Juu, kunhan peli on kerran pelattu "kunnolla" läpi niin sitten pitää ehdottomasti tehdä helevetin vahva idiootti ja katsoa, että kuinka sujuu kommunikointi :D
Aivan mahtava peli ei voi muuta sanoa ei malttas ees treenata kun tekis mielä takas hyystämään :D Tein äijän jolla PE 10 AG 10 LU 1 CH 3 IN 5 ST 6 Peli on täyttänyt kaikki mun odotukset ja vielä vähän päälle, oikein odottaa että tulis mönkköjä vastaan että pääsis v.a.t.s:lla ruimimaan :D
Aluksi iski tuttu Fallout tunnelma päälle musiikkeineen ja kuvineen niin että melkein tippa tuli linssiin :itku:
Ja kun ulkomaailmaan asti pääsee, niin on todellakin post-apokalyptisen näköistä. Siinä kun suu auki ihmettelin romukasoja ja rikkinäisiä autoja, niin pari raideria hyökkäsi kohti. Aluksi olin ihan paniikissa kun luotia lensi, mutta onneksi reaaliaikaisen taistelun voi pistää VATS-moodiin, jossa voi pausetilassa laittaa komentoja kaikessa rauhassa. Ja sitten kun joku kriittinen osuu kunnolla niin jälki on hienoa
On muuten taustamusiikkikin Fallouteihin sopivaa.
Käykää nyt ihmeessä ostamassa ennenkuin loppuu kaupasta! Minä taidan pelata pikkutunneille asti...
Nyt on peli haettu kaupasta, pelaamaan pääsee valitettavasti vasta illemmalla. Saattaa yöunet jäädä vähän vähiin, niin kova on polte nyt! Voi näyttää postapokalyptinen maailma aika kivalta tuossa 92" tuuman kuvalla. ;)
Vuosien odotus palkitaan viimein! Peli on dvd-asemassa ja asennus käynnistymässä. Ikuisuudelta tuntuneen työpäivän jälkeen vihdoinkin pääsee pelaamaan. Hyvästi elämä.
Pari tuntia pelattu nyt, vaikuttaa erittäin hyvältä tähän asti. Yksi asia vaan vähän vituttaa: nimittäin se Oblivionista tuttu kompassi joka näyttää minne pitää mennä. Vittu että on perseestä! Eihän tässä pitänyt olla sellaista. Nyt ei voi itse oivaltaa mitään, kun nuoli näyttää minne pitää mennä. Ja siinä sivussa kaikki muutkin paikat.
Pari tuntia pelattu nyt, vaikuttaa erittäin hyvältä tähän asti. Yksi asia vaan vähän vituttaa: nimittäin se Oblivionista tuttu kompassi joka näyttää minne pitää mennä. Vittu että on perseestä! Eihän tässä pitänyt olla sellaista. Nyt ei voi itse oivaltaa mitään, kun nuoli näyttää minne pitää mennä. Ja siinä sivussa kaikki muutkin paikat.
Itsellä jäi Oblivion väliin joten en osaa tuota kompassia vielä pitää pahana. Oikeastaan se vain helpottaa maastossa eksymistä joka turhautti Morrowindissä. Kyllähän sitä ilman kompassiakin pääsisi perille, mutta sitten pitäisi vähän väliä vilkuilla karttaa joka voisi pidemmän päälle käydä rasittavaksi? No en tiedä, mutta en tuota todellakaan pidä miinuksena ainakaan vielä.
Löytyy muuten jo modikin, jolla ton kompassin saa helvettiin. :D Mutta eipä se nyt toistaiseksi vielä niin paljoa haittaa, nyt kun on enimmäkseen tutkinut vain ympäristöä.
Jumalan pulkka, että on komia peli! Oli pakko lopettaa tuohon, kun pääsi Vault 101:stä ulos ja hetken tuijotteli sitä wastelandia. Mahtavan tuntuinen peli kyllä! Hiukan esimakua tulevasta, sekä pelillisesti että tosielämässä: peliä koko ilta ja kaikki hoidettavat hommat tekemättä. Perussetti. :jahas:
Ei näin koukuttavaa peliä voi olla. Kuuden maissa löin levyn Xboxiin, ja hetken pelaamisen jälkeen kello olikin jo 2 yöllä. Hyvästi elämä tosiaan joo.
Kyllä tämä on täyttä rautaa. Hieman helpompi kuin Fallout 2, mutta kyllä Normal-vaikeusasteella ainakin tulee dunkkuun heti jos isompaa laumaa yrittää hätyytellä jollain rutkupistoolilla.
Ai sitä voimantunnetta kun sain käsiini ekan rynnäkkökiväärin, sillä korkkaa päitä kuin shampanjapulloja. Samoin frag-kranut ovat ihkuja.
Päivän (yön) sessio päättyi tyylikkään filmaattisesti, kun keskellä erämaata huomasin snipugifrua kantavan palkkiometsästäjän jahtaamassa aurinkolasit päässä jotain naista. Äijä erehtyi osoittelemaan tykillään minua, joten ruiskautin rynnärillä päähän, joka lensikin verisuihkujen saattelemana raunioituneen talon seinään. Tämän jälkeen pöllin aurinkolasit ja ihailin auringonlaskua parhaaseen David Caruso-tyyliin linssit päässä.
Ai että on herkkua tämä peli! Valtavan Far Cry -pettymyksen jälkeen tämä on pelkkää juhlaa! :D Viideltä aloittelin pelaamaan ja nyt pari minuuttia sitten lopettelin, kun alkaa silmät harittaa liikaa... Alkuun olen tehnyt aika paljon niitä sivutehtäviä ja samalla on tullut koluttua tuota erämaata läpi, vielä en jaksa lähteä pääjuonta niin kovin kiukkuisesti seuraamaan. Mukavaa vähän jutella porukoille ja ottaa selvää mitä ympärillä tapahtuu. Pirun siistejä paikkojakin ovat rakentaneet tuonne.
Onko jollain heittää vinkkiä aseen rakennukseen:
Pitäisi löytää moottoripyörän bensatankki ja olikos se nyt vielä käsijarrukin. Sen yhden metroaseman lähellä on ehjän näköinen motskari, mutta en ainakaan siitä saa osia revittyä irti. Mistähän mahtaisi löytyä?
HUOMIO! Tuli äskeisestä mieleen, että kaikki pidemmälle päässeet voisivat laittaa ainakin aluksi asiat spoilereihin. Eli ei paljastuksia suurista juonenkäänteistä, pelin lopusta tms.