Etuolkapään liikarasitus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Talkkeri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Alan tehdä tässä sellaista treeniä, jossa on penkki kahdesti viikossa (ma, pe), 5 sarjaa, painot nousee ja toistot tippuu lopussa, ja jokin etuolkapääliike kerran viikossa (ke), sarjat 3x8. Koripallon lajitreenistä on siis kyse, ei bodauksesta.

Mietin vaan, että tuleeko tuossa vähän turhan paljon treeniä etuolkapäälle, koska kyllähän se on penkissäkin osallisena. Teen penkin vielä raskailla painoilla, voimaa kun haetaan.

mä oon miettiny ihan samaa, bodausmielessä.
Aina penkkipäivän jälkeen etuolkapäät on kipeet ja pistää miettimään että voiko/kannattaako niitä treenata ollenkaan erikseen "olkapää-päivänä"?

Jos lihas on kipee niin sillon sitä ei kannata/saa treenata. Eli siis jos treenaat vaikka rinnan juku päivä ja sen jälkeen sitten esimerkiks etuolkapäät, rintalihakset ja ojentajat on treenistä kipeet pari päivää niin niitä ei sillon sais treenata. Sitten kun kipu on hävinny niin siitä pari päivää vielä niin sit ne on palautunu ja valmiina uuteen treeniin.

Aloittelija3 sanoi:
Aina penkkipäivän jälkeen etuolkapäät on kipeet ja pistää miettimään että voiko/kannattaako niitä treenata ollenkaan erikseen "olkapää-päivänä"?

Kannattaa myös tsekata penkkitekniikka, jos ne etuolkapäät niin kipettyy. Laskemalla tangon alemmas rintaan rasitus siirtyy enemmän rinnalle olkapäiltä.

hyrre sanoi:
Kannattaa myös tsekata penkkitekniikka, jos ne etuolkapäät niin kipettyy. Laskemalla tangon alemmas rintaan rasitus siirtyy enemmän rinnalle olkapäiltä.

Ei kuitenkaan liian alas. Sillon taas alkaa rasitus tulla olkapäihin. Tuossa rintalihasten keskikohdan ja alaosan välinen osuus on ihan sopiva kohta.

Kevyet jumppailut vaikka kuminauhalla saattavat myös auttaa tuollaiseen, näin ainakin omalla kohdalla.

ZweCCo sanoi:
Jos lihas on kipee niin sillon sitä ei kannata/saa treenata. Eli siis jos treenaat vaikka rinnan juku päivä ja sen jälkeen sitten esimerkiks etuolkapäät, rintalihakset ja ojentajat on treenistä kipeet pari päivää niin niitä ei sillon sais treenata. Sitten kun kipu on hävinny niin siitä pari päivää vielä niin sit ne on palautunu ja valmiina uuteen treeniin.

riippuu paljolti ohjelmasta myös, 2-jakoisella on jotkin paikat ympäri viikon kipeänä.

eri asia sitten, jos jokin paikka on oikeasti kipeä eikä kyseessä ole pelkkä lihasarkuus.

Aloittelija3 sanoi:

Jos tuo penkkitekniikka missä edellä viitattiin on kunnossa, niin ei mielestäni kannata tehdä. Etuolkapäille riittää hyvin erilaiset punnerrusliikkeet, itsellä ne ainakin saa rasitusta kiitettävästi ilman erillistä suoraa treeniäkin.

tiieitiijuu sanoi:
riippuu paljolti ohjelmasta myös, 2-jakoisella on jotkin paikat ympäri viikon kipeänä.

eri asia sitten, jos jokin paikka on oikeasti kipeä eikä kyseessä ole pelkkä lihasarkuus.

Ohjelma saattaa sitten olla väärin suunniteltu. Jokatapauksessa niin se mun mielestä on että niitä lihaksia ei sais (lue kannata) treenata jotka on kipeenä. Se kipeyshän kertoo niistä mikrovaurioista lihassoluissa ja millonkas ne sitten parantuu jos koskaan ei anneta lihaksen palautua. Kehitys ei ainakaan ole parhainta mahdollisinta jos kipeitä lihaksia treenataan. Lepo ja palautuminen on tärkeetä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom