Fallout 3

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
juu, onhan niitä parempiakin grafiikoita nähty, mutta Fallout 3 on itsessään sellainen tapaus, että vaikka grafiikat olisi luokkaa "tältähän ne näytti 2004", niin ei vaikuttaisi ostopäätökseen tai innostukseen millään tavalla :)

Muutenkin nykyään keskitytään ihan liikaa siihen ulkoiseen loistoon ja siinä sitten usein jää puuttumaan se tärkein, eli sisältö.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muutenkin nykyään keskitytään ihan liikaa siihen ulkoiseen loistoon ja siinä sitten usein jää puuttumaan se tärkein, eli sisältö.

Totta. Silti ei pidä väheksyä sen vaikutusta peliin. Siis pelistä riippuen tietysti. Civit ei siitä huononisi vaikka grafiikka olisi mustavalkoista :D

Mutta juuri esim. räiskinnöissä graafisella toteutuksella on aika paljon merkitystä. Varsinkin mainitsemillani valoilla ja varjoilla on meikäläisen tunnelmanluontiin aika iso vaikutus. Mutta tarpeeksi kova peli sen pinnan alla kyllä vie mennessää parhaimmillaan niin hyvin ettei tuota tajuakaan. Noniin, eiköhän se pointti nyt tullut selväksi ja oikein.

Hmm, kyllä Fallout3:n tapauksessa sanoisin että graffoilla on aika suuri merkitys pelikokemuksen kannalta. Kuitenkin tuossa on pyritty luomaan sellanen hieno autenttinen 3d-maailma niin pistää pahasti silmään just varjojen puute. Vähentää uskottavuutta ja paistaa se tietokonepelimäisyys enemmän läpi. Kieltämättä tuo videoarvostelu näytti aika kivalta, mutta sille ei mahda mitään että grafiikat on auttamattomasti jäljessä vuosia nykyajan normeista. Ehkä livenä näyttää paremmalta, ehkä ei mutta IMO toi varjojen puute on aikalailla anteeksiantamaton moka vuonna 2008. Ei enää eletä vuotta 2004.

Odotan silti mielenkiinnolla mitä tästä tulee. Komeet gore-efektit! :D

monet sanovat että näyttihän se 1 ja 2 falloutti todella surkeelta jopa sen päivän standardien mukaan. Mutta se ei haitannut, koska peli on iso-metrinen, eikä sillä ole loppujen lopuksi hirveää merkitystä miltä iso-metriset pelit näyttää. Kun taas 1st personista, kuvatuissa peleissä se on paljon tärkeämpi miltä näyttää, koska olet tavallaan itse pelissä sisällä. Siinä graaffisella olemuksella on paljon tärkeämpi rooli tunnelmanluojana, kuin iso-metrisessä, koska niissä peleissä tunnelma on enemmän jumalkaltainen ylhäältäpäin katsojana, kuin itse hahmona.

mutta ei sillä niin väliä, tottunu pelaa pelejä jo kuusnelosesta asti, joten ihan sama miltä näyttää, kaikki nykypäivän pelit näyttää hyvältä...

Grafiikkoja enemmän mua pelottaa pelin FPS-mäisyys.
En ole oikein selvillä taistelusysteemiltä mutta noi gameplay videot näyttää enemmän quakelta kun falloutilta. Ilmeisesti realiaikainen tappelu paitsi jos lähtee jollain erikoistoiminolla tähtäämään?
Noh oli miten oli tää on tietty tilattu jo ajat sitten eli vesi kielellä odotellaan

Voi herranjumala... On siinä yks vitun nillittäjä :D Eikö herra kestä oikeasti sitä että joku ei tuosta grafiikasta pidä? puuhhhh....
Kyllä minä ymmärrän että siitä kerran sanoo mutta vituttaa lukea tätä ketjua kun joka toinen postaus on sinun graffavinetystä... Mee tuonne itkemään löydät varmasti monia kohtalotovereita. WIN

monet sanovat että näyttihän se 1 ja 2 falloutti todella surkeelta jopa sen päivän standardien mukaan. Mutta se ei haitannut, koska peli on iso-metrinen, eikä sillä ole loppujen lopuksi hirveää merkitystä miltä iso-metriset pelit näyttää. Kun taas 1st personista, kuvatuissa peleissä se on paljon tärkeämpi miltä näyttää, koska olet tavallaan itse pelissä sisällä. Siinä graaffisella olemuksella on paljon tärkeämpi rooli tunnelmanluojana, kuin iso-metrisessä, koska niissä peleissä tunnelma on enemmän jumalkaltainen ylhäältäpäin katsojana, kuin itse hahmona.

mutta ei sillä niin väliä, tottunu pelaa pelejä jo kuusnelosesta asti, joten ihan sama miltä näyttää, kaikki nykypäivän pelit näyttää hyvältä...

Jep. Kyllä se grafiikka on pienin murhe tämän pelin ollessa kyseessä. Niin monta muuta tärkeämpää asiaa, jotka tässä on voinut mennä pieleen. Saa nähdä mitä tulee, kun itseäni häiritsee jo se, että katkenneet raajat voi paikata stimpakeilla. :D

P.S. Pyöräilitkö tänään Pasilassa sininen takki päällä ja säbämaila repussa siinä aseman viereisellä sillalla n. klo 17.05? :)

Jep. Kyllä se grafiikka on pienin murhe tämän pelin ollessa kyseessä. Niin monta muuta tärkeämpää asiaa, jotka tässä on voinut mennä pieleen. Saa nähdä mitä tulee, kun itseäni häiritsee jo se, että katkenneet raajat voi paikata stimpakeilla. :D
Joo ja se että nukkumalla paranet vaikka ois kädet ja jalat poikki kolmesta kohtaa :D

Grafiikkoja enemmän mua pelottaa pelin FPS-mäisyys.
En ole oikein selvillä taistelusysteemiltä mutta noi gameplay videot näyttää enemmän quakelta kun falloutilta. Ilmeisesti realiaikainen tappelu paitsi jos lähtee jollain erikoistoiminolla tähtäämään?
Noh oli miten oli tää on tietty tilattu jo ajat sitten eli vesi kielellä odotellaan
Toivon että se on toteutettu edes puoliksi yhtä hyvin kuin Mass Effectin räiskinnät

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä minä ymmärrän että siitä kerran sanoo mutta vituttaa lukea tätä ketjua kun joka toinen postaus on sinun graffavinetystä... Mee tuonne itkemään löydät varmasti monia kohtalotovereita. WIN

WIN? Hah.

Käsittääkseni keskustelun perusteet ovat aika yksinkertaiset, toisille vastataan. Vedänkö jotain monologia täällä? En. Minun posteihini pistetään vastauksia, kun täällä jotkut eivät ymmärrä miksi pidän grafiikoita huonona. Tottakai vastaan näihin posteihin. Ymmärrätkö?

P.S. Pyöräilitkö tänään Pasilassa sininen takki päällä ja säbämaila repussa siinä aseman viereisellä sillalla n. klo 17.05? :)

Meinaatko oikeesti että stimppareilla paikkaillaan katkenneita jalkona? uuh, nyt alkaa kuullostaa aika pelottavalta.

Ja joo taisinhan mä pyöräillä suurinpiirtein noihin aikoihin sininentakki päällä staga selässä (ei repussa)pasilassa :)

Itse pelistä en paljoakaan tiedä mutta mitä sitten jos jollain stimpakillä saa paikattua vaikka naapurin jorman,.. peliä se vaan on eikä realimaailman simulaatiota. Onhan näitä autopelejäkin simuja ja arcadeja, molemmat on helkutin siistejä omassa kategoriassaan. Miksi ei sitten whinetetä jostain warcrafteista ja muista loitsupeleistä kun eihän nyt loitsuja ja semmosii ole edes olemassa :)

Meinaatko oikeesti että stimppareilla paikkaillaan katkenneita jalkona? uuh, nyt alkaa kuullostaa aika pelottavalta.

Melkein jokaisessa videossa, jonka olen katsonut, on näytetty Pip Boyssa joku rikkoontunut raaja, joka paranee kun stimpakin törkkää oikeaan kohtaan. :) Aiemmissa peleissähän sen sai kuntoon vain käymällä lääkärillä, tai jos oma doctor-skilli oli riittävän hyvä. Eli vaikka tämä ei simulaatiota olekaan, niin aikaisempien pelien hengessä tuo ei ole kiva juttu. Tuntuu, että liian helpoksi tehty pelaajalle kaikki.

Itse pelistä en paljoakaan tiedä mutta mitä sitten jos jollain stimpakillä saa paikattua vaikka naapurin jorman,.. peliä se vaan on eikä realimaailman simulaatiota. Onhan näitä autopelejäkin simuja ja arcadeja, molemmat on helkutin siistejä omassa kategoriassaan. Miksi ei sitten whinetetä jostain warcrafteista ja muista loitsupeleistä kun eihän nyt loitsuja ja semmosii ole edes olemassa :)

Kuten Sahaaja alla toteaa, peli on ehkä liian helpoksti tehty. Ei kyllä naurata jos pelkästään inventaariosta yhden stimun häviämällä saa jalan kuntoon. Ennen tosiaan sai ihan etsiä sen lekurin, toivoa että jostain läheltä löytyisi. Huomattavasti haastavampaa :D

Kuten Sahaaja alla toteaa, peli on ehkä liian helpoksti tehty. Ei kyllä naurata jos pelkästään inventaariosta yhden stimun häviämällä saa jalan kuntoon. Ennen tosiaan sai ihan etsiä sen lekurin, toivoa että jostain läheltä löytyisi. Huomattavasti haastavampaa :D

Sitten jos lääkäriä ei vaan löytynyt ja alkoi kyrpimään se linkuttaminen, niin eikun hahmoeditori auki ja crippled leg pois. :D

Onneksi PC-versioon mahdollisesti tulee se modaustyökalu, niin sitten on netti pullollaan modeja, jolla pelistä viimeistään saa hyvän tai ainakin pelattavan. Oblivionkin oli ihan hyvä peli, kun siihen laittoi 50 modia. :) Puuttuvaa sisältöähän tuollaiset eivät korvaa, mutta ainakin kaikenlaisia tyhmiä suunnitteluvirheitä.

PC puolen vaatimukset julkaistu...

Minimum System Requirements:

Windows XP/Vista
1GB RAM (XP)/ 2GB RAM (Vista)
2.4 Ghz Intel Pentium 4 tai vastaava
Direct X 9.0c näytönohjain 256MB muistilla (NVIDIA 6800 tai parempi/ATI X850 tai parempi)

Recommended System Requirements:

Intel Core 2 Duo prosessori
2 GB RAM
Direct X 9.0c näytönohjain 512MB muistilla (NVIDIA 8800 series, ATI 3800 series)

Lähde: Bethesda

Zone-sarja -42%
PC puolen vaatimukset julkaistu...

Minimum System Requirements:

Windows XP/Vista
1GB RAM (XP)/ 2GB RAM (Vista)
2.4 Ghz Intel Pentium 4 tai vastaava
Direct X 9.0c näytönohjain 256MB muistilla (NVIDIA 6800 tai parempi/ATI X850 tai parempi)

Recommended System Requirements:

Intel Core 2 Duo prosessori
2 GB RAM
Direct X 9.0c näytönohjain 512MB muistilla (NVIDIA 8800 series, ATI 3800 series)

Lähde: Bethesda

Vertailun vuoksi pelin pohja, Oblivion.

Recommended

* 3 GHz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 1 GB System RAM
* ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements

* Windows XP 64-bit, Windows XP, Windows 2000
* 2 GHz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 512 MB System RAM
* 4.6 GB free hard disk space
* 128 MB Direct3D compatible video card and DirectX 9.0 compatible driver;