistuksia ja 2 sarjaa jullea/selän ojennusta siihen tilalle? Onko tarpeeksi?

3. Tuleeko sarjojen loppuun vetämistä välttää aina vai kannattaako joskus vetää ihan loppuun asti? Tähän asti olen jättänyt 1-2 toistoa varastoon.

Back
Ylös Bottom