Etureiden revähtäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja isth
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä neuvoksi etureiden revähtämisen estämiseksi? En muista vuotta, ainakaan viimeiseen 5 vuoteen, jolloin etureisi ei olisi revähtänyt. Olosuhteet ovat revähtämisen aikaan olleet vaihtelevia. Esimerkiksi viime vuonna revähtäminen tapahtui helteessä ja toissa vuonna kirpeässä kevät säässä. Mielestäni olen lämmitellyt/venytellyt tarpeeksi hyvin, lajina jalkapallo. Revähtämiset tapahtuvat yleensä silloin kun juoksee lähes äärirajoilla.

Molemmat jalat paukkuvat, välillä oikea ja välillä vasen.

Muistat kai venytellä pelin jälkeenkin ja tehdä kotona pitkiä venytyksiä, että liikkuvuus paranee. Lihaskuntoa kannattaa myös parantaa niin ei tuu noita revähdyksiä niin helposti.

isth sanoi:
Mielestäni olen lämmitellyt/venytellyt tarpeeksi hyvin, lajina jalkapallo. Revähtämiset tapahtuvat yleensä silloin kun juoksee lähes äärirajoilla.

Molemmat jalat paukkuvat, välillä oikea ja välillä vasen.

Yleisesti ottaen terve, palautunut lihas ei revähdä. Eli kyllä kannattaa hakea lisää liikkuvuutta, venyvyyttä ja "tasapainoa". Tasapainolla tarkoitan nyt voiman ja liikkuvuuden suhdetta toisiinsa. Eli etu- ja takareiden voimasuhdetta keskenään ja verrattuna toiseen puoleen. Liikkuvuus sama juttu. Palautumisen puolelta kannattaa tarkistaa myös ravintopuoli ja nesteytys.

Suositan kääntymään fysioterapeutin tai jonkun muun puoleen joka osaa tarkastaa lihastasapainosi. Itse niitä on melko vaikaea tutkiskella ja tulkita, varsinkaan jos ei ole perehtynyt asiaan.

Back
Ylös Bottom