Etu ja takareidet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä liikkeitä kannattas ottaa reisille ja mitä jengi täälä on mieltä kannattaako tehdä etu ja takareidet samana vai eripäivinä?
Nyt olen tehnyt jalat aina kerran viikossa tällaisella ohjelmalla:
kyykyt 4x6-10
etukyykyt3x10
jalkojen ojennus koneessa 2x12
jalkojen koukistu koneessa 2x12
sjmv 3x10

onko hyvä ohjelma reisille vai kannataisko tohon vielä lisätä\vähentää jotain?

Champion sanoi:
Mitä liikkeitä kannattas ottaa reisille ja mitä jengi täälä on mieltä kannattaako tehdä etu ja takareidet samana vai eripäivinä?
Nyt olen tehnyt jalat aina kerran viikossa tällaisella ohjelmalla:
kyykyt 4x6-10
etukyykyt3x10
jalkojen ojennus koneessa 2x12
jalkojen koukistu koneessa 2x12
sjmv 3x10

onko hyvä ohjelma reisille vai kannataisko tohon vielä lisätä\vähentää jotain?

Pohkeet puuttu kokonaan, jos siis tolla ohjelmalla ajattelit tehdä.

Mun mielestä on paljonkin järkeä jakaa reidet kahten osaan. 2 tai 5-jakosella se onnistuu parhaiten. Itse koitan nyt soveltää tätä 4-jakoisessa, vielä ei pysty kokemuksella kertomaan miten muiden lihasryhmien sijoittelu onnistuu. Mutta jalkoihin pystyy panostamaan enemmän jos nekin jakaa eri päiville.

Voe ne jalat ottaa iha loisavasti yhdellä reenikarrallakin. Ekana ottaa vaikka jonkun ison liikkeen, esim. kyykky, prässi, hack jne. Siihen perään sitten joku takareisiliike, esim. sjmv,reisikoukistus ja sitten perään vielä joku etureittä eristävä esim. jalanojennus,etukyykky jne.

Kaike kruunaa sitten pohjekuritukset, joita voi pari sarjaa ottaa istualteen sekä seisaalteen. Jos ei seuraavana päivänä jaloissa tunnu, ni lisää rautaa ja sarjoja.

Väittikö joku että ei voi ottaa? Ei väittänyt. Oli vaan kysymyksenä kannattaako jakaa vai ei. Ihan sama homma kuin koko kroppa kerralla vastaan vaikkapa 4-jakoinen, molemmat toimivat ja molemmilla kehittyy. Toinen tykkään enemmän toisesta ja toinen toisesta. Mutta jos tarvetta on panostaan JALKOIHIN, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan tota jalkojen jakamista.

Eikö tämä ole keskustelupalsta? Kerron oman kantani asiasta ja sä tulet vaahtoomaan siihen viereen? Eikö täällä muut saa vastailla kuin sinä? Ihmehemmoja täällä...

Timba79 sanoi:
Mun mielestä on paljonkin järkeä jakaa reidet kahten osaan. 2 tai 5-jakosella se onnistuu parhaiten. Itse koitan nyt soveltää tätä 4-jakoisessa, vielä ei pysty kokemuksella kertomaan miten muiden lihasryhmien sijoittelu onnistuu. Mutta jalkoihin pystyy panostamaan enemmän jos nekin jakaa eri päiville.

Meinasitko tällä että reidet yhtenä ja takareidet toisena treenikertana? Itse teen ainakin näin ja hyvin olen saanut muut lihasryhmät sijoiteltua nelijakoiseen. Tietysti jos meinaa tehdä nelijakoisella jalat kahteen kertaan viikossa voi tuo olla hankalampaa, en ole varma kumpaa tarkoitit.

Edit.

siis kyllä tuohon vielä pohkeet tulee mutta en jaksanu niitä kirjoittaa,mut laitetaan ny
Pohkeet:
seisaltaan:3x15
istualtaan:3x15
ja reenaan nelijakoisella ohjelmalla ja prässiä ei oo mahdollisuutta tehdä!
Jos ny etu ja takareidet ottas eriksee, niin millainen jako olisi hyvä?Ku kuitenki tulee vielä selkä, jolloin myös tulee rasitusta jaloille.
Olen reenannut niin ,että aina 2 reenipäivää ja yx lepopäivä

Tälläisellä nelijakoisella itse olen tehnyt:
Päivä1: Alaselkä,yläselkä,forkut,takareidet
Päivä2: Rinta,Olkapäät,niskat
Päivä3: Reidet,pohkeet
Päivä4: Hauis,ojentaja,vatsat

-Marchi- sanoi:
Eikö tämä ole keskustelupalsta? Kerron oman kantani asiasta ja sä tulet vaahtoomaan siihen viereen? Eikö täällä muut saa vastailla kuin sinä? Ihmehemmoja täällä...

Lue joskus se kysymys mitä ketjun aloittaja kysyy ja vastaa siihen. Turhaa keskustella asioita joita ei edes ole kysytty. Että se siitä vaahtoamisesta. Ja eihän tänne toki kukaan muu vastaakkaan kun minä... :jahas:

Halffi- sanoi:
Meinasitko tällä että reidet yhtenä ja takareidet toisena treenikertana? Itse teen ainakin näin ja hyvin olen saanut muut lihasryhmät sijoiteltua nelijakoiseen. Tietysti jos meinaa tehdä nelijakoisella jalat kahteen kertaan viikossa voi tuo olla hankalampaa, en ole varma kumpaa tarkoitit.

Edit.

Just tota meinasin. 5-jakosella onnistuu ilman mitään ongelmia. 4-jakoisella kokeilen nyt seuraavaa:

1. rinta, olkapäät, epäkkäät
2. etureidet, pohkeet, vatsat
3. selkä, ojentajat
4. takareidet, pohkeet, hauis, forkut

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom