Eutanasia online

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

Mixu

Ei vain tajua
"Welcome to End-of-Life Choices. We work for the freedom to choose a dignified death and for individual control concerning death. We support the right of terminally ill, mentally competent adults to hasten death under careful safeguards."

End-Of-Life Choices

-----------------------

Eli sivusto, jossa puolustetaan ihmisen oikeutta kuolla kunniakkaasti(?) ja omasta tahdostaan, jos on kuolemansairas ja henkisesti täysijärkinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kannatan eutanasiaa, juuri siinä tapauksessa, kun vielä on järki päässä.

Näin vältyttäisiin tarpeettomilta kärsimyksiltä ja olisi muutenkin kustannustehokkaampaa.

Eutanasia :rock:

Jee, oma lemppari on Samurai tyylinen kunnianpelastuskuolema. Tantolla itseä rintaan ja kaveri lyö Katanalla pään pois. :rock:
(vai käytettiinkö siinä wakizashia?)

On-topic: Eutanasia on hyvä ratkaisu mm. jos itseään häiritsevästi vammautuu.
Sivu on kyllä typerä, kaikella sitä yritetäänkin rahoja tehdä..

Uber-Gott sanoi:
Jee, oma lemppari on Samurai tyylinen kunnianpelastuskuolema. Tantolla itseä rintaan ja kaveri lyö Katanalla pään pois. :rock:
(vai käytettiinkö siinä wakizashia?)

Sivu on kyllä typerä, kaikella sitä yritetäänkin rahoja tehdä..
:offtopic:
Wakizashi käytössä. Se työnnetään omatoimisesti alavatsaan ja jos itsekuria riittää, sillä leikataan koko alavatsa auki (hara = vatsa, keskus, giri = viilto, leikkaus) liittyy siihen, että sitä kautta kaikki sielun epäpuhtaudet valuisivat ulos ja keho olisi puhdas. Sitten kun omatoimisesti tai kivusta kumartuu eteenpäin, avustaja ei leikkaa päätä kokonaan irti, vaan iskee miekalla niin, että niska poikki ja kaulaa jää vielä muutama sentti kiinni, jotta pää ei lähtisi pomppimaan pitkin lattioita. Kuolemaantuomituilla ja teloitetuilla tuo pää leikattiin kokonaan irti.

Jos toiselta menee pokka ja alkaa irvistellä, niin apulaisen on leikattava pää saman tien. Kipua ei ole soveliasta näyttää harakiriä tehdessä. Iaidoa treenanneet on varmaan harjoitelleet myös Kaishaku- kataa, jossa tehdään tämä avustajan rooli.

Edit. korjaus yllä olevaan, ei niitä sielun epäpuhtauksia päästetäkään ulos, vaan itse sielu. Idea kait siinä, että vatsa leikkaamalla annetaan oma sielu kaikkien nähtäväksi, eli ei enää peitellä/salata mitään.

Uber-Gott sanoi:

Joo, kyllä siinä olisi elämänhalu hieman vähissä jos kädet ja jalat amputoitaisiin ja vielä kaupanpäälle sokeutuisi ja kuuroutuisi. Siinä sanosin kaverille, että tee palvelus ja anna myrkkyä tai vaikka täräytä haulikolla.

Force sanoi:
Joo, kyllä siinä olisi elämänhalu hieman vähissä jos kädet ja jalat amputoitaisiin ja vielä kaupanpäälle sokeutuisi ja kuuroutuisi. Siinä sanosin kaverille, että tee palvelus ja anna myrkkyä tai vaikka täräytä haulikolla.
Mutta usein esim. omaiset eivät eutanasiaa voi koskaan hyväksyä (oli sitten noinkin ääritilanne tai ei) sen tuovan "murhaus" mentaliteetin takia. Ikävää sinänsä, toisaalta ymmärrettävää.
Itselleenhän voi tehdä hoitosopimuksen jolla kielletään elämääpitkittävä hoito mikäli esim. vammautuu pahasti. Sopimusta voidaan sitten käyttää todisteena jollei potilas itse kykene tilastaan päättämään.
Tosin itse ottaisin mieluummin suoran eutanasian kuin vain hoitamatta jättämisen. Ei vain laki anna myöden.

Höh, luulin että pääsis kattoo livenä verkossa eutanasiaa (eutanasia online).

Eutanasia pyh...
Korkeintaan sellaiselle ihmiselle joka on sokea kuuro ei haista eikä maista
ja vielä kaiken lisäksi halvaatunut eikä kipu/tunne aistia ..

Tämä eutanasia-keskustelu tulee kohta korvistakin. Joka paikassa, missä sitä on puhuttu on aina kaksi puolta "Ei" ja "Joo". Hauskintahan tässä on, että vaikka siitä keskusteltaisiin tuntikausia, silti on aina ryhmät "Ei" ja "Joo".

Nojoo, meni aika offtopic, mutta. Eihän tuo muuten ole Suomessa kielletty? Muualla Euroopassa taitaa olla sama "Joo"-asenne eutanasiaa kohtaan.

Kride sanoi:
Hauskintahan tässä on, että vaikka siitä keskusteltaisiin tuntikausia, silti on aina ryhmät "Ei" ja "Joo".

älä hitossa? :)

näinhän se yleensä väitellessä menee. Koska ei osata ajatella mitenkään muiden mielipiteitä vaan vain toitottaa omiansa.

hehehe Kaikki ihmiset tolla sivulla on ihan onnellisia, kun niiden kaverit tapattavat itseään:lol2:
Vai ovatko he itse menossa tapettaviksi. Toi on kuin joku SNL:n sketsi:D

edit: monellako eri tavalla voin tapattaa itseni?

Matsku sanoi:
Eutanasia pyh...

Oletko koskaan nähnyt suunnattomissa tuskissa makaavaa henkilöä, jolla on muutenkin enää pari viikkoa elinaikaa? Ihmistä, joka itsekin toivoisi kuolemaa, jotta pääsisi tuskistansa eroon?

Aina,kun mulle tehdään eutanaasia,mulle tulee sellanen bon voyage-tunne,se on kuin lankakerä,se alkaa ja loppuu.
Joo eutanaasialle.

ZeiZei sanoi:
älä hitossa? :)

näinhän se yleensä väitellessä menee. Koska ei osata ajatella mitenkään muiden mielipiteitä vaan vain toitottaa omiansa.

Väittely ei ole sama asia kuin keskustelu.

Suomen terveydenhoito tuntee vain passiivisen eutanasian. Suomen lainsäädäntö taas tuntee aktiivisen eutanasian; kyseessä on rikos.

Matsku sanoi:
Eutanasia pyh...

Kunhan hieman kasvatat kokemuksiasi, vaikkapa saattohoitopotilaita hoitaessasi tahi muuten vaan vaikeasti vammautuneiden kanssa, tahi erittäin vaikeasti sairaiden ihmisten, jotka tulevat varmasti kuolemaan tietyn ajan päästä, tulet ehkä muuttamaan mielipiteitäsi vähemmän väheksyvään suuntaan.

Itse kannatan eutanasiaa, juuri siinä tapauksessa, kun vielä on järki päässä.
Hyvin samaa mieltä

Kannatan eutanasiaa jos vielä järjissään oleva potilas sitä itse tahtoo. En näe mitään syytä miksi pitäisi ihmisen kärsimystä pitkittää jos noutaja tulee varmasti hyvin pian, tai jos elämänlaatu on halvaantumisen tms. seurauksena mennyt pilalle ja henkilö itse haluaa kuolla. Kuitenkin jokaisella pitää olla päätäntä valta omasta kehostaan ja itse kyllä ymmärtäisin jos joku läheinen on niin pahassa kunnossa että haluaa pois heti eikä enää kärsiä turhaan enempää.

Jos elämäntilanne olisi seuraavanlainen:

Henkilölle on kehittynyt aikuisiässä vakava hermosto- ja lihasrappeumatauti, jonka oireita ovat säännölliset lihas-ja nivelkivut, joihin on otettava tonnikaupalla kipulääkkeitä, motoriikan huononeminen (menettää väistämättä kävelykyvyn, käsien käyttö vaikeutuu ja loppujen lopuksi tauti kuitenkin johtaa vuodepotilaaksi joutumiseen ja kun keho lopullisesti murtuu, ei enää jaksa, niin työnnetään potilaalle muovioputki kurkkuun ja aletaan koneella tekohengittää, hoitaja vaihtaa kaksi kertaa päivässä paska-astian, koska sulkijalihas ei enää pidätä mitään.

Tossa vaiheessa, kun vaan odotetaan että potilas kuolee pois ja sillä välin tiputetaan keittoa suoneen ja omaiset käy katsomassa ja ihmetelemässä että "vieläkö toi jaksaa, se maksaa meille 10.000 euroa kuukaudessa, perkele..." Sillon voi olla semmonen fiilis, että Päästäkää minut vihdoin nukkumaan!

Eutanasia on ok. Mielestäni kenenkään ei ole pakko elää tai kitua vasten tahtoaan.
Itse olen hieman läheisilleni puhunut että jos minulle kävisi jotain sellaista että olisin koneiden varassa jne. niin ei muuta kuin piuhat irti. Toisaalta olen miettinyt että jos tulee sellainen tilanne että ei enää toivoa niin voi olla että jos pystyn hoitamaan itseni pois niin lähden tarvittaessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom