Semmonen.
Olen itse käynyt monesti eri kaupungissa (Suomessa siis, Tukholman ja Berliinin UFC:n lisäksi) katsomassa vaparia. Joka kerta ollaan otettu sitten hotellit ja käyty mahdollisilla virallisilla jatkoilla asti missä sitten jopa turissut sinne eksyneiden ottelijoiden kanssa.
Meillä oli iso kööri lähdössä EuroFC:tä katsomaan, ja tuota suunniteltiin muistaakseni siitä päivästä lähtien kun Tomppa kortille lyötiin. Noh, siellä tuli esteitä toisen perään muille, joten en lähtenyt yksin.
Nykyään sitten saa striimejä, ja lähes aina tilaan CAGE striimin jos ei mestoille pääse. EuroFC striimit sen sijaan jäi, koska matkan peruuntumisen takia tuli sitten sovittua muuta menoa. Tämä oli ennen uutista että tapahtumasta tulee striimi. Propsit kuitenkin EuroFC:lle että heti kärkeen ne striimit pistettiin tarjolle. Hinnoittelut on oma asiansa, ja varmasti mennään sillä ehdolla mitä palveluntarjoaja lyö pöytään. Nyt siihen tuli MTV, ja niillä nyt vain maksaa paketit mitä maksaa.
En siis välttämättä ajattele että olen niitä keitä tässä (teksti sekä foorumi) mollataan, mutta kuitenkin vähän ehkä sapettaa lukea ulinaa yleisömäärästä. Tuntuu melkein siltä että joidenkin mielestä ihan sama mikä syy, niin jos seuraat edes joskus kotimaista vaparia niin oli velvoite tulla paikalle.... tai vaikka ei juuri edes seuraisi. Jos ei ollut paikalla niin ei saa mitään siitä kommentoida. Tuntuu jopa vähän absurdilta kirjoittaa tätä viestiä, koska ei pitäisi edes olla tarvetta puolustaa sitä osallistuuko johonkin tapahtumaan vai ei. Kertoo mielestäni tuosta hieman kieroutuneesta asenteesta.
Ymmärrän toki turhautumisen, ei siinä. Haastavaa puuhaa täällä kotimaassa järkätä noita ja yrittää rakentaa organisaatiota. Propsit niille jotka sitä tekevät.
Ehkä eniten rassaa että lähdetään melko suoraan haukkumaan "homeperseiksi" yms tuota "UFC kansaa", jota tuskin moni eventin skipanneet oikeasti edes ovat. Näillä metodeilla ne varmaan viimeistään kiinnostuu eventtiin lähtemään. Toki tekstissäkin muistettiin todeta että "on varmaan oikeita syitä" sille että joku ei paikalle tule.
Silti himpun liian provosoiva teksti omasta mielestä... toisaalta tuollaisella lukijoita saa sivustolle. Niin ja kaippa sillä saa keskusteluakin aikaan asiasta, mutta onko keskustelun sävy näillä lähtökohdilla sitten millainen.
Pitää tässä kai sekin muistaa että kyseessä ei niinkään ole artikkeli tai uutinen, vaan mielipidekirjoitus, ja kyllähän noita ties mistä kirjoitetaan mihinkin sävyyn kuten kaikilla on toki oikeus. Niin ja kirjoittaja ei EuroFC:tä edusta, kuten täälläkin palstalla on kertonut, joten ei tässä itse EuroFC:tä voi mennä osoittelemaan mistään valittamisesta.
Onkos muuten tullut joltain järjestäjältä haastista tekstinä tai videona, missä puhuu siitä miten eka eventti meni?