Esteettiset epämuodostumat

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Mopsy80

Hopeless Gage
Onko täällä kellään muulla jotakin esteettistä rakennevikaa kropassa? Mulla on ns. kuopparinta, pectus excavatum ja vielä vähän toispuoleisena. Sen ansiosta en siis voi ikinä saada "täydellistä" kroppaa millään. Mutta toisaalta osittain sen ansiosta ehkä jaksan panostaa rasvaprosentin alentamiseen enemmän kuin jos sitä ei olisi... Eihän tuo esteettinen epämuodostuma vaatteet päällä näy, paitsi syvällä kaula-aukolla joita en tietenkään ikinä käytä. Mutta kyllä tämä psyykettä ja itsetuntoa haittaa, kun en näköjään ole sinut asian kanssa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No, mulla ehkä se yleisin eli tissit on vähän eripariset. Ei haittaa rintsikoita ostaessa, eikä nyt kyllä muutenkaan.
Joskus nuorempana sitä meni mieli matalaksi kun silloin poikaystävä pani asian merkille, vaikka ei edes mitenkään kielteisessä mielessä vaan ihan havaintona.

- - - Updated - - -

Eikö tollasenkin pysty leikkauttaa ? Muistaisin ainakin että yks tuttu olis leikkauksella korjannu rintansa ''normaaliksi''

Varmasti siinä tapauksessa, jos muutos on niin voimakas että haittaa keuhkojen toimintaa. Tällöin leikkauksen peruste on kuitenkin lääketieteellinen eikä kosmeettinen. Rahalla nyt tietty saa vaikka mitä, mutta uskon ettei ole ihan kaikkein helpoimpia operaatioita kun laitetaan rintalasta ja kylkiluut uusiksi.

Joo, mulla kyseessä on "vain" esteettinen haitta. Leikkaus siis maksaisi ihan helvetisti ja saattaisi jättää elinikäiset vaivat, jos ei menisikään ihan putkeen. Ja toki sietämättömän pitkän treenitauon. Silareilla voi maskeerata kuoppaa, mutten enää harkitse niitäkään komplikaatioriskin takia (ja käytän rahani ennemmin muuhun). Mulla on myös eriparitissit, mikä vielä korostuu kuopan takia. Mutta sinänsä hyvä, että kumpikin tissi on pieni, niin eivät lainkaan korostu.

Täällä yksi joka kävi Pectus Excavatumin leikkauttamassa. Kroppa näyttää ja tuntuu nykyään paljon paremmalta, rintalihastenkin kiinnityskohdat siirtyneet mukavasti sisemmäksi. Hengitystilavuuttakin on tullu aika helkkaristi lisää, en enää enää tunne pyörtyväni treeneissä ja muutenki olo helkkaristi parempi. Salitreenin pääsin aloittamaan jo kun oli kulunut vain 5 viikkoa leikkauksesta. Nyt on kulunut 4,5kk ja tulokset kaikissa liikkeissä on jo paljon korkeemmat kuin ennen leikkausta. Eikä tuo teräsimplanttikaan hirveesti menoa haittaa. Tälläkin viikolla tehty kyykkysarjaa 140kg:lla ja mave 180.

Ps. Itse kävin omakustanteisesti Saksassa, Berliinissä operoitavana.

^paljonko kokonaisuudessaan maksoi? Alkoi vähän kiinnostaa. Toisaalta nopealla googlauksella löysin heti ketjuja, joissa leikatut tilittävät jatkuvia kipuja!

Mun kuopassa on se "hyvä" puoli, että vasen puoli on koholla, joten sydämellä lienee tarpeeksi tilaa. Mutta varmasti tämä kestävyyskuntoa heikentää/tekee kehittymisen paljon vaikeammaksi. Ja mies sanoo usein, että huohotan. Voihan se siitäkin johtua, että olen niin stressaantunut :rolleyes: Lisäksi mulla on lähes aina todella korkea syke. Sekin voi johtua kuopasta, mutta toisaalta myös hermostuneisuudesta & ahdistuneisuudesta (ja kofeiinista!)...

http://www.tohtori.fi/?page=7874754&id=4110934

^tossa lyhyessä kuvauksessakin mainitaan itsetunto-ongelmat vaivan seurauksena. Mutta ihan oikeasti JOS leikkauksessa on pieleen menon riski, pitäisikö sittenkin yrittää vain voittaa itsetunto-ongelma muokkaamalla kroppa loppuiäks niin timmiks kuin ikinä pystyy? Itselleni onneksi olen kaikista ulkonäköasioista pitänyt aina tärkeimpänä sitä, ettei mikään kohta tursua, lölly tai roiku :curs:

Jos leikkaus menisi pieleen, kusisi treenikin...Ja kun ei tämä mun ilmeisesti ole niin syvä, että isoa haittaa hapenottokykyyn kuitenkaan on. Vihaan kestävyysliikuntaa (sisätiloissa), mikä tosin osaksi liittynee kuopan takia tavallista huonompaan hapenottokykyyn...

Moni on sanonut, ettei ole huomannut koko kuoppaa. Mutta siihen syynä lienee se, että eivät ole kunnolla katsoneetkaan, sillä kyllä sen nimittäin huomaa helvetin hyvin ja sit kun siinä on vielä nuo tissit mallia 13 v.

Googlailinpa lenkin jälkeen vähän lisää. Löytyi näyttelijä Grace Park, jolla on samantyyppinen kuoppa kuin mulla. Joskin ehkä hieman isommat tissit, tai ei ehkä sitäkään. Mutta mulla on ainaskin isommat lihakset :hyper:

http://www.womenofasia.net/2008/08/grace-park/grace-park_001/

Tuo Park ei peittele kuoppaansa mitenkään missään, esiintyy lukuisissa paljastavissa kuvissa toispuoleisella varustuksellaan. Hitto, pitäiskö itsekin vain olla kuin ei kuoppainen oliskaan...?

Zone-sarja -42%
En mä tuossa näe sen enempää toispuoleisuutta, mitä naisilla nyt yleensäkin on. Tavallisestihan naisilla toinen rinta on aina toista isompi, ja eron huomaa parhaiten, jos rinnat eivät ole kovin isot. Tuossa linkitetyssä kuvassa kuvakulma jotenkin hämää, en huomaa mitään noin voimakasta "kuoppaa" muissa kuvissa.

E. Mun mielestäni Grace Park vain tosi huonoryhtinen nainen, selässä ei ole lihaksia tukemassa tarpeeksi. En ollut koskaan ajatellut, että sen näennäisen kuopparintaisuuden takana olisi muuta - lysyssä seistessähän rinta menee kuopalle.

^kyllä sillä ihan selvä ja samanlainen kuoppa on kuin mulla, huomaa parhaiten niissä kuvissa, joissa on eri tyyppinen avonainen kaula-aukko, ei välttämättä tuosta linkkaamastani. Mulla oli teininä tosi huono ryhti, joka on sittemmin korjaantunut tietoisella muutoksella. Mutta ei se tietenkään kuoppaa poista. Kuoppa saattaa aiheuttaa olkapäiden sisään kääntymistä ja huonoa ryhtiä, mutta siihen auttaa asennon korjaaminen JA lihasten kasvatus.

Tässä lisää kuvia, mä taas en noissa havaitse mitään huonoa ryhtiä, kuopan kylläkin.

http://venus.provocateuse.com/show/grace_park

Googlailinpa lenkin jälkeen vähän lisää. Löytyi näyttelijä Grace Park, jolla on samantyyppinen kuoppa kuin mulla. Joskin ehkä hieman isommat tissit, tai ei ehkä sitäkään. Mutta mulla on ainaskin isommat lihakset :hyper:

http://www.womenofasia.net/2008/08/grace-park/grace-park_001/

Tuo Park ei peittele kuoppaansa mitenkään missään, esiintyy lukuisissa paljastavissa kuvissa toispuoleisella varustuksellaan. Hitto, pitäiskö itsekin vain olla kuin ei kuoppainen oliskaan...?

Lohduttaako, jos kerron, että mun tissit ovat samaa kokoluokkaa, eivätkä ainakaan missään nimessä yhtään isommat? Enkä ole koskaan hävennyt, enkä käytä topattuja rintaliivejä.
Kuoppaa ei ole, mutta toispuoleisuutta on isomman tapaturman seurauksena ja rintalasta koholla, eli kuopparinta päinvastaisena ;) Ko. syistä ja yläkropan vähäisen rasvakerroksen takia kylkiluutkin näkyvät rintalastan sivuilta läpi siitä, missä monilla muilla on hekumallinen cleavage.
Mulla on lisäksi skolioosi ja toinen jalka vähän lyhyempi sillä seurauksella, että tarkemmin katsoessa lantiokin (se mitä sitä nyt on) on myös toispuoleinen. Kaikkea muutakin näkyvää loukkaantumisten ja tapaturmien seurauksena tullutta jännittävää yksityiskohtaa on. Ei mitään minusta kovin huomattavaa silti. Joskus niitä kommentoidaan, mutta en välitä. Harva täällä täydellinen on ja useimmille meistä voisi heittää jotain vastaavaa takaisin, jos tahtoisi.

Ei niitä omia virheitään niin valtavasti tarvi ja kannata peitellä ja hävetä. Sulla ihan selvästi on se kolmenkympin kriisi :D Oo nyt vain reippaasti ja rohkeasti sellainen kuin olet ja muista, että kaikissa meissä on omat epäkohtamme.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^kyllä sillä ihan selvä ja samanlainen kuoppa on kuin mulla, huomaa parhaiten niissä kuvissa, joissa on eri tyyppinen avonainen kaula-aukko, ei välttämättä tuosta linkkaamastani. Mulla oli teininä tosi huono ryhti, joka on sittemmin korjaantunut tietoisella muutoksella. Mutta ei se tietenkään kuoppaa poista. Kuoppa saattaa aiheuttaa olkapäiden sisään kääntymistä ja huonoa ryhtiä, mutta siihen auttaa asennon korjaaminen JA lihasten kasvatus.

Tässä lisää kuvia, mä taas en noissa havaitse mitään huonoa ryhtiä, kuopan kylläkin.

http://venus.provocateuse.com/show/grace_park
No jos se sun kuoppasi on tuota luokkaa, niin en kamalasti sitten niin siitä murehtisi, koska tuskin sitä uslkopuoliset kamalasti laittavat merkille. Grace Parkia oon katsonut neljän tuotantokauden verran Battlestar Galacticassa, enkä koskaan ajatellut, että ko. näyttelijällä olisi jotain "epämuodostumaa" - se huono ryhti kyllä tuli ilmeiseksi, kun naista katseli liikkuvassa kuvassa. Nuo mallikuvat ovat tietenkin eri asia, eivät näytä sitä totuutta kovinkaan hyvin, koska tietenkin sitä poseeratessa jokainen osaa vetää olkapäät taakse jne.

Aloin miettiä, miksi ne pienet tai vähän isommatkin esteettiset virheet koetaan niin kamalina ja joista pitäisi päästä eroon? Eikö ne juuri tee meistä yksilöitä ja ihmisiä? Mutta en kyllä ymmärrä montaa muutakaan asiaa, kuten vanhenemisen tai vaikka ryppyjen pitämistä epäesteettisenä. Mielestäni kaikki pienet yksityiskohdat ihmisten ulkonäössä on juuri niitä kiinnostavia ja kauniita piirteitä, kuten rypyt silmäkulmissa, arvet tai "vammat".

En todellakaan ole täydellinen, olen ylipainoinen, lättäjalkainen ja läskiperseinen "metsänpeikko".:D "Virheitä" ulkomuodostani löytyy vaikka miten paljon muutenkin mutta so what? :) Ilman niitä en olisi minä, elämä on jättänyt jälkensä monessakin mielessä ja sairastumisen myötä tulevaisuudessa ulkonäköni tuskin menee kovin viehättävään suuntaan, ainakin hiustenlähtö on jo alkanut kovalla vauhdilla. Mutta kaikesta huolimatta kelpaan itselleni juuri tällaisena, en haluaisi näyttää keneltäkään muulta, eikä minun tarvitse pyrkiä myöskään näyttämään teini-ikäiseltä tai vaikka missiltä/mallilta.

Ja miksi pitäisi pyrkiä näyttämään mahdollisimman hyvältä? En sen suuremmin kaipaa ihailua tai huomiota ulkonäön puolesta, negatiiviseen huomautteluun olen tottunut lapsesta saakka ja siihenkin osaan suhtautua, enkä anna sen vaikuttaa itsetuntooni enää millään tavalla. Omalla kohdallani muut asiat yksinkertaisesti menee ulkonäön edelle, se että on hyvä olla muuten, pystyisi nauttimaan elämästä ja kaikista tärkeimpänä tietenkin terveys. Ulkonäöllä tuskin tekee yhtään mitään siinä vaiheessa kun viikatemies on jo ovella! :D

Varmasti kauneuskirurgiasta voi olla apua monelle, mutta sitä varsinaista ongelmaa, eli korvienvälistä itsetunto kysymystä se ei taida välttämättä aina auttaa. Ihmismieli kun on niin kummallinen... Ja mielestäni jokainen tehköön niin kuin haluaa, tarkoitukseni ei ole arvostella ketään tai niitä kenelle ulkonäkö on iso asia tms. :)

^erittäin asiaa. Sulla vaikuttaa todella olevan itsetunto kohdallaan. Toivottavasti voitat sairauden, mikä se sitten onkaan!

En ole tahallani ulkonäkökeskeinen, jokin vain naksahti päässäni siihen asentoon jo n. 6-vuotiaana, kun alkoi risoa se, että olin tummempi ja pyöreämpi sekä vähemmän "tyttömäinen" kuin yksikään kavereista. No, pyöreämpi en ainakaan enää ole :kippis1:

^paljonko kokonaisuudessaan maksoi? Alkoi vähän kiinnostaa. Toisaalta nopealla googlauksella löysin heti ketjuja, joissa leikatut tilittävät jatkuvia kipuja!

Mun kuopassa on se "hyvä" puoli, että vasen puoli on koholla, joten sydämellä lienee tarpeeksi tilaa. Mutta varmasti tämä kestävyyskuntoa heikentää/tekee kehittymisen paljon vaikeammaksi. Ja mies sanoo usein, että huohotan. Voihan se siitäkin johtua, että olen niin stressaantunut :rolleyes: Lisäksi mulla on lähes aina todella korkea syke. Sekin voi johtua kuopasta, mutta toisaalta myös hermostuneisuudesta & ahdistuneisuudesta (ja kofeiinista!)...

http://www.tohtori.fi/?page=7874754&id=4110934

^tossa lyhyessä kuvauksessakin mainitaan itsetunto-ongelmat vaivan seurauksena. Mutta ihan oikeasti JOS leikkauksessa on pieleen menon riski, pitäisikö sittenkin yrittää vain voittaa itsetunto-ongelma muokkaamalla kroppa loppuiäks niin timmiks kuin ikinä pystyy? Itselleni onneksi olen kaikista ulkonäköasioista pitänyt aina tärkeimpänä sitä, ettei mikään kohta tursua, lölly tai roiku :curs:

Jos leikkaus menisi pieleen, kusisi treenikin...Ja kun ei tämä mun ilmeisesti ole niin syvä, että isoa haittaa hapenottokykyyn kuitenkaan on. Vihaan kestävyysliikuntaa (sisätiloissa), mikä tosin osaksi liittynee kuopan takia tavallista huonompaan hapenottokykyyn...

Moni on sanonut, ettei ole huomannut koko kuoppaa. Mutta siihen syynä lienee se, että eivät ole kunnolla katsoneetkaan, sillä kyllä sen nimittäin huomaa helvetin hyvin ja sit kun siinä on vielä nuo tissit mallia 13 v.

Noi mitä PE:stäkin Suomessa sanotaan on monesti aikamoista potaskaa. Todellisia ja merkittäviä terveydellisiä haittoja ei tahdota vieläkään myöntää, koska noi leikkaukset on helkkarin kalliita ja osaavia kirurgeja vissin Suomessa tällä hetkellä 1-2, joihin en itse luottaisi. Itse kävin tuolla Berliinissä maailman parhaana pidetyllä professorilla, jolla on kokemusta yli 1300:sta vastaavasta leikkauksesta. Tällä hinnat menee vähän iän ja tapauksen mukaan, mutta itselläni sairaalakulut + proffan palkkio oli könttäsummana yht. 21 500e.

Täysin omakustanteisesti ^^ Suomessa ei olleet lääkärit kiinnostuneet viemään asiaani eteenpäin, kun ei kuulemma ole tuosta mitään terveydellistä haittaa... Saksassa kun ultrattiin niin sydän oli siirtynyt jo vasemmalle päin ja oli puristuksissa. Tuttu kävi samasssa paikassa leikattavana ja soti jälkeenpäin KELAN kanssa ja sai vissiin jotain 300e tms. korvauksia : DDD Suomessa tullaan vähän jälkijunassa, kun kyse ei ole perus terveydenhuollosta ja vanhat ja konservatiiviset tiedot vaikuttaa julkisella puolella hyvin voimakkaasti...

^ Uskomatonta, mikäli vaiva on oikeasti myös fyysinen esteettisyyden lisäksi niin kyllä luulis että kiinnostaisi vähän enemmän !

Pyydän jo heti anteeksi, tiedän että olen väärällä puolella.:face: Itseltä on leikattu kyseinen vaiva seitsemännen luokan aikana, vuosi oli 80-luvun loppua....:nolo: Minulla ei ollut vielä mitään terveydellistä vaivaa, mutta lääkäri epäili tilanteen mahdollisesti pahentuvan vanhetessa. Joten leikkaus järjestettiin aika nopeastikin silloin. Muistaakseni oli jotain puhetta, että yleensä tehdään jo nuorempana kuin mitä itse olin. Syitä en muista, enkä sitäkään missä tilanteessa lääkärit tuosta tilasta kiinnostui. Leikkaava lääkäri oli jotenkin perehtynyt oman tutkimuksen vuoksi asiaan, ehkä siksi oli niin innokas leikkaamaan. Muistan kun hän vielä muutaman vuoden ajan seurasi tilaani juuri tuon vuoksi. Paikka oli siis Porin keskussairaala. Sairaalassa olin ehkä 5-7 pvää, sen jälkeen kotiin. Pyörällä ajoa piti välttää luutumisen aikana, en tietenkään uskonut.....:D Mutta mitään ongelmia ei ollut jälkeenpäin. Näkeehän tuon ainakin arvista, ainakin kun paita on pois. Mutta en ole hirveesti huomannut ainakaan, että kukaan on kiinnittänyt huomiota. Joskus joku on kysynyt, niin olen sanonut sydän on poistettu ja laitettu kivi tilalle.:evil:

Tietääkö kukaan naista, jolla on kuopparinta leikattu tai ylipäätään kuoppa? Hitostako sen tietää, onko haitta myös merkittävästi fyysinen? Toki olisin paremmassa kunnossa ilman kuoppaa, mutta jos leikkaus epäonnistuiskin? Eikä mulla ole varaa ottaa enempää lainaa toistaiseksi. Ehkä siis nyt yritän sopeutua elämään hieman vammaisena...Mitä enemmän kuoppaa miettii, sitä raskaammaksi käy hengitys!

Itse tunnen 31v naisen joka kävi alkuvuodesta tuolla samalla proffalla leikattavana kuin minä. Tälle laitettiin 2 nuss -baria, mitä Suomessa ei edes ikinä tehdä. Toi proffa on tosiaan leikannu yli 1300 pe:tä ja lisäksi jotain 200 pc:tä + muut operaatiot ja vissiin vain yhden lähemmäs 60-vuotiaan potilaan kanssa oli vähän komplikaatioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom