Euroshopperin raejuusto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titaani
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Euroshopperin raejuuston on vertaansa vailla. Toki valiolla ja ingamin raejuustot ovat vähän pehmeämpiä ja "paremman makuisia", mutta ei esim. puuron seassa tuota huomaa. Kaksi seikkaa jolla es:n raejuusto lyö itsensä minulle läpi ja ne on ne isoimmat seikat eli a) halvempaa kuin muut (selvästi) b) enemmän proteiinia kuin muissa (18g vs. Valion ja Ingmanin 15g jne.).

Tässä on kyllä taas yks tuote missä välillä huomaa törmäävänsä niin kamaliin väkerröksiin, että huhheijaa. Toiset on niin överikuivia, että jos pelkästään syö niin voi taistella hetken aikaa, että saa kurkusta alas valumaan. Mut tosissaan jos on aikeissa sekottaa ruuan yms. sekaan niin ei sitä eroa huomaa muuta kuin tottakai hinnoissa sen jälkeen.

Oon miettiny että liekkö pitää paikkansa noi ravintosisältöluetteloidenmakrot. Kyseessä kuitenkin samaa tavaraa, todnäk samalla tavalla valmistettua, eli oisko se vaan suuntaa-antava luku? Vaikea ajatella että eri merkin raejuustossa ois enemmän prodea kuin toisen...

Enpä ole koskaan nähnyt kaupassa euroshopperin raejuustoa, mistä sitä saa ja mihin hintaan suurinpiirtein? Onko tosiaan prodea 18g?

Oon miettiny että liekkö pitää paikkansa noi ravintosisältöluetteloidenmakrot. Kyseessä kuitenkin samaa tavaraa, todnäk samalla tavalla valmistettua, eli oisko se vaan suuntaa-antava luku? Vaikea ajatella että eri merkin raejuustossa ois enemmän prodea kuin toisen...

Varmaan ihan yleistä puhutaan sitten mistä ruoka-aineesta tahansa, että nuo ovat laskennallisia keskiarvoja. Eli siis jos ostat homogenoimatonta maitoa, niin luonnollisesti jos et ravista sitä pörnökkää saat kaapia ne rasvat siitä pinnalta, jolloin se suurinosa siitä on rasvattomampaa mitä ravinneainetaulukko purkin kyljessä sanoo.

edit. Ja siis valmistusmenetelmät vaihtelee maittain ja tehtaittain. Raaka-aineetkin saattavat tulla eri puolilta maata missä tuotetta valmistetaan, esimerkiksi maitoa tulee näihin Bulkki tehtaisiin ympäriämpäri. Ja eri maatiloilla on eri ruoat elukoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom