Extreme-lajit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

Dragon

VIP
Ikä
46
Kaupunki
Turku
Kuinka paljon pakkislaiset ovat kokeilleet kaiken maailman extreme-lajeja?

Henkilökohtaisesti olen testannut palavilla hiilillä kävelyä (tosi extreme) ja kiipeilyä. Tulevaisuudessa on tarkoitus suorittaa laskuvarjohyppy, Benji ja ehkäpä vielä luolavaellusta Romaniassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nopeest tulee ainakin nämä mieleen: Vesihiihto, Wakeboarding, kiipeily ja laskeutuminen.

Tulevaisuudessa vois kyl benjiä ja laskuvarjohyppäämistä kokeilla kanssa.

Originally posted by Dragon

Henkilökohtaisesti olen testannut palavilla hiilillä kävelyä (tosi extreme) ja kiipeilyä. Tulevaisuudessa on tarkoitus suorittaa laskuvarjohyppy, Benji ja ehkäpä vielä luolavaellusta Romaniassa.

Mihin vedät extreme-lajin rajan? Nykyään extremeä on lähes minkä tahansa lajin harrastaminen. Puhutaan extremestä, vaikkei välttämättä edes tiedetä sanan "extreme" merkitystä.

Esimerkki omasta harrastuksesta. Olen laskenut lumilaudalla jotain 10 vuotta, eli alotin aikana, jolloin streettejä ym. ei ollut Suomessa. Näissä ympyröissä(alamäkiurheilu) extremellä tarkoitetaan suurin piirtein seuraavaa: omasta virheestä(kaatuminen ym.) seuraa lähes varma kuolema. Kuluneena talvena tuli laskettua Alpeilla yksi lasku, joka lumiolosuhteista johtuen menee ehdottomasti tuohon kategoriaan. Muuten määrittelen olevani vapaalaskija, freerider. Jenkkilässä puhutaan extremestä, kun taas euroopassa jenkkien touhu luokitellaan freerideksi. Esim. Alaskan King of The Hill -kisa on mielestäni vapaalaskua, ei mitään extremeä. Tässä lajissa rajan vetäminen on siinä mielessä hieman vaikeaa, että eri olosuhteissa "turvallinen" laji voi muuttua vaaralliseksi. Esim. jäisessä rinteessä kaatuminen ilman kypärää/pipoa voi olla kohtalokas, kun taas pehmeässä lumessa samasta tilanteesta selviää säikähdyksellä.

Jos katsoo asiaa sanakirjasta, taitaa määritelmä olla äärimmäinen, äärimmäisyyteen menevä jne. Määritelmänhän täyttää esim. autolla ajaminen yksisuuntaista väärään suuntaan 200 lasissa.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: näitä Dragonin mainitsemia extreme-lajeja en ole kokeillut, tai no kiipeillyt olen vähän. Benji-hyppyä olen miettinyt monta kertaa, ehkä hyppään lähiaikoina.

Re: Re: Extreme-lajit

Originally posted by leoko
Jos katsoo asiaa sanakirjasta, taitaa määritelmä olla äärimmäinen, äärimmäisyyteen menevä jne. Määritelmänhän täyttää esim. autolla ajaminen yksisuuntaista väärään suuntaan 200 lasissa.

Ei kai äärimmäiseen tyhmyyteen menevä suoritus ole extremeä ;)

No, jos extreme-lajeilla tarkoitetaan, että on välittömässä hengenvaarassa pienestä virheestä niin en ole kokeillut enkä kokeile!
todella :blow: touhua.

mutta jos tarkoitat noita sun esimerkin tapaisia suorituksia, niin kyllä laskuvarjohyppyharrastus ois kiva :thumbs:

Tämä keskustelu lähtee hiukan väärään suuntaan. Nyt ei määritellä extreme-lajia vaan kerrotaan omat kokemukset lajista, jota pitää hiukan erikoisena, ehkä jopa extremenä ;)

Jos jonkun mainitsema laji ei sitten ole toisen mielestä extreme-laji niin voi voi vitun :david: :it

Re: Re: Re: Extreme-lajit

Originally posted by Ghostrider
Ei kai äärimmäiseen tyhmyyteen menevä suoritus ole extremeä ;)

Ei munkaan mielestä :kippis1: Ne on Raisiolaisia.

Ite oon harrastanu motocrossia ja nyt lumilautailua. Seinäkiipeilyssä poksahti polvi sen jälkee ei oo tehny mieli kiipeillä. Ihan normaali kävely on mulle extremee, siinä menny polvi kerran. Pallonheitto on kans aika paha, siinä meni polvin kans. Ja viimesin oli hiihtolomalla lumilaudalla polvi. Noi extremet tuli ainaki mieleen.

En nyt tiedä kuinka extremee mutta kilvettömillä romuautoilla jokkis-radalla....siis todella lujaa ja niinkauan kun vaan auto kestää. Yleensä ripustukset hajoaa ja jossain vaiheessa innostuu vähän liikaa antamaan pusuja toisen autolle. Mielettömän hauskaa touhua ja lopuksi vielä mootorin hajotus ja traktorilla vetoa ojia pitkin -tietysti joku autossa-. :D

Ja vielä vinkiksi jos joku innostuu niin vanhat etuveto mazda 323 on parhaimpia ja kestävämpiä....kulkee ja ajo-ominaisuudet huippuluokkaa! :)

...Jos jonkun mainitsema laji ei sitten ole toisen mielestä extreme-laji niin voi voi vitun :david: :it

No, jos jonkun mielestä vesihiihto on extreme-laji niin :worship:

Eikö toi extreme sana jo kerro jotain, että mistä on kyse?

Originally posted by HooEee

Mun mielestä ihan tarpeeksi extremeä....oletko kokeillut?
Jos joku pitää omaa lajiaan extreme touhuna niin ei se kyllä sua pitäis niin paljon häiritä että siitä täytyy avautua. :evil:

Originally posted by metal
Mun mielestä ihan tarpeeksi extremeä....oletko kokeillut?
Jos joku pitää omaa lajiaan extreme touhuna niin ei se kyllä sua pitäis niin paljon häiritä että siitä täytyy avautua. :evil:

Just joo-o!
Eli tolle extreme lajille ei ole sinun mielestä selvää laji määritelmää, vai?

Originally posted by HooEee

En tarkoittanut ihan sitä perus mökkikamaa. Silloin homma alkaa olemaan aika extremeä (mielestäni) jos "hiihtäjä" hiihtää esim. paljain jaloin. Vauhtia n.60-75 km/h. Käyppäs kokeilee ja jos oot sen jälkeen vielä puhekunnossa, niin tule uudestaan kommentoimaan :david:

Originally posted by rsturbo
En tarkoittanut ihan sitä perus mökkikamaa...

En takoittanut sinua, vaan otin vesihiihdon esimerkiksi.

Ja nyt lopetan tän keskustelun, koska kukaan ei vastaa minun kysymyksiin vaan muotoilee ne vittuiluksi ja vetää herneet nenäänsä niin että on vesisukset ristissä :worship:

edit:
Kohta on pituushyppykin extreme-laji, kun joku jolla on hiekka fobia ylittää omat pelkonsa ja hyppää pari kertaa hiestä märkänä sydän hakatessa 220.
Lopussa hyppää (rocky tyyliin) seisomaan huutaen väsyneenä kädet ylhäällä voiton merkkinä "Äiti! mä tein sen"

Extreme-lajit on ok. Mutta tyhmyys on asia erikseen. Esim. Mattti "juoppo" Myllymäki joka hyppäsi Tampereella pellehypyn 50:stä metristä ja sen jälkeen kuukausia teholla. Tehohoitovuorokausi maksaa 1800 euroa. Matin hyppy tuli yhteiskunnalle maksamaan pitkälle yli 200000 euroa. Ja nyt on suunnittelemassa uutta hyppyä. Tai jotkun extremeduudsonipellet, tänäkin vuonna tais joka jätkältä jotain murtua, ja sitten tekevät sillä vielä rahaa.

ottaa päähän ku nykyään on kaikki "extremeä"

Originally posted by tenu
ottaa päähän ku nykyään on kaikki "extremeä"

Aivan ja sit sitä toitotetaan aivan älyttömästi. Ärsyttävintä on ku joku "turha" julkkis suunnillee kiipee helpon kiipeilyseinän ylös ja on ihan fiiliksissä tv:ssä.

Höm, extremeä?

Koitan joka aamu nousta sängystä ylös niin nopeasti kuin voi, tämähän saattaa aiheuttaa semmoisen "pökertymis"-reaktion ja se on aika hassu tunne...
Teen tuon kyllä vaan sen vuoksi, että ei kauheesti iske lähtee kouluun: ja tuollahan voi sitten sanoa että -lähti taju aamulla., menee ihan hyvänä selityksenä...

Samperi kun on vaan alkanut ilmeisesti tottua tohon, nykyään tarttee nousta ainakin viidesti ennenkuin rupeaa päässä heittämään... :(

Sitten muita, kerran koitin maastavetoa 200kg:llä... Paikat repes varpaista niskaan ja sen jälkeen en oo kauheesti MV:tä harrastanut...

Sitten olen myös astunut skeittilaudan päälle, kerran kännissä ja kerran selvinpäin... Molemmilla kerroilla meni lonkka vituix...

Eipä tässä oikein muita tule mieleen, tai ainakaan sellasia mistä en olis nauttinut... Kaikki vaarallinenhan on pahasta, ei jalkapäivääkään voi vaarantaa jollain juoksemisella... eihän Hulkki?

Itse harrastan extreme-lajia nimeltään voimanosto. Oletteko kokeilleet?

No leikki leikkinä , mutta kyllä voimanostokin saattaisi kuulua extreme-lajien piiriin. Esim yksi virhe maksiminostossa jalkakyykyssä , niin ei varmaan hyvin käy. Ja sitten kun otetaan laskuihin mukaan kaikenlaiset lihasrepeämät ja muut loukkaantumiset niin eipä se niin turvalliselta enää kuullosta.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom