Etunojapunnerrukset lisäpainoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jwv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jwv

Mielipidettä lisäpainolla tehtävien etunojapunnerrusten käytöstä apuliikkeenä voimabodaus tyylisessä treeniohjelmassa.

Miksei myös pääliikkeenä. Mulla on pari tyyppiä mukana, ketkä treenailee pelkästään oman kropan liikutteluja lisäpainoliiveillä tms tai ilman. Eli kaikenlaisia voimistelu- ja street workout -juttuja. Esim rinta-, hartia-, ojentaja-alueelle pelkillä erilaisilla punnerruksilla vallan vaikuttavaa jälkeä reilussa vuodessa ihan bodymielessäkin.

Juu niin saa. Mä vaihtelen jengillä käsien ja varsinkin jalkojen korkeutta hieman ja yleensä peruspunnerrukset tehdään kahvoilla ylisyvinä.

Kamerareput ovat hyviä tuossa lajissa. Vahvasti selkämyksestä topattuja, ettei painot painele selkää ja tukevia, vahvoja ja hyvät kiinnitykset ja kuormaa sisällä saa yleensä jotenkin tuettua/sidottua.
Siihenhän tuo harrastus yleensä loppuu, että painojen lastaus selkään epämukavaa, epästabiilia ja vähän semmosta sähellystä muutenkin.

Mä tein yhteen aikaan (huvin vuoksi lähinnä, ei mitään erityistä ajatusta) salilla etunojia lisäpainoilla. Levyjä vaan lapojen väliin ja kaveri tukemaan, jos levyt ei tahdo pysyä siellä paikallaan. Yli 50 kg alkaa olee aika suorittamista. Ihan eri touhua ku penkkaaminen, vaikka kuormat periaattessa meniski samoihin, eli omapaino n. 60-70% + se lisäpaino.

Juu niin saa. Mä vaihtelen jengillä käsien ja varsinkin jalkojen korkeutta hieman ja yleensä peruspunnerrukset tehdään kahvoilla ylisyvinä.
Onko yleisin ote myötä, neutraali vai jotain siltä väliltä? Teetätkö koskaan kädet lähempänä jalkoja ja mahdollisesti vastaotteella, ts. asentoa ujosti kohti nojavaakaa?

Hyvin on tuntunu aina ku on näin tehny esim. 15-20cm korokkeet käsien alle ja jalkojen alle samat ja ylikin. Sit olkapäille kans käsilläseisontapunnerruksia niin, että tulee täysi liikerata eli reilu korokkeeet käsien alle.

beginner: Punnerrurtelijoilla käytössä aikalailla 5-6 eri leveyttä riippuen ominaisuuksista: hartiat (H) +20cm/ puoli, H+10, H, H-10 ja sit timantti peukalot koskettaen. Jonkin verran sit eri korkeuksia jaloilla pääasiassa ja käsinseisontapunnerruksiin asti. Jos on halua voimistelujuttuihin jne, sillon varioidaan enemmän just käsien paikkaa kohti jalkoja, ja kämmenien/ olkavarsien eri suunnilla ja epäsymmetrioillakin.

Punnerrukset ovat aliarvostettu liike. Minusta helkkarin tehokkaita body treeniin. Otetta vaihtelemalla saa rasitusta eri kohtiin. Ite tykkään varsinkin kapeasta punnerruksesta rystysillä. Ottaa mahtavasti ojentajiin. Myös ranteet vahvistuvat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom