excel-taulukkoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja solo
  • Aloitettu Aloitettu
Laiskuus on iskenyt ja ajattelin kysyä oisko kellään valmiiksi tehtyä excel (tai muu vast.) -taulukkoa jonka avulla voi seurata kehitystä. Siihen vois napsia tehdyt toistot ja painot ja samalla tulis diagrammia niin perkuleesti... Helppohan toi ois itekin koodata mutta kun nyt laiskottaa...

Jos jollain sellainen löytyy niin ois jees... Ja joskus olin näkevinäni myös tuollaisen ruokavalio hässäkän mutta en löytänyt sitäkään täältä mistään...???

tattis

itsekin olen tuommoista tulosten seurantaa väsännyt, lähinnä keränny tulokset taulukkoon. käppyröitä ei myöskään vielä tulostu.

mietin et mikä ois järkevin tapa esittää noita tuloksia graafisesti, muuttujia kun on aika, toistot ja paino.. mietin et paino ois y-akselilla ja toistot x-akselilla, aika ois vaan label pisteen vieressä.

ootko löytäny jotain valmista hyvää? googliosta oon ettiny mut tuloksia tulee tietenkin miljoona...

--
Mass!

Originally posted by mass

mietin et mikä ois järkevin tapa esittää noita tuloksia graafisesti, muuttujia kun on aika, toistot ja paino.. mietin et paino ois y-akselilla ja toistot x-akselilla, aika ois vaan label pisteen vieressä.

Nostetaas tämä ylös. Oisko kenelläkään valmista pohjaa excel-taulukolle, johon pystyisi syöttämään toistot ja painot ja sitten sen jälkeen diagrammin avulla katsomaan onko tuloskehitystä tullut?

Itse suunnittelin myös tuollaisen taulukon tekemistä, mutta tulin siihen tulokseen, että treenissä on liikaa vaihtelevia tekijöitä. Yksiselitteisen diagrammin tekeminen kehityksestä pelkästään treeniohjelman sarjojen ja painojen pohjalta on aika hankalaa. Mulla oli siis ideana, että koko treeniohjelma on taulukossa ja siitä sitten piirrettäisiin diagrammeja.

Parhaiten diagrammeja saisi tehtyä tekemällä säännöllisin väliajoin muutamissa liikkeissä testit. Painon ja mitat saa tietysti helposti esitettyä diagrammilla. Tällaisen taulukon tekemiseen ei mene montaa minuuttia, itseäni ei vaan kiinnosta alkaa tekemään testejä.

Jos joku keksii/osaa/arvaa hyvän tavan laskea sarjat, toistot ja painot muuttujista jonkun kuvaavan arvon niin kertokaa. Saattaisin ehkä innostua tekemään jokinlaisen taulukon & diagrammit.

Laskuri

Moi.

Liitteenä kehitystatistiikkapohjasta esittelykuva, johon on kerätty kaikki käytettävä tieto. Homma toimii siten, että kaikki skaalataan ennaltamääriteltyyn tietoon perustuen maksimiksi. Aluksi meinasin käyttää skaalausperustana seuraavaa lähdettä:

http://www.bodybuilding.com/fun/1rm.htm

Mutta oli omalta osaltani niin ylioptimistinen, että laitoin omat skaalausarvot tilalle. Data on kuvitteellista esimerkkidataa.

Kuvaajan kehityksestä saa luonnollisesti omaksi välilehdekseen. Syötetävät tiedot ovat päivämäärä, käytetyt painot ja saavutetut toistot.

Back
Ylös Bottom