Extreme-lajit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu
Muutama pikkujuttu on tullut kokeiltua, mutta perheellisenä pitää jättää vähemmälle nää hölmöilyt. Benjin olen hypännyt samantien kun ne Suomessa aloitti, enkä pitäis sitä kovin extremenä. Jenkeissä sitten huvipuistoissa kaikennäköisiä välppiä mistä avatarkin on napattu.

Paras kokemus on ehkä sellainen, kun mun vaimo osti mulle 30-vuotislahjaksi Seikkailu Oyltä pompun alas Lauttasaaren sillalta (jäät oli just lähtenyt). Ei se hyppy alas mitään, mutta ylös kipuaminen kuivapuku päällä narua pitkin oli aika hyvä reeni haukkareille.

Kiipeily olis kiva harrastus jos ois aikaa. Yosemitessa näki sellaisia kilometrin pystysuoria sileitä kallioseiniä, joita porukka menee ylös kuin hämähäkit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse joudun aika-ajoin työssäni tarpeeksi extreme -tilanteisiin, kun heiluu 300 metrissä narun varassa mastorakennelmissa ensin sinne kiivettyään.

Pääosin työni on kuitenkin kaukana extremestä, eli normaalia IT-työläisen arkea.

Miten rs olisiko ylimääräistä wakeboardia kohtuuhinnalla myytäväksi.

Pitäisi piakkoin alkaa kausi. Eilen oli jo 7,5 asteista vesi. Ei paha enään...

:curs:

Originally posted by TheSami
Miten rs olisiko ylimääräistä wakeboardia kohtuuhinnalla myytäväksi.

Pitäisi piakkoin alkaa kausi. Eilen oli jo 7,5 asteista vesi. Ei paha enään...

:curs:

Joo, aloitin itse eilen kauden. Vesi oli jo 10 asteista :D

Noista wakeboardeista saat tietoa hyvin tuolta:

http://www.northwake.net

Originally posted by tenu
ottaa päähän ku nykyään on kaikki "extremeä"

Tuota oikeestaan yritin sanoa ekassa postissani, tais vaan tulla ulos vähän huonosti. Tai oikeestaan ei se mua ota päähän, lähinnää vaan huvittaa, että kaikesta yritetään vääntää extremeä. On vissiin muotia tällä hetkellä. Joku muu sana kuvais ehkä tuota nykyvillitystä paremmin, ei vaan tuu mitään mieleen.

Ghostrider: Jos oot yhtä kova ajamaan prätkällä Suomen teilläkin, kuin siinä leffassa, se 200 ykssuuntasta väärään suuntaan taitaa olla vaan lämmittelyä ;)

Kyllä se voimanosto on extreme laji, niin sanoo mun tapaturmavakuutus. Kaikkea ne keksii.

Itse olen laskuvarjohyppääjä,alotteleva vasta mutta sitäei voita mikään =)
Suosittelen jos haluaa kokeilla niin utti.org laskuvarjokerhoa!

Mä oon kiipeilly ja laskeutunu vuorelta teininä(laskeutumisessa jäin hiuksista kiinni köyteen joten se mies pitäjä joutu tulee "pelastaan" mut:D). Haluisin kyllä käydä kiipeilemässä säännöllisesti, mutta paikkakunnalla ei ole mahdollisuutta.. :(
Muutenkin haluisin kokeilla vähän kaikkea extremeä!!!!

Viime kesänä tuli hypättyä se Helsingissä oleva suomen korkein benjihyppy. Muuta huimempaa en olekkaan tehnyt.

Sama. Siis tuli hypättyä. On kyllä hetkittäisistä extreme-lajeista (kestää vain sen luokkaa minuutti) se ykkönen vielä, kun muuta ei ole tullut tehtyä oikein.
Yksi vuori on käyty kiipeämässä veljen kanssa, mutta ei siinäkään montaa päivää mennyt, joten vähän hiinä ja hiinä, onko miten extreme. Tosin, huipulla kuitenkin oli, että 50cm askel väärään suuntaan (sivuille) ja olisi ollut varma kuolema. Hehe. Hyvä nauraa sille.
Laskuvarjohyppäämistä haluaisin kokeilla, mutta aikaa ei viime kesänä ollut, ja ensikesäkin on niin täynnä, etten kurssille taida päästä, ja rahatilannekaan ei ole ihan optimi sellaiseen :) Pitää silti yrittää aina välillä jotain rohkeaa tekemistä :)

Olen hypännyt benjihypyn, kiipeillyt, kilpaillut vapaaottelussa ja lukkopainissa. Tulevaisuudessa haluaisin hypätä laskuvarjohyppyjä ja tehdä sellaisen uuber pitkän juoksun/samoilureissun, tarkoitan niitä läpi euroopan juoksuja tms. Olisi aika siistiä vetää esim. Ranskan rannikolta jonnekin Kiinaan asti jalkapatikassa.

Olen hypännyt benjihypyn, kiipeillyt, kilpaillut vapaaottelussa ja lukkopainissa. Tulevaisuudessa haluaisin hypätä laskuvarjohyppyjä ja tehdä sellaisen uuber pitkän juoksun/samoilureissun, tarkoitan niitä läpi euroopan juoksuja tms. Olisi aika siistiä vetää esim. Ranskan rannikolta jonnekin Kiinaan asti jalkapatikassa.

Tää vois olla sun juttu!? http://www.ultratrailmb.com/

Mä ja mun kaveri vaellettiin toi reitti viime elokuussa ja nähtiin pari harjoittelijaa matkan varrella. Grande Randonnée olis kiva kävellä.

http://en.wikipedia.org/wiki/GR_footpath

Mielenkiintoisia kävelyreittejä myös nuo euroopan long path routet, joita on useampi reitti tarjolla..vaatii vaan hitusen ylimääräistä aikaa niiden köpöttely.
http://en.wikipedia.org/wiki/European_long-distance_paths
nämä jos on kulkenut jo lävitse niin voi etsiä muualta maailmasta myös reittejä. :)

extremempää patikoimista voinee kokeilla vuoren seinällä....

Toki tämäkään ei jonkun mielestä ole lainkaan extremeä mutta itselläni paha kammo korkeita paikkoja kohtaan..joten menee extremeksi itsellä heittämällä.
Caminito del rey espanjassa, mutta siellä on korjaustyöt vasta aluillaan joten pääsee sinne vasta muutaman vuoden päästä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caminito_del_Rey

Kaverin kanssa loikattiin myös kaivopuiston benji ja tulevaisuudessa käymme sveitsissä loikkaamassa tämän 007-hypyn padon päältä. Kyseessä kun on kuitenkin 220 metriä, niin korkeutta on jo tuplat kaivopuistoon verrattuna ja rakennelman päältä hypättynä varmasti huikeampi kokemus.

Laskuvarjokurssia ollaan jo hoitamassa alta pois tänä kesänä joten listalla kohdat vähenee pikkuhiljaa.

Madventuresin ukot kävi venäjällä tekemässä sen "tornitalo-swingin" ja hyvältä näytti...olen koittanut haeskella kaikenlaista adrenaliini-ryöpyn takaavaa netistä mutta ei ole kovin helppoa löytää tahoja jotka tarjoaa näitä kokemuksia.

Linkkejä vaan tänne jos on löytänyt jotain "extremeä"

Kyllä ton Camino del reyn voi tietääkseni käydä kiertämässä, vaikkei ne niitä korjaustöitä sais tehtyäkään. Käveltiin sitä kautta vuosi sitten kanjonin toisella puolella sijaitseville kiipeilypaikoille. Ihan kiva. Hieno paikka, vaikka en El Chorroon pelkästään Caminon takia lähtiskään. Välineiksi tarvii valjaat ja via ferrata -vehkeet tai pari riittävän pitkää slingiä ja sulkurengasta. Monet menee sitä ilman mitään varmistuksiakin, ite en menis koska hauras kävelytaso voi murtua jalan alta monissa kohdin milloin tahansa. Nopeammin kanjonin läpi olis kyllä päässyt junatunnelia pitkin (mikä on kylläkin kiellettyä ja poliisit käy silloin tällöin kuulemma jakelemassa sakkoja).

Luin jostain artikkelista että tuo reitiltä paljastuminen tuo 6000 euron sakot kulkijalle..olivat asettaneet sakon kun 2010 oli kolme jantteria kuollut koittaessaan läpimenoa.
Olisi mukava kuulla tarkemmin kokemuksiasi reitistä.

Nostellaas vähän.

Itsellä on kanssa laskuvarjohyppykurssin suorittaminen toteuttamisvaiheessa. Kurssille on ilmoittauduttu ja jos kaikki menee niin kuin pitää niin about kuukauden päästä astuu meikäläinenkin ensimmäistä kertaa pihalle lentokoneesta sen ollessa vielä ilmassa. Joitakin satoja euroja tuosta joutuu köyhtymään, kun se ehkä kuitenkin jotakin kiinnostaa.

Mielenkiinnosta kuulisin kyllä miten Mighty Mikeyn kurssi meni pari kesää sitten ja jäikö hyppääminen kurssin asteelle vaiko pysyvämmäksi harrastukseksi?

edittiä. Tjaa, eipä taida Mikeylta vastausta kuulua, kunei näytä olleen aktiivinen pariin vuoteen. Mutta jos jollakulla muulla on kokemuksia armeijan ulkopuolisista laskuvarjohyppykursseista ja hyppäämisen harrastamisesta noin yleensä, niin mielelläni kuulen kokemuksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom