Etelässä tarjottava ruokasnapsi?

Vuosia jo ihmetelty kaveriporukan ja perheen kanssa että mitäs pirua se tavara on jota ne esimerkiksi kanarian saarilla tarjoaa aina ruuan jälkeen rafloissa, toisissa paikoissa sellaista väkevää mutta nyt tarkoitetaan sellaista varsin makeaa, vähän paksua, ruskeaa litkua, joka tarjotaan snapsilasissa ja usein nokare kermavaahtoa päällä.

Mitä ihmettä tämä on? Alkon hyllyistä ei oo maistamalla löytynyt samaa tavaraa. ;)

Toi olis kiva lisä jos kotonakin tekee oikeen tunteella ruokaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotain mitä kannattais alkosta kysyä? Luulis tietävän ainakin osviittaa antavasti mitä siellä tarjoillaan. Tai sit ei. Voisivat ottaa selvää?

Voipi olla jotain tommosta hunajarommia kait...

Monessa paikassa on jonkun näkönen oma sekotus: jotain viinaa ja siihen sit jotain yrttejä (anista tms. - onks se yrtti?:))

Fernet brancha se ei ainakaa ole sillä se ei ole makeaa ja koska itse sitä jonkin verran juon ja muillekin olen tarjonnut niin teidän että aika harvalle se mikään ihanuus on.
Mutta hunujarommi on aika monessa paikassa käytetty ja sitä muuten saa alkosta! Muistaakseni Pramia tekee sitä ja on saatavana 0,33 ja 0,7 pullossa. Ja on muuten hyvää raakanakin ja myös tosi ok kuumanveden kanssa.

Hot shot- niminen drinkki?
Hunajarommi tai kahlua voisi olla kanssa hyvä arvaus.

Joo muistan ton kans kun olin kanarialla v.2000 jouluna/uutenavuotena.
Mun mielestä se maistu kyl kookospähkinältä.. mut helvetin imelää se oli. Ja tarjosivat sitä jopa 12v-pikkunaskille :rolleyes: . No, maassa maan tavalla.

dmv sanoi:
Hunajarommi tai kahlua.

Kahlua on liian kallista, ja se on väriltään tumman ruskeaa... mutta toisaalta vanhana Kanariankävijänä(?) en koskaan ole saanut kermavaahtoa siihen snapsin päälle.

fish sanoi:
Kahlua on liian kallista, ja se on väriltään tumman ruskeaa... mutta toisaalta vanhana Kanariankävijänä(?) en koskaan ole saanut kermavaahtoa siihen snapsin päälle.

Mullakin 17 kanarianreissua takana (pikkuhiljaa kaikki saaret kahlattu läpi) ja kyllä ne aika monissa paikoissa laittavat siihen paksua kermavahtoa pienen nokareen, ja tämän päälle jotain ruskeaa hiutaletta, en tiedä mitä on, jotain maustetta tms...?

Niinno, mun havainnot perustuu muutamiin viimesimpiin matkoihin, ei mulle ihan pentuna alkoholia tarjottu... :curs:

turre101 sanoi:
Mullakin 17 kanarianreissua takana (pikkuhiljaa kaikki saaret kahlattu läpi) ja kyllä ne aika monissa paikoissa laittavat siihen paksua kermavahtoa pienen nokareen, ja tämän päälle jotain ruskeaa hiutaletta, en tiedä mitä on, jotain maustetta tms...?

Niinno, mun havainnot perustuu muutamiin viimesimpiin matkoihin, ei mulle ihan pentuna alkoholia tarjottu... :curs:
Jos se on lämmintä niin tuntomerkit viittaisi Hot Shot:iin

Hot Shot:
-Gallianoa
-Kahvia
-Kermavaahtoa

:kuola:

turre101 sanoi:

Ohvitopicci: Perheesi taitaa olla kovin mieltynyt Kanariansaariin... :eek: :D

turre101 sanoi:
Vuosia jo ihmetelty kaveriporukan ja perheen kanssa että mitäs pirua se tavara on jota ne esimerkiksi kanarian saarilla tarjoaa aina ruuan jälkeen rafloissa, toisissa paikoissa sellaista väkevää mutta nyt tarkoitetaan sellaista varsin makeaa, vähän paksua, ruskeaa litkua, joka tarjotaan snapsilasissa ja usein nokare kermavaahtoa päällä.

Mitä ihmettä tämä on? Alkon hyllyistä ei oo maistamalla löytynyt samaa tavaraa. ;)

Toi olis kiva lisä jos kotonakin tekee oikeen tunteella ruokaa.

Halvemmissa paikoissa on ainakin tapana kerätä asiakkaiden lasien pohjilta jämät samaan astiaan ja tarjota sitten tätä tervetuliaisjuomaa ilmaisena houkuttimena.

Eli kokeile joskus jatkojen jälkeisenä aamuna kerätä kaikki epämääräinen laseissa seisova juoma talteen, josko maku täsmäisi?

DoDo sanoi:
Jos se on lämmintä niin tuntomerkit viittaisi Hot Shot:iin

Hot Shot:
-Gallianoa
-Kahvia
-Kermavaahtoa

:kuola:

Mikäli mistään mitään tiedän niin tämä kyseinen shotti ei ole väriltään ruskeaa, eikä erityisen paksuakaan. Gallianos pelkällään on hieman jäykempää.
Suomessa kyseinen shotti ainakin tarjoillaan niin, että nuo aineet on kerroksina: gallianos pohjalla (kellertävän värinen) sitten kahvi ja kermavaahto päällä.
En sitten tiedä jos nuo ulkomailla sekoittavat aineet vaan keskenään ja juottavat sellasenaan, the God only knows...

Epäilen kuitenkin vahvasti kyseessä olevan jonkun sortin paikallinen "herkku". Kenties jotain itse valmistettua..? Vai maistuuko joka paikassa aina samalle?

No ei ainakaan Fernettiä eikä Gallianoa!
Luultavasti paikallista likööriä,esim.Persikkaa tai jotain muuta.

Ja jos tarjottaisiin Fernettiä,niin se ei olisi tätä Digestiivien Kuningasta,vaan jotain paikallista piraattia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom