Eximia-valmennuskurssit

shape sanoi:
Hentunen ehdottomasti, http://www.supermaster.fi/. Hinta kuulostaa kovalta, mutta se on ollut monille ehdottomasti hintansa arvoinen kurssi. Kauppikseen voi hakea myös SAT-kokeella. Avoimen yliopiston kiintiöt ovat myös nousussa, joten sitäkin kautta voi päästä helposti, jos pääsykokeisiin panostaminen ei kiinnosta.
:5: Hentuselle. Kerran kurssille ja samantien sisään. (omaa panostusta oli sitten vaan se 510 tuntia lukemista ;) )
Mies on elävä legenda ja yksikään ylistyssana ei ole hänen kursseistaan liikaa. Laatu, laatu, laatu. Siinä kolme sanaa mitkä kuvaa kurssia. Pari lisäsanaa voisi olla kokemus ja laatu.
Minun ryhmän 60:stä oppilaasta on Helsingin kauppiksessa aloittanut tänä vuonna ainakin 15 henkeä. Kokonaisprosentti sisäänpäässeille oli viime vuonna n. 60%. Ja se on helvetin hyvin.
Kun tekee kaikki harjoitukset mitä tulee, yhteensä kolme mapillista, lukee n. 500 tuntia ei tartte huippu yo-papereita tai suurta onnea kokeessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jatkan kanssa tähän samaan keskusteluun. Eli haen lääketieteellisees ja olen ajatellut käydä preppauskurssin, joko eximia, huippuvalmennus tai valmennuskeskuksen järjestämä. Sanokaan mikä noista olisi hyvä. Valmennuskeskuksen ottaisin muuten, mutta hinta noin. 400e kalliimpi ku eximia tai huippuvalmennus. Onko kenelläkään kokemuksia noista ja kertokaa minkälaisia? Sinänsä minulla on lukion pitkä matikka, fysiikka, kemia ja biologia vahvasti hallussa, ja opiskeluhalua riittää kyllä, mut ton preppauskurssin ajattelin käydä kuitenkin vielä lisäksi, vaikka kotona opiskelen lisäksi. :)

Minäkin kävin jonkun eximian fysiikan kurssin kun valmistauduin TTY:n pääsykokeisiin. Olihan niistä jonkun verran apuaja kokeet meni hyvin, mutta hintaansa nähden olisi voinut odottaa enemmänkin. Saman hyödyn olisi saanut kotonakin kun olisi hommannut asian mukaiset materiaalit.

snadi sanoi:
:5: Hentuselle. Kerran kurssille ja samantien sisään.
Joo, Hentuselle täydet minultakin. Kävin iltakurssin joskus vuonna yksi ja kaksi, tuolloin kurssien hinnat olivat vielä todella kohtuullisia. Mulle henkilökohtaisesti parasta antia tuolla kurssilla oli se, että siellä tehtiin niitä "pääsykokeita" ihan helvetisti. Ilman kurssia en olisi varmasti osannut varautua siihen pilkunnussintaan, mitä kauppakorkean monivalintakysymyksissä harrastetaan, ja varsinaisessa kokeessa olisi taatusti mennyt sormi suuhun ja monta väärässä paikassa ollutta pilkkua ohi silmien. Toki tuli luettua 9kk joka päivä 4-6h, mutta silti tuo kurssi oli hyvä.

Todella moni mun vuosikurssista taannoin oli käynyt Hentusen kurssin, enkä ole kuullut varmaan koskaan keneltäkään negatiivista arviota ko. kursseista. Timppa :rock:

Zealot sanoi:
Hmm... Olisi varmaan pitänyt mainita, että haen Turun kauppakorkeaan... Eli Hentunen on pois laskuista. Muita ehdotuksia?

Hentunen huomioi myös muut kuin Helsinkiin hakijat ja eikös se koe ole samanlainen kaikille nykyään?

Zealot sanoi:
Hmm... Olisi varmaan pitänyt mainita, että haen Turun kauppakorkeaan... Eli Hentunen on pois laskuista. Muita ehdotuksia?
Pääsykoekirjat ovat ilmeisesti samat kuin viime kerralla. Suosittelen, että etsit jostain käsiisi Hentusen viime kurssin materiaalit. Jos on hyvät lähtöpisteet alla, niin kurssin käyminen ei ole ollenkaan välttämätöntä Turkuun pyrkiessä.

P.S. Miksi pyrkiä Turkuun, kun on parempiakin vaihtoehtoja? ;)

Juu juu, on koe vissiinkin sama, mutta kun mä asun Turussa ja kurssi järjestetään ainakin noiden sivujen mukaan pasilassa... Olis reissaaminen hieman haastavaa ja aikaa vievää...

Edit. Shape: Muuten samat kirjat kuin viime vuonna, mutta markkinointi on vaihtunut.

shape sanoi:
Pääsykoekirjat ovat ilmeisesti samat kuin viime kerralla. Suosittelen, että etsit jostain käsiisi Hentusen viime kurssin materiaalit.
jos on tarvetta niin meitsi myy ilomielin omani.
k80145[a]student.hse.fi saa ottaa yhteyttä..

Vaikuttaa rahastukselta. Saahan niitä valmiita pääsykoekysymyksiä mallivastauksineen ihan ilmaiseksi tiedekuntien kirjastoista.

Turun lääkikseen hakeville...
Itse olen kuullut kavereilta aika paljon pahaa eximian valmennuskurssista lääkikseen. Itse kävin tkv:n eli Turun kandivalmennuksen kurssin ja ei ole kyllä yhtään pahaa kritiikkiä annettavana. Käsittämättömän tehokas kurssi ja uskomattoman tsemppaava henki. Sisään pääsin melko lennokkaasti:D

Pääsykoekirjat ovat ilmeisesti samat kuin viime kerralla. Suosittelen, että etsit jostain käsiisi Hentusen viime kurssin materiaalit. Jos on hyvät lähtöpisteet alla, niin kurssin käyminen ei ole ollenkaan välttämätöntä Turkuun pyrkiessä.

Ja sama toimii myös Helsingin kohdalla: Jos on hyvät lähtöpisteet alla, niin ei kurssin käyminen ole välttämätöntä. Turun ja Helsingin välinen piste-ero on ollut yleensä luokkaa 2-3 pistettä Helsingin hyväksi, joten eron kattaminen valmennuskurssilla (esim. Hentusen) tulee suht' kalliiksi. Voidaan tietenkin kysyä karsiutumisesta aiheutuvan välivuoden kustannusta - eli menetät tavallaan yhden (1) KTM-työvuoden palkan...

PS: Ei Turun kauppakorkeakouluunkaan niin "helppoa" ole päästä.
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15: Ja kyllä, opiskelen Turun kauppakorkeakoulussa.

Dawg sanoi:
Turun ja Helsingin välinen piste-ero on ollut yleensä luokkaa 2-3 pistettä Helsingin hyväksi, joten eron kattaminen valmennuskurssilla (esim. Hentusen) tulee suht' kalliiksi.
Pelkällä kokeella ero on ollut ton pari pistettä, mutta yhteispisteissä ero oli 6,5 pistettä tänä vuonna. Muutaman E:n ja M:n papereilla pääsee jo yhteispistekiintiöön, jonka jälkeen Turkuun pääsy on kyllä kohtalaisen helppoa uutena ylioppilaana ja ensisijaisena hakijana, jos jaksaa panostaa.

shape sanoi:
Pelkällä kokeella ero on ollut ton pari pistettä, mutta yhteispisteissä ero oli 6,5 pistettä tänä vuonna. Muutaman E:n ja M:n papereilla pääsee jo yhteispistekiintiöön, jonka jälkeen Turkuun pääsy on kyllä kohtalaisen helppoa uutena ylioppilaana ja ensisijaisena hakijana, jos jaksaa panostaa.

Olet ihan oikeassa tuon yhteispistekiintiön kanssa, mutta valmennuskurssi auttaa suoraan vain pääsykokeen pisteiden suhteen, joten sitä kautta sen käyminen ei ole välttämättä aivan perusteltua (Helsingin ja Turun välinen ero yleensä 2-3 pistettä).

Kauppakorkeaan hakijoiden kannattaa kyllä harkita myös tuota SAT1-koetta; ainakin tänä vuonna sisääpääsyyn oikeuttava pistemäärä oli törkeän alhainen (1280 HKKK:lle yleisesti sisään, ja 1300 Business Technology -ohjelmaan). Aiempina vuosina raja on liikkunut 1350-1370 pisteen välillä. Itse en päässyt HKKK:lle 1350 pisteelläni aiempina vuosina vielä sisään, mutta tänä vuonna meni heittämällä Business Technologyyn noiden "rajojen" laskettua huomattavasti.

protsku sanoi:
Vaikuttaa rahastukselta. Saahan niitä valmiita pääsykoekysymyksiä mallivastauksineen ihan ilmaiseksi tiedekuntien kirjastoista.
kuinka paljon ja mistä kirjoista?
vanhasta kirjasta tehdyillä kysymyksillä ei ole paskankaan virkaa kun vaan ne tämän vuoden kirjat pitää osata ulkoa.
hentunen jakoi viime vuonna yhteensä 40 kotikoetta, 40 koetta tunnilla ja 5/6 välikoetta. eli joka kirjasta oli ~170 kysymystä +ennakko ja tuntitehtävät.
tottakai se viime vuoden koe kannattaa hakea, mutta siinä on sitten ne 8 kysymystä/kirja ja sillä ei pitkälle pötkitä.

Köyhille lohdutukseksi, että sisään voi päästä myös ilman valmennuskursseja tai maksullisia itseopiskelumateriaaleja.

Ihanan kallista. Kannattaa harkita Takuuvalmennuksen kurssia, hinta n.1000e, viime vuonna joku rapiat 900e ja sisältää takuun. Mutta sun päätös, motivaatio ratkaisee kaiken!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom