Espoon Kravmagat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja travar
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
Terve

Oon just muuttanut Espooseen. Kiinnostais jatkaa pari vuotta jatkunutta Kravmagaa. Täällä on kaksi seuraa, jotka kummatkin sanovat olevansa se virallinen seura. Toista seuraa vetää entinen kick boxing äijä potkupainoitteisilla reeneillä ja toisessa hieman vanhempi äijä agressiivisempaa kökkötekniikkaa, tällä vanhemmalla ei ole kuulemma kuin P4 (itsellä P5). Hieman negatiivista kummastakin seurasta, onko täällä jengillä tietoa tarkemmin? Kumpaa suosittelette, vai pitäisikö vaihtaa lajia kun täällä näkyy mahdollisuuksia olevan?

travar sanoi:
Terve

Oon just muuttanut Espooseen. Kiinnostais jatkaa pari vuotta jatkunutta Kravmagaa. Täällä on kaksi seuraa, jotka kummatkin sanovat olevansa se virallinen seura. Toista seuraa vetää entinen kick boxing äijä potkupainoitteisilla reeneillä ja toisessa hieman vanhempi äijä agressiivisempaa kökkötekniikkaa, tällä vanhemmalla ei ole kuulemma kuin P4 (itsellä P5). Hieman negatiivista kummastakin seurasta, onko täällä jengillä tietoa tarkemmin? Kumpaa suosittelette, vai pitäisikö vaihtaa lajia kun täällä näkyy mahdollisuuksia olevan?

Noin 10 vuoden kamppailulajitaustan omaavana voin hieman valaista asiaa, itsekin krav magaa muutaman vuoden harrastaneena. Espoon Krav magassa(harjoittelee Tapiolan Tennispuistolla) pääkouluttajana toimii Jani Suvanto. Herralla on yli 20v. tausta kamppailulajeista, ties mitä daneja mistäkin lajista, muistaakseni IKMF myönsi Suvannolle ohjaajalisenssin ensimmäisenä Suomessa ja herra ohjasikin Saarion kanssa Suomessa ensimmäisen krav magan peruskurssin. Suvanto on tietääkseni myös virallinen shootfighting ohjaaja kuten myös EKJT ohjaaja. Kaiken tän lisäksi vielä erittäin hyvä tyyppi. Tietää taatusti asiansa.

Mitä itse olen treeneissä vieraillut, meininki on ollut aina hyvä ja sali on uusi ja hyvä(ja olen muutaman "tatamikomeron" nähnyt :)

Espoon krav maga tekee jonkinverran yhteistyötä muiden lajien kanssa, esim. thai nyrkkeily ja Brassi jujutsu, mikä ainakin mun kirjoissa, on iso plussa.

Lopuksi täytyy vielä sanoa etten kuulu kyseiseen seuraan(kun en Espoossa asu), enkä itseasiassa yhteenkään pk seudun krav maga seuraan. Espoon Kehähaiden KM touhuista mulla ei ole mitään tietoa, joten en voi kommentoida.

Olen kuullutkin kyseisestä Suvannosta pelkkää hyvää, mutta kuulin koululla, että joku vanhempi alempitasoinen Kuitsi vetää käytännössä reenit ja pyörittää touhua.

Terve Travar!

Sekä Espoon KRav Maga että Espoon kehähait ovat molemmat SKML:n alaisia seuroja.
Jani Suvanto jo käsiteltiinkin, mies on erittäin pätevä KM ohjaaja, en tosin tiedä kuinka suuren osan hän vetää reeneistä.
Espoon Kehähaissa reenejä vetävä "entinen kick boxing äijä" on Petteri Maunu jolla todellakin on vakuuttava tausta potkunyrkkeilystä. Hän on myös Jyrki Saarion kanssa se henkilö joka toi aikoinaan krav magan Suomeen. Vaikka Petteri ei olekkaan aivan ensimmäisiä ohjaajia (hän aikoinaan joutui keskittymään aika paljon potkunyrkkeilyliiton hommiin) hän on varmasti pätevä ohjaaja myös.
Sinun kannattaisi kinuta molemmilta seuroilta viikon reenioikeus veloituksetta ja tee sen jälkeen päätöksesi. Ohjauksesta ja ohjaajista jokaisella on varmasti oma mielipide ja useimmiten se oma seura ja oma ohjaaja on se paras. Ohjaajan ohella muutkin asiat vaikuttavat valintaasi: Reeniajat, tilat, millanen "henki" ja porukka salilla on, yms.
Eli suosittelen, että kokeilet molempia seuroja ja valitset sitten. En usko, että voit valita tässä tapauksessa "väärin."

Valitsin Espoon Krav Magan Espoon kehähaiden sijasta, koska päästivät ilmaiseksi kokeilemaan lajia. Tämän lisäksi tilat ovat todella siistit ja treenisali valoisa (kun talvi joskus loppuu),ohjaajat ovat hyviä ja mukavia, treenit monipuolisia ja mielenkiintoisia, koska melkein joka kerta on eri ohjaaja (eri lajin edustaja). Alkeiskurssilla Jani veti yhdet treenit ja seuraavan kerran hänet näki tasokokeessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom