F-securen kanssa onkelma

Mä en paljo näistä ymmärrä ja yritän jotenki selittää...sen mitä tajuan.

Eli F-securelta tuli jonkinlainen päivityshommeli (??), laitoin sen sitte päälle ja se tarkasti konelta ettei oo pöpöjä tms.

Sitte se oli asentanu mulle jonku helvetin aikalukon! Yhtäkkiä vaan kello 20 tulee sivu että aikalukko on päällä eikä voi nettiä käyttää. Aiemmin mulla ei oo mitn lapsilukko/aikalukko tai muita rajoituksia ollut.
Siinä sivulla sitten kuitenkin oli valittavana jotain tyyliin "poista aikalukko" ja "aikalukon keskeytys" -toiminnot, jotka ei kuitenkaan toimineet! Niistä ei siis tapahtunut mitään...

Enkä tän uuden päivityksen (???) aikana ollu valinnu mitään sellaista että tuommonen lukko laitettas päälle... ei tajua...

Järjestelmän palauttaminen oli ainut keino jonka keksin että pääsin vanhaan malliin ja nyt tuolla näytön alalaidassa olevan F-securen merkin päällä on punaisella pohjalla oleva valkoinen raksi...

Voisko joku selventää mitä mun tulis tehdä? tai mitä tää homma tarkoittaa? kun en tosiaankaan oo mikään tietokone-ekspertti joka näistä tajuais mitään :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kun mulla ei nimenomaan ole se lapsilukko käytössä. Ainakin siellä lukee että "ei käytössä" :rolleyes: :jahas: . Siksipä mä tätä ihmettelenki...

F-securen sivulta.
Voit myös keskeyttää aikalukitustoiminnon käytön käyttämällä joko Internet Explorerin Lapsilukko-valikkopainiketta tai näytön oikean alareunan Windows-tehtäväpalkissa olevaa F-Secure-kuvaketta.

Ja jos haluut kyseisen toiminnon kokonaan pois tässä ohjeet:
Poista Lapsilukko-ominaisuus seuraavasti:

1. Avaa komentokehote valitsemalla Windowsin Käynnistä-valikosta Suorita.
2. Kirjoita CMD ja paina Enter-näppäintä.
3. Kirjoita "CD \" ja paina Enter-näppäintä.
4. Kirjoita "CD ohjelmatiedostot" ja paina Enter-näppäintä.
5. Kirjoita "CD f-secure Internet Security" ja paina Enter-näppäintä.
6. Kirjoita "fsuninst /uninstregkey:"F-Secure Web Filter"" ja paina Enter-näppäintä.

Ohjattu asennuksen poistotoiminto käynnistyy. Lopeta ohjattu toiminto ja käynnistä tietokone uudelleen, kun asennuksen poisto on valmis.

Kiitoksia:) !

No vittu ei tää nyt rupea pelittään ollenkaan.... Tuo F-secure päivittää ittiään monta kertaa viikossa ja lyö sen lapsilukon päälle jatkuvasti, äskenkin klo 20 se meni päälle (järjestelmän palauttamisella pääsin takas...)ja vittu parastahan on se etten mä saa sitä ees salasanalla poistettua!!! Enkä tosta F-secure valikosta pysty ees laittaan ite niitä aikoja jolloin se ois käytössä, saati sitten poistamaan...(ne valitse aika jutut on silleen harmaalla ettei saa otetta)

topi --> Kokeilin tuota sun ohjetta, mutta kun laitoin siihen suorita kohtaan tuon CDM, niin meinas että kohdetta ei löydy... että eipä siitäkään ollu sitte apua.

Siis vaikka mä oon laittanu tuolle lapsilukolle salasanan niin miksen saa sitä pois päältä halutessani? tai miksen saa sitä kokonaan pois tuosta F-securen valikosta ja mun koneelta, kun en sitä todellakaan tarvi...

Ja aina se uuden päivityksen myötä tulee... ja miksi noita fakin päivityksiä on ruennu tulemaan monta kertaa viikossa vaikka ennen ei tullu? Oonko mä menny painamaan jotain nappia?
Tässä muutaman päivän homma oli ok, eikä ollu se lapsilukko päällä, kun valitsin f-secure-valikosta ettei päivitetä sitä muuten kuin käskystä, niin sitten meni tuo lukko taas päälle...

En siis tajua, kun välillä tuo lukko ei ole päällä...

Ja mitä meinaa nyt tuo punavalkoinen rasti tuolla f-merkin päällä tuolla näytön alalaidassa?

Vittukovituttaa (sori), tekis mieli heittää tää masiina ikkunasta ulos...

Joo, tajusin itekki sen verran jo että tuo rasti on roskaposin suojauksesta...

kokeiles kirjottaa cmd eikä cdm

ja oiskohan mahollista että sun f-secures ei ole paikallinen asennus vaan sitä hallinnoidaan verkon kautta tjsp?
eli onko sulla jonkun operaattorin tietoturvapaketti?

Tuo cmd -komento toimi, muttei sitte taas nuo muut siitä eteenpäin :D .

Ja minähän en näistä juuri ymmärrä, mutta hommasin ton f-securen samalla ku tän koneen, sain sen cd:nä jonka itse asensin. päivitykset tulee netin kautta, tosin laitoin niille nyt eston, ettei siis itekseen päivitä...mutta saas nähä rupeeko taas itestään... Kai se silti joskus pitänee päivitellä...??

F-securen sivulta.
Voit myös keskeyttää aikalukitustoiminnon käytön käyttämällä joko Internet Explorerin Lapsilukko-valikkopainiketta tai näytön oikean alareunan Windows-tehtäväpalkissa olevaa F-Secure-kuvaketta.

Ja jos haluut kyseisen toiminnon kokonaan pois tässä ohjeet:
Poista Lapsilukko-ominaisuus seuraavasti:

1. Avaa komentokehote valitsemalla Windowsin Käynnistä-valikosta Suorita.
2. Kirjoita CMD ja paina Enter-näppäintä.
3. Kirjoita "CD \" ja paina Enter-näppäintä.
4. Kirjoita "CD ohjelmatiedostot" ja paina Enter-näppäintä.
5. Kirjoita "CD f-secure Internet Security" ja paina Enter-näppäintä.
6. Kirjoita "fsuninst /uninstregkey:"F-Secure Web Filter"" ja paina Enter-näppäintä.

Ohjattu asennuksen poistotoiminto käynnistyy. Lopeta ohjattu toiminto ja käynnistä tietokone uudelleen, kun asennuksen poisto on valmis.

hei jos sulla on lontoonkielinen windows niin kokeiles vielä:

4. "CD program files" ja enter

muuten samat toimenpiteet.

noi kyllä osaa olla pottumaisia noiden ominaisuuksiensa kanssa....

e: kannattaishan sitä päivitellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom