Ex-läskin lihaskasvu junnaa paikallaan (apua!)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lähdetään ihan alusta liikkeelle:

Olin joskus läski(mpi).

Painoindeksini oli 26 ja 27 välillä. (169cm/75kg)

Lihasta ei ollut juuri nimeksikään, en jaksanut vetää edes yhtä leukaa, naamassani minulla oli niitä kaksi. Punnerruksia taisin saada tehtyä pari.

Ulkomuotoni oli tämä:
(antenee jotakin osviittaa vaikkei koko kroppa tuossa näy)

http://athlon.pp.fi/kuvaaa/laeski.jpg

Sitten päätin lopettaa läskihomoilun ja aloitin kuntoilemaan. (2008 kesällä).
Crosstrainerista tuli paras kaverini ja sahasin sillä vähintään 60 minuuttia kerrallaan 4-6x viikkoon.

Ruokavalioni oli jotakin karppaamisen ja VLCD-dieettien välimaastosta.
Viikot menivät helvetin niukalla safkalla (typerää, mutta piti saada nopea muutos) ja ruokavaliostani suuri osa koostui Ehrmannin maitorahkasta jonka syömisessä oli todellinen opettelu. Meinasi nimittäin laatta lentää.
Viikonloppuna sallin itselleni yhden ns. "cheattipäivän" jolloin söin pizzan tms.

Kului n. 8 kuukautta ja paino oli pudonnut n. 14kg, mutta en ollut kireässä kunnossa ja lihasta ei ollut paskaakaan. Nyt sentään meni jokunen punnerrus ja leukojakaan ei naamassa näkynyt, mutta pystyin vetämään arviolta 6.

Paino kävi alimmillaan jossakin 57kg:n tienoilla.

Sitten muutin treeniohjelmaani ja rupesin nostamaan punttia ja treenaamaan leuanvetoa ja punnerruksia yms. aerobiset jätin vähemmälle. Liian vähällä ja liian vähähiilarisella ruoalla ja mentiin tässä vaiheessa kulutukseen nähden ja suurta kehitystä ei tapahtunut ainakaan kropan ulkomuodossa vaikka paino pikkuhiljaa lähtikin nousuun.

Jonkinlaisen hiilihydraattikammon olen onnistunut luomaan itselleni, onneksi olen päässyt siitä pikkuhiljaa eroon.

Lihaskuntoharjoittelun myötä leukaenkat nousi suht koht nopeasti sinne kymmenen paremmalle puolelle ja oma paino jonnekin 60-62kg:n välimaastoon. Penkkituloskin nousi ja pikkuhiljaa jotain tapahtui. Siinä vaiheessa selkä ja etupuoli näytti about tältä (nyt taas askeleen paremmassa kuosissa, kuvat kun on yli puolivuotta vanhoja):

http://athlon.pp.fi/kuvaaa/12.10.2010_selka1.jpg
http://athlon.pp.fi/kuvaaa/17.11.2010_edesta03.jpg

Nykyinen leukamaksimi taitaa olla jossakin 14-16 välimaastossa, riippuu päivästä.

Ongelmani on tämä:

http://athlon.pp.fi/kuvaaa/paskamaha.jpg

Vaikkei rasvaa juuri muualta ylimääräistä mielestäni enää löydy niin tuo vatsan löysyys ei vaan lähde joka vituttaa suunnattomasti. Paino tällä hetkellä n. 63kg

En haluaisi alkaa dieettaamaan vaikka sillähän se tietysti lähtisi, kun varmasti lähtee ne vähätkin lihakset mitä on onnistunut hankkimaan siinä samalla.

Nyt siis pitäisi saada jollakin ilveellä tulokset nousuun ja lihasmassa kasvuun. Nykyinen rasvaprosentti on jossakin 17-18 välillä. Olen ikäänkuin jumittunut kahden vaiheen välille. Toisaalta haluaisin lisää lihasta ja painoa ylös kunhan se olisi lihasta. Sehän taas ei onnistu kuin syömällä ja treenaamalla, mutta en myöskään haluaisi kerätä läskiä.

Lisäksi yllätys yllätys rinta laahaa jäljessä ja penkkaamaankaan en pysty kuin omalla painolla. Penkkiä varten olen tosin aloittanut tällaisen ohjelman ja nyt ollaan menossa kisaviikolla 2 (pienesti soveltaen), jospa se siitä:
http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1388

"Tuloskuvat" on n. puolivuotta vanhoja joten hieman ollaan ehkä edistytty tuolta, mutta kehitys on ollut perkeleellisen hidasta omasta mielestäni koko projektin ajan.

Treeniohjelma näyttää tällä hetkellä tältä:

3-jakoinen (2-lihasryhmää per päivä)

Päivä 1:
- Alkulämmittelynä leukoja muutama maksimisetti omalla painolla
- Penkki tuon ylläolevan ohjelman mukaan
- 3x10-12 viparit
- 3x10-12 takaolkapäät
- 3x8 pystypunnerrus
- Epäkkäitä satunnaisesti fiiliksen mukaan

Päivä 2:
- Leuanveto 3xMAX
- Ylätalja 3x10-12
- Kulmasoutu/alatalja 3x10-12
- Ojentajat (dippejä tai ranskalaisia fiilispohjalta) 3x10-15
- Hauista (erilaisilla variaatioilla, taljalla, käyrätangolla, hammereita jne. toistot riippuen liikkeestä) 3-4x8-15
- Erilaisia vatsarutistuksia liikkeiden välissä 2-3 settiä

Päivä 3:
- Takakyykky 3x8-12
- Reiden ojentajat 3x10-15
- Yhden jalan päkiälle nousu 3x15
- Erilaisia vatsarutistuksia liikkeiden välissä 2-3 settiä

Punttia on nyt takana n. 2 vuotta (sitä ennen siis se laihdutus) ja erilaisilla ohjelmilla on tehty 2-jakoisesta 4-jakoiseen. Välillä 5x viikkoon. Pääasiasssa kuitenkin vähintää 3x viikkoon. Treeniohjelmat on kaivettu tältä foorumilta ja ruokailuunkin ohjeistusta täältä, mutta kokonaiskuva on ehkä silti vähän hakusessa kun ei oikein tiedä mitä tässä seuraavaksi kannattaisi tehdä.

Mitkä on ehdotukset jotta homma lähtisi etenemään oikein kunnolla ja olisin joskus timmissä kunnossa?
Saa laittaa ravintosuosituksia ja suunnitella ruokavalionkin jos intoa riittää :D

Kiitoksia vastauksista ja ohjeista jos joku niitä viitsii jakaa!

Huono uutinen on se että dieettiä tarvitset jos haluat tuosta vatsasta eroon, ja hyvä uutinen se että ei ne lihakset dieetillä pala :) Tod.näk. pystyt ainakin voimaa saamaan dieetillä, ja sitten rasva makkaraa on omaan silmään tarpeeksi vähän, niin hyvä ja pitkä massakausi päälle. 2-jakoista neljästi viikkoon olisi oma arvaukseni treeni ohjelmaksi... Ekana päivänä teet pystypunnerruksen ennen noita hiluliikkeitä.

-Kalorit on tuon "paskamahan" poissaamisen ehto :) -kaloreita vaan kehiin ja kyllä se siitä pois lähtee. Rasva lähtee viimesenä sieltä missä se ensimmäisenä on, eli yleensä juuri tuo maha.

Kyllä se siitä lähtee ja ison muutoksen olet jo saanut aikaan, onnittelut siitä! :puntti:

ps. Kyllä on karvanen kaveri ;)

Ainahan ne lihakset jonkun verran pienenee dieetillä, mutta koska erottuvuus vastaavasti kasvaa niin visuaalisesti voi näyttää lihaksikkaammalta/vahvemmalta. Suosittelen vetään dieettiä sen aikaa että vatsamakkarat on kadonnu. Ja tuloksia voi kasvattaa dieetilläkin etenkin jos treenaa voimapainotteisesti.

On meikäläine kaateelline kyllä tosta sun muutoksessa. hyvi oot pudottanu fättiä pois ! :D
Meikäläisel on tuo sama juttu ton mahan kanssa ku siinä tuppaa olee enite sitä rasvaa, mut miinuksillaha se lähtee juu, mut ei vaa jaksais ruveta dieettailee ja sehä se ainut ongelma täs on omal kohalla. :/
Mun mitat:
178/72 ja ikä on 15v.
Tsemppii jatkoo! :D

Melkein kokeilisin sinuna 1 jakoista ohjelmaa, jos tuota samaa olet jauhanut suurimman osan ajasta. Lihastahan tuossa kipeästi kaivataan. Onhan tuossa tulosta tullut, mutta kokeilisin silti jotain perus "aloittelija"ohjelmaa. Vaikka G6.

Kovin niukka hiilarin osuus saattaa viedä puhtia treeneistä muuta sen ja rasvan suhdetta ja varmista että proteiinin saanti on riittävä. Plussalla kolmisen kuukautta ja ahkeraa treeniä. Aika ei ole pitkä ja uskon treenipainojen nousevan. En olisi tuosta nykyisestä läskistä huolissani, kun saat lisää lihasta voit taas vetää dieetillä ja kaivaa sitä sixpakkia esiin. Mutta jokainen tietysti tekee miten parhaaksi näkee :)

edit Starting strenght poistettu...

Mä olen niin kateellinen noille sun selkäkarvoille.

Itse olin 3 vuotta sitten suhkot samassa tilanteessa. Painoa maltillisesti nostellen olen mennyt nyt 3 vuotta ja pieni ''vatsamakkara'' on siinä ajassa kadonnut ja vatsapalikat tullut esiin, vaikka painoa on tullut n.30kg.
1- tai 2-jakoisella lähde matkaan ja pidä painonnousu todella maltillisena. Muista myös treenata kovaa ;)

Itsellä myös kyseinen ''vatsamakkara'' löytyy eikä tahdo lähteä millään pois.

Salilla käyn 3krt viikossa (ma, ke, pe) Ja pyrin tekemään 4.7km lenkin torstaisin ja lauantaisin. Aamuaerobisen (20min) koitan myös suorittaa joka aamu ennen aamupalaa. Ruokavalioni on todella niukka hiilareiden suhteen, proteiinia sen sijaan on ja paljon. Joten jos tuon ''vatsamakkaran'' haluaa pois, onko ''karppaus'', kalolrien vähentäminen ja aamuaerobinen se tie eroon tuosta ''vatsamakkarasta''?

Taisin kysyä muistaakseni samantyyppistä kysymystä eilen aloittelijoiden osiossa myös. Olen siis käytännössä samanpainoinen ja itseasiassa samanpitunenkin kuin threadin aloittaja ja siihen päälle mäki olin joskus nuorempana(siis ala-asteella) pulska poika. Vatsamakkarat on jääny ja kysyin myös miten nää sais pois kun todellakin diettaaminen ei kuulosta hyvältä mun korvaan 62-64kg painosena. Mulle vastattiin siis, että treenaa vaan tässä alkuvaiheessa plussa kaloreilla ja näin ollen vatsakin kyllä kiristyy kun lihasta alkaa muodostua(toki rasvaa tulee myös vähäsen lisää), mutta ne voi sitten dieetata aerobisella ja näin kun on sen aika. Tsemppiä!:puntti:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo ehdottomasti kunnon lihaksenkasvatusoperaatio vaan käyntiin (esim. just tuo G6), niin varmasti muuttuu koostumus. Ei mitään dieettejä tässä vaiheessa.

Good job!! :worship:

Itsellä myös kyseinen ''vatsamakkara'' löytyy eikä tahdo lähteä millään pois.

Salilla käyn 3krt viikossa (ma, ke, pe) Ja pyrin tekemään 4.7km lenkin torstaisin ja lauantaisin. Aamuaerobisen (20min) koitan myös suorittaa joka aamu ennen aamupalaa. Ruokavalioni on todella niukka hiilareiden suhteen, proteiinia sen sijaan on ja paljon. Joten jos tuon ''vatsamakkaran'' haluaa pois, onko ''karppaus'', kalolrien vähentäminen ja aamuaerobinen se tie eroon tuosta ''vatsamakkarasta''?

Empä usko, että siihen mitään erikoiskikkoja tarvitaan. Vatsoja, syviä vatsoja ja miinuskalorit pitäisi riittää tuohon operaatioon.

Oikein lupaavalta näyttää, kun katsoo ensinmäistä kuvaasi siideritölkki kädessä. Jaksat vaan uskoa itseesi ja reenata rankasti niin ne tulokset tulee sieltä kyllä aikanaan esiin, lupaan sen. Itse käynyt läpi saman vaiheen ja vaatii pirun kovaa työtä muuntua A:sta Y:hyn. Lopulta pimppaa tulee ovista ja ikkunoista ;)

Keep it real!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom