FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Morotus vaan kaikille. Tarvisi saada ohjelma väsättyä, kun tähän asti tämä treeni on ollut hieman hajanaista. Kaikkia liikkeitä kun en tunne niin olisiko mahdollista rakentaa ohjelma http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/treenaus_liikkeet.php tuon sivun liikeistä. Jos noista saa ohjelman niin minkähänlainen mahdollisesti olisi tuo ohjelma. Yrittäny kahlata läpi näitä ohjelmia täällä mut monesti tulee eteen semmosia liikkeitä mistä ole ikinä kuullutkaan, saati tehny.

Hä? Äkkiseltään tämänkin threadin ekan postin ohjelmissa ei kyllä montaa liikettä löydy mitä ei tuossa ole. Ne harvat mitä ei löydy on kyllä helppo löytää täältä haulla tai ihan perinteisesti googlettamalla, tai jopa käyttämällä mielikuvitusta ja korvaamalla jokin liike vastaavaan lihasryhmään vaikuttavalla samankaltaisella vaihtoehtoisella liikkeellä.

No voi helv... ei osaa vissiin meikäläinen enää lukea, lukenu ton ekan tridin läpi tosi monesti ja nyt vasta hokasin että siinähän on ne linkitkin. Joten kiitos kuitenkin huomautuksesta. Nyt sitten hakemaan nuo puuttuvat (rannekäännöt yms..).

Painan noin 78 kg syön nyt 2 päivällistä toinen niistä koulussa, aamupalan(muroja/mysliä),välipaloja(leipää) ja raejuustoa koitan syödä paketin päivässä...

olen koittanut laskea että saisin n +100g proteiinia päivässä ainakin, mutta onko se tarpeeksi? kuinka paljon minun pitäisi saada sitä päivässä että lihakset kasvaisi nopeammin...

reenaan 4 kertaa viikossa.

Painan noin 78 kg syön nyt 2 päivällistä toinen niistä koulussa, aamupalan(muroja/mysliä),välipaloja(leipää) ja raejuustoa koitan syödä paketin päivässä...

olen koittanut laskea että saisin n +100g proteiinia päivässä ainakin, mutta onko se tarpeeksi? kuinka paljon minun pitäisi saada sitä päivässä että lihakset kasvaisi nopeammin...

reenaan 4 kertaa viikossa.

Kyllä minä melkein semmosta 150g vähintään suosittelen, 200 grammaakaan ei oo vielä liikaa. Aikalailla näyttää olevan tuo sun ruokavalio tuommosta perus hiilarihöttöä, eli panostaisin noiden murojen, myslien ja leipien lisäksi aina jotain proteiinipitoista lisäksi.

Voiko rypsiöljyn sijasta ottaa kalaöljyä?
Eikös kalaöljy kuitenkin ole terveellisempää?

Mites tuossa ensimmäisen postin 3-jakoisessa kannattaisi vattoja tehä? Oisko vinot+suorat vatat ok jalkapäivälle ja sitte jommalle kummalle toiselle päivälle iha normi vatat?

Kysytään nyt tässä ketjussa asiaa joka on askarruttanut hetken mieltäni. Elikkäs, pyrin käymään 3-4 kertaa viikossa salilla, yleensä 3 jotta saa pidettyä noita lepopäiviäkin. Tähän mennessä olen jättänyt treeneistä jalat tekemättä johtuen siitä syystä että välipäivinä käyn pelaamassa kiekkoa kavereiden kanssa noin 2-2,5h. Yleensä tulee kentällä oltua se 4pv viikossa ja salilla noin 3.

Sitä kysynkin että onko järkevää jättää tekemättä nuo jalat kunnolla treeneistä sillä jos välipäivinä pelaan kiekkoa, niin eihän järjen mukaan jalat pääse juuri lepäämään mitenkään? Vai olisiko parempi että teen jalat kevyesti treeneissä ja sitten kiekkoa pelatessa annan palaa täysillä (kuten tähänkin mennessä).

Tällä hetkellä siis dieetti päällä, tavoite olisi saada paino sinne 80kg hujakoille ja kaljamaha pois ennen kesää. :curs:

Mainittakoon tässä nyt että se 2-2,5h kiekon pelaamista ei nyt ole kuitenkaan sitä yhtäjaksoista. Uskoisin että henkilöt ketkä käyvät kaukalolla kavereiden kanssa lätkimässä + pelaamassa tietävät mitä tarkoitan. Eli Jaoteltuna noin 1h lätkimistä + luistelua, n.45min nopeatempoista peliä lyhyellä kentällä ja loppuaika onkin sitten sitä jutustelua jne jne.

Lepuff: Totta munassa teet ne jalat salilla ja kunnolla. Jos se pihapeli sitä palautumista vähän häiritsiskin, niin se on kuitenkin vain pihapeliä. Tuskin sen takia kannattaa salilla himmailla?? Ei pitäs olla mitään ongelmaa kun muistat vain syödä tarpeeksi. Lihaksetkin sopeutuu tiuhempaan rasitukseen kyllä ja sitä rataa...

Asia selvä. Pitääpä huomenna ottaakin salilla jalat käsittelyyn. Sinänsä tässä ei nyt mitään vahinkoa ole päässyt tapahtumaan, sillä vasta 2viikkoa sitten aloitin säännöllisesti salilla käymisen(vihdoinkin sai itseään niskasta kiinni sen verran että jaksoi aloittaa uudestaan 2v tauon jälkeen). Noh, positiivisin mielin kohti tulevaa ja tavoite kirkkaana silmissä.

Voiko tossa Arcin ohjelmassa penkin tehdä miken 2x6 sydeemillä? Siis vain normipenkin. Entä ojentaliikkeiden tilalle kapea penkki ja dippi. Toimisiko?
2x6 voit tehdä, mutta miken 2x6 on vaikea yksijakoiseen laittaa... Koska sitähän ei tehdä kolmea kertaa viikossa. Lue miken 2x6 tredi läpi niin oot viisaampi asian suhteen.

Jos joku jaksais autella mua täällä (taas) niin olis kiva. Eli siis ajattelin nyt ottaa tuon 1-jakoisen treenin käyttöön, ja tavoitteena on alle vuodessa inttikunto, eli massaa, kestävyyttä ja voimaa. Treenikerrat 2-3 varmasti viikossa, ja aerobista PAKKO saada väliin. Miten lähtisin näiden vaatimusten pohjalta rakentamaan järkevää ohjelmaa? Mä olen nyt hirmusti selaillu näitä eri treenejä, mut oisko ehdotuksia kuitenkin? Mun kunto on nollassa, ihan oikeesti nollassa. Sen takia tässä onkin vähän kiire ja kyselen..

Hah, kiitos :) Miltäs tää kuulostaa?

Kyykky 3 x 10-12
Penkki / Joka toisella kerralla akkojen punnerruksia 3x10
Ylätalja (vastaotteella)/ kulmasoutu 3 x 12
vatsat ja selät 3x---

Paha? Saisko tuonne järkevästi sekaan mavea tai prässiä?

Paha.
Miksei normaali Kuusikko (järkevällä vatsatreenillä)?
Anteeksi tyhmyyteni, mutta tarkennatko tota "kuusikkoa"? :eek:

Järkevää vatsa/selkätreeniä joo, siis toistojen määrät vaihtelee roukkuen millasta treeniä teen. Niitä joudun tekemään skolioosin takia, omin ohjein/liikkein.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta tarkennatko tota "kuusikkoa"? :eek:

Järkevää vatsa/selkätreeniä joo, siis toistojen määrät vaihtelee roukkuen millasta treeniä teen. Niitä joudun tekemään skolioosin takia, omin ohjein/liikkein.

No siis tuo linkkihän vei Arnoldin kultainen kuusikko -ohjelman trediin, niin sitä meinasin "Kuusikolla". Vatsoista, että ne ovat lihakset siinä missä muutkin, eikä niitä kaikkia vinoja ja syviä tarvitse minusta heti treenata, eli yksi perusliike (voimapyörä, taljarutistus) ja sitä sitten esim. 3x10. Ei mitään 3x100. Ja kyykkyhän ottaa alaselkään. Jos on tuota skolioosia, niin sitä vatsaa ja alaselkää voi varmaan treenata kestävyystyyliin melko kevyesti vaikka välipäivinä, monta kevyttä liikettä ja pitkiä sarjoja, ja syviä vatsoja. En minä niistä tiedä, skolioosikin piti katsoa Wikipediasta :D

Back
Ylös Bottom